محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

مقایسه آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra | راک‌استارهای دنیای دیجیتال

منتشر شده در ۲۳ مهر , ۱۴۰۱
آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra اپل فا

مقایسه بهترین‌های سامسونگ و آیفون؛ دو مهره قدرتمند حال حاضر!

گوشی‌های هوشمند به ویژه سامسونگ و آیفون با پیشرفت تکنولوژی در سالیان اخیر، به قدری در زندگی کاربران نفوذ پیدا کرده‌اند، که تصور کردن زندگی بدون این وسایل هوشمند برای خیلی از کاربران غیر ممکن است. سامسونگ و اپل از بهترین شرکت‌های تولید محصولات دیجیتال هستند که گوشی‌های هوشمند‌شان در جهان طرفداران زیادی دارد. آیفون جدیدترین محصول خود را به نام آیفون ۱۳ پرومکس در سپتامبر سال 2021 منتشر کرد و از آن موقع جنگ خود را با جدیدترین محصول سامسونگ یعنی Galaxy S22 Ultra آغاز کرد. این نبرد به گفته سایت‌های معتبر خارجی برنده‌ های متفاوتی داشته است. برای مقایسه آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra و مشاهده نبرد شاهکار اپل و سامسونگ ادامه این مطلب را از دست ندهید.

نبرد آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra اپل فا

نبرد میان پادشاه‌های دنیای گوشی‌های هوشمند شروع شد!

گوشی‌های هوشمند اپل و سامسونگ از رقبای جدی هم در سالیان اخیر بوده‌اند. گوشی‌های هوشمند این دو شرکت مزایا و معایب خاص خود را دارند. به عنوان مثال گوشی‌های آیفون امنیت خیلی بالایی دارند ولی گستره قیمت خوبی برای تمامی کاربران ندارند. اما محصولات شرکت سامسونگ در عین داشتن امنیت کم‌تر نسبت به محصولات اپل، تفاوت بیشتری در بازار دارند. به همین دلیل کاربران ایرانی با شرایط راحت‌تری گوشی‌های سامسونگ گلکسی را خریداری می‌کنند.

هر سال یک نبرد میان بهترین مهره‌های سامسونگ و اپل وجود دارد. در سال 2022 و پیش از انتشار آیفون 14 پرو مکس ، این نبرد میان آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra برگزار می‌شود. پیش از این که مقایسه این دو گوشی‌ هوشمند قدرتمند را مطالعه کنید، بهتر است بدانید که می‌توانید جدیدترین محصولات اپل را با قیمت مناسب از اپل‎فا خریداری کنید.

آیفون 13 پرو ، آیفون ۱۳ پرومکس ، اپل واچ سری 7 و آیپد پرو 2021 از جدیدترین محصولات اپل هستند که می‌توانید هم اکنون خریداری کنید. همچنین می‌توانید قیمت دیگر محصولات اپل، مانند قیمت ایرپاد به ویژه قیمت ایرپاد 3 ، قیمت اپل واچ مانند اپل واچ SE را بررسی کنید و در اولویت خرید خود قرار دهید.

نیم نگاهی به مشخصات آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra

یکی از مهم‌ترین مواردی که کاربران تمایل دارند بدانند، مشخصات آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra است. در ابتدا بهتر است از قیمت این دو گوشی هوشمند شروع کنیم. قیمت ابتدایی گوشی آیفون 13 پرو مکس برابر با 1.099 دلار و قیمت سامسونگ S22 Ultra برابر با 1.199 دلار است. بنابراین بر خلاف انتظارات خیلی از کاربران که محصولات اپل بی دلیل گران هستند، پرچمدار این شرکت از سامسونگ قیمت کم‎تری دارد.

در مقایسه صفحه نمایش آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra باید گفت که غول سامسونگی 0.6 اینچ بزرگ‌تر و برابر با 6.7 اینچ است. هر دو گوشی‌های سامسونگ و اپل از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند. یکی از تفاوت‌های اساسی آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra پردازنده آن‌ها است.

اپل در جدیدترین پرچمدار خود از پردازنده اختصاصی به نام A15 Bionic استفاده می‌کند. در حالی که سامسونگ از پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 بهره‌ می‌برد. عملکرد بی‌نظیر پردازنده اختصاصی اپل سبب شده است تا این گوشی در پردازش اطلاعات، نسبت به پرچمدار سامسونگ در تمامی تست‌ها بهتر عمل کند. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra را باهم مقایسه می‌کنیم.

مشخصات آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra اپل فا

مقایسه آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra؛ صفحه نمایش کدام بهتر است؟

از نظر صفحه نمایش، آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra هر دو عملکرد عالی دارند. به عبارت دیگر انتخاب اشتباه میان این دو گوشی هوشمند از نظر صفحه نمایش وجود ندارد. اما به اعتقاد سایت معتبر Tom’s Guide صفحه نمایش پرچمدار سامسونگ به چند دلیل کمی کفه ترازو را به خود اختصاص داده است.

به عنوان مثال در مقایسه آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra، صفحه نمایش سامسونگ کمی‌ روشن‌تر بوده است. همچنین صفحه نمایش بهترین گوشی سامسونگ، گستره رنگی بیشتری به نسبت آیفون 13 پرو مکس دارد.

آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra؛ دوربین کدام ما را بهتر نشان می‌دهد؟

یکی از مهم‎ترین معیارهای کاربران ایرانی هنگام خرید گوشی، دوربین است. باید بدانید که امروزه بهترین گوشی‌های سامسونگ و اپل می‌توانند مانند یک دوربین عکاسی، عکسبرداری کنند. در مقایسه آیفون ۱۳ پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra از نظر دوربین باید به مورد زیر اشاره کرد.

دوربین اصلی سامسونگ S22، با 108 مگاپیکسل نسبت به نسل پیش خود برای دریافت نور بیشتر بزرگ‌تر طراحی شده است. دوربین اصلی آیفون 13 پرو مکس هم مانند گوشی سامسونگ سه دوربین دارد. تمامی لنزهای دوربین آیفون 13 پرو مکس 12 مگاپیکسل سنسور دارند.

البته در حقیقت دوربین آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra تفاوت چندان باهم ندارند. اما از نظر بسیاری از کاربران و منتقدان، دوربین آیفون 13 پرو مکس یک برتری نسبی به گوشی سامسونگ دارد. بنابراین اگر به دنبال دوربین بهتری برای گوشی خود هستید، حتما به سراغ آیفون 13 پرو مکس بروید. ناگفته نماند کیفیت فیلمبرداری و قابلیت Cinematic این گوشی، می‌تواند تجربه خیلی جذابی برای کاربران رقم بزند.

شارژدهی کدام بهتر است؟ آیفون 13 پرومکس یا سامسونگ گلکسی S22 ultra

یکی از نکات نا امیدکننده پرچمدار سامسونگ عملکرد باتری این گوشی است. همانطور که می‌دانید در این گوشی هوشمند از یک باتری 5.000 میلی‌آمپر استفاده شده است. اما در نتایج تست‌های سایت‌های معتبر خارجی، نتیجه در حد انتظارات نبود. بر خلاف سامسونگ، اپل عملکرد خیره‌کننده‌ای در شارژدهی برای آیفون 13 پرو مکس رقم زد. به طوری که این گوشی هوشمند، تا اکنون یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند دنیا از نظر شارژدهی است. در نظر داشته باشید که پیش از این گوشی‌های هوشمند اپل از نظر شارژدهی خیلی در میان کاربران محبوب نبودند.

کدام را بخریم آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra اپلفا

خرید پادشاه سه چشم دنیای گوشی‌های هوشمند از اپل‌فا

آیفون 13 پرو مکس را می‌توان بهترین گوشی حال حاضر دنیا در نظر گرفت. با وجود این که در کنار نقاط قوت بی‌نظیرش، نقاط ضعفی نیز دارد اما عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود ثبت کرده است. گوشی هوشمندی که در ابتدا به دلیل تغییرات کم ظاهری، مورد انتقاد کاربران قرار گرفت، به یکی از بهترین گوشی‌های اپل در سالیان اخیر تبدیل شد. در مقایسه آیفون 13 پرومکس و سامسونگ گلکسی S22 ultra باید گفت که آیفون در بیشتر تست‌های سایت‌های خارجی، برتری کوچکی داشته است. به طور کلی تفاوت چندانی ندارد ولی اگر اپل واچ یا محصولات دیگر اپل را خریداری کرده‌اید، در خرید آیفون 13 پرو مکس شک نکنید.