محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

آیا آیفون 14 ضد آب است؟ | پاسخ به یکی از متداول‌ترین سوال‎های شما

منتشر شده در ۱ دی , ۱۴۰۱
آیا آیفون 14 ضدآب است ؟

در سپتامبر سال 2022، اپل از سری گوشی‌های هوشمند جدید خود به نام آیفون 14 رونمایی کرد. این گوشی‌های هوشمند با قابلیت های زیادی عرضه شدند که یکی از آن‎ها مجوز ضد آب IP68 است. ولی آیا با توجه به این مجوز، شما می توانید آیفون را کاملا ضد آب بدانید یا بهتر است بپرسیم که آیا آیفون 14 ضد آب است؟

آیا آیفون 14 ضد آب است؟

آیفون 14 استاندارد IP68 دارد! اما این استاندارد هم محدودیت‏ های خود را دارد.

در مراسم رونمایی از محصولات اپل، آیفون 14 در چهار مدل معرفی شد که یکی از آن‏ ها یعنی آیفون 14 پرومکس سورپرایزی برای طرفداران بود. تمامی مدل های آیفون مجوز IP68 را دارند اما این مجوز امکان استفاده از آیفون در هر شرایط آبی را فراهم نمی کند. در ادامه متن پاسخ بهتری به سوال آیا آیفون 14 ضد آب است؟ دریافت خواهید کرد.

آیا آیفون 14 ضد آب است؟

یکی از سوال های متداول کاربران این است که آیا آیفون 14 ضد آب است؟ این ویژگی در کنار ویژگی‌های دیگر این گوشی هوشمند، جزو مهم ترین فاکتورهای مشتریان است. با توجه به این که پیش از این نیز گفته شد، آیفون 14، مجوز IP68 را دارد. این بدان معنی است که این سری از گوشی‌های هوشمند اپل در برابر آب و گرد و خاک مقاوم هستند.

بنابراین اشتباه نکنید، آیفون 14 به طور کامل ضد آب نیست! به دستگاهی می توان ضد آب گفت که کاملا مهر و موم شده باشد و امکان دارد تا ده‎ها متر به زیر آب برود. برای این که بیشتر با مجوز IP68 آشنا شوید، ادامه مطلب را با دقت مطالعه کنید.

بررسی استاندارد IP68 در آیفون 14

یکی استانداردهایی که در سالیان اخیر در مشخصات گوشی های هوشمند اپل مشاهده می کردیم و مرتبط به سوال آیا آیفون 14 ضد آب است؟ می باشد، استاندارد IP68 است. این استاندارد در واقع مخفف‌شده Ingress Protection است که در لغت به معنی محافظت در برابر نفوذ می باشد.

استاندارد IP68 یک استاندارد بین‌المللی است که رقم اول آن نشان‌دهنده مقاومت گوشی های جدید اپل در برابر خاک و رقم دوم نشان دهنده مقاومت گوشی در برابر آب است. هر دو رقم این استاندارد برای کسانی که با IP آشنایی دارند اهمیت دارد.

عدد 6 در بخش اول، بالاترین عددی است که یک گوشی هوشمند می تواند دریافت کند. در واقع اگر دیدید که یک گوشی هوشمند IP6x دارد، به این معنا است که به طور کامل در برابر گردوخاک مقاوم است. عدد دوم در IP68 گوشی‌های آیفون 14 نشان می دهد که این گوشی می‎تواند به مدت 30 دقیقه در حداکثر عمق شش متری آب شیرین دوام بیاورد.

بنابراین در جواب به سوال آیا آیفون 14 ضد آب است؟ باید گفت که بله اما با محدودیت های خاصی. یعنی شما نمی توانید این گوشی هوشمند را بیشتر از 30 دقیقه داخل آب نگه دارید. حتی نمی‌توانید این گوشی هوشمند را به عمقی بیشتر از شش متر ببرید.

نکته مهم: یک نکته‌ای که درباره این آمار باید در نظر داشته باشید این است که شرایط گفته شده در حالت ایده‌آل هستند. یعنی اگر آیفون 14 شما پس از مدتی استفاده، چندین مرتبه زمین بخورد، امکان دارد تا مدت کم‎تری زیر آب مقاومت کند.

ضد آب بودن آیفون 14 چگونه است؟

بنابراین حتما در نظر داشته باشید که در گذر زمان، از مقاومت آیفون 14 کم خواهد شد، پس بهتر است در مدت کم‌تر و در عمق‌ کمتر از شش متر از آن استفاده کنید. در حقیقت استاندارد IP68 برای کاربران این امکان را فراهم می کند که در اثر افتادن ناگهانی گوشی در استخر، بتوانند سریعا بدون این که گوشی آسیب ببیند، آن را خارج کنند.

آیا آیفون 14 ضد آب است؟ در زیر باران بله، کاملا!

پس در یک جواب دقیق‏تر به آیا آیفون 14 ضد آب است؟ باید گفت که این گوشی هوشمند یک استاندارد مقاومت در برابر آب دارد که خیال کاربران را از بابت سوختی این گوشی با آب راحت می کند. در ادامه این بخش از مطلب چند نکته را برای مراقبت بیشتر از آیفون 14 بررسی می‏‎کنیم:

  • زمانی که به طور ناگهانی یا از عمد گوشی شما در معرض برخورد با آب قرار گرفت، آن را به وسیله یک حوله خشک کنید.
  • تا حد امکان سعی کنید گوشی را در معرض برخورد با آب نمک قرار ندهید. دقت داشته باشید که استاندارد IP68 درباره مقاومت آیفون 14 در برابر آب شیرین است و از آنجایی که آب نمک رسانایی بیشتری دارد، می تواند به اجزای داخلی این گوشی هوشمند صدمه بزند.
  • زمانی که آب نمک بر روی آیفون 14 شما ریخت، بهتر است این گوشی را با آب شیرین بشویید و سپس با یک حوله کاملا خشک کنید. در مراحل خشک کردن در نظر داشته باشید که پورت‎های گوشی‎ خود را به صورت کامل خشک کنید. زیرا عدم انجام این کار ممکن است در طولانی مدت آیفون تان را دچار مشکل کند.
  • یک نکته هنگام استفاده از آیفون 14 پس از برخورد با آب وجود دارد که بهتر است بدانید. پس از استفاده این گوشی هوشمند در آب، به دلیل جمع شدن این مایع در میکروفون، صدای کم‌تری را دریافت خواهد کرد. در این شرایط نباید اصلا نگران باشید، پس از گذشت مدتی آیفون 14 به صورت خودکار این آب را خالی می کند.
  • در نظر داشته باشید که آسیب‌های فیزیکی مانند خراش افتادن بر روی بدنه یا صفحه نمایشگر، می‎تواند آیفون 14 را به شدت در برابر آب و گردوخاک آسیب‌پذیر کند. بنابراین پیش از این که از گوشی هوشمند خود در معرض آب استفاده کنید، دقت داشته باشید که هیچ آسیبی به آن وارد نشده باشد.

ویژگی های خاص آیفون 14

خرید جدیدترین محصولات شرکت اپل، به سادگی هر چه بیشتر

آیا آیفون 14 ضد آب است؟ این سوال از مهم ترین سوال‎های کاربران هنگام خرید پرچمدار جدید اپل است. در یک جواب کوتاه باید بگوییم که این گوشی هوشمند در برابر آب مقاوم است. بنابراین ضد آب نیست، یعنی شما می توانید با خیال راحت از آن در شرایط خاصی که در ادامه گفته می شود، استفاده کنید:

  • تا حداکثر 30 دقیقه در عمق شش متری
  • در زیرا باران بدون هیچ نگرانی

گوشی‌های هوشمند جدید آیفون قابلیت های بسیار خوبی دارند که می توانند سطح کیفی زندگی شما را بالاتر ببرند. تصور کنید که با خرید یک گوشی هوشمند، یک همراه، مربی، دوربین و پلتفرم گیم همراه خود دارید که سرعت پردازش دیوانه واری دارد. برای خرید جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند اپل، می‎توانید از فروشگاه آنلاین اپل‌فا اقدام کنید.