محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

بررسی مشکل داغ شدن آیفون های سری ۱۵

منتشر شده در ۲۴ مهر , ۱۴۰۲

داغ شدن آیفون 15! شاید یکی از عجیب‌ترین و در عین حال ترسناک‌ترین خبرها برای علاقه‌مندان به آیفون و کسانی که به تازگی سری جدید آیفون‌ها را خریداری کرده بودند، همین داغ شدن بیش از اندازه بود. اما این ادعا از کجا شکل گرفت و آیا حقیقت دارد؟ آیا اپل ادعا و راه‌حلی را برای این مسئله بیان کرده است؟ با ما باشید که به طور کامل در مورد این موضوع صحبت کنیم.

داغ شدن آیفون 15 پرو و پرومکس؛ دروغی در کار نیست!

بعد از گذشت چند روز از ورود رسمی آیفون 15 در سری‌های مختلف به بازار، شایعه عجیبی به گوش می‌رسید؛ آیفون‌ها به خصوص مدل های ایفون 15 پرو و 15 پرومکس، بیش از حد داغ می‌شوند! در ابتدا کسی توجهی به این خبر نکرد و اهمیت زیادی به آن داده نشد؛ چرا که پیش از این نیز بعد از معرفی محصولات جدید اپل عده‌ای با راه‌انداختن شایعات بی‌پایه و اساس سعی در برهم زدن بازار داشتند.

بسیاری نیز این مسئله را به مدت زمان استفاده ربط می‌دادند و تصور می‌کردند به دلیل آن که در روزهای ابتدایی معمولا کاربران بیش از حد از گوشی استفاده می‌کنند، تجربه چنین اتفاقی را دارند. اما شایعات روز به روز گسترش پیدا می‌کرد و حتی در شرایط استفاده معمول نیز این داغ شدن اتفاق می‌افتاد. همچنین با توجه به اظهار نظر رسمی اپل، مشخص شد که این مشکل وجود داشته و دروغ و شایعه‌ای در کار نیست.

بحث داغ شدن آیفون 15 از کجا شکل گرفت؟

جالب است که بدانید در ابتدا این موضوع در شبکه‌های اجتماعی مختلف مطرح شد و کاربران تازه آیفون 15 مواردی را مطرح کردند که باعث نگرانی بسیاری در سراسر جهان شد. افراد زیادی از تجربه و مشاهده‌های خود صحبت کردند؛ برخی مدعی بودند در زمان اجرای برنامه‌های سنگین دمای آیفون به 40 می‌رسد که این بسیار عجیب و البته خطرناک است.

عده دیگری می‌گفتند حتی در کاربردهای عادی همچون تماس و فیس تایم نیز این مشکل را تجربه می‌کنند. همچنین بالا رفتن دما در زمان شارژ شدن گوشی به شکل سریع نیز مورد دیگری بود که بسیاری از آن خبر می‌دادند.
در ادامه کارشناسان نیز با بررسی‌های مختلف بالا رفتن غیرعادی دمای آیفون‌ها را تایید کردند.

دلیل داغ شدن آیفون‌ها چیست؟ متهم ردیف اول بدنه تیتانیومی!

بعد از مطرح شدن شایعات مربوط به داغ شدن آیفون 15، اولین دلیلی که به ذهن بسیاری از افراد رسید، بدنه جدید و تیتانیومی مدل‌های پرو و پرومکس بود. چرا که اپل بعد از سال‌ها اقدام به تغییر جنس بدنه گوشی‌های خود کرده بود و این می‌توانست دلیل اصلی چنین مشکلی باشد.

برخی کاربران در بخش تیتانیومی آیفون‌های پرو و پرومکس گرمایی را حس می‌کردند که در دست گرفتن آن را برایشان دشوار می‌کرد! اما آیا واقعا تغییر جنس فریم از آلومینیوم به تیتانیوم دلیل این مشکل بود؟

اعلام رسمی دلیل بالا رفتن دمای ایفون سری 15 توسط اپل، باگ نرم افزاری!

اپل معمولا به شایعات و موارد کذب مطرح‌شده در فضای مجازی واکنشی نشان نمی‌دهد. اما این بار به دلیل بالا رفتن شکایات و افرادی که چنین مشکلی را تجربه کردند اپل طی بیانیه‌ای رسمی به تمام شایعات پایان داد. طبق این بیانیه دلیل اصلی داغ شدن آیفون 15 جنس بدنه نبوده و صرفا باگ و مشکل نرم افزاری است. اپل می‌گوید مشکلی در نرم افزار سیستم عامل ios 17 که جدیدترین نسخه از سیستم عامل‌های آیفون است وجود دارد که در به‌روزرسانی‌های بعدی قطعا برطرف می‌شود.

البته برخی کارشناسان ادعا می‌کنند که تیتانیوم توانایی دفع گرمای کمتری نسبت به آلومینیوم دارد و البته این مسئله امکان حل با تغییرات نرم افزاری را دارد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا آپدیت‌های بعدی آی او اس داغ شدن بیش از حد آیفون 15 را برطرف می‌کنند؟ البته باید توجه داشت که ایفون 15 نرمال از بدنه ای الومینیومی تولید شده است اما این مدل هم این مشکل را دارد!