محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

ترفندهای افزایش سرعت مک بوک | تجربه مک سریع

منتشر شده در ۱۰ آذر , ۱۴۰۱
ترفندهای افزایش سرعت مک بوک

سرعت مک بوک‌تان پایین آمده است؟ نمی‌توانید کارهایی که پیش از این با مک بوک انجام می‎‌دادید را انجام دهید؟ پایین آمدن سرعت لپ تاپ اتفاقی است که برای تمامی لپ تاپ های دنیا، حتی بهترین مک بوک‌ها نیز اتفاق می افتد. البته که این اتفاق یکی از آزاردهنده ترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند برای یک مک بوک بیفتد، اما راه حل هم دارد.

روش های افزایش سرعت مک بوک

با ترفندهای افزایش سرعت مک بوک، سریع‎ترین مک بوک را داشته باشید!

ترفندهایی وجود دارند که می توانند سرعت واقعی مک بوک‌تان را نشان دهند. این ترفندها در واقع مشکلات مک بوک را حل می کنند و شما می‌توانید بدون مشکل از مک بوک‌تان استفاده کنید. ادامه مطلب را مطالعه کنید تا با بهترین ترفندهای افزایش سرعت مک بوک آشنا شوید.

چرا سرعت مک پایین می آید؟

دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می‌شوند سرعت یک مک بوک پایین بیاید. دلایلی مانند پر شدن حافظه داخلی و آپدیت نبودن سیستم عامل می‌توانند سرعت مک بوک را به میزان زیادی، پایین بیاورد. در همین ابتدا باید بدانید که کند شدن یک مک بوک قدیمی، یک اتفاق عادی است؛ به هر حال هر لپ تاپی پس از مدتی، کند می‌شوند.

البته گاهی اوقات مک بوک‌های جدید نیز با مشکل کند شدن سرعت روبرو می‌شوند که باید مشکل ایجاد شده را حل کنید. برخی از مشکلات عمومی که می‏‎تواند برای لپ تاپ‌تان ایجاد شود، به شرح زیر هستند:

  • باز بودن برنامه‌های متعدد در بک‌گراند: تمامی مک‌ها، حتی مک بوک پرو 2022 نیز گاهی اوقات ممکن است در باز کردن همزمان چندین برنامه به مشکل بخورد. اگر هنگام کار کردن با مک بوک‌تان با مشکل سرعت پایین روبرو شدید، بهتر است، سیستم را ریستارت کنید و مجددا برنامه ها را باز کنید.
  • برنامه‌ها یا سیستم عامل قدیمی: یکی دیگر از دلایلی که ممکن است سرعت مک بوک را پایین بیاورد، برنامه‌ها یا سیستم عامل قدیمی است. به‏ روز نگه داشتن سیستم عامل مک، همواره یکی از بهترین ترفندهای افزایش سرعت مک بوک بوده است.
  • یک بد افزار: با وجود این که احتمال وجود یک بد افزار در سیستم عامل مک، کمی دور از انتظار است، اما همچنان احتمال این وجود دارد که مک بوک شما، با یک بد افزار کند شده باشد، پس استفاده از یک آنتی‌ویروس برای مک بوک الزامی است.

معرفی راه حل و ترفندهای افزایش سرعت مک بوک

ترفندهای افزایش سرعت مک بوک به کاربران کمک می‌کنند تا بتوانند سرعت پردازش بیشتری از لپ تاپ خود دریافت کنند. معمولا تاثیر این ترفندها زمانی قابل مشاهده است که شما یک مشکلی دارید و نمی‌توانید کارهای ساده را با لپ تاپ انجام دهید.

البته در نظر داشته باشید، کسانی که مشکلی ندارند و می‌خواهند از ترفندهای افزایش سرعت مک بوک استفاده کنند نیز افزایش سرعت در عملکرد لپ تاپ را حس می کنند. برای این که بتوانید بیشترین سرعت را از مک بوک‌تان دریافت کنید، این بخش را با دقت مطالعه کنید.

methods to increase the speed of macbook

از Activity Monitor استفاده کنید؛ جزو ترفندهای افزایش سرعت مک بوک

زمانی که برنامه‌های مختلفی را باز می‌کنید، پردازنده مک، قابلیت‌ پردازش اطلاعات خود را به چندین قسمت تقسیم می کند تا هر برنامه بتواند خیلی روان اجرا شود. در این صورت مک بوک، سرعتش از حالت عادی کاهش پیدا می کند.

در مورد ذکر شده، باید به دنبال برنامه‌هایی باشید که بخش زیادی از پردازنده را اشغال کرده ‎اند و به اصطلاح بیشتر انرژی طلب هستند. یکی از ترفندهای افزایش سرعت مک بوک این است که این برنامه‌ها را پیدا کنید و آن‌ها را ببندید تا بتوانید از قدرت پردازشی بیشتری بهره‌مند شوید. برای استفاده از این ترفند باید مراحل زیر را طی کنید:

  • به قسمت Finder بروید و وارد بخش Applications شوید.
  • در این بخش باید گزینه Utilities را انتخاب و سپس وارد بخش Activity Monitor شوید.
  • در پنجره باز شده به تب CPU بروید.
  • بر روی برنامه هایی که بیشترین میزان CPU را اشغال کرده‌اند و به آن‌ها نیاز ندارید دو بار کلیک کنید.
  • سپس بر روی گزینه Quit کلیک کنید تا برنامه بسته شود.

حافظه داخلی‌تان را خالی کنید؛ از بهترین ترفندهای افزایش سرعت مک بوک

یکی از قوانین ذهن بیشتر انسان‌ها، این است که در محیط شلوغ و بهم ریخته نمی توانند بازدهی خوبی داشته باشند. این قانون شامل حال مک بوک‌ها نیز می شود، بنابراین برای داشتن بهره ‎وری بالا از این لپ تاپ، باید حافظه داخلی را تا حد امکان خالی و مرتب نگه دارید.

یکی از ترفندهای افزایش سرعت مک بوک همین است که بتوانید از پر شدن حافظه داخلی جلوگیری کنید زیرا علاوه بر پایین آوردن سرعت پردازش، به برنامه ها اجازه اجرا شدن به صورت کامل را نمی دهد. در نظر داشته باشید که یکی از ترفندهای افزایش سرعت مک بوک این است که همیشه حداقل 20 گیگابایت فضای خالی در مک بوک تان داشته باشید.

برای این که بتوانید از دومین مورد از ترفندهای افزایش سرعت مک بوک استفاده کنید، مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد منو اپل شوید.
  • بر روی گزینه About This Mac کلیک کنید.
  • در این قسمت می‎توانید حافظه داخلی‌تان و میزان خالی بودن آن را بررسی کنید.
  • بر روی Manage کلیک کنید.
  • در قسمت Optimize Storage، بر روی گزینه Optimize کلیک کنید (با انجام این کار فیلم و سریال‎هایی را که مشاهده کرد‏ه‌اید، پاک می‎شود.)
  • در قسمت Reduce Clutter می‏‌توانید اطلاعاتی را مشاهده کنید که نیازی به آن‎ها ندارید.

چگونه سرعت مک بوکم را افزایش دهم ؟

از افکت‌های تصویری سیستم عامل‌تان کم کنید

از بهترین ترفندهای افزایش سرعت مک بوک کم کردن افکت های تصویری این سیستم عامل است. بسیاری از کاربران انقدر به استفاده از سیستم عامل مک عادت دارند که حتی متوجه افکت‌های تصویری این سیستم عامل نمی شوند.

افکت‌های تصویری جدای این که یک زیبایی خاصی به سیستم عامل مک می دهند، انرژی زیادی نیز مصرف می گنند. در ادامه یکی از ترفندهای افزایش سرعت مک بوک را با استفاده از کم کردن افکت‌های تصویری بررسی می‌کنیم:

برای کاملا از بین بردن قابلیت Transparency، باید وارد قسمت System Preferences شوید. در این قسمت بر روی گزینه Accessibility کلیک کنید و سپس وارد این بخش شوید. در این قسمت، می ‎توانید از منو گزینه Reduce Transparency را فعال کنید.

برای پایین آوردن میزان استفاده افکت‎ های تصویری از قدرت پردازنده، باید به System Preferences بروید. در قسمت Dock گزینه‌های Animate opening applications، Automatically hide and show the dock را غیر فعال کنید تا میزان استفاده این افکت‎ ها را به پایین‌ترین حالت ممکن برسانید.

مک بوک پر سرعت و پر قدرت، با ترفندهای مختلف

مک بوک‎ها به دلیل داشتن سرعت پردازشی بالا در میان کاربران محبوب هستند. با این حال، لپ تاپ های شرکت اپل، می‏توانند بنا بر دلایلی، پس از مدتی دچار کاهش سرعت شوند. در بیشتر مواقع، این کاهش سرعت با استفاده از ترفندهای افزایش سرعت مک بوک قابل تعمیر است.

به عنوان مثال می‎توانید از قسمت Activity Monitor، برنامه‎ هایی که بخش زیادی از پردازنده را اشغال کرده‎ اند را ببندید. یا می ‎توانید از دو روش دیگری که در این مطلب گفته شد استفاده کنید تا بتوانید سرعت مک بوک‌تان را افزایش دهید.

macbook2022-2-BANNER-01APPLEFA