محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

خداحافظی با تاچ بار و مک بوک 13 اینچی اپل!

منتشر شده در ۱۲ دی , ۱۴۰۲

اپل در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود، علاوه بر معرفی تراشه جدید M3 از محصولات جدید خود نیز رونمایی کرد. مک بوک‌های جدید با تراشه M3 مورد توجه بسیاری از مخاطبین قرار گرفتند. اما در این بین حذف مک بوک پرو 13 اینچی و جایگزینی آن با نسخه 14 اینچی برای بسیاری جالب بود. در واقع پیش‌تر نسخه 14 اینچی تنها با تراشه‌های پرو و مکس قابل تهیه بود. تغییر بزرگ دیگری که با معرفی محصولات جدید این کمپانی به آن پی برده شد، حذف مجدد تاپ بار بود! در ادامه در خصوص این تغییرات بیشتر صحبت می‌شود.

دیگر خبری از مک بوک 13 اینچی نیست!

با معرفی مک بوک‌های جدید اپل مدل 2023، مشخص شد که باید با مک بوک پرو 13 اینچی خداحافظی کنیم. اپل این بار نسخه پایه مک بوک مجهز به تراشه M3 را با نمایشگر 14 اینچی روانه بازار کرد. این خبر برای بسیاری خوب و برای برخی دیگر ناامیدکننده بود. چرا که افراد زیادی قصد خرید نسخه پایه مک بوک‌ها را داشتند، اما نمایشگر کوچک آن نقطه ضعفی بزرگ برای آن‌‌ها به شمار می‌رفت. همچنین بسیاری نیز ترجیح می‌دادند که نسخه پایه را با قیمت کمتری تهیه کنند؛ اما حالا برای خرید نسخه پایه به دلیل نمایشگر بزرگ‌تر مجبور هستند که هزینه بالاتری را به منظور ارتقا به نسل جدید پرداخت کنند.

اکنون تصمیم با شماست! مک بوک‌های جدید به پردازنده M3 مجهز شده‌اند و این مزیت فوق‌العاده‌ای برای آن‌ها است. اما اگر به دنبال نسخه پایه M3 13 اینچی هستید باید بدانید که دیگر خبری از این مدل نخواهد بود و باید به نمایشگر بزرگ‌تر عادت کنید!

بیشتر بخوانید: چگونه ایفون خود را اپدیت کنیم؟

چرا اپل اقدام به حذف تاچ بار کرد؟

بعد از 7 سال از زمان معرفی تاچ بار در لپ تاپ مک اپل، این شرکت این قابلیت را به طور کامل از سری جدید لپ تاپ‌های خود حذف کرده است. بنابراین باید بگوییم پایان دوران ویژگی سخت افزاری خاصی که بسیاری آن را کاربردی می‌دیدند و بسیاری دیگر حتی آنرا مورد تمسخر قرار می‌دادند.

اولین مدل‌های مک بوک همراه با تاچ بار در سال 2016 میلادی وارد بازار شدند؛ اپل در همان ابتدا از این ویژگی به عنوان انقلابی در لپ تاپ‌ها نام برد؛ اما مشخص است که تاچ بار به اندازه کافی محبوب و البت کاربردی نبود. بعد از مشاهده بازخوردها، مرگ آهسته تاچ بار آغاز شد؛ در سال 2019 اپل مک بوک پرو 16 اینچی را همراه با کلید فیزیکی Esc تولید کرد، اما تاچ بار همچنان در بالای کیبورد دیده می‌شد. در سال 2021 تاچ بار از مدل‌های بالاتر مک بوک پرو حذف شدند و کیبورد با اندازه کامل به مک بوک‌ها بازگشت. حال اخیرا، اپل تولید مک بوک پرو 13 اینچی که آخرین مدل همراه با تاچ بار بود را نیز متوقف کرد.

ممکن است در آینده باز هم شاهد بازگشت تاچ بار در محصولات اپل باشیم؛ به خصوص اگر مک بوک 13 اینچی مجدد در چرخه تولید قرار بگیرد. اما اکنون هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که به ما ثابت کند در آینده باز هم شاهد تاچ بار در لپ تاپ‌های اپل خواهیم بود! همچنین با توجه به سیاست های اپل، تغییر در مدل های مختلف مک بوک ایر اپل دور از ذهن نمیباشد.

macbook2022-2-BANNER-01APPLEFA