محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

نسل بعدی شارژر مگ‌سیف در FCC رؤیت شد

منتشر شده در ۱۶ شهریور , ۱۴۰۰

گزارش جدید کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا نشان می‌دهد اپل می‌تواند همراه با آیفون ۱۳، شارژر مگ‌سیف به‌روزشده را عرضه کند. برای یادآوری، اپل در زمان معرفی خانواده‌ی آیفون‌ ۱۲ از شارژر بی سیم اپل مدل MagSafe رونمایی کرد که با استفاده از آهن‌رباهای استفاده‌شده در پشت آیفون‌های جدید، به‌صورت بی‌سیم به گوشی متصل می‌شود و آن ‌را شارژ می‌کند. سیستم شارژ بی‌سیم مگ‌سیف این امکان را برای سری آیفون ۱۲ فراهم می‌کند که با سرعت ۱۵ وات به‌صورت بی‌سیم شارژ شوند که تقریبا دو برابر سریع‌تر از شارژهای بی‌سیم شخص ثالث است؛ اما به نظر می‌رسد سری آیفون ۱۳ با استناد به پرونده کمسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC)، می‌تواند با شارژر مگ‌سیف به‌روزشده‌ای عرضه شود.

این پرونده شامل گزارش‌های مربوط به پهنای باند اشغال‌شده، گازهای ساطع‌شده و سایر اندازه‌گیری‌ها است که در حقیقت، از تأیید موفقیت‌آمیز شارژر مغناطیسی بعدی اپل حکایت دارد. شارژر مذکور قادر است آیفون را با سرعت ۱۵ وات و ایرپاد را با سرعت یک وات شارژ کند که مشابه نسل گذشته است. نام تجاری مگ‌سیف در اسناد FCC ذکر نشده است؛ اما تصاویر و مشخصات نشان می‌دهد که سخت‌افزار مورد آزمایش یک نوع جدید شارژر مغناطیسی اپل است. به‌عنوان مثال، قدرت خروجی با مدل‌های فعلی یکسان است؛ درحالی‌که تصاویر موجود در پرونده بایگانی بدنه گرد را نشان می‌دهند که از نظر اندازه با لوازم جانبی موجود قابل مقایسه است. هنوز مشخص نیست شارژر جدید چه ویژگی‌هایی در مقایسه با نسخه قبلی دارد.

اپل ممکن است تغییرات داخلی جزئی یا استفاده از سخت‌افزار جدید را برای افزایش انتقال قدرت و بازدهی اعمال کند؛ اما شواهدی از چنین پیشرفت‌هایی در پرونده FCC وجود ندارد و نمی‌تواند به‌صورت قطعی آن‌ها را تأیید یا رد کرد. طبق شایعات قبلی، اپل می‌تواند از کویل‌ (سیم‌پیچ القایی) بسیار بزرگ‌تری در آیفون ۱۳ استفاده کند.

شارژر مگ‌سیف

کویل بزرگ‌تر سطح مورد استفاده برای شارژ بی‌سیم را افزایش می‌دهد که مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. این شامل سهولت در مدیریت تجمع گرما و امکان استفاده از سرعت شارژ بالاتر است. اندازه کویل شارژ همچنین ممکن است آیفون را قادر به شارژ دستگاه‌های دیگر در حالت شارژ معکوس کند.

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد محصولاتی نظیر کیس شارژ بی‌سیم ایرپاد را با بهره‌گیری از سطح پشتی آیفون (محل قرارگیری کویل‌) شارژ کنند. اما یک منطقه کویل بزرگ‌تر نیازمند طراحی مجدد مگ‌سیف است که به نوبه خود نیاز به دور جدیدی از آزمایش‌های نظارتی دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد شایعه‌ی افزایش توان خروجی حداقل در مورد شارژر جدید و مورد بحث بی‌اساس است. گفته می‌شود FCC شارژ مگ‌سیف جدید را با ۴ گوشی قدیمی اپل (همگی آیفون ۱۲) و چهار گوشی نسل بعد (احتمالاً آیفون ۱۳) آزمایش کرده است. این شارژر در گوشی‌های مجهز به قاب‌ سیلیکون که قدرت شارژ را کاهش می‌دهد نیز بررسی شده‌ است.

کابل مگ‌سیف به‌روزشده و شارژر متصل‌شده دارای سریال نامبر A2548 هستند که نشان می‌دهد از نسخه قبلی با سریال نامبر A2140 به‌روزتر است. ظاهراً آزمایش شارژر جدید توسط UL Verification Services در اواسط آگوست سال جاری میلادی و با استفاده از آداپتورهای ۲۰ و ۳۰ وات اپل انجام و گزارش نهایی در ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) ارائه شده است. انتظار می‌رود اپل گوشی‌های هوشمند بعدی‌اش را در کنار نسل بعدی اپل واچ در رویدادی ویژه طی هفته‌های آتی رونمایی و پس از مدت کمی روانه بازار کند؛ بنابراین به‌زودی مشخص خواهد شد که گوشی‌های ۲۰۲۱ اپل با شارژر مگ‌سیف به‌روزشده خواهند شد یا خیر و شارژر جدید شامل چه مشخصات بهبودیافته‌ای خواهد بود.جهت اطلاع از قیمت روز آیفون ، قیمت آیفون ۱۳ و خرید آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس به سایت مجموعه اپل فا مراجعه نمایید.

مقالات پیشنهادی اپل فا: