محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

پشتیبانی از حافظه جانبی USB به پلی‌استیشن ۵ اضافه شد

منتشر شده در ۲۶ فروردین , ۱۴۰۰

پلی‌استیشن ۵

در اولین به‌روزرسانی بزرگی که برای پلی‌استیشن ۵ عرضه شده است، بازیکنان می‌توانند بازی‌های این کنسول را به حافظه‌ی USB منتقل کنند. سونی اولین به‌روزرسانی بزرگ پلی‌استیشن ۵ را منتشر کرد. این به‌روزرسانی یک سری ویژگی‌ جدید به این کنسول اضافه می‌کند که یکی از آن‌ها، پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی USB برای ذخیره بازی‌ است. با این ویژگی کاربران می‌توانند بازی‌های کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت ۸۲۵ گیگابایت را به حافظه USB متصل‌شده به کنسول منتقل کنند. البته بازیکنان امکان اجرای بازی‌های PS5 از روی حافظه USB را نخواهند داشت و تنها می‌توانند بازی خود را برای خالی‌ کردن حافظه داخلی کنسول، به حافظه خارجی منتقل کنند. این امکان باعث می‌شود کاربران برای تجربه دوباره‌ی بازی‌ها نیازی به دانلود دوباره نداشته باشند و خیلی سریع از همان نسخه‌ای که دانلود کرده‌اند، استفاده کنند.

پلی‌استیشن ۵

این ویژگی قبلا به پلی‌استیشن ۴ اضافه شده است و کاربران آن می‌توانند حتی بازی را از روی حافظه خارجی اجرا کنند.  در کنسول پلی ‌استیشن ۵ هم می‌توان بازی‌های پلی ‌استیشن ۴ را از حافظه USB خارجی اجرا کرد. تنها بازی‌های پلی‌استیشن ۵ برای اجرا باید روی حافظه اصلی نصب شوند. دلیل آن این است که حافظه SSD پلی‌استیشن ۵ سرعت بیشتری از حافظه‌ی USB خارجی دارد. یکی دیگر از ویژگی‌‌هایی که در این به‌روزرسانی به پلی‌استیشن ۵ اضافه می‌شود، امکان Share Play بین نسل‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید : همه چیز درمورد اپلیکیشن کلاب هاوس (Clubhouse)

به گفته‌ی وب‌سایت پلی‌استیشن، اکنون کاربران پلی‌استیشن ۵ می‌توانند کاربران پلی‌استیشن ۴ را به بازی دعوت کنند. Share Play باعث می‌شود بازیکنان پلی‌استیشن ۴ از طریق Cloud بتوانند بازی‌های جدید را تجربه و همچنین دوستان خود را برای تجربه co-op به بازی‌ها دعوت کنند. این امکان هم وجود دارد که بتوان صفحه‌نمایش را با دوستان به اشتراک گذاشت. دو ویژگی اول نیاز به سرویس پلی‌استیشن پلاس دارند و گزینه سوم رایگان است.

پلی‌استیشن ۵

قسمت مربوط به دعوت دوستان ‌اکنون روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ دیده می‌شود تا کاربران راحت‌تر بتوانند از این امکانات استفاده کنند. از دیگر تغییراتی که در این به‌روزرسانی به پلی‌استیشن ۵ اضافه می‌شود، می‌توان به ویژگی Game Base اشاره کرد که باعث می‌شود گیمرها راحت‌تر بتوانند بین دوستان و پارتی چت‌های مختلف در گردش باشند و خیلی سریع چت داخل بازی را غیرفعال کنند یا صدای چت افراد مختلف را تغییر بدهند. گیمرها حتی می‌توانند بازی‌ها را آپدیت کنند که البته این امکان باید توسط توسعه‌دهندگان فعال شده باشد. امکان زوم کردن روی صفحه، محدود کردن اسکرین‌شات‌ خودکار و ضبط ویدئوی خودکار در زمان دریافت تروفی هم در اختیار کاربران قرار گرفته است.

پلی‌استیشن ۵

سونی تغییراتی هم بر اپلیکیشن پلی‌استیشن اندروید و iOS اعمال کرده است که تا چند هفته آینده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این تغییرات شامل ملحق شدن به بازی‌های چندنفره پلی‌استیشن ۵ از داخل اپلیکیشن می‌شود.

بیشتر بخوانید : طریقه شیر کردن اینترنت مک

همچنین کاربران می‌توانند به‌واسطه اپلیکیشن، حافظه داخلی PlayStation 5 را مدیریت کنند و به مقایسه تروفی‌های خود با دیگران بپردازند. با اپلیکیشن می‌توان بازی‌های فروشگاه پلی‌استیشن را فیلتر و دسته‌بندی کرد.

پلی‌استیشن ۵

موارد ذکر شده در فوق شامل آخرین تغییرات و آپدیت های منتشر شده در وب سایت پلی استیشن بود و به محض این که اخبار جدید دیگری از سوی این کمپانی بیرون آید در وب سایت اپل فا برای شما کاربران عزیز در دسترس قرار خواهیم داد. 

 همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت اپل فا از قیمت اپل واچ ، قیمت macbook pro و قیمت ایرپاد اپل مطلع شوید.

منبع : playstation.com