محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

نقد و بررسی آیپد نسل 9

منتشر شده در ۲۱ آذر , ۱۴۰۰

اپل امسال مانند سایر محصولات خود آیپد 9 را نیز معرفی کرد. این آیپد به اندازه‌ی آیپد مینی جدید جذابیت ندارد، زیرا فاقد طراحی جدید است، خرید آیپد نسل نهم هنوز هم طرفداران زیادی دارد .مجموعه‌ی تبلت های اپل از زمان معرفی اولین آیپد در سال 2010 پیشرفت قابل توجهی داشته است. قبلا فقط یک نوع آیپد وجود داشت، اما اکنون انواع iPad Pro ،iPad Air ،iPad mini و آیپد پرو ۲۰۲۱ موجود می باشد. این شرکت ویژگی ‌های تازه و پیشرفته را به آیپدهای گرانتر خود اضافه کرده است. این چنین آیپد معمولی اپل از آخرین و بهترین فناوری ‌ها برخوردار نیست. اما همچنان تجربه ‌ای عالی را برای کسانی که یک آیپد با قیمت مقرون به صرفه تر می ‌خواهند، ارائه می ‌کند. آیپد نسل نهم هم، سایر ویژگی های متمایز مانند آیپد پرو و آیپد ایر را ندارد، اما همچنان بهترین گزینه برای کاربران است. در این مقاله از سایت اپل فا به بررسی آیپد نسل 9 خواهیم پرداخت، برای آشنایی بیشتر همراه ما باشید. آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

  • طراحی آیپد 9
  • صفحه نمایش آیپد 9
  • پردازنده سریع تر
  • دوربین جلوی فوق عریض
  • فضای ذخیره سازی بیشتر
  • لوازم جانبی مقرون به صرفه

طراحی آیپد 9

آیپد 9 با قاب محکم، بدنه‌ی آلومینیومی و دکمه هوم Touch ID، بسیار مشابه مدل قبلی خود است. در واقع آنقدر شبیه است که حتی وزن و ابعاد دقیقاً یکسانی دارد. همچنین رنگ های هر دو آی پد مشابه هم بوده و تغییری در آن ایجاد نشده است. اپل همچنان استفاده از پورت لایتنینگ اختصاصی خود را به جای تغییر به USB-C انتخاب کرده که اکنون در iPad Air ،iPad Pro و iPad Mini 6 جدید قابل استفاده می باشد.

 صفحه نمایش آیپد 9

صفحه نمایش آیپد 9 دارای اندازه 10.2 اینچی، که 2160 در 1620 پیکسل با تراکم پیکسلی 264ppi و روشنایی 500 نیت است. به عبارت دیگر، این همان صفحه نمایشی است که در نسخه‌ی قبلی قابل مشاهده است. مانند آیپد نسل هشتم، از صفحه‌ نمایش رتینا استفاده می ‌کند که ویژگی True Tone به آن افزوده‌ شده است. این قابلیت در آیپدهای سطح بالاتر یافت می ‌شود که از حسگر نور محیط برای تشخیص نور محیط شما و تنظیم نور نمایشگر بر اساس آن، استفاده می ‌کند.

پردازنده سریع تر

آیپد 9، دارای تراشه A13 Bionic است که همان چیپ موجود در آیفون 11 و نسل دوم آیفون SE است. اگرچه این تراشه، تراشه‌ی دو سال قبل است، اما هنوز با استانداردهای امروزی سازگار می باشد. در واقع این آیپد، با تراشه‌ی A13 عملکرد بهتری نسبت به هر تبلت دیگری در همان بازه قیمتی ارائه می دهد. سرعت پردازنده‌ی A12 تفاوت چندانی با A13 ندارد. فقط در حد 20 تا 30 درصد سریعتر است که تفاوت آن حس نمی شود.

به همین سبب در آیپد نسل 9، بازی ‌های معمولی به راحتی اجرا می‌ شوند. همچنین می ‌توانید برخی از بازی ‌های پریمیوم که نیازمند CPU اضافی هستند نیز بهره ببرید. داشتن تراشه‌ی A13 Bionic به این معنی است که آیپد 9، نه تنها می ‌تواند اکثر برنامه‌ ها و گیم ‌های موجود در اپ استور را بدون هیچ مشکلی اجرا کند، بلکه برای چندین سال، به ‌روزرسانی نرم ‌افزار را تضمین می ‌کند.

دوربین جلوی فوق عریض

تغییر دیگری که در ابتدا متوجه آن خواهید شد، دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی 122 درجه فوق عریض است. تا سال گذشته، آیپد پایه یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی «Facetime HD» داشت که عکس‌ های بی کیفیت و ویدیوهایی با وضوح پایین 720p می ‌گرفت. دوربین عقب همان دوربین 8 مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید عریض قبلی است (به لطف پردازنده‌ی A13 پردازش تصویر تا حدودی بهتر شده است).

دوربین جلو قابلیت تفاوت شب و روز دارد. عکس‌ های بسیار بهتر، ویدیوهایی با کیفیت 1080p و واضح ‌تری می‌ گیرد. همچنین از فناوری جدید سنتر استیج اپل (Apple’s new Center Stage technology) پشتیبانی می ‌کند که بر روی چهره‌ی افراد در کادر تمرکز می ‌کند و در حین حرکت به ‌صورت دیجیتالی برش می ‌دهد. این یک ویژگی عالی است که تماس‌های FaceTime یا Zoom تصویر شما را بسیار بهتر می ‌کند.

فضای ذخیره سازی بیشتر

آیپد نسل نه، فضای ذخیره سازی دو برابری نسبت به نسل هشتم دارد. مدل پایه با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی به جای 32 گیگابایت عرضه می شود.

نقد و بررسی پردازنده و دوربین آیپد نسل 9

لوازم جانبی مقرون به صرفه

برای استفاده‌ی بهینه از آیپد، ممکن است به لوازم جانبی اضافی نیاز داشته باشید. مطمئناً این لوازم جانبی هزینه‌ی بیشتری را خواهد داشت. از آنجایی که طراحی آیپد 9 بر اساس مدل‌ های قدیمی ‌تر آیپد است، همچنان با نسل اول مداد اپل یا همان apple pencil و کیبورد هوشمند اصلی کار می کند.

همچنین می توانید جهت خرید ipad و تمامی لوازم جانبی ملزوم برای آیپد 9 را از فروشگاه های اپل فا به صورت حضوری و یا از سایت applefa.com به صورت آنلاین تهیه و خرید کنید.

سخن پایانی

آيپد ٩ نیز جزو محصولات جديد اپل است كه همراه با آیفون 13 پرو و اپل واچ سري ٧ معرفي شد. در اين آيپد از تراشه‌‌‌‌ي A13 استفاده شده كه باعث بهبود عملكرد و سرعت آن نسبت به آيپد ٨ و افزايش فضاي ذخيره سازي شده است. آيپد نسل ٩ نوآوري در طراحي ندارد و بسيار شبيه به آيپد نسل قبلي و آيپد اير مي باشد.

با اين وجود خريد اين محصول بسيار مقرون به صرفه است زيرا در مقايسه با تبلت اندرويد در همان رنج قيمت عملكرد بسيار خوبي دارد. همچنين صفحه نمايش آن مجهز به True Tone است كه ميتواند نور صفحه نمايش را با محيط اطراف شما تطابق دهد. در این مقاله از سایت اپل فا به بررسی نسل 9 پرداختیم. شما نیز می توانید آیپد 9 را از فروشگاه های حضوری و آنلاین اپل فا خریداری کنید.

منبع: macworld.com

مقالات پیشنهادی اپل فا :