محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

آیا می‌توان Mac را به طور طولانی متصل به شارژ و روشن نگهداشت؟

منتشر شده در ۹ شهریور , ۱۴۰۰
دسته‌بندی : آموزش , آموزش مک

زمانی که شارژ باتری به 100 درصد می رسد، مک بوک فرآیند شارژ را به طور کامل متوقف می کند. پس در این صورت Mac دیگر شارژ نمی شود و سیستم برای تامین انرژی خود از باتری تغذیه می کند. اما به محض آنکه کمی از شارژ باتری مصرف شد، دوباره مک فرآیند شارژ را از سر می گیرد تا انرژی از دست رفته جایگزین شود. با توجه به این موضوع ساعاتی که مک شما در شارژ است، برای حفظ سلامت باتری مک بوک مهم است، اما آیا گذاشتن دائمی مک بوک در شارژ ایمن است؟ وقتی صحبت از ماندن دائم مک بوک در شارژ است، ممکن است مسئله کمی فرق کند. اگر شما هم میخواهید اطلاعات بیشتری درباره ساعات در شارژ نگه داشتن مک بوک کسب کنید، با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت اپل فا شما را راهنمایی کنیم. آنچه در ادامه خواهید خواند:

  • آیا مشکلی ندارد که مک خود را همیشه روشن بگذاریم؟
  • آیا اشکال ندارد که مک بوک دائماً متصل به برق باشد؟
  • به این نکته توجه کنید.

آیا مشکلی ندارد که مک خود را همیشه روشن بگذاریم؟

به طور کلی می‌توان گفت که مشکلی نیست. با این حال، ممکن است با این کار سرعت عملکرد مک بوک پایین بیاد که به مرور زمان این تضعیف در پاسخگویی به درخواست های شما بیشتر می شود. به هر حال ایده خوبی است که چند ساعت یکبار مک خود را restart کنید. برخی از برنامه های نصب شده در مک به ویژه آنهایی که برنامه نویسی ضعیفی دارند، می توانند باعث بروز مشکلات عملکردی در طول زمان شوند. خطاهای تک بیتی در RAM نیز می توانند هنگام راه اندازی مجدد Mac رخ دهند. ری استارت، به طور کلی این مسائل را کاهش می دهد.

آیا اشکال ندارد که مک بوک دائماً متصل به برق باشد؟

باتری ها اجزای مصرفی هستند که با گذشت زمان از نظر شیمیایی پیر می شوند. عواملی مانند چرخه شارژ و گرما می توانند باتری را خراب کنند. اگر Mac را متصل به برق و به طور مداوم 100٪ شارژ کنید، ممکن است در دراز مدت منجر به کاهش ظرفیت شارژ یا متورم شدن باتری شود. به طور کلی ایده خوبی نیست که باتری خود را برای مدت طولانی در حالت 100% نگه دارید. این امر وقتی پر رنگ تر می شود که در Mac خود برنامه های گرافیکی نصب کرده و آن ها را با CPU بالا اجرا کنید، در این صورت احتمال داغ کردن مک بوک شما زیاد است. با این وجود، ویژگی Optimize Battery Charging اپل می تواند در این شرایط به کمک شما بیاید. مکانیزمی که در macOS Big Sur معرفی شده است، اینگونه می باشد که هنگامی که شارژ  مک شما  80 درصد است، حتی اگر به طور مداوم به برق متصل باشد، ویژگی Optimize Battery Charging دیگر اجرا نمی شود. این ویژگی قرار است به شما یادآور شود که شارژ را متوقف کنید.

به این نکته توجه کنید:

به این موضوع توجه داشته باشید که نباید در چرخه کامل شارژ و دشارژ اخلال ایجاد کرد. به نوعی حتی اگر می خواهید مک بوک تان را برای مدتی طولانی به برق متصل کنید، باید هر از گاهی اجازه دهید تا باتری تا اندازه ای خالی شود. اپل می گوید که حداقل برای یک بار در ماه، باید بگذارید که شارژ باتری تا اندازه ای خالی شود و سپس دوباره آن را شارژ کنید. به گفته این شرکت، همین کار ساده باعث بهبود سلامت باتری می شود و طول عمر آن را تا اندازه ای افزایش می دهد. اپل همچنین توصیه می کند که نرم افزار های خود را به آخرین ورژن به روز رسانی کنید، لوازم جانبی را در صورت عدم استفاده قطع نگه دارید و تنظیمات Energy Saver را برای به حداکثر رساندن عملکرد باتری تنظیم کنید.

سخن پایانی

باتری ها قرار نیست تا ابد کار کنند. به مرور از ظرفیت شان کاسته می شود و در نهایت طول عمرشان به پایان می رسد. البته با مراقبت بیشتر می‌توان این طول عمر را افزایش داد و برای مدت طولانی تری از باتری لپ تاپ خود استفاده کرد. در این مقاله از سایت اپل فا تلاش کردیم تا راه های استفاده بهینه از باتری مک بوک و زمان در شارژ نگه داشتن آن را برای شما تشریح کنیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.

منبع: appleinsider.com

مقالات پیشنهادی اپل فا 

macbook2022-2-BANNER-01APPLEFA