محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

بهترین گزینه‌های نرم افزار عکاسی iOS برای عکاسان حرفه‌ای!

منتشر شده در ۳ شهریور , ۱۳۹۹
نرم افزار عکاسی iOS

امروزه عکاسی با دوربین گوشی‌های هوشمند رواج پیدا کرده است. تکنولوژی این دوربین‌ها در طول زمان بسیار پیشرفته شده و امکان ثبت تصاویر با بهترین کیفیت را فراهم می‌کنند. اما اگر عکاس حرفه‌ای باشید، حتماً می‌دانید که دوربین‌های داخلی گوشی‌های آیفون امکانات کافی برای عکاسی حرفه‌ای را ندارند. بنابراین، باتوجه به این موضوع که اکثر افراد گاه خرید آیفون را به دلیل عکاسی انتخاب می کنند بهتر است برای ثبت تصاویر چشم‌گیر به اپلیکیشن عکاسی جانبی استفاده کنسد. اما با وجود تعداد زیادی نرم افزار عکاسی iOS چگونه می‌توان بهترین آن‌ها را انتخاب کرد؟ ما در این مطلب از اپل فا تصمیم گرفتیم تا برای آسان‌تر شدن روند تصمیم‌گیری برای شما، لیستی از بهترین‌های نرم افزار عکاسی iOS را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: ویژگی های iOS 14: یک پیشرفت واقعی برای سری گوشی‌های آیفون

نرم افزار عکاسی iOS: به کدام یک نیاز دارید؟

انواع مختلفی از برنامه‌های عکس برای گوشی‌های آیفون وجود دارد. این برنامه‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا با امکانات بیشتری عکاسی کرده و سپس آن‌ها را ویرایش کنید. ‌ هرچند که برنامه دوربین داخلی آیفون به خودی خود فوق‌العاده است، اما گاهی اوقات کنترل کافی برای ویرایش عکس را در اختیار قرار نمی‌دهد. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید سرعت شاتر یا ISO را تنظیم کنید. برای ویرایش حرفه‌ای عکس نیازمند یک اپلیکیشن عکاسی هستید. در ادامه این اپلیکیشن‌ها را معرفی می‌کنیم:

 Darkroom

بهترین نرم افزار عکاسی iOS

نام این اپلیکیشن ممکن است گمراه‌کننده باشد! اما دارک‌روم (Darkroom) با یک رابط کاربری سیاه و سفید که برای درخشش عکس‌های شما طراحی شده است، رویکردی واقعی و حرفه‌ای در زمینه عکاسی دارد. این اپلیکیشن مشابه Lightroom است؛ از این جهت که شما می‌توانید Hue، saturation و luminosity عکس را کنترل و تنظیم کنید. ابزارهای پیشرفته دیگری نیز مانند گزینه‌ای برای ایجاد فیلترهای شخصی، ویرایش دسته‌ای، تنظیمات حالت پرتره و فریم‌های content-aware در اپلیکیشن دارک‌روم در دسترس است. البته امکانات Curves و تنظیمات رنگ نیز با پرداخت درون‌برنامه‌ای قابل استفاده هستند. دارک‌روم با دریافت امتیاز 4.8 از 5 در جدول بهترین‌های نرم افزار عکاسی iOS قرار گرفته است.

Adobe Photoshop Express

نرم افزار فتوشاپ برای آیفون

وقتی صحبت از نرم افزار عکاسی در میان است، نام Adobe می‌درخشد. هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند بهتر از نرم‌افزارهای Adobe عمل کند. گرچه نسخه موبایل Adobe Photoshop امکانات کم‌ترین نسبت به نسخه دسکتاپ آن دارد، اما با این حال باز هم یکی از توان‌مندترین برنامه عکاسی جانبی برا گوشی‌های آیفون است. ویژگی‌های محبوب فتوشاپ مانند لایه‌ها، ابزار انتخاب و تنظیمات، گزینه‌های لازم برای اضافه کردن متن، افکت و همچنین امکان ترکیب تصاویر در نسخه iOS آن نیز در دسترس است. متاسفانه برخی از ویژگی‌های دیگر این اپلیکیشن تنها در صورت خرید درون‌برنامه‌ای قابل استفاده‌اند؛ بنابراین اگر می‌خواهید تمامی امکانات را در اختیار داشته باشید، باید خود را برای پرداخت درون‌برنامه‌ای آماده کنید.

Adobe Lightroom CC

نرم افزار لایت روم برای آیفون

اگرچه بسیاری از ابزارهای لایت‌روم (Lightroom) برای اجرا نیازمند مدل‌های جدید گوشی‌های آیفون دارند، اما با این حال همچنان یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه در لیست برترین‌های نرم افزار عکاسی iOS است. این برنامه به طور خودکار تصاویر را با همتای دسکتاپ خود همگام‌‌سازی می‌کند. لایت‌روم این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا پس از ثبت تصاویر با تنظیمات حرفه‌ای، با استفاده از ابزارهای آشنا سریع عکس‌های خود را ویرایش، بهبود و به اشتراک بگذارید. از زمانی‌که iOS ورژن 10 ارائه شد، لایت‌روم از ثبت و ویرایش تصاویر با فرمت RAW نیز پشتیبانی می‌کند.

Instagram

نرم افزار عکاسی iOS

امروزه اینستاگرام (Instagram) شناخته شده و در بین مردم رایج است. با این‌که اینستاگرام به اشتراک‌گذاری تصاویر معروف است، اما امکان عکاسی نیز برای کاربران فراهم می‌کند. این اپلیکیشن محبوب با ارائه فیلترهای زیبا و بخش تنظیمات حرفه‌ای امکان ثبت تصویر و همچنین ویرایش آن را فراهم می‌کند.

Pixlr

عکاسی با آیفون

نسخه تحت وب اپلیکیشن Pixlr یکی از پرطرفدارترین ویرایشگر تصویر است. خوشبختانه نسخه iOS  آن نیز اکثر ویژگی‌های نسخه تحت وب آن را داشته و جزو پرطرفدارترین‌هاست. این برنامه به شما امکان تغییر اندازه عکس، برش، چرخش، شخصی‌سازی و به اشتراک‌گذاری عکس‌ها را می‌دهد.

Horizon Camera

بهترین گزینه نرم افزار عکاسی iOS

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قصد ثبت عکس یا ضبط فیلم به صورت افقی دارید، اما به هر دلیلی آن را به صورت عمودی ضبط کرده‌اید. استفاده از اپلیکیشن Horizon Camera راه‌حل بسیار مناسبی برای جلوگیری از این اتفاق است. این اپلیکیشن که نرم افزار عکاسی iOS است، به سادگی تلفن آیفون شما را مجبور می‌کند که به صورت افقی عکس یا فیلمی را ثبت کند. حتی به هنگام چرخش گوشی نیز این دوربین حالت خود را حفظ کرده و به صورت افقی به کار خود ادامه می‌دهد. با این ویژگی تمامی فیلم‌ها و عکس‌ها در کامپیوتر به درستی پخش می‌شوند. این برنامه از ویژگی slow-mo با سرعت 60 و 120 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و وضوح تصویر مختلفی نیز ارائه می‌دهد.

VSCO

نرم افزار عکاسی برای iOS

پس از عکاسی با نرم‌افزار جانبی VSCO که تنظیمات مشخصی دارد، می‌توانید با استفاده از فیلترهای جذاب آن تصاویر خود را زیباتر کنید. فیلترهای موجود در این برنامه ظاهر و احساس هر تصویر را تغییر داده و به هدف عکاس از ثبت آن نزدیک‌تر می‌کند. فیلترهای VSCO روشی سریع و آسان برای بهبود عکس‌های آیفون شما هستند. به یاد داشته باشید بسیاری از برنامه‌هایی که فیلترهای مختلفی ارائه می‌دهند، باعث خرابی عکس می‌شوند. اما فیلترهای VSCO این چنین نیستند. فیلترهای VSCO به صورت ظریفی عمل کرده و تصاویر را زیباتر می‌سازند. علاوه‌بر فیلترها، این اپلیکیشن دارای مجموعه خوبی از ابزارهای ویرایش عکس برای تنظیم دقیق رنگ و نور و غیره است.

Prisma

نرم افزار پریسما برای اندروید

تبدیل کردن یک عکس معمولی به یک اثر هنری کار ساده‌ای نیست. اما به لطف هوش مصنوعی اپلیکیشن Prisma این کار به سادگی با چند ضربه امکا‌ن‌پذیر است. Prisma پس از ثبت تصاویر با دوربین داخلی خود، گزینه‌های مختلفی برای هنری کردن عکس به شما ارائه می‌دهد. سبک‌های این نرم افزار عکاسی iOS با اسامی وان گوک، پیکاسو، لوییتان و موارد دیگر ایجاد شده و عکس یا فیلم‌های شما را به صورت تصاویر نقاشی‌شده بازسازی می‌کند.

Sktchy

بهترین نرم افزارهای عکاسی آی او اس

اپلیکیشن Sktchy همانند Prisma است. اما با این تفاوت که در این اپلیکیشن می‌توان هنرمندان محبوب خود را دنبال کرده و عکس‌های خود را برای آن‌ها ارسال کنید. هر کسی که علاقه‌مند به نقاشی است، Sktchy یک برنامه فوق‌العاده و منحصربه‌فرد در زمینه تبدیل عکس به نقاشی است. پس از این کار می‌توانید این عکس‌های نقاشی‌شده را به هنرمندان محبوب خود ارسال کرده و منتظر بازخورد از آن‌ها باشید.

PixelWakker

معرفی نرم افزار عکاسی iOS

آیا دوست دارید به هنگام ثبت تصویر به پیکسل‌های آن دسترسی داشته و آن‌ها را به دلخواه تغییر دهید؟ این ویژگی‌ با اپلیکیشن PixelWakker میسر است. این برنامه عکس‌ها را به پیکسل‌هایی تجزیه کرده و سپس آن‌ها را به اثر هنری تبدیل می‌کند. با این‌که فیلترهای آن کم است، اما باز هم سرگرم‌کننده بوده و تصاویر جالب و جذابی را به وجود می‌آورد. این برنامه با اینستاگرام نیز سازگار بوده و به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌هایتان را به طور مستقیم در فید اینستاگرام قرار دهید. لازم به ذکر است که این برنامه پولی بوده و با پرداخت 1 دلار می‌توانید آن را خریداری و استفاده کنید.

ثبت تصاویر ایده‌آل به کمک نرم‌افزارهای جانبی iOS

امکانات اپلیکیشن‌های دوربین جانبی iOS بسیار بیشتر از دوربین‌های داخلی گوشی‌های آیفون است. بنابراین، بسیاری از افراد علاقه‌مند به عکاسی از دیگر نرم افزار عکاسی iOS استفاده می‌کنند. در این مطلب برترین و بهترین‌های اپلیکیشن عکاسی را معرفی کردیم. با توجه به ویژگی هر کدام می‌توانید یکی را انتخاب کرده و تصاویر جذاب و خیره‌کننده‌ای را ثبت و منتشر نمایید.

اگر از طرفداران محصولات اپل و گوشی های آیفون هستید می توانید برای خرید آیپد،قیمت روز آیفون ، آیفون ۱۳ پرو و  آیفون ۱۳ پرومکس و قیمت آیفون ۱۳  به وب سایت فروشگاه اپل فا مراجعه نمایید.