محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

عکاسی با بالاترین کیفیت در ایفون 14 | آشنایی با قابلیت proraw

منتشر شده در ۸ آبان , ۱۴۰۲

کیفیت دوربین‌های گوشی‌های اپل در سالیان اخیر کاملا به اثبات رسیده است و دیگر نباید تنها به عدد نوشته‌شده مقابل مشخصات دوربین‌ موبایل‌ها نگاه کرد. اگر هنوز عددهای بزرگ و عجیب مانند 100 و 200 مگاپیکسل شما را گول می‌زنند، امتحان آیفون‌ها به خصوص سری‌های جدیدتر را پیشنهاد می‌کنیم! اپل حساسیت زیادی روی دوربین گوشی‌های خود دارد و این باعث می‌شود که تمرکز زیادی را روی ایجاد قابلیت‌های کاربردی و مختلف بگذارد.

یکی از قابلیت‌های جدیدی که در نسخه‌های پرو آیفون‌های سری 14 به بالاتر قرار گرفته،قابلیت Proraw نام دارد که نظر کاربران زیادی را جلب کرده است. قابلیت ProRaw یکی از ویژگی‌هایی است که برای ثبت تصاویر باکیفیت و با جزئیات بالا امکان استفاده از آن وجود دارد. در زیر به بررسی نحوه استفاده از ProRaw در ایفون پرداخته می‌شود.

فعال سازی proraw در ایفون

بیشتر بخوانید: چگونه از فونت نستعلیق در آیفون استفاده کنیم؟

قابلیت ProRaw چیست؟

اپل با معرفی آیفون 14 پرو از دوربین‌های جدید 48 مگاپیکسلی رونمایی کرد که تحسین بسیاری را برانگیخت. اما دوربین این گوشی به طور پیش فرض برای ثبت تصاویر 12 مگاپیکسلی آماده شده است. قابلیت ProRaw در واقع ویژگی است که به شما اجازه می‌دهد از لنز 48 مگاپیکسلی استفاده کرده و عکس‌های بسیار باکیفیت و باجزئیاتی را به ثبت برسانید. استفاده از قابلیت موردبحث، به خصوص برای ادیت عکس‌ها و حفظ کیفیت بسیار کمک‌کننده است.

البته باید این نکته را مد نظر قرار دهید که عکس‌های ثبت‌شده با این قابلیت، بین 75 تا حتی بیشتر از 100 مگابایت حجم خواهند داشت. به همین دلیل نباید همواره از این ویژگی استفاده کرده و فضای ذخیره‌سازی موبایل را اشغال کنید.

قابلیت proraw

بیشتر بخوانید: جدیدترین روش بازگردانی آنتن آیفون 14

با ProRaw کیفیت را احساس کنید!

آیفون‌ 14 در مدل‌های پرو به دوربین 48 مگاپیکسلی مجهز شدند. اگر تصاویر ثبت‌شده با دوربین اصلی این مدل‌ها را که دارای جزئیات فوق‌العاده‌ای هستند در فضای مجازی دیده باشید و با گرفتن عکس‌هایی با کمک گوشی خود و مقایسه آن‌ها ناامید شده‌اید، باید بگوییم که راه‌حل موجود نزد ماست!

اپل به طور پیش فرض، امکان ثبت تصاویر با لنز 12 مگاپیکسلی را برای آیفون 14 پرو و پرومکس را فراهم کرده است. پس لنز 48 مگاپیکسلی چه می‌شود؟! نگران نباشید؛ برای استفاده از لنز 48 مگاپیکسلی باید از قابلیت Proraw کمک بگیرید.

اپل به منظور جلوگیری از اشغال فضای زیاد حافظه به دلیل بالا بودن حجم عکس‌هایی که با لنز 48 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند، این راهکار را در پیش گرفته است. گفتنی است عکس‌هایی که در حالت فعال بودن قابلیت Proraw ثبت می‌شوند، بیش از 75 مگابایت حجم دارند و باید در خصوص کنترل این موضوع نیز دقت کنید.

اما عکس گرفتن با چنین قابلیتی چه مزیتی دارد؟ باید گفت عکس‌هایی که با این حالت گرفته می‌شوند دقت بسیار بالایی داشته و جزئیات کاملی را ارائه می‌کنند. این مورد به خصوص برای ادیت و ویرایش عکس‌ها و جلوگیری از افت کیفیت اهمیت دارد.

فعالی سازی proraw

بیشتر بخوانید: هزینه رجیستری هر مدل آیفون

نحوه فعال کردن قابلیت Proraw

برای عکاسی با لنز 48 مگاپیکسلی آیفون 14 مسیر سختی در پیش ندارید. کافی است به تنظیمات گوشی رفته و بخش Camera را انتخاب کنید. در این بخش گزینه format را بزنید و در انتهای صفحه‌ بازشده، گزینه Apple ProRAW را فعال کنید.

حال می‌توانید به دوربین گوشی وارد شده و در بالای صفحه عبارت RAW را مشاهده کنید. اگر این عبارت در بالای صفحه نمایش داده شود، به معنای آن است که عکس‌های شما از این پس با لنز اصلی و با بالاترین کیفیت ممکن به ثبت می‌رسند. توجه داشته باشید که برای بهره‌مندی از این حالت، فاصله کانونی باید حتما روی 1x تنظیم شده باشد.

برای اطمینان از آن که آیا عکس ثبت‌شده توسط شما با لنز 48 مگاپیکسلی گرفته شده است یا خیر، بعد از گرفتن عکس روی علامت ( i ) زده و در اطلاعات عکس به دنبال لنز و مشخصات آن بگردید.

پیشنهاد می‌شود از قابلیت PRORAW در شرایط کم‌نور یا برای ثبت تصاویر از اجسام متحرک استفاده نکنید. ثبت تصاویر با این فرمت این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که در نرم افزارهای ادیت مختلف امکان ویرایش بهتری را داشته باشید. چرا که تصاویر به شکل تصاویر خام ذخیره می‌شوند.