محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

کنفرانس‌های سال 2023 اپل

منتشر شده در ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۲

در این مطلب از مجله اپل‌فا، از آخرین بروزرسانی‌های مربوط به رویدادهای آینده اپل در سال ۲۰۲۳ مطلع شوید. این راهنما شما را در جریان آنچه در هر رویداد انتظار دارید – از جمله WWDC و رویداد سپتامبر آیفون – نگه می‌دارد و شما را از احتمال برگزاری یک رویداد بهاری نیز مطلع می‌کند. اپل به عنوان یکی از شرکت‌های پیش‌رو در زمینه تکنولوژی، محصولات خود را در مراسم‌هایی که تبدیل به سنت این شرکت شده‌اند، هر ساله رونمایی می‌کند. کنفرانس‌های سال 2023 اپل احتمالا شامل چهار رویداد می‌شوند که باید منتظر باشیم تا متوجه شویم اپل چه سورپرایز‌هایی برای طرفداران دارد.

برای آخرین اطلاعات در مورد عرضه محصولات، منتظر بمانید، اگرچه لطفاً توجه داشته باشید که زمانبندی‌ها ممکن است تغییر کنند و بر اساس شایعات و برآوردهایی است. برای بروز بودن، به طور منظم بررسی کنید!

اعلامیه‌های هیجان‌انگیز اپل در ماه ژانویه!

در ژانویه ۲۰۲۳، اپل از طریق یک اعلامیه مطبوعاتی، از مدل‌های جدید MacBook Pro با اندازه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچ و مجهز به چیپ‌های به روز شده M2 Pro و M2 Max رونمایی کرد. همچنین ماشین‌های جدید Mac mini با چیپ‌های M2 و M2 Pro و HomePod با اندازه بزرگتری به قیمت ۲۹۹ دلار معرفی شدند.

با وجود شایعاتی در مورد رویداد بهاری برای معرفی عینک واقعیت مجازی اپل، به نظر می‌رسد که عرضه این دستگاه تا تیر ماه به تعویق افتاده است و احتمال برگزاری رویداد بهاری کاهش یافته. با این حال، شایعات نشان می‌دهد که ما ممکن است در بازه زمانی بهار تا اوایل تابستان، نسخه ۱۵ اینچی MacBook Air و مدل‌های جدید Mac Pro با سیلیکون اپل را ببینیم. این خبرها در WWDC اعلام می‌شوند، با این حال احتمال وجود دارد که اپل در بهار نیز از طریق یک اعلامیه مطبوعاتی، این محصولات را معرفی کند.

برای به روزرسانی‌های جدید، درباره کنفرانس‌های سال 2023 اپل و محصولات جدید این شرکت مرتبا به وب‌سایت اپل‌فا مراجعه کنید تا در جریان تمامی اطلاعات قرار بگیرید.

آشنایی با رویدادهای اپل

با رویدادهای انحصاری اپل، آخرین اخبار این شرکت را می‌توانید به صورت زنده از سراسر جهان مشاهده کنید. این رویدادها بهترین پلتفرم برای معرفی محصولات، ویژگی‌ها و به روزرسانی‌های نرم افزاری محصولات اپل به جامعه عمومی، توسعه دهندگان و مشتریان هستند.
چهار مراسمی که اپل به صورت سالانه برگزار می‌کند، عبارتند از:

مراسم اپلزمان برگزاری
کنفرانس بهاره اپلفروردین یا اردیبهشت
WWDCماه خرداد یا تیر
کنفرانس پاییزه اپلشهریور یا اوایل مهر
کنفرانس نهاییآبان

با شرکت کردن در رویدادهای شرکت اپل، احساس بی‌نظیری را تجربه کنید. با بیش از ۱٫۷۴ میلیارد کاربر در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳، اپل همچنان به فراتر از مرزها پیشرفت کرده و انتظارات را برآورده می‌کند. مدیران برجسته، جدیدترین پیشنهادات و ارتقاهای اپل را به نمایش می‌گذارند و تجربه یکتایی را برای شرکت کنندگان به وجود می‌آورند. با ما در این رویداد فراموش نشدنی همراه باشید و شاهد آینده فناوری باشید.

WWDC؛ مراسم Worldwide Developers Conference

کنفرانس توسعه دهندگان جهانی ۲۰۲۳ (WWDC) اپل از روز دوشنبه ۵ ژوئن آغاز می‌شود. رویداد اصلی، در همان روز برگزار می‌شود و اپل هر سال نوید این را می‌دهد که در کنفرانس‌های این شرکت شگفت‌زده خواهید شد.

در WWDC 2023 اپل قرار است آخرین نسخه‌های نرم افزارهای محبوب خود را از جمله IOS 17 ، iPadOS 17 ، WatchOS 10 ، tvOS 10 و MacOS 14 را معرفی کند. شایعاتی وجود دارد که در این مراسم، اپل از عینک واقعیت مجازی خود که سال ها در حال توسعه آن میباشد رونمایی خواهد کرد. علاوه بر این، گفته میشود اگر عرضه Mac Pro به تعویق بیفتد، ممکن است در WWDC به نمایش گذاشته شود.

کمی درباره گذشته WWDC

در گذشته، بلیت‌های کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی (WWDC) به صورت حضوری، با قیمت ۱۵۹۹ دلار به فروش می‌رسید. با این حال، از سال ۲۰۲۰ به بعد، این کنفرانس به صورت آنلاین و به صورت رایگان برای تمامی توسعه‌دهندگان ارائه شده است و این روند تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

در طول این کنفرانس، شرکت اپل با طرفداران و توسعه‌دهندگان، یک مروری از به‌روزرسانی‌های جدید iOS، iPadOS، macOS، watchOS و tvOS می‌کند و همچنین فرصت برقراری ارتباط با مهندسان اپل را از طریق جلسات مهندسی، جلسات یک به یک و انجمن‌های توسعه‌دهندگان اپل فراهم می‌کند. علاوه بر این، دانش‌آموزان می‌توانند در چالش دانشجویی Swift شرکت کنند و از جوایز و فرصت بازدید از پارک اپل بهره‌مند شوند.

برای شروع هر سال کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی، اپل یک رویداد اصلی برگزار می‌کند که در آن، نرم‌افزارهای جدید و گاهی سخت‌‌افزار جدید معرفی می‌کند.

کنفرانس اپل در فصل بهار

جلسه بهاری اخیر اپل در تاریخ ۸ مارس ۲۰۲۲ ساعت ۱۰ صبح به وقت غرب آمریکا برگزار شد. در این رویداد، آیفون SE همراه با مک استودیو و نمایشگر استودیو معرفی شد. علاوه بر این، رنگ‌ سبز جدید برای آیفون 13 و آیفون 13 پرو معرفی شد. با توجه به پیش‌بینی‌های ما، ممکن است شاهد عرضه مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی، مک پرو با تراشه M2 Ultra، هوم‌پاد، مانیتور خارجی ۲۷ اینچی و مک مینی M2 باشیم.

البته که هیچوقت نمی‌توان به طور دقیق پیش‌بینی کرد که اپل قصد دارد از چه محصولاتی رونمایی کند، بنابراین باید بر اساس شایعه‌ها بهترین گمان‌های خودمان را بیان کنیم تا منتظر رویداد اصلی باشیم.

کنفرانس اپل در پاییز؛ از کنفرانس‌های سال 2023 اپل

سال گذشته در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت غرب آمریکا، اپل رویداد “Far Out” یا همان رویداد سپتامبر را برگزار کرد. در این رویداد، اپل لاین آیفون ۱۴ را که شامل چهار مدل بود، سری جدیدApple Watch SE، سری جدید Apple Watch 8 و یک Apple Watch Ultra جذاب معرفی کرد.

این رویداد برای علاقه‌مندان به آیفون بسیار مهم است، زیرا در آن مدل جدید این گوشی‌های هوشمند به همراه تاریخ عرضه آنها معرفی می‌شوند. بسیاری این رویداد را به عنوان بهترین رویداد سال شرکت اپل می‌شناسند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این رویداد حدود دومین هفته سپتامبر ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

به طور تخمینی، می‌توانیم انتشار آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و یک آیفون ۱۵ Ultra جدید را که سری Pro Max را جایگزین خواهد کرد، انتظار داشته باشیم. علاوه بر این محصولات، ممکن است شاهد عرضه Apple Watch 9 و هدست AR باشیم.

البته پیش‌بینی‌های بالا تنها در صورتی ممکن است اتفاق بیفتد که اپل معرفی محصولاتش را به تعویق نندازد. با توجه به اینکه هر سال یک آیفون جدید منتشر می‌شود، می‌توانیم به تاریخ‌های رویدادهای گذشته مراجعه کنیم.

کنفرانس اپل در اواخر پاییز؛ از کنفرانس‌های سال 2023 اپل

در سال ۲۰۲۲، هیچ رویداد پایان پاییزی توسط شرکت اپل برگزار نشد. با این حال، آخرین رویداد در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۱ ساعت ۱۰ صبح به وقت غرب آمریکا برگزار شد، در آن رویداد، شرکت اپل مدل‌های جدید مک بوک پرو، ایرپاد‌های نسل سوم و رنگ‌های جدید برای هوم‌پاد مینی را به عنوان ارتقاء‌های اصلی معرفی کرد.

از اپل انتظار می‌رود تا قبل از پایان سال، محصولات جدیدی را عرضه کند و عدم برگزاری رویدادی که انتظارش را داشتیم، در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که احتمالاً در این سال، یک رویداد پایان پاییزی برگزار خواهد شد. هفته سوم اکتبر می‌تواند زمانی مناسب برای اپل باشد تا در رویدادهای ویژه ۲۰۲۳، محصولات جدیدی از جمله آیپد و مک را معرفی کند.

ممکن است ما شاهد معرفی تراشه M3 که در آیپد پرو جدید، مک بوک ایر و آیمک ۲۴ اینچی استفاده خواهد شد، باشیم. با این حال، مهم است به این نکته توجه کنیم که برگزاری رویدادهای اکتبر تضمین شده نیست، زیرا در ۶ سال گذشته، این رویداد فقط سه بار برگزار شده است.

محصولات احتمالی که در کنفرانس‌های سال 2023 اپل معرفی خواهد شد!

با توجه به سیاست های اپل، نمیتوان به طور دقیق اسم محصولات جدیدی که اپل قصد رونمایی از آنها را دارد حدس زد. اما با توجه به شایعات باید منتظر رونمایی از محصولات زیر توسط اپل باشیم.

مک بوک ایر 15.5 اینچ

در حال حاضر، تنها یک مدل مک بوک ایر در دسترس کاربران است، اما بنابر گزارشات، اپل در حال توسعه یک مدل بزرگتر با اندازه ۱۵.۵ اینچ است. این اندازه بین مدل‌های مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی قرار خواهد گرفت. اطلاعات محدودی در مورد دستگاه جدید در دسترس است، اما انتظار می‌رود که دارای طراحی کلی مشابه با مک بوک ایر M2 باشد و ممکن است در تابستان امسال از آن رونمایی شود.

هدست‌های VR یا AR

عینک‌های واقعیت افزوده اپل که پیش‌بینی می‌شود به صورت واقعیت ترکیبی عرضه شوند، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که ما منتظر کنفرانس های سال 2023 اپل هستیم. عینک AR/VR قدم بزرگی برای آینده تکنولوژی است که توسط شرکت اپل برداشته می‌شود. با توجه به شایعاتی که درباره این عینک شنیده شده است، قیمت تخمینی آن حدود ۳٬۰۰۰ دلار خواهد بود. این دستگاه با صفحه‌نمایش‌های میکرو-OLED با کیفیت 4K، باند سری راحت و موادی مشبک برای قرار گرفتن در برابر صورت، عرضه خواهد شد.

این دستگاه قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند اسکن عنبیه چشم برای تأیید هویت و تشخیص بیان چهره را خواهد داشت.

آیفون 15 و آیفون 15 پرو

طبق برنامه‌ی به‌روزرسانی معمولی آیفون اپل، مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو در ماه سپتامبر منتشر می‌شوند. سری آیفون ۱۵ اولین مدل‌هایی هستند که از USB-C به جای پورت لایتنینگ پشتیبانی می‌کنند و ممکن است تغییرات ظاهری کمی هم داشته باشند.

ما می‌توانیم انتظار چهار مدل آیفون 15 را داشته باشیم: آیفون ۱۵ با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۵ پلاس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی، آیفون ۱۵ پرو با صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۵ پرو مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی. با این حال، نسخه “مکس” احتمالاً در این سال به یک رویکرد نامگذاری جدید “الترا” دست خواهد یافت.

مدل‌های پرو احتمالاً با یک تراشه A17 تجهیز شوند که سرعت پردازش این سری مدل‌های آیفون را به شدت بالا ببرد.
اپل واچ سری 9
علاوه بر آیفون، اپل به طور معمول ساعت‌های هوشمندش را به صورت سالانه به‌روزرسانی می‌کند بنابراین ما انتظار عرضه سری ۹ اپل واچ را در ماه سپتامبر داریم. گفتنی است که در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد ویژگی‌هایی که در به‌روزرسانی شامل خواهند شد، موجود نیست.
یکی از موضوعات نامشخص این رویداد، عدم اطمینان به ارائه نسخه های جدید از اپل واچ SE میباشد. در رابطه با این موضوع نیز شایعاتی وجود دارد اما بهتر است تا زمان کنفرانس اپل منتظر بمانیم.

مک بوک پرو با پردازنده M2 Ultra

مک پرو در حال حاضر تنها دستگاه در رده‌ی مک اپل است که هنوز از تراشه‌های اینتل استفاده می‌کند، اما انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ به سیلیکون اپل مجهز شود و ممکن است در پایان سال عرضه شود. به گزارشات، مک پرو با یک تراشه‌ی M2 الترا با ۲۴ هسته‌ی CPU، تا ۷۶ هسته‌ی GPU و حداقل ۱۹۲ گیگابایت حافظه RAM یا بیشتر، مجهز خواهد بود. انتظار می‌رود با این تغییرات سخت‌افزاری، اپل به طراحی این محصولات خود دست نزند.

سخن پایانی

با افزایش تعداد کاربران اپل در سراسر جهان، تعداد رویدادهای اپل نیز افزایش یافته است. طرفدارانی که برای تجربه معرفی محصولات جدید یا به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل به شدت منتظر هستند، به این رویدادها با شوق و اشتیاق نگاه می‌کنند. علاوه بر این، این موضوع که کاربران می‌توانند از طریق اینترنت از هر یک از این رویدادها لذت ببرند، باعث شده تا شوق طرفداران بیش از پیش شود.

اگر مشتاق محصولات اپل در سال 2023 هستید، یک خبر خوب برای‌‌تان داریم. اپل‌فا از بزرگترین فروشندگان محصولات اپل، که به عنوان یکی از مرجع های قیمت روز محصولات اپل به حساب می آید، به محض عرضه کردن این شرکت، محصولات اپل را بر روی سایت قرار می‌دهد تا شما بتوانید خیلی سریع و راحت خریداری کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که مدام به سایت ما سر بزنید تا جدیدترین محصولات اپل را خریداری کنید.