محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

آیپد مینی و آیپد نسل 9 با تراشه های A15 و A13 معرفی شدند

منتشر شده در ۲۴ شهریور , ۱۴۰۰

آیپد مینی جدید با تراشه A15 

اپل دیشب طی مراسم California Streaming از نسل جدید آیپد مینی که به عنوان ششمین نسل از این محصول شناخته می‌شود با طراحی مدرن و تراشه‌ی قدرتمند A15 بایونیک رونمایی کرد. نسل جدید آیپدمینی اپل دقایقی پیش پس از معرفی نسل جدید آیپد اپل رونمایی شد. آیپد مینی جدید اپل از طراحی متفاوت از نسل‌های پیشین بهره می‌برد، بطوریکه می‌توان گفت که طراحی آی پد مینی جدید با زبان طراحی جاری اپل هماهنگ‌تر شده است. نکته‌ی دیگری که باید در خصوص آیپد مینی جدید به آن اشاره کرد، مشخصات سخت‌افزاری است که این محصول را تبدیل به گزینه‌ای قابل تامل کرده است، بطوریکه از میان امکانات جدید، تراشه‌ی A15 بایونیک را باید چشمگیرترین تغییری خواند که این محصول به خود دیده است.

آیپد مینی جدید اپل از وجود نمایشگر ۸.۳ اینچی رتینا بهره می‌برد که از ویژگی‌هایی نظیر True Tone، P3 Wide Color و همینطور روشنایی ۵۰۰ نیتی بهره می‌برد. همچنین باید به پوشش ضدانعکاس نمایشگر نیز اشاره کرد که استفاده از آن در زمان تابش مستقیم نور روی نمایشگر را بسیار دلچسب‌تر می‌کند. اپل در نسل جدید آیپد‌مینی، از آیپدایر الهام گرفته و سنسور اثرانگشت را روی کلید پاور تعبیه کرده است.  همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از نقاط قوت آیپد مینی جدید را باید تعبیه تراشه‌ی A15 بایونیک در قلب این محصول دوست داشتنی خواند. استفاده از این تراشه بهبود قدرت پردازشی ۴۰درصدی و همینطور بهبود ۸۰ درصدی قدرت پردازش گرافیکی را منجر شده است.

آیپد مینی جدید با تراشه A15  ( آیپد مینی و آیپد نسل 9 )

ضمنا باید به Neural Engine تراشه‌ی A15 نیز اشاره کرد که نتیجه‌ی آن دوبرابر شدن قدرت پردازش عملیات مبتنی بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی است. قدرت پردازش Neural Engine به اندازه‌ای افزایش یافته که می‌تواند به ترجمه‌ی آنی بپردازد. اپل در آیپد مینی جدید از سنسور‌ها و همینطور ISP‌ جدیدی نیز بهره می‌برد. سنسور مورد استفاده در دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی است با دیافراگم ۱.۸ است که به واسطه‌ی ISP‌ جدید می‌تواند ویدیوهای 4K ضبط کند. در دوربین سلفی نیز یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به لنز فوق عریض استفاده شده که از قابلیت Center Stage به‌عاریه گرفته شده از آیپد پرو بهره می‌برد.

اپل دوست‌داران موسیقی را از یاد نبرده و بلندگوهای آیپدمینی را نیز مورد بازنگری قرار داده است. اسپیکر‌های جدید آیپدمینی از ویژگی Lanscape بهره می‌برند. نسل دوم اپل پنسل یا همان قلم جذاب و پرکاربرد اپل توسط آیپدمینی پشتیبانی می‌شود و می‌توان این قلم را با استفاده از قابلیت مغناطیسی به لبه‌ی آیپد چسباند. آیپد مینی جدید اپل از وجود درگاه USB-C‌ نیز بهره می‌برد که سرعت انتقال اطلاعات توسط آن به بیش از ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده و به رقم ۵ گیگابیت در ثانیه رسیده است.

همچنین باید به بهره‌گیری از تراشه‌ی 5G نیز اشاره کرد که امکان برقراری ارتباط تا سرعت ۳.۵ گیگابیت در ثانیه را فراهم کرده است. اپل در مراسم خود اعلام کرد که آیپد مینی بصورت ۱۰۰درصد از آلومینیوم بازیافت شده ساخته شد و از این‌رو محصولی دوست‌دار محیط زیست است. آیپد مینی جدید از امروز با برچسب قیمت ۴۹۹ دلاری برای نسخه‌ی وای‌فای و ۶۴۹ دلار برای نسخه‌ی سلولار قابل سفارش بوده و از هفته‌ی آینده در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. 

آیپد نسل 9 با تراشه A13

آیپد نسل 9 با تراشه A13 ( آیپد مینی و آیپد نسل 9 )

پایین‌رده‌ترین تبلت اپل با بهره‌گیری از تراشه قدرتمند A13 و قیمت مقرون‌به‌صرفه، در قامت یک تبلت قدرتمند می‌تواند تجربه‌ی کاربری را بهبود دارده و رقیبی سر سخت برای تبلت های بالارده اندرویدی باشد. آیپد نسل ۹ در حقیقت ارزان‌ترین و به‌نوعی ابتدایی‌ترین تبلت در خانواده آیپدها محسوب می‌شود. بااین‌حال، خرید آیپد های استاندارد با توجه به قیمت مناسب و قدرت سخت‌افزاری در خور توجه، برای دانش‌آموزان، دانشجویان و برخی مشاغل کاری بهترین گزینه خواهند بود. اپل دیشب نهمین نسل از تبلت مذکور را در رویداد کالیفورنیا استریمینگ رونمایی کرد.

با توجه به بازطراحی آیپد مینی، آیپد نسل ۹ تنها بازمانده از زبان طراحی یک دهه پیش اپل محسوب می‌شود؛ چراکه همان‌طور که انتظار می‌رفت، غول دنیای فناوری زبان طراحی آن را تغییر نداده است. اپل بیشتر کانون توجه خود را به بهبودهای پردازشی معطوف کرده است که می‌تواند تجربه کاربری این تبلت را بهبود بدهد. آیپد ۹ به کالبدی مشابه نسل گذشته آراسته شده است؛ بدین معنی که دستگاه از همان زبان طراحی گذشته و تاچ‌آیدی ادغام‌شده با دکمه‌ی هوم بهره می‌گیرد و همچنان شاهد درگاه لایتنینگ، حاشیه‌های قطور بالا و پایین نمایشگر و لبه‌های گرد هستیم.

قلب تپنده آیپد جدید کوپرتینویی‌ها را تراشه قدتمند A13 Bionic تشکیل داده است؛ پردازنده‌ای که تا سال‌ها می‌تواند به‌راحتی از پس سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌های موجود در سیستم‌عامل iPadOS بربیاید. تراشه مذکور در بطن خود پذیرای ۸٫۵ میلیارد ترانزیستور است و با وجود قدرت پردازشی چشمگیر، مصرف انرژی آن ۴۰ درصد از تراشه A12 کم‌تر است. از دیگر مشخصات این تراشه می‌توان به ۶ هسته و ۴ هسته گرافیکی اختصاصی اپل اشاره کرد. اگر بعد از خواندن این مقاله علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتر و خرید ipad و آیپد پرو ۲۰۲۱ هستید روی لینک کلیک کنید. همچنین برای اطلاع از قیمت آیفون ۱۳، قیمت اپل واچ به سایت مجموعه اپل فا مراجعه نمایید.