محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

نحوه تمیز کردن اسپیکر موبایل بدون آسیب به گوشی

منتشر شده در ۱۱ دی , ۱۴۰۲

اسپیکر موبایل یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های آن است که متاسفانه به دلیل عدم رعایت نکات مهم در نگهداری از این بخش همواره شاهد خرابی‌های زیادی در آن هستیم. یکی از عوامل رایجی که باعث آسیب به اسپیکر موبایل می‌شود عدم تمیز کردن مناسب آن‌ها است. اسپیکرها به دلیل ساختار خاص خود مستعد جذب آلودگی و گرد و غبار هستند و اگر نسبت به این موضوع حساس باشید یا صدای بلندگوها به دلیل جمع شدن آلودگی‌ها کاهش پیدا کرده باشد قطعا به فکر از بین بردن این مواد مزاحم می‌افتید. ما در این مطلب به شما نحوه تمیز کردن اسپیکر موبایل بدون آسیب دیدن به گوشی را آموزش می‌دهیم.

چگونه اسپیکر موبایل را تمیز کنیم؟

با گذشت زمان، بلندگوهای موبایل پرز، گرد و غبار و انواع آلودگی را که شاید با چشم هم قابل‌دیدن نباشند به خود می‌گیرند. اگر آن‌ها را برای مدت طولانی تمیز نکنید، احتمالا در شنیدن صدای کامل و شفاف از آن‌ها به مشکل بر خواهید خورد. ما در اینجا به شما می‌گوییم که چگونه خودتان تمیز کردن اسپیکر موبایل خود را بدون آسیب رساندن به اسپیکر با موبایل انجام دهید.

تمیز کردن بلندگو آیفون

بیشتر بخوانید: چگونه آیفون را آپدیت کنیم؟

استفاده از وسایل خانگی

یکی از راه‌های ساده و سریع برای تمیز کردن اسپیکر موبایل، استفاده از وسایل خانگی است. ابتدا اسپیکر گوشی‌تان پیدا کنید. همچنین اگر گرد و غبار و آلودگی روی نمایشگر گوشی‌تان وجود دارد برای جلوگیری از وارد شدن به اسپیکرها آن‌ها را نیز تمیز کنید.

سپس با استفاده از گوش پاک کن کثیفی‌های درون اسپیکرها را بیرون بکشید. گوش پاک کن را به آرامی و با حرکات دایره‌ای درون سوراخ‌های بلندگو حرکت دهید و کمی نیز به آن فشار وارد کنید. این کار را تا کثیف شدن کامل گوش پاک کن ادامه دهید و سپس از گوش پاک کن دیگری استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از کمی الکل نیز استفاده کرده و سر پنبه‌ای گوش پاک کن را به الکل آغشته کنید.

همچنین می‌توانید از مسواک برای تمیز کردن اسپیکر موبایل خود استفاده کنید. برای این کار باید از مسواک با زبری متوسطی استفاده کنید؛ چرا که مسواک نرم توانایی پاک کردن کامل آلودگی‌ها را نداشته و همچنین مسواک‌ زبر نیز ممکن است نتوانند به سوراخ‌های کوچک‌تر وارد شوند. سپس در دو جهت عمودی و افقی مسواک را به خوبی حرکت دهید که آلودگی‌ها از درون بلندگوها خارج شوند.

استفاده از هوای فشرده

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای از بین بردن آلودگی از اسپیکر گوشی، استفاده از هوای فشرده است. می‌توانید قوطی‌های مخصوص هوای فشرده را از فروشگاه‌ها تهیه کنید. پیشنهاد می‌شود برای راحتی بیشتر، نی نازک این قوطی‌ها را نیز تهیه کنید. حال نازل یا نی را حداقل 1.3 سانتی متر از دهانه اسپیکر فاضله داده و چندین بار هوا را به داخل اسپری کنید.

همچنین اگر در مراحل قبلی از گوش پاک کن استفاده کرده باشید با این کار اضافات آن‌ها نیز از درون اسپیکرها خارج می‌شود. لازم به ذکر است که به هیچ عنوان نازل را به اسپیکرها نزدیک نکنید؛ چرا که ممکن است به برخی از قطعات داخلی گوشی آسیب وارد کنید.

تمیز کردن اسپیکرها با مواد چسبنده

مواد چسبنده نیز می‌توانند ایده خوبی برای تمیز کردن اسپیکرهای گوشی باشند. چسب مخصوص رنگ دیوار یا حتی خمیر بازی از جمله مواد مناسب برای این هدف هستند. در ابتدا باید مقدار مشخصی از ماده چسبنده را رول کرده یا به صورت دایره‌ای در بیاورید. سپس آن را روی سوراخ‌های اسپیکر گذاشته یا به داخل فرو ببرید.

مدتی صبر کنید که آلودگی‌ها به آن بچسبند و سپس اقدام به خارج کردن آن کنید. لازم به ذکر است که باید در خصوص میزان چسبندگی ماده چسبنده نیز اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید که باعث آسیب وارد شدن به اجزای داخلی گوشی شما نشود.

آموزش تمیز کردن اسپیکر موبایل بدون آسیب به گوشی

بیشتر بخوانید: پارت نامبر آیفون چیست و چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

استفاده از کیت‌های مخصوص

به عنوان آخرین راهکار برای تمیز کردن اسپیکر موبایل باید به استفاده از کیت‌‌های مخصوص اشاره کنیم. خوشبختانه تجهیزات و لوازم جانبی گوشی‌ها هر روز در حال کامل‌تر شدن هستند و این باعث راحتی کاربران در بخش‌های مختلف شده است. کیت‌های مخصوص پاک کردن موبایل اکنون گزینه کامل و بسیار مناسبی برای این کار هستند. در این کیت‌ها تجهیزات مختلفی وجود دارد که به طور کاملا تخصصی برای رفع آلودگی‌ها از بخش‌های مختلف موبایل طراحی شده‌اند و به هیچ عنوان به اسپیکر گوشی یا دیگر بخش‌های آن آسیبی وارد نمی‌کنند. بنابراین اگر بخواهید به طور کامل و بدون دردسر از شر این آلودگی‌ها خلاص شوید، خرید این کیت‌ها انتخاب هوشمندانه‌های خواهد بود.

جمع‌بندی

اسپیکر بخش مهم و البته آسیب‌پذیر گوشی‌ها است که با مرور زمان ممکن است آلودگی‌های مختلفی هم در آن تجمع پیدا کنند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که نسبت به این مسئله حساسیت بالایی دارید، باید راه‌های تمیز کردن اسپیکر موبایل بدون آسیب به گوشی را یاد بگیرید. چرا که استفاده از روش‌های نامناسب اسپیکر و دیگر بخش‌های گوشی را با مشکلات جدی روبرو می‌کند.

بسته به نوع و مقدار آلودگی می‌توانید از روش‌های مختلف گفته‌شده در این مطلب استفاده کنید. بهره‌گیری از روش‌های خانگی برای آلودگی‌های سطحی و کوچک کاملا مناسب است؛ اما اگر بخواهید به طور کامل این پرز‌ها و گرد و غبارها را از بخش‌های متفاوت موبایل حذف کنید، خرید کیت‌های مخصوص این کار انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

شما می‌توانید جدیدترین و بهترین تولیدات کمپانی اپل را با بهترین قیمت از طریق فروشگاه اینترنتی اپل فا خریداری کرده و در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید. برای اطلاعات بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی موجود با کارشناسان ما در تماس باشید.