محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

علت شارژ نشدن آیفون | 5 راه حل نهایی برای درست کردن مشکل شارژ شدن گوشی

منتشر شده در ۱۲ آبان , ۱۴۰۱
علت شارژ نشدن آیفون اپل فا

علت شارژ نشدن آیفون؛ مشکل از کجاست و چگونه حلش کنیم؟

تمامی گوشی‌های هوشمند پس از مدتی دچار مشکل می‌شوند و گوشی‌های هوشمند شرکت اپل (آیفون) هم از این قاعده جدا نیستند. یکی از مشکلاتی که کاربران در طول استفاده از گوشی‌های هوشمند خود به آن می‌خورند این است که آیفون پس از مدتی شارژ نمی‌شود. در این صورت تقریبا تمامی کارهای که با گوشی می‌توانید انجام دهید، مختل می‌شود. بنابراین باید سریعا این مشکل حل شود، علت شارژ نشدن آیفون می‌تواند موارد مختلفی باشد، به عنوان مثال شاید مانع یا شیئی در پورت لایتنینگ گوشی شما گیر کرده باشد یا حتی این پورت خراب شده باشد. برای این که بتوانید علت شارژ نشدن آیفون را تشخیص دهید و آن را تعمیر کنید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

دلیل شارژ نشدن آیفون اپلفا

بررسی 5 روش برای رفع علت شارژ نشدن آیفون

زمانی که با وصل کردن گوشی آیفون به شارژر یا استفاده از شارژرهای بی‌سیم، تلفن همراه شما شارژ نمی‌شود، یک مشکل وجود دارد. اگر با استفاده از کابل این کار را انجام می‌دهید، موارد مختلفی می‌توانند در این مشکل دست داشته باشند. به عنوان نمونه کابل شارژر شما ممکن است خراب شده باشد و یا آداپتور شارژر دچار مشکل شده باشد.

پیش از این که 5 روش طلایی حل علت شارژ نشدن آیفون را بررسی کنیم، برای کاربران علاقه‌مند به تکنولوژی و بهتر زندگی کردن، یک پیشنهاد داریم. اپل‌فا بهترین و جدیدترین محصولات اپل را با بهترین خدمات مشتریان و پس از فروش به شما ارائه می‌کند. از این رو پرداخت قیمت آیفون 13 پرو ، آیفون ۱۳ پرومکس ، قیمت اپل واچ و قیمت MacBook pro به تمامی مشتریان پیشنهاد می‌شود.

کاربران تازه‌واردی که اخیرا آیفون خریده‌اند، باید با خرید اپل آیدی یا ساخت این اکانت به صورت قانونی از اطلاعات خود مراقبت کنند. برای خرید اپل آیدی مطمئن، می‌توانید بدون مشکل از طریق اپل‌فا اقدام کنید و امنیت گوشی خود را بالا ببرید.

گوشی را خاموش و سپس روشن کنید؛ راه حل قدیمی و کارساز

اولین راه حل برای یکی از انواع علت شارژ نشدن آیفون، این است که گوشی خود را خاموش و سپس روشن کنید. البته در نظر داشته باشید که این راه حل برای کسانی مناسب است که حداقل 5 درصد شارژ دارند و گوشی‌شان کاملا خاموش نشده است. خاموش و روشن کردن یا به اصطلاح ری‌استارت کردن گوشی هوشمند از راه حل‌های قدیمی برای درست کردن مشکلات وسایل دیجیتال بوده است.

مطمئن شوید که گوشی آیفون‌تان شارژ نمی‌شود

برای پیدا کردن علت شارژ نشدن آیفون، باید در ابتدا مطمئن شوید که گوشی شما شارژ نمی‌شود، به عبارت دیگر باید اطمینان حاصل کنید که مشکل از مواردی دیگری مانند منبع برق نیست. برای این کار گوشی خود را به همان شیوه قدیمی سعی کنید شارژ کنید، راه حل بی‌سیم را انتخاب کنید، به پورت یک کامپیوتر وصل کنید و به یک آداپتور دیگر برای شارژ متصل کنید. با انجام هر کدام از این روش‌ها، به صفحه نمایش آیفون دقت کنید که آیا گوشی شارژ می‌شود یا خیر؟ اگر باتری کار نمی‌کند، سعی کنید تا دو ساعت گوشی را در شارژ قرار دهید و دوباره آن را چک کنید.

بررسی 5 روش برای رفع علت شارژ نشدن آیفون اپل فا

برای این که متوجه شوید که آیفون در حال شارژ است یا خیر، باید به میزان باتری در بالای صفحه نگاه کنید. اگر یک علامت رعدوبرق در آن وجود داشت، یعنی گوشی هوشمند شما در حال شارژ است و اگر وجود نداشت، گوشی‎تان شارژ نمی‌شود.

از شارژ بی‌سیم برای آیفون خود استفاده نکنید

اگر می‌خواهید علت شارژ نشدن آیفون را تشخیص دهید و همچنین یک آیفون X یا بالاتر دارید که از شارژر بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، برای این که بتوانید یک گزینه را از لیست علت‌ها حذف کنیم، از شارژر بی‌سیم برای شارژ کردن استفاده نکنید.

بنابراین با توجه به دومین راه حل در مطلب علت شارژ نشدن آیفون، باید گوشی خود را از شارژر بی‌سیم جدا کنید و با استفاده از یک کابل، گوشی را به شارژر وصل کنید. اگر شارژ شد، مشکل شما از شارژر بی ‎سیم است. از این رو شما باید گوشی خود را تا مدتی با روش کلاسیک یعنی باسیم شارژ کنید.

پورت لایتنینگ را جهت داشتن مشکل بررسی کنید

در جهت بررسی کردن برای یافتن علت شارژ نشدن آیفون، حتما پورت لایتنینگ را نیز چک کنید. این پورت ممکن است با یک شی پر شده باشد و مانع شارژ شدن گوشی شما شوند. این علت از تصورتان خیلی عادی‌تر است و این امکان وجود دارد که حتی جمع شدن گردوغبار علت شارژ نشدن ایفون شما باشد. بنابراین حتما این پورت را خیلی با دقت با یک خلال‌دندان تمیز کنید.

همچنین برای این که بتوانید کاملا مطمئن شوید که مشکل از تمیز نبودن پورت نیست، پیشنهاد می‌شود که خیلی ملایم درون این پورت فوت کنید. در این صورت اگر باز هم این مشکل رفع نشد، به سراغ راه حل بعدی بروید. در کنار این راه حل‌ها، پیشنهاد می‌شود که در صورت باقی ماندن مشکل با یک کارشناس تماس بگیرید و یا به یک شعبه حضوری مطمئن تعمیرات رجوع کنید.

کابل شارژ آیفون‌تان را با دقت بررسی کنید

اگر زمان زیادی است که از آیفون خود استفاده می‌کنید، احتمالا یکی از دلایلی که می‌تواند باعث شارژ نشدن گوشی‌تان شده باشد، خراب شدن کابل است. این گزینه نیز یکی از شایع‌ترین انواع علت شارژ نشدن آیفون می‌باشد. در نظر داشته باشید که کابل‌های لایتنینگ و دیگر کابل‌های سیم، می‌توانند ظاهری کاملا سالم و بدون مشکل داشته باشند، اما مشکلی در درون این کابل‌ها باشد.

از شارژ بی‌سیم برای آیفون خود استفاده نکنید اپلفا

رفع مشکل شارژ نشدن آیفون با اپل‌فا

آیفون‌ ها از محبوب‌ترین گوشی‎های هوشمند در میان ایرانیان هستند که به دلایل مختلفی از جمله قابلیت‌های متعدد در میان کاربران ایرانی محبوب شده‌اند. این گوشی ممکن است پس از مدتی شارژ نشوند، یا حتی کسانی که به تازگی این گوشی را خریده‌اند، ممکن است با مشکل عدم شارژ مواجه شوند. در این صورت باید نسبت به پیدا کردن علت شارژ نشدن آیفون اقدام کنید. از انواع راه حل‌های شایعی که می‌توانید برای حل این مشکل به کار بگیرید، می‌توان به پاک کردن پورت لایتنینگ، بررسی کردن سلامت سیم و ری‌استارت کردن گوشی اشاره کرد.