محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

بررسی آیفون ریپک و تفاوت های آن با پک اصلی

منتشر شده در ۲ اسفند , ۱۴۰۲

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به خرید گوشی‌های آیفون دارید احتمالا تا به حال با عبارت ایفون ریپک مواجه شده‌اید و این سوال برایتان به وجود آمده که این عبارت به چه معناست؟ اگر بخواهیم عبارت ریپک کردن آیفون را توضیح دهیم می‌توان گفت زمانی به یک گوشی آیفون ریپک گفته می‌شود که بسته‌بندی آن تغییر پیدا کرده باشد. در واقع گوشی که داخل این بسته‌بندی است یک گوشی آیفون اصل به شمار می‌آید، ولی بسته‌بندی آن به دلایل مختلف کاملا تغییر کرده است و در بسته‌بندی اورجینال ارائه نمی‌شود.

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تا فروشگاه‌های مختلف اقدام به ریپک کردن گوشی‌های آیفون کنند که ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این دلایل صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه به شما ارائه دهیم. پس اگر علاقه‌مند به خرید گوشی‌های آیفون هستید بدون شک مطالعه ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

گم شدن جعبه اصلی گوشی آیفون

یکی از مهم‌ترین دلایل ریپک شدن گوشی آیفون این است که جعبه اصلی آن گم شده باشد. زمانی که بارها از کشورهای مختلف عبور کرده و جابه‌جا می‌شوند ممکن است آسیب‌های جدی به بسته‌بندی آنها وارد شود که باعث می‌شود تا دیگر قابل خرید و فروش نباشند. در چنین مواقعی است که معمولا واردکنندگان یا خود فروشندگان اقدام به تولید ایفون ریپک می‌کنند. در واقع این فروشگاه‌ها با تهیه بسته‌بندی‌های مناسب، بسته‌بندی اصلی گوشی‌های آیفون را تغییر می‌دهند و همین عامل نیز باعث ایجاد یک بسته‌بندی شیک و سالم می‌شود.

نکته بسیار مهمی که دوباره در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که در زمان ریپک کردن گوشی آیفون گوشی که داخل بسته‌بندی قرار دارد کاملا سالم است و هیچ مشکلی از این نظر برای گوشی وجود ندارد. این گوشی یک گوشی آیفون اصل و اورجینال است که تنها بسته‌بندی آن تغییر پیدا کرده است. نکته مهم دیگر این است که گوشی که داخل این بسته‌بندی جدید قرار دارد یک گوشی کاملا پلمپ است و از این نظر نیز مشکلی برای آن وجود ندارد که باعث به وجود آمدن نگرانی در شما شود.

مسئله ریپک کردن گوشی‌های آیفون معمولا در کشورهایی مانند ایران به میزان زیادی دیده می‌شود که باید به دنبال راهکاری مناسب برای تشخیص آن باشید. در سایت ما می‌توانید اطلاعات کاملی درباره این گوشی‌ها و نحوه تشخیص ریپک بودن آنها به دست بیاورید.

ریفربیش Refurbished شدن گوشی و در نتیجه ریپک شدن آن

یکی دیگر از مفاهیم بسیار مهمی که باید درباره گوشی‌های آیفون با آن آشنا شوید عبارت ریفربیش شدن ( Refurbished ) است. این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که گوشی‌های آیفون شما بازسازی شده باشند. بازسازی به این معناست که قطعات اصل و اورجینال آن باز شده‌اند و از قطعات غیر اپل روی دستگاه شما استفاده شده است. در چنین مواقعی معمولا فروشنده‌ها دیگر نمی‌توانند به جعبه اصلی گوشی آیفون دسترسی داشته باشند و به همین علت نیز اقدام به ریپک کردن آن می‌کنند.

دقت داشته باشید که این کار باعث می‌شود تا گوشی شما از حالت اورجینال بودن خارج شود و در نتیجه شما نباید هزینه و قیمت یک گوشی اورجینال را برای خرید چنین گوشی پرداخت کنید. البته باید دقت داشته باشید که امروزه این امکان برای شما وجود دارد که گوشی‌های ریفربیش شده را تشخیص دهید و مشکلی از این نظر برای شما وجود ندارد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره گوشی‌های ریفربیش شده پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات سایت ما در این زمینه استفاده کنید.

اصل نبودن لوازم جانبی و ریپک شدن گوشی‌های آیفون

از دیگر دلایلی که ممکن است باعث شود تا شما امروزه با ایفون ریپک مواجه شوید می‌توان به این موضوع اشاره کرد که لوازم جانبی ایفون شما تعویض شده است و به‌جای لوازم جانبی اصل اپل لوازم جانبی غیر اصل در پک جدید قرار گرفته است. همانطور که می‌دانید لوازم جانبی اصل آیفون نیز دقیقا مانند خود گوشی اصل آیفون از اهمیت زیادی برخوردار هستند. برای مثال یک شارژر مناسب و اصل می‌تواند عملکرد بسیار بهتری را نسبت به یک شارژر غیراورجینال به شما ارائه دهد.

پس زمانی که قصد خرید ایفون را دارید حتما باید به این موضوع دقت داشته باشید و تلاش کنید تا ریپک گوشی‌ها را تشخیص دهید. راهکارهای مختلفی برای تشخیص ریپک بودن گوشی‌های آیفون وجود دارد که در ادامه درباره این موضوع نیز صحبت کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ریپک آیفون های قدیمی و مشکلات آنها

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که اکثر افراد در خصوص گوشی‌های آیفون قدیمی با آن مواجه می‌شوند مسئله ریپک شدن این گوشی‌ها است. بسیاری از افرادی که امروزه در زمینه گوشی‌های آیفون کلاهبرداری می‌کنند معمولا یک تکنیک بسیار رایج دارند و آن این است که گوشی‌های آیفون قدیمی را جمع‌آوری کرده و قطعات آنها را سرهم بندی می‌کنند. به این ترتیب این کار به آنها یک گوشی جدید آیفون را ارائه می‌دهد که می‌توانند اقدام به فروش چنین گوشی آیفونی کنند. در چنین شرایطی ایفون ریپک که شما خریداری می‌کنید در واقع یک گوشی آیفون اصل و اورجینال نیست.

نکته کلیدی و بسیار مهم دیگری که در این زمینه باید به آن دقت داشته باشید این است که امروزه بسیاری از افراد سودجو با اوراق کردن چنین گوشی‌های خرابی معمولا سود زیادی را به دست می‌آورند. دلیل این موضوع نیز این است که کلاهبرداران معمولا گوشی‌های ریپک شده آیفون را با قیمت یک گوشی آیفون اصل به شما ارائه می‌دهند.

خرید گوشی آیفون ریپک کار اشتباهی است؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید به چند نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید. در قدم اول باید مشخص کنید که ایفون ریپک که قصد خرید آن را دارید چه نوع ریپکی روی آن انجام شده است. گاهی اوقات گوشی که شما خریداری می‌کنید یک گوشی کاملا اصل است و تنها جعبه و بسته‌بندی آن تغییر پیدا کرده است. در چنین شرایطی کاملا طبیعی خواهد بود که شما بتوانید با پرداخت هزینه‌ای کمتر از هزینه گوشی با پک اصلی این گوشی را خریداری کرده و از عملکرد یک گوشی اصل با قیمت مناسب‌تر بهره‌مند شوید.

با این حال دسته دیگری از گوشی‌های آیفون که ریپک شده‌اند وجود دارند که این گوشی‌ها معمولا با تغییر قطعات مواجه شده و قطعات غیر اصل آیفون و اپل روی آنها نصب شده است. از طرف دیگر برخی از گوشی‌‎های ریپک نیز وجود دارند که معمولا از جمع‌آوری چندین گوشی آیفون با مدل‌های مختلف ساخته شده‌اند. پس در چنین شرایطی اصلا منطقی نخواهد بود که این گوشی‌ها را خریداری کنید،؛ چراکه شما نمی‌توانید انتظار یک گوشی اصل و اورجینال اپل را از آنها داشته باشید.

آیا امکان تشخیص ریپک آیفون وجود دارد؟

یکی دیگر از سوالات رایجی که معمولا درباره گوشی ایفون ریپک پرسیده می‌شود این است که آیا این امکان برای ما وجود دارد که بتوانیم گوشی‌های ریپک شده را تشخیص دهیم؟ این نگرانی معمولا برای بسیاری از افرادی که قصد خرید گوشی‌های آیفون را دارند به وجود می‌آید که شما هم باید به این موضوع دقت و توجه کافی را داشته باشید. در پاسخ به این سوال باید گفت که بله شما می‌توانید خیلی راحت ریپک شدن گوشی‌های آیفون را تشخیص دهید و از این نظر هیچ مشکلی برای شما وجود نخواهد داشت.

در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید ریپک بودن بسته‌بندی گوشی‌های آیفونی که خریداری می‌کنید را تشخیص دهید:

1- با دستمال خیس روی جعبه بکشید

اولین راهکاری که می‌توانید برای تشخیص ریپک بودن آیفون و بسته‌بندی آن مورداستفاده قرار دهید این است که با استفاده از یک دستمال خیس روی جعبه بکشید. معمولا بسته‌بندی‌های اصل و اورجینال اپل دارای نوشته‌های بسیار مقاومی هستند و حتی اگر چندین بار با دستمال روی آنها بکشید کم‌رنگ نمی‌شوند. این در حالی است که بسته‌بندی‌های ریپک معمولا خیلی سریع خود را نشان می‌دهند و نوشته‌های آنها کم‌رنگ می‌شود. پس اگر با انجام این کار جعبه شما هم کم‌رنگ شد باید مطمئن شوید که بسته‌بندی گوشی مدنظرتان ریپک است.

نکته‌ای که در اینجا باید به آن دقت و توجه داشته باشید این است که شما می‌توانید همین کار را برای لوازم جانبی و بسته‌بندی لوازم جانبی گوشی که قصد خرید آن را دارید نیز انجام دهید. در صورتی که متوجه شدید بسته‌بندی این لوازم جانبی نیز غیر اصل است بهتر است هرچه سریع‌تر محصولات داخل آنها را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که غیراصل نیستند. فراموش نکنید که امروزه کلاهبرداری‌های زیادی در این زمینه انجام می‌شود و به همین علت نیز شما باید دقت و توجه زیادی به این موضوع داشته باشید.

2- بررسی مشخصات فنی موبایل

وقتی که با یک گوشی آیفون ریپک مواجه می‌شوید یکی از بهترین راهکارهایی که پیش روی شما قرار دارد این است که سعی کنید مشخصات فنی گوشی که خریداری کرده‌اید را بررسی کنید. یکی از بهترین تست‌ها در این شرایط تست سلامت باتری گوشی آیفون است. گوشی‌های آیفونی که جمع‌آوری یا بازسازی شده باشند و از قطعات غیر اصل و اورجینال در آنها استفاده شده باشد معمولا سلامت باتری آنچنانی ندارند و باتری آنها خیلی سریع به اتمام می‌رسد. پس از روی همین ویژگی می‌توانید تشخیص دهید که گوشی ریپکی که برای خرید انتخاب کرده‌اید گزینه چندان مناسبی برای شما نخواهد بود.

روش دیگری که می‌توانید برای تست و بررسی گوشی‌های آیفونی که ریپک شده‌اند مورداستفاده قرار دهید بررسی شماره سریال گوشی است. اگر آیفون ریپکی که خریداری کرده‌اید از دسته اول این گوشی‌ها باشد و گوشی اورجینالی باشد که تنها بسته‌بندی آن خراب شده و تغییر پیدا کرده است باید شماره سریال گوشی در سایت رسمی اپل ثبت شده باشد. در نتیجه در زمان خرید شما می‌توانید مشخصات فنی و ویژگی‌های گوشی که انتخاب کرده‌اید را بررسی کنید.

آیا خود برند آیفون نیز گوشی‌ها را ریپک می‌کند؟

یکی از مسائل بسیار مهمی که معمولا در خصوص گوشی‌های ایفون ریپک پرسیده می‌شود این است که آیا خود برند اپل نیز این گوشی‌ها را ریپک می‌کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله امروزه خود شرکت اپل نیز این گوشی‌ها را ریپک می‌کند که برای انجام چنین کاری دستورالعمل‌های زیر را دنبال می‌کند:

  • در اولین قدم شرکت اپل قطعاتی که در یک گوشی آیفون آسیب دیده است را تعویض کرده و از قطعات اصل و اورجینال اپل برای آنها استفاده می‌کند.
  • در گام بعدی باتری و پوسته بیرونی این گوشی‌ها را نیز تغییر داده و از باتری و پوسته جدید در این محصولات استفاده می‌کند.
  • مرحله بعدی مربوط به تست کردن گوشی است. در این مرحله متخصصان شرکت اپل گوشی‌های بازسازی شده را بررسی کرده و مطمئن می‌شوند که عملکرد مطلوبی را در اختیار مشتریان و کاربران قرار می‌دهند و می‌توانند مثل روز اول کار کنند.
  • در قدم آخر نیز سیستم عاملی که روی این گوشی‌ها نصب شده است را تغییر داده و به‌روزرسانی می‌کنند. به این ترتیب گوشی که شما خریداری می‌کنید دقیقا مانند یک گوشی نو و جدید خواهد بود و عملکردی مانند یک گوشی اصل و اورجینال را به شما ارائه می‌دهد.

در نهایت نباید فراموش کنید که پس از خرید این گوشی‌ها لوازم جانبی آنها نیز به‌صورت اصل و اورجینال به شما ارائه می‌شوند و به همین علت شما می‌توانید نسبت به عملکرد این لوازم جانبی نیز اطمینان کاملی داشته باشید.
به این ترتیب گوشی ایفون ریپک که توسط برند اپل بازطراحی و تولید شده است کاملا آماده خواهد بود و تنها پارت نامبر آن متفاوت خواهد بود. با توجه به وضعیت موجود در بازار به شما پیشنهاد میکنیم برای خرید محصولات اپل، حتما از فروشندگان معتبر و قابل اطمینان مشاوره بگیرید.

گوشی ریپک شده توسط اپل چه تفاوتی با گوشی‌های ریپک شده دیگر دارد؟

یکی از سوالات بسیار رایجی که در این زمینه پرسیده می‌شود این است که یک ایفون ریپک شده توسط برند اپل چه تفاوتی با دیگر گوشی‌های ریپک شده‌ای که در حال حاضر در بازار موجود هستند دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که گوشی‌هایی که توسط برند اپل بازطراحی می‌شوند تماما با استفاده از قطعات اصل و اورجینال ساخته می‌شوند و به همین علت نیز شما می‌توانید نسبت به عملکرد و ویژگی‌های آنها اطمینان کاملی داشته باشید. از طرف دیگر سیستم عامل جدید نیز روی این گوشی‌ها نصب می‌شود که به میزان زیادی روی عملکرد آنها تاثیرگذار است.

آخرین تفاوتی که در اینجا وجود دارد نیز این است که با خرید این گوشی ایفون ریپک شما لوازم جانبی اورجینال اپل را نیز دریافت خواهید کرد.