محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

از iOS 17 رونمایی شد!

منتشر شده در ۲۱ تیر , ۱۴۰۲

اپل برجسته‌ترین شرکت تکنولوژی حال حاضر است که هرساله در مراسم‌های پر زرق و برق از محصولات خود یعنی سری‌ جدید آیفون و … و نسخه‌های جدید نرم‌افزاری مانند نسخه جدید iOS پرده‌برداری می‌کند. اپل هرساله نسخه جدیدی از سیستم عامل گوشی‌های آیفون را برای کاربران این گوشی‌ها عرضه می‌کند، که خطاها و مشکلات زیادی را رفع می‌کند و با اضافه کردن قابلیت‌های جدید و جالب، آیفون تازه‌ای به کاربران تقدیم می‌کند. در ادامه جزئیات بیشتری دربارۀ زمان انتشار و قابلیت‌های iOS 17 را بررسی می‌کنیم.

معرفی IOS17

نسخه 17 کدام انتظارات ما را برآورده می‌کند؟

iOS 17 به تازگی عرضه و توسط بسیاری از کاربران مورد استقبال قرار گرفت. این نسخه در نهایت برخی از قابلیت‌های موردنظر مانند امکان شخصی‌سازی تصاویر مخاطبین و همچنین استیکر شدن تصاویر گالری را به کاربران ارائه می‌کند.

زمان انتشار سیستم عامل آی او اس 17

نسخه جدید آی او اس به زودی در سال 2023 عرضه خواهد شد. تاریخ احتمالی انتشار نسخۀ نهایی و عمومی iOS 17 میانه ماه ژوئن است. پس به نوعی می‌توان گفت که زمان انتشار سری 17 آی او اس، ماه خرداد 1402 است.

 ما فکر می‌کنیم که iOS17 همراه با معرفی آیفون 15 رونمایی خواهد شد. قبل از عرضه نسخۀ نهایی و عمومی آی او اس 17، چند نسخۀ بتا از iOS17 منتشر خواهد شد، که علاقه‌مندان به تکنولوژی می‌توانند آن را بر روی گوشی خود نصب کنند و قابلیت‌های آپدیت جدید را امتحان کنند.

معرفی ویژگی‌های iOS 17

با توجه به انتظارات، سیستم عامل iOS 17 نکات زیادی در خصوص قابلیت‌های جدید و مهم برای عرضه ندارد. دلیل این موضوع این است که مهندسان اپل عمدتاً تلاش خود را بر روی هدست واقعیت ترکیبی و توسعه سیستم عامل معروف به realityOS متمرکز کرده‌اند.

به هر حال، برخی از ویژگی‌های تازه iOS 17 همراه با چندین بهبود، هنوز هم به حدی جذاب هستند که اکثر کاربران آیفون را به روزرسانی این نسخه ترغیب می‌کنند. برخی از ویژگی‌های جدید سیستم عامل iOS 17 به شرح زیر هستند.

ویژگی‌های جدید در برنامه‌های Massages، Phone و Facetime

یکی از قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌هایی که به آخرین نسخه iOS اضافه شده است، امکان شخصی‌سازی کردن و درست کردن پوسترهای زیبا و خوش‌رنگ برای تمامی مخاطبین است. در کنار این ویژگی کاربران می‌توانند یک قابلیت جدیدی را در قسمت Voicemail مشاهده کنند.

قابلیت های massages در ios17

با توجه به ویژگی جدید، یک متن از پیغام صوتی مخاطبی که در حال تماس است، بر روی صفحه نشان داده می‌شود. در این صورت می‌توانید با خواندن متن روی صفحه، تصمیم بگیرید که می‌خواهید تماس تلفنی‌تان را جواب دهید یا خیر.

یک قابلیت جدید دیگری که به سری هفدهم سیستم عامل آی او اس اضافه شده است، قابلیت Check in است. این قابلیت برای کسانی که همسر یا خانواده نگران دارند بسیار مناسب است. با استفاده از آن می‌توانید زمانی که برای رسیدن به مقصد دیرتان شده است، یک اطلاعات حاوی لوکیشن‌تان، درصد شارژ و میزان آنتن‌دهی گوشی برای‌شان ارسال کنید.

با این کار دیگر خانواده یا همسرتان در صورت دیر رسیدن نگران‌تان نمی‌شوند.

استیکرهای آیفون نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند!

یکی از قسمت‌هایی که با تغییرات جالبی روبرو شده است، بخش‌ استیکرهای نسخه جدید آی او اس است. در iOS 17، کاربران قادر هستند هر ایموجی یا برشی از تصاویر را به عنوان یک استیکر در iMessages یا هر برنامه دیگر پیام‌رسانی ارسال کنند.

به علاوه تصاویر Live را نیز می‌توان به استیکرهای متحرک تبدیل کرد و افکت‌های متنوعی را به استیکرها اضافه کرد. با این ویژگی چت کردن با آیفون حال و هوای تازه‌ای پیدا کرده است که می‌تواند تا مدت‌ها سرگرم نگه‌تان دارد.

اضافه شدن اپ جدید خاطره‌نویسی به نام Journal

یکی از مواردی که در دنیای امروزی، در مباحث توسعه‌فردی و اهمیت به خود بسیار باب شده است، نوشتن یک جورنال روزانه است. این کار با استفاده از تلفن‌های همراه‌مان بسیار آسان‌تر است. چون اگر بخواهیم صادق باشیم، در دنیای امروزی تایپ کردن خیلی راحت‌تر از نوشتن است. در ضمن همیشه می‌توانیم جورنال‌مان را که ممکن است هزار صفحه شود، در جیب‌مان نگه داری کنیم.

برنامه journal

از این رو اپل، بدون توجه به برنامه‌های متعددی که در زمینه جورنال نویسی در اپل استور قرار دارند، یک برنامه جدید به نام Journal به سیستم عامل خود اضافه کرده است. با این برنامه‌ به راحتی می‌توانید در طول روز، هر جا که هستید جورنال نویسی کنید و از مزایای متعددی که در اختیارتان قرار می‌دهد، لذت ببرید.

جورنال نویسی می‌تواند به شما کمک کند تا به فکر و احساسات خود بازتاب بیشتری داشته باشید، بهبود بخشیدن به توانایی‌های نوشتاری، و حتی راهی برای مدیریت استرس و اضطراب باشد. این ابزار ساده، اما قدرتمند، می‌تواند به شما کمک کند تا برخی از فواید عالی مانند افزایش درک و آگاهی بیشتر را تجربه کنید.

قابلیت NameDrop به ایردراپ اضافه شده است!

در ادامه باید به یک قابلیت جدیدی که به ایردراپ اضافه شده است اشاره کنیم، یعنی قابلیت Name drop. با استفاده از این قابلیت کاربران قادر خواهند بود تنها با نزدیک کردن دو دستگاه آیفون به یکدیگر، اطلاعات تماس خود شامل آدرس ایمیل، شماره تلفن و “پوستر” را ارسال کنند.

علاوه بر این، ویژگی NameDrop بین دستگاه آیفون و ساعت‌های هوشمند اپل یعنی اپل واچ نیز کار می‌کند. این قابلیت به کاربران اپل این امکان را می‌دهد که بتوانند به راحتی اطلاعات‌شان را با شخص دیگری به اشتراک بگذارند و دیگر مراحلی مثل وارد کردن شماره شخص دیگر، از بین برود.

اضافه شدن حالت جدید لاک اسکرین به نام Stand by

iOS 17 یک قابلیت جدید و جذاب دارد که به آن لاک اسکرین StandBy می‌گویند. در این حالت که تنها در زمان استفاده از شارژر استند مگ سیف فعال می‌شود، تاریخ، ساعت، فعالیت‌های زنده و ویجت‌های دیگری مانند آب‌وهوا نشان داده می‌شود.

درباره این قابلیت باید بدانید که احتمالا آیفون 14 پرو و ایفون 14 پرو مکس تنها دستگاه‌هایی هستند که از آن برخوردار می‌شوند. زیرا احتمالا گوشی‌های هوشمند اپل باید از قابلیت همیشه بر روی صفحه (Always on display) بهره‌مند باشند.

سیری رو با گفتن “سیری” فعال کنید!

سیری در ios17

اگر آیفون دارید، می‌دانید که یک دستیار صوتی شخصی به نام سیری (Siri) دارید که می‌‌توانید با گفتن جمله ” هی سیری” آن را فعال کنید و کارهایی که می‌خواهید را به آن بگویید. اپل در آخرین نسخه از سیستم عامل آی او اس، جمله دستوری هی سیری را تنها به کلمه سیری اختصاص داده است. یعنی می‌‌تواند تنها با گفتن “سیری” دستیار مجازی‌تان را فعال کنید و دستوراتی مانند تنظیم کردن آلارم برای 7 صبح را از آن بخواهید.

بررسی قابلیت‌ها و تغییرات جزئی

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، تغییرات ایجاد شده در آخرین نسخه آی او اس، خیلی پیچیده و هیجان‌انگیز نیستند و در عوض کاربردی و جزئی هستند. قابلیت‌های دیگری در کنار قابلیت‌های گفته شده به iOS 17 اضافه شده است که از آن‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود کیبورد آیفون و بهتر شدن قابلیت Auto Correct
  • امنیت بیشتر سافاری
  • قابلیت‌های جدید در برنامه سلامتی یا همان Health app
  • قابلیت استفاده از Airplay در برخی از TVهای سازگار
  • اضافه شدن قابلیت‌هایی مثل Personalized Volume برای کنترل کردن ایرپادها
  • اضافه شدن نقشه‌های آفلاین به نسخه جدید
  • ممکن است از قابلیت Visual Look Up در فیلم‌های متوقف شده برای شناسایی موارد مختلف استفاده شود
قابلیت های ios17

سخن پایانی

با آنکه iOS 17 نیز به دنبال آن است تا با نوآوری هایی زیبا و چشم‌گیر بیاید، اما نکته جالب توجه این است که این نسخه با تغییرات بزرگی همراه نبود. زیرا بیشتر تمرکز تیم مهندسی اپل روی پروژه توسعه سیستم عامل برای هدست های واقعیت مخلوط، که به نام “ویژن پرو” شناخته می شود، بود.

قابلیت‌های جالبی مانند Name drop، اضافه شدن نقشه‌های آفلاین و همچنین امکان فعال کردن سیری تنها با گفتن نام آن، باعث شده تا جذابیت‌های کوچکی در استفاده از آخرین نسخه از iOS ایجاد شود. اما همه حتی کاربران هم چشمی به آپدیت این سیستم عامل نداشتند و منتظر ویژن پرو، بودند!

همچنین، در زمان معرفی iOS 17، اپل سکوتی تلخ درباره امکان نصب برنامه ها از فروشگاه های غیر اپل استور برای کاربران اتحادیه اروپا داشت، که این مسئله به نظر می رسد در امتداد مسیر توقعاتی است که از این شرکت بزرگ فناوری داشتیم.

اگرچه این موضوع به نظر می رسد که با بروزرسانی های بعدی iOS 17، امکان دانلود و نصب برنامه از فروشگاه های خارج از اپل استور برای این گروه از کاربران فراهم خواهد شد، اما این موضوع هنوز به صورت رسمی توسط اپل تایید نشده است.