محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax؛ یک رقابت تماشایی!

منتشر شده در ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۲
بررسی سامسونگ S23 Ultra و Iphone 14 pro max

رقابت دو برند اپل و سامسونگ در سال‌های اخیر همواره تماشایی بوده است. تقریبا می‌توان گفت طرفداران هر دو برند و حتی برندهای دیگر منتظر هستند تا دو پرچمدار سامسونگ و اپل را مقایسه کنند. به نوعی این رقابت رو می‌توان به الکلاسیکوی دنیای موبایل‌ها اشاره کرد، پس بریم سراغ این مسابقه هیجان‌انگیز، مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax !

آیفون 14 پرومکس، آخرین پرچمدار برند اپل است وS23 ultra آخرین پرچمدار برند سامسونگ میباشد. آیفون با دوربین 48 مگاپیکسلی، طراحی زیبایی داینامیک آیلند (Dynamic Island) و پردازنده قوی A16 وارد این مسابقه شده است. از آن طرف سامسونگ با دوربین 200 مگاپیکسلی، یک پردازنده چشم‌نواز نسل دو Snapdragon 8 وارد بازی شده است که عملکرد عالی در زمینه پردازش گرافیکی دارد.

مقایسه طراحی؛ هر دو شرکت مانند هنرمندان خبره!

از نظر طراحی در مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax باید اشاره کرد که هر دو شرکت بهترین عملکرد خود را در سالیان اخیر داشته‌اند. اپل که در آخرین غول هوشمند خود تغییرات کلیدی ایجاد کرد است. برآمدگی دوربین پشت گوشی آیفون 14 پرومکس کمی نسبت به نسل پیش بزرگ‌تر است، قابلیت جزیره پویا یا همان Dynamic Island به دوربین جلو اضافه شده است تا ناچ بالای گوشی دیگر برای کاربران آزاردهنده نباشد. پرچمدار سامسونگ اما از طرفی تفاوت‌های خاصی نسبت به نسل پیش خود نداشته است. دوربین‌های بزرگ‌تر را تنها تغییر در سامسونگ S23 ultra می‌توان دانست. از نظر طراحی، آیفون 14 پرومکس همچنان از پورت لایتنینگ اختصاصی اپل استفاده می‌کند در حالی که سامسونگ از گزینه محبوب‌تر یعنی USB-C استفاده می‌کند.

هر دو شرکت اپل و سامسونگ ادعا می‌کنند که دو پرچمدارشان بسیار مقاوم است. اما سامسونگ ادعای دیگر هم داشت، این شرکت گفت که با استفاده کردن از ماده گوریلا گلس 2 (Gorilla Glass Victus 2) مقاومت این گوشی در برابر ضربه بالاتر رفته است. این ادعا در تحقیقات سایت‌های معتبر تست خارجی، اثبات شده است!

از نظر رنگ‌بندی، سامسونگ S23 ultra را می‌توانید در چهار رنگ جذاب خریداری کنید. این چهار رنگ شامل: مشکی فانتوم، کرم، سبز و اسطوخودوسی می‌شود. در مقابل آیفون 14 پرومکس نیز با چهار رنگ زیبا ارائه شده که شما میتوانید خریداری کنید: مشکی، بنفش، نقره‌ای و طلایی.

برای مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax از نظر طراحی باید به سختی رای را به گوشی سامسونگ بدهیم. در این قسمت با در نظر گرفتن این که اپل زیبایی خاصی را در آیفون 14 پرومکس به کار گرفته است اما سامسونگ گوشی بهتری برای تجربه کاربری طراحی کرده است.

مقایسه صفحه نمایش سامسونگ s23 ultra و iPhone 14 promax

می‌رسیم به یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های هر دو گوشی موبایل، یعنی صفحه نمایش. مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax از نظر صفحه نمایش باید یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا باشد. زیرا هر دو صفحه نمایش جزو بهترین‌های بازار موبایل هستند. پس اگر برای این گزینه است که بین خرید s23 ultra و iPhone 14 promax مانده‌اید، خودتان را اذیت نکنید و هر کدام را بیشتر می‌پسندید انتخاب کنید.

آیفون 14 پرومکس با یک صفحه نمایش قدرتمند 6.7 اینچی AMOLED به همراه نرخ نوسازی 120 هرتزی انطباقی و تکنولوژی Super Retina XDR resolution وارد بازار شده است. این صفحه نمایش با رنگ‌های واضح و روشنایی بالا بسیار تحسین‌برانگیز است.

پرچمدار اپل قابلیت “صفحه نمایش همیشه روشن” یا Always-on display را برای نگاه کردن آنی و اطلاع پیدا کردن از زمان و تاریخ دارد. البته این قابلیت را سامسونگ مدت طولانی است که در گوشی‌های خود استفاده می‌کند.

بهتر است یک مقایسه کوتاه بین صفحه نمایش مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax داشته باشیم.

مقایسه آماری s23 ultra و iPhone 14 promax از نظر صفحه نمایش

  1. سامسونگ S23 ultra:
    میانگین نور HDR 1225 نیت
    میزان Delta-E 0.3 در حالت Natural و 0 در حالت Vivid
    میزان DCI-P3 color 112.2 درصد در حالت Natural و 193% در حالت Vivid
  2. آیفون 14 پرومکس:
    میانگین نور HDR 1275 نیت
    میزان Delta-E 0.26
    میزان DCI-P3 color 83.2%

صفحه نمایش سامسونگ S23 ultra با اندازه 6.8 اینچ کمی بزرگ‌‌تر از سایز صفحه نمایش آیفون 14 پرومکس است. صفحه نمایش پرچمدار سامسونگ هم از قابلیت نرخ نوسازی انطباقی 120 هرتز دارد. همچنین سامسونگ قابلیت راحتی چشم یا همان Eye comfort را در آخرین سری از گوشی‌های هوشمند خود بهبود داده است.

فکر می‌کنیم که الان مشتاق برنده این قسمت از مقایسه هستید، خب رای این قسمت را هم باید به نفع سامسونگ S23 ultra صادر کنیم. با وجود این که هر دو صفحه نمایش فوق‌العاده هستند، اما صفحه نمایش پرچمدار سامسونگ کمی بهتر از آیفون است.

مقایسه دوربین سامسونگ و اپل ؛ دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ یا دوربین 48 مگاپیکسل اپل، کدام یک بهتر است؟

یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید گوشی‌های هوشمند در میان ایرانیان، کیفیت دوربین است. هر دو برند سامسونگ و اپل حسابی روی دوربین سری جدید گوشی‌های هوشمند خود کار کرده‌اند تا نتیجه دلخواه کاربران را بتوانند تولید کنند.
آیفون 14 پرومکس از نظر دوربین به نسبت نسل پیش، ارتقا داشته است و از لنز جدید 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین اصلی این گوشی هوشمند هم می‌‌تواند با لنز 12 مگاپیکسلی و هم می‌تواند با لنز 48 مگاپیکسلی عکسبرداری کند. این انتخاب به عهده کاربران است!

آخرین نسل از سری پرومکس آیفون از همان قابلیت فوکوس خودکاری استفاده می‌کند که در مدل‌های دیگر آیفون به‌کار رفته است. یکی از تغییرات جذاب دوربین آیفون 14 پرومکس دو برابر شدن سنسور لنز اولترا واید (Ultra-wide) است. به غیر از این بقیه قابلیت‌های دوربین غول جدید آیفون درست مانند نسل پیش هستند. در همین حال سامسونگ یک ارتقای خیلی هیجان‌انگیز در قسمت دوربین داشته است و لنز اصلی خود را به 200 مگاپیکسل ارتقا داده است. البته که سامسونگ این قابلیت را برای کاربران فراهم کرده است که بتوانند با توجه به نور محیط از لنز 12، 50 یا 200 استفاده کنند.

نکته: اگر نور محیط برای عکسبرداری با این گوشی کم بود، بهتر است از لنز 12 مگاپیکسلی استفاده کنید. دو لنز دیگر در آخرین نسل از گوشی سامسونگ به نسبت نسل پیش تغییراتی نداشته‌اند. اما باید به این نکته اشاره کنیم که قابلیت 3X و 10X در لنز تله‌فوتو سامسونگ، به‌راحتی زوم اپتیکال 3X آیفون را شکست می‌دهد. همچنین دوربین سامسونگ این قابلیت را دارد که تا صدبرابر زوم کند در حالی که آیفون 14 پرومکس می‌تواند تا 15 برابر زوم کند.

دوربین جلوی سامسونگ S23 ultra نیز به نسبت نسل‌های پیش تغییرات جالبی داشته است. فوکوس خودکار سریع‌تر شده، قابلیت عکسبرداری در شب بهبود پیدا کرده و قابلیت فیلمبرداری دوربین جلو نیز بهتر از قبل شده است. اما جالب است بدانید که به نسبت نسل‌های پیش که از لنز 40 مگاپیکسل سلفی استفاده می‌کردند، نسل جدید از دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند!

در نهایت باید اعلام کنیم که در مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax باز هم باید سامسونگ را برنده اعلام کنیم. در این رقابت نزدیک، دوربین هر دو گوشی موبایل عملکرد عالی داشتند و جزو بهترین‌های حال حاضر بازار موبایل هستند. اما قابلیت زوم صدبرابر سامسونگ و همچنین انعطاف‌پذیری برای استفاده از لنز 200 مگاپیکسل، باعث برنده شدن سامسونگ شد.

فیلمبرداری با آیفون بهتر است یا سامسونگ ؟

سامسونگ S23 ultra بهبودهای جذابی در فیلمبرداری داشته است، شما می‌‌توانید با دوربین این گوشی هوشمند تا کیفیت 8K فیلمبرداری کنید و از 30fps هم لذت ببرید. البته که این قابلیت به دلیل ساپورت نکردن خیلی از تلوزیون‌های امروزی از کیفیت 8K چندان کاربردی نیست.

آیفون 14 پرومکس با قابلیت فیلمبرداری 4K با 60fps کیفیتی جذابی را به کاربران ارائه می‌کند. در آزمایش دوربین‌های این دو گوشی هوشمند، فیلمبرداری آیفون 14 پرومکس، عملکرد بهتری در ثابت‌سازی تصویر و نشان دادن آسمان و خورشید داده است. در قسمت فیلمبرداری هم باید اعلام کنیم که رقابت خیلی نزدیک بود. در حقیقت این بار به قدری نزدیک بود که نتوانستیم در مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax برنده اعلام کنیم، بنابراین این مسابقه را مساوی اعلام می‌کنیم.

مقایسه سخت افزار ایفون 14 پرومکس و سامسونگ s23 ultra

اپل در سال‌های اخیر، بهترین پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند را تولید می‌کرده است. سری اختصاصی پردازنده‌های اپل، هم‌اکنون یک برادر بزرگ‌تر به نام A16 دارند که قابلیت فوق‌العاده‌ای در پردازش اطلاعات دارد. تا آمدن پردازنده جدید سامسونگ، می‌توانستیم با خیال راحت بگوییم که A16 بدون رقیب است، اما اکنون اوضاع تغییر کرده است و سامسونگ رقیب سرسختی برای این پردازنده عرضه کرده است.

برای مقایسه، بهتر است چند آمار از پردازنده‌های آیفون 14 پرومکس و سامسونگ S23 ultra ببینیم:

گیک‌بنچ سامسونگ S23 ultra:
• پردازش تک هسته‌ای 1396
• پردازش چندین هسته‌ای 4882
گیک‌بنچ آیفون 14 پرومکس:
• پردازش تک هسته‌ای 1882
• پردازش چندین هسته‌ای 5333

با وجود این که پردازنده سامسونگ S23 اولترا توانسته است نزدیک A16 شود، اما همچنان پردازنده اپل برنده میدان است. در یک آزمایش دیگر باید پردازش گرافیکی هر دو گوشی هوشمند را تست کنیم:

با آزمایش 3DMark گوشی سامسونگ توانسته است در حالت Unlimited 79.3fps داشته باشد، ولی آیفون 14 پرومکس 74 fps از خود ثبت کند. همچنین در حالت Extreme Unlimited گوشی سامسونگ با عملکرد 20.9 fps بهتر از پرچمدار آیفون با 20fps است. در حقیقت در این آزمایش بود که قدرت پردازنده سامسونگ S23 ultra مشخص شد.

اما به قسمت اعلام کردن برنده مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax می‌رسیم. در این قسمت آیفون 14 پرومکس برنده مسابقه است. البته اپل باید نگران سال بعد باشد چون پردازش گرافیکی سامسونگ S23 ultra کمی بهتر بود.

مقایسه نرم افزار سامسونگ و اپل

یکی از زمینه‌های دیگر که همیشه گوشی‌های آیفون و سامسونگ در حال رقابت با هم بودند، زمینه نرم‌افزار یا همان سیستم عامل گوشی‌های این دو کمپانی است. اندروید در برابر آی او اس!

این دو سیستم عامل را می‌توان دو حاکم بر دنیای گوشی‌های موبایل نام برد. یکی بر کل گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و برندهای دیگر حاکمیت می‌کند و آن یکی دیگر فقط بر گوشی‌های اختصاصی اپل. در این قسمت از مطلب مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax می‌خواهیم آخرین نسخه‌های این دو سیستم عامل را مقایسه کنیم. یعنی اندروید 13 در برابر آی او اس 16.

اندروید 13 در مقابل آی او اس 16

در مطالب قبلی هم گفتیم که دو سیستم عامل اندروید و آی او اس در حال نزدیک شدن بهم هستند. یعنی اندروید در حال سعی کردن برای رسیدن به ویژگی‌های خاص آی او اس، یعنی امنیت و … است. همچنین آی او اس به دنبال این است که ویژگی‌های خاص اندروید را مثل شخصی‌سازی‌های مختلف از آن خود کند.

برای انتخاب بین s23 ultra و iPhone 14 promax باید حتما بدانید که ویژگی‌های آخرین نسخه از سیستم‌ عامل‌های این دو گوشی هوشمند چیست و سپس با توجه به معیارهای خودتان یکی از گوشی‌ها را برای خرید انتخاب کنید.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و تغییرات ایجاد شده در آخرین نسخه آی او اس، یعنی IOS 16 عبارتند از:

  • امکان شخصی‌سازی صفحه لاک‌اسکرین و استفاده کردن از ویجت‌های مختلف
  • امکان اجرایی کردن قابلیت تمرکز یا همان Focus mode
  • امکان ویرایش کردن و حذف پیام‌ها در iMessage
  • امکان استفاده از یادآور دارو
  • امکان تبدیل کردن قیمت‌های ارز تنها با استفاده از دوربین
  • بهبود پیدا کردن برنامه Maps برای مسیریابی بهتر کاربران
  • امکانات جدید اپلیکیشن والت

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و تغییرات اندروید 13 نیز عبارتند از:

به طور کلی اگر علاقه‌مند به برنامه‌های زیاد، دسترسی خوب و شخصی‌سازی بالا هستید، اندروید گزینه مناسبی برای‌تان است. اما اگر امنیت تلفن همراه، راحتی در استفاده و بهره‌مند شدن از اکوسیستم اپل برای‌تان مهم است، به سراغ پرچمدار آیفون بروید.

مقایسه باتری سامسونگ s23 ultra و iphone 14 pro max

بعد از این که قدرت پردازش، دوربین و طراحی آیفون 14 پرومکس با سامسونگ S23 Ultra را مقایسه کردیم، بهتر است به سراغ یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهای گوشی‌های هوشمند، یعنی باتری برویم. در سال‌های اخیر اپل از نظر باتری نمی‌توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و بنابراین همیشه یکی از نقطه‌ ضعف‌های آیفون، باتری بود.

اما از آیفون 13 پرو با تغییراتی که اپل در این گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد، شارژدهی باتری‌های این شرکت به یکی از نقاط مثبت‌شان تبدیل شد. بهتر است این بخش را با آشنایی با باتری‌های دو غول گوشی‌های هوشمند شروع کنیم.
باتری آیفون 14 پرومکس دارای ظرفیت 4323 میلی آمپر میباشد که در نوع خود، جزو قوی ترین باتری ها میباشد و طبق اعلام شرکت اپل، بهتر است این سری از باتری ها با استفاده از شارژر 20 وات USB-C اورجینال اپل، که به صورت جداگانه توسط این کمپانی به فروش میرسد، شارژ شود. در طرف دیگر سامسونگ حجم باتری گوشی هوشمند خود را نسبت به نسل پیش یعنی S22 Ultra تغییر نداده است. اما با وجود پردازنده جدید سری S23 Ultra یعنی Snapdragon 8 Gen 2 و سیستم خنک‌کنندگی جدید این گوشی هوشمند، باید امیدوار بود که شارژدهی بیشتری به نسبت نسل پیش داشته باشد.

همانطور که در قسمت‌های پایانی مطلب می‌توانید مشاهده کنید، باتری آیفون 14 پرومکس عملکرد بهتری نسبت به باتری Samsung S23 Ultra دارد. در آزمایش عملی هر دو گوشی هوشمند را با روشن گذاشتن قابلیت 5G و روشنایی 150 نیت تنها برای وب‌گردی استفاده کردند.

در این آزمایش عملی باتری آیفون 14 پرومکس عملکرد بهتری داشت و 13 ساعت و 39 دقیقه روشن ماند. در صورتی که پرچمدار سامسونگ به مدت 13 ساعت و 9 دقیقه روشن ماند. بنابراین در مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax این آیفون 14 پرومکس است که برنده این بخش شده است.

مقایسه رابط کاربری

رابط کاربری گوشی‌های هوشمند سامسونگ و اپل در سال‌های اخیر تغییرات زیادی داشته‌اند. هر دو سیستم عامل در حال به‌روز کردن رابط کاربری خود برای استفاده راحت‌تر کاربران هستند اما آیا کدام سیستم عامل رابط کاربری بهتری دارد را تنها می‌‌توانید با سلیقه شخصی بگویید.

به هر حال در این قسمت از مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax سعی داریم تا رابط‌های کاربری این دو گوشی هوشمند را از چند نظر بررسی کنیم تا متوجه شوید کدام برای شما مناسب است. پیش از این نیز گفتیم که آیفون 14 پرومکس با جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی او اس یعنی IOS 16 عرضه شده است. در حالی که سامسونگ S23 Ultra با جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب اندروید یعنی اندروید 13 منتشر شده است.

در حالی که دو سیستم عامل اندروید و آی او اس در حال به‌روزرسانی‌های متنوع و بهتر شده هستند، باز هم طرفداران خودشان را دارند. ویژگی‌های این دو سیستم عامل را در قسمت‌ نرم‌افزار همین مطلب بررسی کردیم، اما در این قسمت هم به چند نکته کلیدی اندروید و IOS اشاره می‌کنیم.

نکات کلیدی رابط کاربری اندروید و آی او اس

به طور کلی گوشی‌های اندروید، گستره قیمتی بالایی دارند و از این نظر بیشتر کاربران گوشی‌های هوشمند، طرفدار این سیستم عامل هستند. همچنین اندروید قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری نسبت به آی او اس دارد و از این نظر می‌توان گفت که اندروید برتری خاصی دارد.

رابط کاربری آیفون 14 پرومکس با نسخه جدید سیستم عامل آی او اس هم پیشرفت‌های خاصی داشته است. امکان شخصی‌سازی صفحه لاک‌اسکرین و قابلیت‌های متعدد دیگری که به این گوشی هوشمند اضافه شده است، نشان‌دهنده این است که اپل سعی دارد تا مرحله به مرحله رابط کاربری خود را بهتر کند. همچنین کار کردن با سیستم عامل آی او اس راحت‌تر از اندروید است؛ اما چون تقریبا بیشتر کاربران اول با اندروید کار کرده‌اند، تصور می‌کنند کار کردن با سیستم عامل IOS سخت است، در صورتی که اصلا اینطور نیست. آی او اس یکی از آسان‌ترین سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند است.

مقایسه قیمت دو غول بازار موبایل در سال 2023

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید گوشی برای مشتریان ایرانی، قیمت است! آیفون 14 پرومکس با حافظه داخلی 128 گیگابایت شروع می‌شود و یعنی قیمت پایه این گوشی با همین حافظه داخلی برابر با 1.099 دلار عرضه شده است. اگر برای استفاده از این گوشی نیاز به حافظه داخلی بیشتری دارید، باید هزینه‌های زیر را برای خرید آیفون 14 پرومکس پرداخت کنید:

  • • آیفون 14 پرومکس 256 گیگابایت 1.199 دلار
  • • آیفون 14 پرومکس 512 گیگابایت 1.399 دلار
  • • آیفون 14 پرومکس 1 ترابایت 1.599 دلار

در مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax باید به این نکته اشاره کنیم که غول سامسونگ با قیمت پایه بیشتری اما حافظه داخلی 256 گیگابایت سری آخر گوشی‌های خود را عرضه کرده است. قیمت پایه سامسونگ S23 ultra 1.199 دلار است. این یعنی قیمت پایه گوشی سامسونگ به نسبت آیفون کمی بیشتر است اما با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.
برای حافظه داخلی بیشتر و رم بالاتر باید هزینه‌های زیر را پرداخت کنید:

  • سامسونگ S23 ultra با ظرفیت 512 گیگابایت و 12 گیگابایت رم 1.379 دلار
  • سامسونگ S23 ultra با ظرفیت 1 ترابایت و 12 گیگابایت رم 1.619 دلار

از نظر قیمت، مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax برنده گوشی اپل است. چون قابلیت خریداری با 100 دلار پایین‌‌تر را دارد. البته این نکته خوبی است که مدل پایه سامسونگ S23 اولترا با حافظه داخلی 256 گیگابایت عرضه شده است. شما عزیزان میتوانید برای استعلام قیمت روز محصولات اپل، به سایت اپلفا مراجعه کنید.

مقایسه ارزش خرید

در این قسمت از مطلب می‌خواهیم عملکرد سامسونگ S23 Ultra را با آیفون 14 پرومکس در نمرات مقایسه کنیم تا بتوانید با دیدگاه بهتری از بین این دو گوشی هوشمند، بهترین گزینه را خریداری کنید.
نکته: در نظر داشته باشید تمامی نمرات از 100 هستند.

  1. عملکرد صفحه نمایش:
    14 پرومکس نمره 93 و گلکسی S23 Ultra نمره 96
  2. عملکرد پردازشی:
    14 پرومکس نمره 84 و گلکسی S23 Ultra نمره 92
  3. عملکرد باتری:
    14 پرومکس نمره 93 و گلکسی S23 Ultra نمره 92
  4. عملکرد دوربین:
    14 پرومکس نمره 86 و گلکسی S23 Ultra نمره 89
  5. عملکرد اتصالات:
    14 پرومکس نمره 75 و گلکسی S23 Ultra نمره 93

تمامی نمرات داده شده در این بخش، بنابر تحقیقات و بررسی‌های سایت معتبر Nano review هستند. در نهایت قابل ذکر است با توجه به بالارفتن قیمت موبایل های پرچمدار، تمامی لوازم یدکی و اکسسوری های آنها نیز افزایش یافته اند. ما به شما پیشنهاد میکنیم حتما از بیمه موبایل استفاده کرده و از گوشی خود در برابر حوادث مراقبت کنید.

مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax از نظر صفحه نمایش:

گوشیآیفون 14 پرو مکسسامسونگ S23 Ultra
نوعOLEDDynamic AMOLED
سایز6.7 اینچ6.8 اینچ
رزولوشن2796 x 12903088 x 1440
ابعاد تصویر19.5:919.3:9
نرخ نوسازی120هرتز120 هرتز
قابلیت انطباق نرخ نوسازیدارددارد
بیشینه روشنایی1000 نیت850 نیت
بیشینه روشنایی در حالت HDR1600 نیت1750 نیت
پشتیبانی از حالت HDRبله، با پشتیبانی از Dolby Visionبله، با پشتیبانی HDR10+
نسبت صفحه نمایش به بدنه88.3%89.5%

مقایسه S23 ultra و Iphone 14 promax

گوشیآیفون 14 پرو مکسسامسونگ S23 Ultra
ارتفاع160.7 میلی‌متر163.4 میلی‌متر
عرض77.6 میلی‌متر78.1 میلی‌متر
ضخامت7.85 میلی‌متر8.9 میلی‌متر
وزن240 گرم233 گرم
ضدآبIP68IP68
جنس پشتشیشهشیشه
جنس فریمفولادفولاد
رنگ‌هامشکی، نقره‌ای، طلایی، بنفشسفید، سیاه، خاکستری، آبی، سبز، قرمز، بنفش
اسکنر انگشتندارددارد در صفحه نمایش
  • مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax از نظر عملکرد سخت‌افزار
گوشیآیفون 14 پرو مکسسامسونگ S23 Ultra
پردازندهApple A16 BionicSnapdragon 8 Gen 2 Mobile Platform for Galaxy
بیشینه پردازش (Max clock)3460 هرتز3360 هرتز
هسته‌های چیپ‌ست6 (4 + 2)8 (1 + 2 + 2 + 3)
معماری– 4 cores at 2.02 GHz: Sawtooth
– 2 cores at 3.46 GHz: Everest
– 3 cores at 2 GHz: Cortex-A510
– 2 cores at 2.8 GHz: Cortex-A710
– 2 cores at 2.8 GHz: Cortex-A715
– 1 core at 3.2 GHz: Cortex-X3
گرافیکApple GPUAdreno 740

مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax  از نظر بنچ‌مارک:

گوشیآیفون 14 پرو مکسسامسونگ S23 Ultra
پردازنده248335264352
گرافیک394336546230
مموری153536257248
تجربه کاربری147260175857
امتیاز نهایی9473281250900

مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax از نظر عملکرد مموری:

گوشیآیفون 14 پرو مکسسامسونگ S23 Ultra
میزان رم6 گیگابایت8 و 12 گیگابایت
نوع رمLPDDR5LPDDR5X
کانال‌های رم44
حافظه داخلی128, 256, 512, 1024 GB256, 512, 1024 GB
نوع حافظه داخلیNVMeUFS 4.0
پشتیبانی از مموری کارتخیرخیر

مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax  از نظر باتری:

گوشیآیفون 14 پرو مکسسامسونگ S23 Ultra
ظرفیت باتری4323 میلی‌آمپر5000 میلی‌آمپر
قدرت شارژ27 وات45 وات
نوع باتریLi-Ion                   Li-Po
تعویض‌پذیر بودن باتریخیرخیر
امکان شارژ بی‌سیمبله 7.5 واتبله 15 وات
امکان شارژ سریعبله 48 درصد در 30 دقیقهبله 68 درصد در 30 دقیقه
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل1 ساعت و 52 دقیقه59 دقیقه
تست باتری فقط برای وب‌گردی15 ساعت و 2  دقیقه15 ساعت و 33 دقیقه
تست باتری فقط برای تماشای ویدئو21 ساعت و 10 دقیقه19 ساعت و 27 دقیقه
تست باتری فقط برای بازی کردن7 ساعت و 13 دقیقه6 ساعت و 26 دقیقه
تست باتری در حالت استندبای156 ساعت123 ساعت

مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax از نظر دوربین:

گوشیآیفون 14 پرو مکسسامسونگ S23 Ultra
دوربین اصلی48 مگاپیکسل200 مگاپیکسل
رزولوشن عکس‌برداری6000 x 800012240 x 16320
میزان زومOptical, 3xOptical, 10x
فلشDual LEDLED
قابلیت فیلم‌برداری 8Kخیردارد با 30 فریم بر ثانیه
قابلیت فیلم‌برداری 4Kبله با قابلیت 60 فریم بر ثانیهبله با قابلیت 60 فریم بر ثانیه
قابلیت فیلم‌برداری 1080pبله با قابلیت 60 فریم بر ثانیهبله با قابلیت 60 فریم بر ثانیه
قابلیت فیلم‌برداری آهستهبا کیفیت 1080p تا 240 فریم بر ثانیهبا کیفیت 1080p تا 960 فریم بر ثانیه
لنز‌ها4 (48 MP + 12 MP + 12 MP)4 (200 MP + 10 MP + 10 MP + 12 MP)
قابلیت‌های دوربین– Bokeh mode
– Pro mode
– RAW support
– Bokeh mode
– Pro mode
– RAW support
دوربین سلفی12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
رزولوشن عکس‌برداری سلفی3024 x 40323000 x 4000
نوع سنسور دوربینExmor-RS CMOSISOCELL CMOS
اندازه سنسور1/3.6″1/3.24″
رزولوشن فیلم‌برداری دوربین سلفیبا کیفیت 2160p تا 60 فریم بر ثانیهبا کیفیت 2160p تا 60 فریم بر ثانیه

مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax از نظر اتصالات:

گوشیآیفون 14 پرو مکسسامسونگ S23 Ultra
استاندارد وای فایWi-Fi 6 (802.11 a/b/g/n/ac/ax)Wi-Fi 6E (802.11 a/b/g/n/ac/ax)
قابلیت‌های وای فای– Dual Band
– Wi-Fi MiMO
– Wi-Fi Direct
– Wi-Fi Hotspot
– Wi-Fi Display
– Dual Band
– Wi-Fi MiMO
– Wi-Fi Direct
– Wi-Fi Hotspot
– Wi-Fi Display
نسخه بلوتوث5.35.3
نوع USBتایپ C
نسخه USB23.2
قابلیت‌های USBشارژ شدن او تی جی قابلیت انتقال دادهشارژ شدن او تی جی قابلیت انتقال داده
GPSGPS, GLONASS, Beidou, Galileo, QZSSGPS, GLONASS, Beidou, Galileo, QZSS
NFCبلهبله

مقایسه s23 ultra و iPhone 14 promax از نظر صدا:

گوشیآیفون 14 پرو مکسسامسونگ S23 Ultra
             اسپیکرStereoStereo
جک 3.5 میلی‌متری صدانداردندارد
رادیو FMنداردندارد
Dolby Atmosدارددارد