محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

ترفند های آیفون | شماره یک مقالات سریالی مورد علاقه کاربران

منتشر شده در ۱۲ شهریور , ۱۴۰۱
ترفند های آیفون سری اول

ترفند های آیفون را بشناسید؛ شماره یک

آیفون‌ ها در دنیای گوشی‌ های هوشمند، خود را فراتر از یک تلفن همراه نشان داده ‎اند. اپل همواره نشان داده است که محصولات آن پر است از شگفتی‌ها و کاربردهای مختلف. به عنوان مثال با خرید آیفون، مانند این است که دوربین خریده باشید؛ زیرا کیفیت دوربین این گوشی به قدری بالا است که به شما امکان‌ عکسبرداری با وضوح بالا را می‌دهد. در کنار این قابلیت‌های پیشرفته و بی‌نظیر، ترفندهایی نیز وجود دارد که کاربران چندین ساله آیفون را هم متعجب می‌کند. به عنوان مثال آیا می‌دانستید که می‌توانید از آیفون خود به جای ذره‌بین استفاده کنید؟ ادامه این مطلب را برای آشنایی با ترفندهای آیفون ، مقاله شماره یک از دست ندهید.

سه ترفند خاصی که نمی‌ دانید!

اپل که با تازگی با خبرها و شایعه‌های آیفون 14، همه ما را بر بله صندلی نگه داشته است، همیشه در گوشی‌های هوشمند خود برای راحتی کاربران یک سری ترفندهای جذاب و کاربردی طراحی کرده است. دانستن این ترفندها به شما کمک می‌کنید تا بتوانید با آیفون خود بهتر کارهای‎تان را انجام دهید. این ترفندها در میان کاربران کم‌تر شناخته شده هستند، اما به اندازه ترفندهای دیگر اهمیت دارند.

قبل از این که سه ترفند طلایی آیفون را در مقاله اول این سری، معرفی کنیم، یک پیشنهاد برای تمامی کاربران علاقه‌مند به تکنولوژی داریم. خرید محصولات جدید اپل مانند آیفون 13 پرو ، آیفون ۱۳ پرومکس ، آیپد پرو 2021 و اپل واچ سری 7  به کسانی پیشنهاد می‌شود که قصد دارند با سرمایه‌گذاری درست در محصولات دیجیتالی یک شرکت، زندگی خود را نیز آسان‌تر کنند.

آیفون‌ تان را به یک ذره‌بین تبدیل کنید

یکی از ترفندهای آیفون که می‌تواند در مواقع خاصی خیلی کاربردی واقع شود، قابلیت ذره‌بین شدن یا Magnifying glass این گوشی‌ هوشمند است. جای تعجب دارد که در کنار تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که در گوشی آیفون روزانه با آن‌ها سروکار داریم، باز هم قابلیت‌های جدید مانند Magnifying glass سورپرایزمان می‌کنند.

Magnifying glass برای کسانی که نمی‌توانند نوشته‌های ریز را مطالعه کنند، خیلی کاربردی است. در این جا است که بار دیگر اپل ارزش‌های مشتری‎‌مداری خود را نشان می‌دهد. برای این که بتوانید Magnifying glass را روشن کنید باید مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات شوید
  • در تنظیمات به دنبال گزینه Accessibility باشید و بر روی آن کلیک کنید
  • در این قسمت می‎توانید گزینه Magnifier را مشاهده کنید

با روشن کردن Magnifier می‎‌توانید گوشی خود را به یک ذره‌بین تبدیل کنید که هر چیزی را برای شما بزرگ‎تر نشان می‌دهد. البته برای این که بتوانید از این قابلیت استفاده کنید، باید سه مرتبه روی صفحه نمایش کلیک کنید. در این صورت دوربین شما به ذره‌بین و صفحه‌ نمایش به مکانی برای بزرگ‎تر دیدن اشیا تبدیل می‌شود.

ورژن آزمایشی آی او اس را امتحان کنید

اگر شما نیز مانند میلیون‌ها کاربر دیگر در سطح جهان تمایل دارید تا خیلی سریع‌تر از حالت عادی، آپدیت جدید آی او اس را نصب کنید، می‌توانید با انجام دستورالعمل‌های مشخصی، پیش از موعد آپدیت را دریافت کنید. به عنوان مثال در حالی که هنوز آی او اس 16 به صورت رسمی منتشر نشده است، اما خیلی از کاربران توانسته‌اند نسخه بتا یا آزمایشی این ورژن از آی او اس را بر روی دستگاه‎های خود نصب کنند.

پیش از طی کردن مراحل در نظر داشته باشید که شارژ کافی برای نصب آپدیت و طی کردن مراحل زیر دارید. همچنین پیشنهاد می‎‌شود که از اطلاعات خود یک فایل پشتیبان دریافت کنید. زیرا امکان دارد که گوشی شما با آپدیت جدید آزمایشی سازگار نباشید. برای این که بتوانید ورژن آزمایشی آی او اس را در آیفون خود نصب کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  • با استفاده از گوشی آیفون خود وارد صفحه رسمی اپل در این لینک شوید
  • در صفحه ورودی لینک گفته شده، باید اپل آیدی خود را وارد کنید
  • در قسمت بعدی باید بر روی گزینه Agree کلیک کنید تا به عضویت کسانی دربیایید که جدیدترین نسخه‎های آزمایشی را می‌توانند دریافت کنند
  • بر روی گزینه آبی Download profile کلیک کنید
  • در این مرحله باید دستگاهی را انتخاب کنید که تمایل دارید سیستم عامل آزمایش بر روی آن نصب شود که باید آیفون را انتخاب کنید
  • سپس بر روی گزینه Install کلیک کنید و منتظر بمانید تا جادوی اپل اتفاق بیافتد

همچنین پس از این که در سایت اپل ثبت نام کردید، می‌تواند در حالت عادی و با مراجعه به قسمت تنظیمات، آپدیت آزمایشی را دانلود و نصب کنید.

 

آلارم‌ های شخصی برای مخاطبین خود ایجاد کنید

یکی دیگر از ترفند های آیفون که می‎توانید برای بالا بردن بازدهی استفاده خود از گوشی انجام دهید، شخصی‌سازی کردن آلارم‎‌های گوشی با توجه به مخاطبین است. در این حالت حتی لازم نیست که به گوشی خود نگاه کنید، با نوع آلارم متوجه می‌شوید که چه کسی در حال زنگ زدن یا پیام دادن است. برای این که بتوانید این کار را انجام دهید، باید از برنامه مخاطبین گوشی اقدام کنید.

در میان مخاطبین، بر روی شخصی که مد نظرتان است کلیک کنید. سپس گزینه Edit را انتخاب کنید و بر روی Ringtone برای تغییر صدای زنگ تماس و برای تغییر صدای پیامک بر روی Text Tone کلیک کنید. با انجام دادن این مراحل می‌توانید از میان لیست موجود برای تماس تلفنی و پیامک، مورد دلخواه‌تان را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که اپل امکان قرار دادن موزیک دلخواه روی این قابلیت‌ها را به کاربران نمی‌دهد.

با ترفند های آیفون، نهایت استفاده را از گوشی خود کنید

ترفندهای آیفون می‌توانند باعث شوند تا بتوانید نهایت استفاده را از گوشی خود کنید. این ترفندها که معمولا کم‌تر در میان کاربران شناخته شده هستند، شامل انجام دادن مراحلی برای فعال شدن می‌باشند. به عنوان نمونه می‌توانید با مراجعه به تنظیمات گوشی خود را به یک ذره‌بین تبدیل کنید. در این مقاله که اولین مقاله ترفندهای آیفون بود، با تبدیل گوشی خود به ذره‌بین، نحوه نصب نسخه آزمایشی و شخصی‌سازی کردن صدای زنگ آشنا شدید. مقالات بعدی این زمینه را هم دنبال کنید تا با ترفندهای بیشتری جهت کار کردن با گوشی آیفون آشنا شوید.