محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

تفاوت آیفون 14 با آیفون 13 | بررسی جامع و مفید تفاوت‌های میان سری 13 و 14 آیفون

منتشر شده در ۱۹ شهریور , ۱۴۰۱
تفاوت آیفون 14 با آیفون 13

تفاوت آیفون 14 با آیفون 13؛ جا پای بزرگان!

آیفون 14 جدیدترین گوشی‌ هوشمند شرکت اپل است که به تازگی تولید و معرفی شده است. معمولا در این زمان‌ها، خیلی از کاربران می‌خواهند بدانند که تفاوت‌های میان آیفون 14 و 13 چقدر است، تا تصمیم بگیرند که گوشی خود را به جدیدترین مدل ارتقا دهند یا خیر. در سال اخیر، سری آیفون 13 ، جزو بزرگان دنیای دیجیتال بود که حالا مقام خود را به جانشین خود یعنی آیفون 14 می‌دهد. تغییرات چندان زیادی بین این دو سری آیفون وجود ندارد اما عملکرد دوربین این گوشی‌های هوشمند به نسبت نسل پیش بهتر شده است. برای آشنایی کامل با تفاوت آیفون 14 با آیفون 13 و تصمیم به خرید گوشی جدید، در ادامه همراه ما باشید.

تفاوت های بین آیفون 14 با آیفون 13

تغییراتی که در مدل‌های آیفون 14 و 13 به وجود آمده است؟

آیفون 13 با 14 از نظر ظاهری تفاوت چندانی با هم ندارند. در حقیقت مدل استاندارد آیفون 14، نسبت به نسل پیش خود تغییرات خیلی کوچکی داشته است اما در مدل‌های پرو و پرومکس، می‌توانید در اولین نگاه تغییرات را در این گوشی‌ها مشاهده کنید. هر دو سری 14 و 13 آیفون از شیشه و آلومینیوم و پشت براق ساخته شده‌اند. در سری جدید آیفون نیز درست مانند سری پیش از یک لایه سرامیکی برای مقاومت بیشتر استفاده شده است.

اپل همچنان با ظاهر مدل‌های پیشین خود آیفون 14 را تولید و عرضه می‌کند. از این رو می‌توان گفت که ظاهر سری گوشی‌های هوشمند این شرکت به یک ثباتی رسیده‌اند که خاص آیفون‌ها هستند و تا مدت‌ها با آن سروکار داریم. از انواع تفاوت آیفون 14 با آیفون 13 می‌توان به عدم استفاده از سیم کارت فیزیک در سری جدید آیفون اشاره کرد. جدیدترین سری از گوشی‌های هوشمند اپل، تنها از eSim پشتیبانی می‎‌کند.

سیم کارت الکترونیک یا همان eSim جدیدترین نوع سیم کارت گوشی است که به جای این که دیگر یک قطعه کوچک قابل درآوردن باشد، جزوی از خود گوشی است. از مزایای استفاده از این نوع سیم کارت درون آیفون 14، می‌توان به این اشاره کرد که دیگر با مشکلاتی فیزیکی مانند بد قرار گرفتن سیم کارت در دستگاه روبرو نمی‌شوید.

آیا خرید آیفون 14 برای کاربرانی که آیفون 13 دارند، کار درستی است؟

هر دو گوشی هوشمند آیفون 14 و 13 از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این گوشی‌ها حتی آیفون 13، همچنان جزو بهترین‌های بازار هستند. اما خیلی از کاربران می‌خواهند بدانند که خرید ایفون 14 و ارتقا گوشی خود به این تلفن همراه انتخاب خوبی است. در جواب به این سوال باید گفت که با وجود تفاوت آیفون 14 با آیفون 13، خرید این دو گوشی هوشمند به تمامی کاربران پیشنهاد می‌شود. اما کسانی بهتر است ایفون 14 بخرند که ویژگی‌های زیر را دارند:

  • اگر پیشرفته‌ترین سطح دوربین را می‌خواهید، آیفون بخرید: یکی از انواع تفاوت آیفون 14 با آیفون 13 دوربین پیشرفته نسل جدید است. بنابراین اگر جزو کاربرانی هستید که می‌خواهید بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند اپل را داشته باشید، به سراغ خانواده 14 آیفون بروید. البته که دوربین آیفون 13 نیز جزو بهترین دوربین‌های دنیا است، اما عملکرد دوربین جدیدترین گوشی ایفون طبیعتا بهتر است. از مهم‌ترین تفاوت آیفون 14 با آیفون 13 عملکرد بهتر دوربین 14 در نور شب است
  • اگر آخرین ویژگی‌های امنیتی را می‌خواهید، جدیدترین آیفون را بخرید: آیفون همیشه به دلیل امنیت بالای خود در میان کاربران معروف بوده است. این گوشی علاوه بر این که می‌توانید از اطلاعات شما به بهترین شکل مراقبت کند، می‌تواند از امنیت شما را در زندگی واقعیت نیز افزایش دهد. قابلیت Crash Detection در مواقعی که تصادف می‌کنید فعال می‌شود و با مرکز‌های اورژانس تماس می‌گیرد
  • می‌خواهید eSim داشته باشید، آیفون 14 بخرید: اگر می‌خواهید با خرید آیفون 14 مهاجرت کنید، باید بدانید که این سری از گوشی‌های هوشمند شرکت اپل، تنها از قابلیت eSim پشتیبانی می‌کند

چرا ایفون 14 بخریم؟

تفاوت آیفون 14 با آیفون 13 از نظر عملکرد پردازشی

آیفون جدید در سال‌های اخیر، همیشه به معنای انتشار یک پردازنده جدید نیز بوده است. اما برای اولین بار در تاریخ، سری جدید آیفون از پردازنده نسل قبل خود استفاده می‌کند. A15 سی‌پی‌یو مورد استفاده در آیفون 13، در آیفون 14 نیز با کمی بهبود به کار گرفته شده است. اگر بخواهیم دقیق بگوییم، باید اشاره کنیم که پردازنده آیفون 13 پرو در آیفون 14 به کار رفته است.

با این حال پردازنده A15 همچنان یکی از قدرتمند‌ترین پردازنده‌های جهان است. بر اساس آمار سایت‌های معتبر خارجی، پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند دیگر در بازار همچنان در حال رقابت با پردازنده A13 هستند. اما شرکت اپل باز هم CPU‌های خود را بهبود داد تا این که امروزه A15 و A16 جزو بهترین پردازنده‌های بازار هستند.

تفاوت آیفون 14 با آیفون 13 از نظر دوربین

یکی دیگر از بخش‌ های تفاوت آیفون 14 با آیفون 13 دوربین این دو گوشی هوشمند است. یکی از تغییراتی که سالانه می‌توانستید در آیفون‌ها مشاهده کنید، دوربین‌ آن‌ها می‌باشند. آیفون 14 درست مانند نسل پیش خود، دو دوربین 12 مگا‌پیکسلی دارد که یکی از آن‌ها به عنوان لنز اصلی و دیگری به عنوان لنز واید شناخته می‌شود.

تفاوت آیفون 14 با آیفون 13 از نظر عملکرد دوربین، در اندازه سنسور لنز اصلی است. در جدیدترین سری آیفون، سنسور اصلی خیلی بزرگ‌تر از نسل پیش است. از این نظر، می‌توانید عکس‌های بهتری هنگام تاریکی تهیه کنید. سنسور بزرگ‌تر و قابلیت جدید Image stabilization آیفون 14، به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند عکس‌های با ثبات‌تری تهیه کنند و در کل فیلم‌برداری با‌کیفیت‌تری هم داشته باشند.

دوربین جلو آیفون 14 از دیگر تغییرات این سری از گوشی‌های هوشمند است که قابلیت TrueDepth به آن اضافه شده است. دیافراگم دوربین جلوی آیفون ۱۳ برابر با f/2.2 است در حالی که دیافراگم دوربین جلوی سری جدید آیفون برابر با f/1.9 می‌باشد.

قیمت آیفون 14 با آیفون 13 فرق دارد؟

قیمت، همواره یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید محصولات دیجیتالی بوده است. تفاوت آیفون 14 با آیفون 13، همانطور که از نظر ظاهری ناچیز است، از نظر قیمت نیز تفاوتی ندارد. اما در این مورد به معنای واقعی کلمه تفاوتی ندارد. سری جدید گوشی‌های اپل با همان قیمت نسل پیش منتشر شدند، همچنین در پی معرفی آیفون 14، تمامی مدل‌های نسل پیش، حدودا 100 دلار کاهش قیمت داشتند.

قیمت آیفون 14 از 799 دلار شروع می‌شود و همچنین مدل پلاس این دستگاه از 899 دلار. طبق این قیمت‌ها، قیمت آیفون 13 مینی به 599 دلار و قیمت آیفون ۱۳ به 699 دلار تغییر کرد. بنابراین می‌توانید مدل 13 آیفون را، هم اکنون با هزینه کم‌تری خریداری کنید.

قیمت خرید آیفون 14 با ایفون 13

خرید آیفون 14 به آسان‎ترین روش ممکن از اپل‌فا

خرید آیفون 14 تغییرات کاربردی نسبت به نسل پیش خود یعنی آیفون 13 داشته است، اما از دیدگاه خیلی از کاربران و همچنین دیدگاه ما، به نظر نمی‌آید که آیفون 14 نسل بعدی 13 باشد. به نوعی انگار آیفون 14 ورژن S آیفون سیزده است که تنها بهبودهایی در زمینه‎های مانند دوربین و پردازنده داشته است. در کنار شباهت‌های بسیار، از انواع تفاوت آیفون 14 با آیفون 13 می‌توان به بهبود دوربین جلو و عقب آیفون 14، قابلیت تماس ماهواره‌ای SOS و نبود سیم کارت فیزیکی اشاره کرد. به طور کلی کسانی که آیفون 12 دارند و می‌خواهند از تغییرات عملکردی خوبی بهره‌مند شوند، آیفون 14 را خریداری کنند.