محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

انتقال فایل از اندروید به iOS را به ساده‌ترین روش ممکن تجربه کنید!

منتشر شده در ۱۵ شهریور , ۱۳۹۹
روش های انتقال فایل از اندروید به iOS

اندروید و آی او اس دو سیستم عامل برتر و البته دو رقیب در دنیای گوشی‌های هوشمند به شمار می‌روند. ios به صورت انحصاری روی گوشی‌های برند اپل وجود دارد، اما سیستم عامل اندروید توسط برندهای متعددی به کار گرفته می‌شود. یکی از چالش‌های اصلی کاربران برای استفاده از این دو سیستم عامل، انتقال فایل و برقراری ارتباط بین این دو سیستم عامل است. اگر نمی‌دانید چگونه باید فایل‌ها را بین این دو سیستم جابجا کنید، ما در اینجا به چگونگی انتقال فایل از اندروید به iOS به ساده‌ترین صورت ممکن می‌پردازیم.

انتقال فایل از اندروید به iOS از طریق کامپیوتر

یکی از راه‌های ساده و مطمئن، استفاده از کامپیوتر برای انتقال فایل بین دو سیستم عامل اندروید و آی او اس است. کابل USB سرعت کار را بیشتر خواهد کرد و همچنین نگرانی نیز از به خاطر از دست رفتن اطلاعات وجود نخواهد داشت. در زیر برخی از بهترین نرم افزارهای برای این منظور معرفی می‌شوند.

انتقال فایل به کمک MobileTrans

MobileTrans یکی از بهترین نرم افزارهای کامپیوتری برای انتقال فایل بین دو گوشی موبایل است. بعد از دانلود و اجرای این نرم افزار، هر دو گوشی مورد نظر را با کابل USB به سیستم‌تان متصل کنید. در بین گزینه‌های موجود باید به دنبال بخش Phone Transfer بگردید. سپس در صفحه بعدی فایل‌های هر دو گوشی قابل‌مشاهده خواهند بود و می‌توانید آن‌ها را بین هم جابجا کنید.

استفاده از آیتونز

iTunes یکی دیگر از نرم افزارهای کاربردی برای انتقال فایل از اندروید به iOS است. این نرم افزار توسط شرکت اپل برای راحتی کاربران طراحی شده است. برای استفاده از این برنامه به منظور انتقال فایل از اندروید به آیفون کافی است در ابتدا فایل‌های مد نظرتان را از گوشی اندرویدی به روی کامپیوتر خود منتقل کنید. سپس نرم افزار آیتونز را روی همان سیستم اجرا کرده و گوشی آیفون را به سیستم متصل کنید.

حال باید از منوی file در آیتونز پوشه‌های مد نظرتان را به برنامه اضافه کنید. بعد از انتقال فایل‌ها به کتابخانه iTunes، دستگاه موبایل‌تان را در نرم افزار انتخاب کنید. برای انتقال موسیقی‌ها sync music را بزنید و سپس فایل‌های مد نظرتان را انتخاب کنید. برای انتقال محتواهای تصویری نیز به بخش مربوطه رفته و مراحل مشابهی را طی کنید.

انتقال فایل از اندروید به iOS

بیشتر بخوانید: بررسی و رفع مشکل هات اسپات ایفون

انتقال فایل از اندروید به iOS از طریق اپلیکیشن

برخی از اپلیکیشن‌های موبایلی نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای انتقال فایل بین اندروید و آی او اس استفاده کنید. در اینجا به بررسی و معرفی برخی از این برنامه‌ها پرداخته می‌شود.

اپلیکیشن MobileTrans

یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موبایل که امکان انتقال فایل بین اندروید و iOS بدون کامپیوتر را فراهم می‌کند، MobileTrans نام دارد. این برنامه 8 نوع داده مختلف همچون مخاطبین، پیام‌ها، عکس، فیلم، موسیقی و… را بین دستگاه‌های مختلف جابجا می‌کند. بعد از نصب این برنامه روی File Transfer ضربه زده و روش اشتراک‌گذاری را مشخص کنید. سپس باید ارسال یا دریافت را انتخاب کنید. کسی که قصد ارسال فایل‌ها را دارد باید گزینه ارسال و کسی که قصد دریافت آن‌ها را دارد باید گزینه دریافت را انتخاب کند. در ادامه لازم است که گیرنده QR کد مشخص‌شده را اسکن کرده و فرآیند انتقال فایل‌ها آغاز شود.

اپلیکیشن shareit

Shareit یکی از معروف‌ترین و بهترین برنامه‌ها برای انتقال فایل در گوشی‌های هوشمند استو شما می‌توانید به منظور انتقال فایل از اندروید به iOS نیز از این اپلیکیشن استفاده کنید. بعد از نصب شیر ایت روی هر دو دستگاه، باید آن‌ها را به شبکه وای فای یکسانی متصل کنید. در گوشی اندرویدی گزینه ارسال را انتخاب کرده و فایل‌های مد نظرتان را در پنجره جدید مشخص کنید. بعد از مشخص کردن فایل‌ها، ارسال را فشار دهید؛ حال باید آیفون را آماده دریافت فایل‌ها کنید. بعد از باز کردن برنامه در آیفون، گزینه دریافت را بزنید. بعد از تایید دسترسی‌های لازم، گیرنده شناسایی شده و باید روی عکس آن در دستگاه ارسال‌کننده ضربه بزنید که فایل‌ها به درستی ارسال شوند.

اپلیکیشن Xender

آخرین اپلیکیشنی که در اینجا به معرفی آن برای انتقال فایل از اندروید به iOS می‌پردازیم، Xender نام دارد. این نرم افزار نیازی به روشن کردن بلوتوث یا NFC هم ندارد. ابتدا برنامه را دانلود کرده و آن را در گوشی اندرویدی باز کنید. نماد سبزرنگ وسط صفحه را فشار داده و گزینه ارسال را انتخاب کنید. بعد از فشردن دکمه ارسال، شناسه مخصوصی به نمایش در می‌آید که باید آن را در گوشی آیفون بعد از زدن گزینه دریافت اسکن کنید. حال دو گوشی به هم متصل شده و آماده ارسال فایل‌ها هستند.

چگونگی انتقال داده از اندروید به آی او اس

بیشتر بخوانید: بررسی اپل ایرتگ

انتقال فایل از طریق فضای ابری

سرویس‌های ابری نیز گزینه بسیار خوب و سریعی برای ارسال فایل از اندروید به آیفون‌ها هستند. یکی از این سرویس‌ها Dropbox نام دارد که به کمک آن می‌توان فایل‌های بسیار حجیم را نیز بین دو دستگاه جابجا کرد. گوگل درایو نیز سرویس دیگری است که مبتنی بر فضای ابری کار می‌کند و می‌توانید بعد از تهیه نسخه پشتیبان از اندروید و ارسال فایل‌های مد نظر در فضای مشخص‌شده در سیستم ابری، از آن‌ها در گوشی آیفون خود بهره بگیرید.

جمع‌بندی

اگر شما هم تا به حال قصد انتقال فایل از اندروید به iOS را داشته‌اید، احتمالا چالش‌های مختلفی را در این راه تجربه کرده‌اید. خوشبختانه با ظهور برخی برنامه‌ها و نرم افزارها، ارتباط میان سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس راحت‌تر شده است. ما در این مطلب به راهکارهای ساده و سریع برای منتقل کردن فایل‌ها میان این دو سیستم اشاره کردیم که با استفاده از آن‌ها این فرصت را خواهید داشت که به راحتی از فایل‌های مورد نیازتان در گوشی آیفون بهره‌مند شوید.


فروشگاه اپل فا، با سال‌ها سابقه،فروش جدیدترین محصولات کمپانی اپل را با بهترین قیمت ممکن در اختیار مشتریان گرامی قرار می‌دهد. همچنین این شرکت با ارائه خدمات گارانتی و بیمه موبایل و محصولات اپل، در کنار فروش لوازم جانبی اورجینال محصولات اپل، سبد کاملی از خدمات را به مشتریان ارائه میکند.