محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

بهترین برنامه ها برای دانلود و پخش موزیک در ios

منتشر شده در ۵ شهریور , ۱۴۰۲

بیشترین کاری که در طول روز با گوشی خود انجام می‌دهید، چیست؟ پیام دادن، گشتن در رسانه‌های اجتماعی یا موزیک گوش دادن. اگه گزینه آخر در میان کارهایی است که بیشتر در طول روز با گوشی خود انجام می‌دهید، نیاز به دانلود کردن یک اپلیکیشن خوب را می‌توانید حس کنید.

بهترین اپلیکیشن دانلود موزیک ایرانی و خارجی در دنیا وجود ندارد، هر برنامه‌ای یک سری ویژگی‌های خوبی ارائه می‌دهد که کاربران باید کمبودهای‌شان را نیز در کنار خوبی‌ها بپذیرند. اما در این مطلب از مجله اپل‌فا، قصد داریم که برخی از بهترین اپلیکیشن‌های دانلود موزیک را معرفی کنیم، که قابلیت‌های خوب دیگری مانند استریم کردن و گوش دادن به پادکست هم در خود جا داده‌اند. پس همراه ما باشید!

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های دانلود موزیک ایرانی و خارجی

موزیک گوش دادن در همه جا، یکی از لذت‌هایی است که به لطف پیشرفت تکنولوژی در اختیار ما قرار گرفته است. گوشی‌های‌مان، این وسیله‌های کوچکی که به جعبه سیاه‌ زندگی ما تبدیل شده‌اند، توانسته‌اند زندگی را راحت‌تر و در عین حال لذت‌بخش‌تر هم کنند.

اگر پیش از به سراغ فروشگاه‌های اپلیکیشن مانند گوگل پلی یا اپل استور رفته باشید و دنبال یک برنامه عالی برای دانلود موزیک ایرانی و خارجی بوده باشید، می‌دانید که صدها برنامه برای دانلود موزیک ایرانی و خارجی وجود دارد.

برنامه‌های مختلفی مانند اسپاتیفای، دیزر و ساوندکلاود، درست است که این برنامه‌ها جزو بهترین‌ها هستند، همه هم این را می‌دانیم. اما کدام برنامه بهترین شرایط را مطابق با خواسته‌های شما ارائه می‌کند. به عبارت ساده‌تر، کدام اپلیکیشن می‌‌تواند تجربه گوش دادن به موزیک را برای شما لذت‌بخش‌تر از پیش کند؟ این قسمت را مطالعه کنید تا بهترین برنامه‌های دانلود موزیک ایرانی و خارجی را معرفی کنیم و در کنار آن ویژگی‌های‌شان را نیز بررسی کنیم.

اسپاتیفای؛ میلیون‌ها موسیقی در جیب شما

تقریبا در همه سایت‌های ایرانی و خارجی می‌توانید اسپاتیفای را به عنوان اولین گزینه دانلود موزیک هم بر روی اندروید و هم بر روی آیفون پیدا کنید. این سرویس که میلیون‌ها موزیک، پادکست و کتاب صوتی را به کاربران‌ ارائه می‌کند، دو اشتراک رایگان و پریمیوم دارد. در ادامه ویژگی‌های این دو اشتراک را بررسی می‌کنیم.

برنامه اسپاتیفای

اشتراک رایگان اسپاتیفای، دسترسی کامل به موزیک‌ها را می‌دهد، اما پس از شنیدن چندین موسیقی باید یک تبلیغ گوش کنید تا دوباره به پلی‌لیست‌تان برگردید. نسخه رایگان قابلیت‌هایی مانند دانلود را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. کیفیت موزیک‌های سرویس رایگان اسپاتیفای 96 kbps است. شاید کسانی که به ندرت موسیقی گوش می‌کنند تفاوت کیفیت را متوجه نشوند، اما عاشقان موسیقی تنها با کیفیت 320 kbps گوش می‌کنند.

با خرید اشتراک پریمیوم اسپاتیفای می‌توانید به موزیک‌های این سرویس با کیفیت خیلی بیشتری دسترسی داشته باشید. می‌توانید موزیک‌های مورد علاقه‌تان را دانلود کنید تا زمانی که اینترنت در دسترس نبود هم بتوانید گوش دهید. از شر تبلیغات مزاحم هم خلاص می‌شوید و ده‌ها ویژگی دیگه به تجربه استفاده از اسپاتیفای را به غنی‌ترین حالت ممکن می‌رساند.

برخی از ویژگی‌های برجسته اسپاتیفای به شرح زیر هستند:

  • کتاب‌خانه موسیقی با بیش از 70 میلیون اثر
  • پادکست‌ها و محتواهای انحصاری
  • پیشنهاد موزیک‌هایی مطابق با سلیقه شما
  • امکان درست کردن پلی‌لیست‌های شخصی و اشتراک‌گذاری آن‌ها با دیگران
  • پشتیبانی از دستگاه‌های مختلف مانند اندروید، آی او اس، ویندوز، مک و …

اپل موزیک؛ کتابخانه موسیقی شرکت اپل

از دیگر گزینه‌های عالی دانلود موزیک که نه تنها بر روی گوشی‌های آیفون محبوب است، در میان کاربران اندرویدی نیز طرفداران زیادی دارد، اپل موزیک است. اگر در اکوسیستم محصولات اپل هستید که این برنامه می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. البته اگر با هزینه ماهانه‌ای که دارد مشکلی ندارید.

برنامه اپل موزیک

هزینه سرویس پریمیوم اپل موزیک، حدود 11 دلار در ماه است. البته نگران نباشید، برخی از سایت‌های ایرانی اشتراک این سرویس را با هزینه کم‌تری در اختیارتان قرار می‌دهند، کافی است در گوگل این عبارت “خرید اشتراک اپل موزیک” را جستجو کنید.

یکی از بهترین قابلیت‌های اپل موزیک، قابلیت دانلود آهنگ بر روی آن است. با ورود به تنظیمات این برنامه، بر روی گزینه Music کلیک کنید و قابلیت Automatic Downloads را فعال کنید. زمانی که این ویژگی را فعال کنید، به محض اضافه کردن یک موزیک به کتاب‌خانه شخصی‌تان، آهنگ به طور خودکار دانلود می‌شود.

از بهترین ویژگی‌هایی که اپل موزیک ارائه می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محتواهای اختصاصی: اپل موزیک محتواهای اختصاصی را مانند موزیک‌ها، آلبوم و حتی ویدئوهایی را به صورت انحصاری در پلتفرم خود ارائه می‌کند که در پلتفرم دیگری نمی‌توانید مشاهده کنید.
  • امکان سینک کردن موزیک‌های شخصی اپل موزیک در iTunes: یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده بهترین گزینه برای کاربران محصولات اپل، این برنامه باشد، امکان سینک کردن موزیک‌های کتاب‌خانه شخصی با برنامه iTunes است.
  • پخش موزیک با کیفیت بی‌نظیر: اپل موزیک از تکنولوژی خاصی استفاده می‌کند تا بهترین کیفیت موسیقی را در اختیار کاربران قرار دهد.

ساوند کلاود؛ کشف هنرمندان کم‌تر شناخته شده

ساوند کلاود (Sound Cloud) جزو بهترین پلتفرم‌های آنلاین موزیک است که به هنرمندان سراسر دنیا اجازه می‌دهد تا آثارشان را روی این پلتفرم آپلود کنند و به گوش تمامی مردم جهان برسانند. این قابلیت ساوندکلاود باعث شده تا کاربران بتوانند هنرمندان ناشناخته و با استعداد زیادی را کشف کنند.

یکی از ویژگی‌های عالی ساوند کلاود برای ایرانیان فیل-تر نبودن این پلتفرم است. به همین دلیل خیلی راحت‌تر از سرویس‌هایی مانند اسپاتیفای می‌توانید از آن استفاده کنید. ساوند کلاود نیز دو نوع اشتراک رایگان و پولی دارد. در زیر ویژگی‌های نسخه پولی برنامه ساوند کلاود را معرفی می‌کنیم:

  • امکان دانلود موزیک‌های ایرانی و خارجی
  • ارائه دادن کیفیت صوتی بهتر موسیقی‌ها
  • مشاهده نکردن تبلیغات بین موزیک‌ها
  • امکان پخش کردن موزیک‌ها بدون محدودیت
  • تجربه بهتر کاربری با خرید نسخه پولی ساوند کلاود

تیدال؛ یک دریای موزیک، با امواج نوین صوتی

تیدال (Tidal) یکی از پلیرهای موسیقی در دنیای اپلیکیشن‌ها است که به حق خود هنوز نرسیده است. خیلی از کاربران حتی نمی‌دانند تیدال چیست در حالی که یکی از بهترین پلیرهای آفلاین موسیقی این برنامه است. تیدال نیز درست مانند پلیرهای بالا که گفته شد، دو نسخه رایگان و اشتراکی دارد. نسخه رایگان همانطور که حدس می‌زدید امکان دانلود موزیک را فراهم نمی‌کند و برای فعال کردن این قابلیت حتما باید نسخه پریمیوم را خریداری کنید.

اپلیکیشن تیدال

نسخه‌های اشتراکی تیدال در دو نوع Tidal Hi-Fi و Tidal Hi-Fi Plus ارائه می‌شوند که به ترتیب با قیمت‌های 9.99 دلار ماهانه و 19.99 دلار ماهانه ارائه می‌شوند. یکی از تفاوت‌های این دو سرویس روی کیفیت‌هایی است که ارائه می‌کنند.

سرویس اول یعنی Tidal Hi-Fi موزیک‌ها را با کیفیت 1411 kbps ارائه می‌کند. در حالی که سرویس Tidal Hi-Fi Plus کیفیت 9216 kbps دارد. این پلتفرم برای این که بتواند راحتی خرید بیشتری برای کاربران‌اش فراهم کند، سرویس‌های خریدی مانند سرویس‌های دانشجویی و تخفیف اولین خرید را ارائه می‌کند.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه تیدال عبارتند از:

  • خاص‌ترین ویژگی تیدال، ارائه کیفیت‌های موزیک HiFi و Master Quality است
  • تیدال اولین سرویسی است که استریم محتوای صوتی با کیفیت Master Quality Authenticated را فراهم کرده است.
  • پادکست‌ها و محتواهای اختصاصی: برخی از محتواها و پادکست‌های تیدال نیز تنها به صورت انحصاری از این پلتفرم عرضه شده‌اند.
  • قابلیت دانلود موزیک با نسخه پولی: برنامه تیدال یکی از بهترین گزینه‌های دانلود موزیک آفلاین نیز است.

پاندورا؛ جادوی شخصی‌سازی در دنیای موسیقی‌

پاندورا (Pandora) ویژگی‌های مثبت زیادی دارد، اما یکی از ویژگی‌های آن که سبب محبوبیت‌اش شده است، این است که می‌گذارد شما یک موزیک انتخاب کنید و سپس تا ساعت‌های بعدی را مطابق با سلیقه شما موزیک انتخاب می‌کند.

این سرویس به شما امکان می‌دهد تا با وارد کردن نام یک هنرمند یا آهنگ، به پلی‌لیست موسیقی شخصی‌شده و پیشنهادهای جدید دسترسی داشته باشید. پاندورا با استفاده از تحلیل و برچسب‌گذاری اصولی موسیقی، تلاش می‌کند تا آهنگ‌هایی که به سلیقه‌ی شما متناسب‌تر هستند، را پیدا و پخش کند.

بنابراین اگر به دنبال گزینه‌ای هستید که امکان پیدا کردن موسیقی‌های جدید و تازه را برای‌تان فراهم کند، پاندورا انتخابی عالی است.

موزیک پلیر پاندورا

برخی از مزیت‌های نصب و استفاده از پاندورا برای گوش دادن به موزیک ایرانی و خارجی نیز شامل امکان دانلود آهنگ، اشتراک‌گذاری پلی‌لیست و راحتی در استفاده اشاره کرد.

مزایای برنامه پاندورا عبارتند از:

  • امکان راه‌اندازی رادیو شخصی‌ برای پخش موسیقی‌های دلخواه‌تان به همراه دوستان
  • استفاده از یک سیستم خیلی پیشرفته برای تحلیل موسیقی‌ها
  • قرار دادن موزیک‌های مطابق با سلیقه‌تان در ادامه پلی‌لیست
  • امکان پخش موزیک به صورت آفلاین

یوتیوب موزیک؛ سفری بی‌پایان در میان میلیون‌ها موسیقی و ویدئو

یوتیوب به عنوان یک پلتفرم ویدئو در جهان شناخته می‌شود که در سالیان اخیر بخش موزیک خود را نیز راه‌اندازی کرده است و از قضا در این زمینه نیز موفق شده است. با نصب کردن یوتیوب موزیک، می‌توانید از میان میلیون‌ها موسیقی، آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را با کیفیت بالا گوش بدهید.

اگر علاقه‌مند هستید که در کنار دانلود موزیک‌های ایرانی و خارجی، شرایط خوبی برای استریم جدیدترین موزیک‌ها نیز داشته باشید، یوتیوب موزیک یکی از انتخاب‌های خوب برای شما است. در این پلتفرم، می‌توانید انواع اجراهای زنده، اجراهای کاور و حتی برخی از کنسرت‌ها را می‌توانید در این پلتفرم مشاهده کنید.

اشتراک رایگان یوتیوب موزیک به کاربران امکان پخش کردن به صورت رایگان را می‌دهد. با خرید اشتراک پریمیوم می‌توانید در بکگراند به موسیقی گوش کنید یا حتی آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را دانلود کنید. اگر تمایل به دیدن موزیک ویدئو هم دارید، می‌توانید داخل برنامه یوتیوب موزیک به راحتی این کار را انجام دهید.

برخی از ویژگی‌های مثبت برنامه یوتیوب موزیک به شرح زیر هستند:

  • امکان تماشای موزیک‌ ویدئوهای انحصاری
  • امکان دسترسی به پلی‌لیست‌های ویدئویی
  • دسترسی آفلاین به وسیله یوتیوب پریمیوم

دیزر؛ نوآوری، رساله اصلی برنامه دیزر

دیزر نیز از جمله بهترین برنامه‌های دانلود موزیک ایرانی و خارجی برای آیفون و اندروید است که خیلی در میان کاربران شناخته نشده است. این برنامه که موزیک‌ها و پادکست‌های متنوعی را به کاربران ارائه می‌کند، با یک تم سیاه و گزینه‌های مختلفی برای تنظیم کردن کیفیت موزیک عرضه شده است.

اپلیکیشن deezer

یکی از بهترین قابلیت‌های دیزر این است که می‌توانید با خرید اشتراک پریمیوم، آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را در یک قسمت جمع کنید و همه آن‌ها را تنها با فشردن یک کلیک دانلود کنید. نسخه پریمیوم Hi-Fi امکان دانلود موزیک‌های 16-bit و Flac را فراهم می‌کند.

برخی از مزایای نصب برنامه دیزر به شرح زیر هستند:

  • ارائه کیفیت Hi-Fi در اشتراک پریمیوم مخصوص
  • امکان دانلود و دسترسی آفلاین به موزیک‌ها
  • پادکست‌های اختصاصی
  • امکان استفاده در دستگاه‌های مختلف

آمازون موزیک؛ آوایی نو در دنیای موسیقی‌ها

یکی از سرویس‌های اشتراکی که هم امکان استریم کردن میلیون‌ها موسیقی را فراهم می‌کند و هم امکان دانلود موزیک‌های مورد علاقه‌تان را، آمازون موزیک (Amazon music) است. کسانی که اشتراک آمازون پرایم برای تماشا ویدئو استفاده می‌کنند، می‌توانند به صورت رایگان به این سرویس نیز دسترسی داشته باشند. در نظر داشته باشید که سرویس آمازون موزیک رایگان نیست، برای دسترسی به آن باید ماهانه 10.99 دلار پرداخت کنید.

قابلیت‌های استریم این پلیر به هیچ عنوان به قابلیت‌های اسپاتیفای نمی‌رسد. بنابراین اگر به دنبال استریم موزیک هستید گزینه‌های دیگر این لیست مثل اسپاتیفای را نصب کنید. اما اگر می‌خواهید یک آفلاین پلیر ساده نصب کنید، آمازون موزیک، گزینه خوبی است.

برخی از بهترین ویژگی‌های آمازون موزیک به شرح زیر هستند:

  • امکان دسترسی از طریق دستگاه‌های مختلفی مانند موبایل و لپ تاپ
  • کتاب‌خانه موزیک متنوع و گسترده پر از موزیک‌های با کیفیت خارجی و ایرانی
  • پخش آفلاین نامحدود
  • رابط کاربری ساده برای استفاده تمامی کاربران

آدیومک؛ پلتفرمی برای خوانندگان مستقل در سراسر دنیا

آدیومک (Audiomack) از دیگر پلتفرم‌های استریم و پخش موسیقی است که امکان دانلود موزیک را نیز برای کاربران فراهم می‌کند. به احتمال زیادی خودتان متوجه شدید که با استفاده از اشتراک رایگان آدیومک امکان دانلود کردن موزیک‌ها را ندارید، اما با خرید اشتراک پریمیوم این سرویس، امکانات مختلفی از جمله دانلود موسیقی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

برخی از ویژگی‌های برجسته دانلود آدیومک به شرح زیر هستند:

  • امکان تعامل و فیدبک دادن به هنرمندان مورد علاقه‌تان
  • امکان آپلود آسان موسیقی‌ها
  • امکان دانلود کردن موزیک‌های مورد علاقه‌تان
  • فرصتی برای کشف کردن هنرمندان جدید

برنامه Napster؛ دسترسی اشتراکی به 60 میلیون موسیقی (البته با یک ماه رایگان!)

از دیگر برنامه‌های دانلود موزیک ایرانی و خارجی برای اندروید و آیفون، نپستر است. جالب است بدانید که این سرویس یکی از مهم‌ترین سرویس‌های موزیک در دنیا است که در سال 1990 تاسیس شده است. نپستر به دلیل این که یکی از اولین پلتفرم‌های استریم موزیک بود، با اعتراضات زیادی از سوی علاقه‌مندان دنیای موسیقی و همچنین هنرمندان روبرو شود. از این رو نپستر به مشکلاتی زیادی در سال‌های اولیه‌اش خورد.

برنامه نپستر نیز درست مانند باقی برنامه‌های دیگر که در قسمت بالا معرفی کردم قابلیت دانلود موزیک فراهم می‌کند. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های استفاده از این برنامه، آرشیو 60 میلیونی این برنامه است که تقریبا تمامی آهنگ‌هایی که می‌خواهید را پوشش می‌دهد.

برخی از مزایای دانلود و نصب برنامه نپستر به شرح زیر هستند:

  • دسترسی به موسیقی‌ها و آلبوم‌های هنرمندان مختلف
  • امکان دانلود موزیک
  • تجربه کاربری آسان
  • نداشتن تبلیغات

معرفی برخی از برنامه‌های ایرانی برای دانلود موزیک

در این قسمت از مطلب می‌خواهیم برخی از برنامه‌های ایرانی را معرفی کنیم که امکان پخش و دانلود موزیک را فراهم کرده‌اند. البته که کتاب‌خانه موسیقی‌های برنامه‌های گفته شده در قسمت بالا خیلی کامل‌تر هستند. اگر به دنبال میلیون‌ها موزیک با کیفیت هستید، برنامه‌هایی مانند اسپاتیفای و دیزر را پیشنهاد می‌کنیم.

یکی از برنامه‌های ایرانی ملودیفای Melodify است که تنها بر روی گوشی‌های اندرویدی نصب می‌شود. این برنامه‌ امکان دانلود موزیک را فراهم می‌کند و همچنین آرشیو نسبتا خوبی دارد.

یکی دیگر از برنامه‌های ایرانی پخش و دانلود موزیک، برنامه آلونک Aloonak است. این برنامه که برای سیستم عامل اندروید عرضه شده است، حدود 80 هزار موزیک در خود جا داده است. می‌توانید از بین این 80 هزار موسیقی، آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را پیدا و دانلود کنید.

برنامه مستر تهران Mr Tehran نیز از برنامه‌های ایرانی برای دانلود موزیک است که به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشر شده است. با نصب کردن این برنامه هم می‌توانید موزیک‌های آفلاین گوش کنید.

 تجربه زندگی با موسیقی‌های با کیفیت!

تصور کنید که به مسافرت رفته‌اید و در یک طبیعت زیبا توقف کرده‌اید، تنها یک چیز می‌‌تواند این تجربه را لذت‌بخش‌تر کند و آن هم موسیقی است. نبود اینترنت نباید باعث شود که این تجربه از شما محروم شود. بنابراین انتخاب کردن یک برنامه که امکان دانلود موزیک‌ها را برای‌تان فراهم می‌کند، اهمیت ویژه‌ای دارد. از این برنامه‌ها می‌توان به اسپاتیفای، دیزر و یوتیوب موزیک اشاره کرد.

به طور کلی برای دانلود موزیک از طریق سرویس‌های پخش موسیقی باید اشتراک‌های پریمیوم آن‌ها را خریداری کنید. نگران قیمت بالای اشتراک‌های این سرویس‌ها هم نباشید. زیرا برخی از سایت‌های ایرانی اکانت‌های پریمیوم این سرویس‌ها را با قیمت مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کنند. پیشنهاد ما خرید اکانت‌های اسپاتیفای، اپل موزیک یا حتی اکانت پاندورا است.

macbook2022-2-BANNER-01APPLEFA