محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

آموزش پیدا کردن آیفون گم شده با استفاده از Find My iPhone

منتشر شده در ۲۲ مرداد , ۱۳۹۹
پیدا کردن آیفون با اپل آی دی

سرقت و گم شدن گوشی آیفون و یا دستگاه آیپد، کابوس تمام کاربران محصولات اپل است. با توجه به قیمت بالای این دستگاه‌ها، این نگرانی چندان هم غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد! خوشبختانه اپل به خوبی از این مشکلات و دغدغه‌های کاربران خود آگاه بوده و روش‌های مختلفی را برای حل این مشکل در نظر گرفته است. امروزه به لطف وجود سرویس‌های ابری و همچنین شماره سریال اختصاصی برای هر کدام از محصولات اپل، مفقود شدن دستگاه دیگر نگرانی چندانی به شمار نمی‌رود. برای پیدا کردن آیفون گم شده و یا دزدیده شده خود، تنها کافی است تا چند قدم ساده معرفی شده در این مطلب از اپل فا را انجام دهید.

پیدا کردن آیفون گم شده با استفاده از نرم افزار Find My iPhone

اگر نرم افزار Find My iPhone بر روی گوشی شما فعال شده باشد، با طی کردن مراحل زیر می‌توانید گوشی خود را پیدا کرده و یا از اطلاعات آن محافظت کنید. این قدم‌ها عبارت‌اند از:

پیدا کردن آیفون گم شده

  1. با استفاده از مرورگر خود به آدرس iCloud.com/find مراجعه کرده و یا از طریق یک دستگاه محصول اپل دیگر، نرم‌افزار Find My app را اجرا کنید. سپس در این سرویس‌ها ثبت‌نام کرده و وارد حساب خود شوید.
  2. با ثبت‌نام در این سرویس، پیدا کردن آیفون گم شده دیگر کار دشواری نخواهد بود. هر بار که نتوانستید گوشی خود را پیدا کنید، کافی است با مراجعه به وب‌سایت iCloud.com گزینه Find iPhone را انتخاب کنید. در این قسمت با پیدا کردن گوشی خود، محل آن بر روی نقشه نمایش داده خواهد شد. همچنین اگر گوشی در نزدیکی شما باشد، می‌توانید گزینه پخش هشدار را فعال کرده و صدای آن را ردیابی کنید.
  3. در صورتی که احساس می‌کنید گوشی آیفون شما به سرقت رفته است، می‌توانید در همین وب‌سایت گزینه Mark As Lost را انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود تا گوشی شما از راه دور قفل شده و نیازمند یک رمز عبور تعریف شده از جانب شما باشد. همچنین در حالت فعال کردن گزینه دزدیده شدن آیفون، شماره تلفن شما به صورت پیش‌فرض بر روی صفحه قفل آن به نمایش درخواهد آمد تا در صورت پیدا شدن توسط شخصی، به سادگی صاحب آن را ردیابی کرده و گوشی را بازگرداند. علاوه بر این، در اولین فرصت ممکن موقعیت مکانی گوشی شما ردیابی خواهد شد. لازم به ذکر است که در حالت دزدیده شدن گوشی، امکان پرداخت از طریق سرویس Apple Pay به کلی مسدود می‌شود.
  4. برای پیدا کردن آیفون گم شده و یا دزدیده شده خود، می‌توانید موضوع را به پلیس گزارش دهید. در این شرایط ممکن است پلیس شماره سریال دستگاه را از شما سؤال کند. با استفاده از اپل آی‌دی، پیدا کردن آیفون کار ساده‌تری خواهد بود.
  5. اگر دستگاه شما در سرویس AppleCare+ به عنوان گم شده و یا سرقتی ثبت شود، می‌توانید شکایت رسمی خود را برای سرقت یا دزدیده شدن آن به ثبت برسانید. در این صورت، مرحله بعدی را رد شده و از قسمت ۷ مراحل را ادامه دهید.
  6. در هنگام گم شدن آیفون، می‌توانید از راه دور تمام اطلاعات آن را پاک کنید. در این حالت تمام اطلاعات شما (از جمله داده‌های مربوط به کارت‌های اعتباری، سرویس Apple Pay و غیره) از دستگاه شما حذف خواهد شد. اما در این صورت شما نمی‌توانید با استفاده از برنامه Find My iPhone و یا سرویس iCloud.com گوشی خود را پیدا کنید. به عبارت دیگر پس از پاک کردن تمام اطلاعات، ردیابی آن امکان‌پذیر نخواهد بود. در این حالت امکان فعال‌سازی قفل گوشی از بین خواهد رفت و شخص یابنده می‌تواند گوشی شما را روشن کند. پاک کردن اطلاعات به غیر از موارد ضروری و خاص، گزینه ایده‌آلی نیست.
  7. با ارائه گزارش گم شدن آیفون خود به اپراتور شبکه، می‌توانید از برقراری تماس، ارسال پیام و یا استفاده از داده اینترنت آن توسط اشخاص دیگر جلوگیری کنید. گوشی شما ممکن است در منطقه تحت پوشش اپراتورتان قرار داشته باشد.
  8. در نهایت بهتر است تا پیش از پیدا کردن آیفون گم شده و یا دزدیده شده خود، گوشی را از لیست دستگاه‌های مورد اعتماد خود حذف کنید.

با این چند قدم ساده، به راحتی می‌توانید از داده‌های گوشی خود مراقبت کرده و در اولین فرصت آن را بازیابی کنید. اگر از سرویس Family Sharing استفاده می‌کنید، هر یک از اعضای خانواده شما می‌توانند با استفاده از اپل آیدی گوشی شما را ردیابی کنند. در این حالت تنها کافی است تا خانواده شما با استفاده از Apple ID خود به سرویس iCloud وارد شده و در قسمت مربوط به Family Sharing گوشی شما را ردیابی کنند. این سرویس یک روش عالی برای ردیابی گوشی آیفون است.

پیدا کردن آیفون با اپل آی دی

بیشتر بخوانید: نکات خرید آیفون دست دوم: ۵ نکته که ممکن است فروشندگان به شما نگویند!

اگر نرم‌افزار Find My iPhone بر روی گوشی شما فعال نباشد…

اگر پیش از سرقت و یا گم شدن گوشی خود، نرم‌افزار Find My iPhone را بر روی آن فعال نکرده باشید، نمی‌توانید دستگاه خود را ردیابی کنید. با این حال، مراحل زیر به شما کمک خواهد کرد که در این شرایط از داده‌های خود محافظت کنید:

  1. رمز عبور Apple ID خود را تغییر دهید. با تغییر این رمز می‌توانید از دسترسی افراد غیرمجاز به داده‌های iCloud و یا سرویس‌های دیگری ازجمله iMessage و یا iTunes جلوگیری کنید.
  2. رمز عبور حساب‌های دیگر موجود بر روی دستگاه خود را تغییر دهید. این حساب‌ها می‌توانند شامل سرویس‌های مختلفی مانند ایمیل، فیس‌بوک، توییتر و یا سایر پلتفرم‌های اجتماعی باشند.
  3. برای پیدا کردن آیفون گم شده و یا دزدیده شده خود، می‌توانید موضوع را به پلیس گزارش دهید. در این شرایط ممکن است پلیس شماره سریال دستگاه را از شما سؤال کند.
  4. با ارائه گزارش گم شدن آیفون خود به اپراتور شبکه، می‌توانید از برقراری تماس، ارسال پیام و یا استفاده از داده اینترنت آن توسط اشخاص دیگر جلوگیری کنید.
  5. گوشی گم شده خود را از لیست دستگاه‌های مورد اعتمادتان حذف کنید.

فعال‌سازی Find My iPhone را فراموش نکنید!

سرویس Find My iPhone تنها روش برای پیدا کردن آیفون گم شده و یا سرقتی است. بدون استفاده از این سرویس، امکان ردیابی گوشی شما بر روی نقشه تقریباً غیرممکن خواهد بود. درنتیجه توصیه می‌کنیم تا در اسرع وقت، این نرم‌افزار را بر روی آیفون و آی‌ پد خود نصب کرده و فعال نمایید. با استفاده از سرویس Find My iPhone دیگر هیچ‌گونه نگرانی از بابت گم شدن و دزدیده شدن گوشی خود نخواهید داشت. آیا تجربه استفاده از سرویس‌های اپل برای ردیابی گوشی خود را داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران اپل فا به اشتراک بگذارید.همچنین می توانید برای خرید آیفون در تمامی مدل ها از قبیل آیفون ۱۳ پرو و  آیفون ۱۳ پرومکس از فروشگاه اپل فا اقدام کنید و برای اطلاع از قیمت روز آیفون و قیمت آیفون ۱۳ روی لینک کلیک کنید.