محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

تبدیل گوشی آیفون به وبکم: در هزینه‌های خرید لوازم جانبی صرفه‌جویی کنید!

منتشر شده در ۵ مهر , ۱۳۹۹
دسته‌بندی : آموزش , آموزش آیفون
تبدیل گوشی آیفون به وبکم

آیا می‌دانید امکان استفاده از آیفون به عنوان وبکم وجود دارد؟ بعضی مواقع نیاز به برقراری تماس ویدیویی با دوستان یا کارفرمای خود هستیم. در حالی که ممکن است شما هنوز وبکم مخصوص رایانه را خریداری نکرده‌اید یا وبکم‌تان خراب شده است. در این صورت باید از روش دیگری برای برقراری تماس ویدیویی پیدا کرد. یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها، تبدیل گوشی آیفون به وبکم است،خرید آیفون با کاربری های گسترده.

برای این کار، نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد. اما ما در این مطلب به بررسی چگونگی تبدیل گوشی آیفون به وبکم از طریق نرم‌افزار EpocCam می‌پردازیم. البته در صورت عدم رضایت از EpocCam، در انتهای همین مطلب از اپل فا برنامه‌های دیگر را نیز برای این کار معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار پخش فیلم در iOS: معرفی ۷ نرم‌افزار برتر برای تماشای فیلم در گوشی

EpocCam چیست؟

EpocCam می‌تواند دستگاه iOS شما را به وبکمی برای استفاده در ویندوز و مک بوک تبدیل کند. همچنین این نرم‌افزار دارای یک نسخه اندروید است که همان عملکرد را در دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل اندروید ارائه می‌دهد. توسعه‌دهنده EpocCam ادعا می‌کند که این برنامه می‌تواند به طور کامل جایگزین وبکم‌های USB قدیمی و یا وبکم‌های یکپارچه باشد.

این برنامه از ویدیو و صدا پشتیبانی کرده و با بسیاری از برنامه‌های پخش‌کننده ویدیوی برجسته نظیر Skype، Streamlabs OBS و YouTube سازگار است. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید از طریق EpocCam با خانواده خود گپ بزنید، به هنگام بازی از خود فیلم بگیرید و یا با همکاران خود در یک کنفرانس ویدیویی شرکت کنید؛ برنامه EpocCam می‌تواند تمام این خواسته‌ها و انتظارات شما را برآورده کند.

نرم افزار تبدیل گوشی به وبکم

برای تبدیل گوشی آیفون به وبکم چه اقداماتی لازم است؟

در ادامه نگاهی سریع به نحوه راه‌اندازی EpocCam در دستگاه‌های iOS و macOS یا ویندوز خواهیم داشت:

EpocCam را در MacOS یا رایانه ویندوزی خود نصب کنید

دو نسخه از نرم‌افزار EpocCam ارائه می‌شود؛ اولی اپلیکیشنی برای دستگاه iOS و دیگری درایوی (Drive) برای رایانه شماست. اگرچه می‌توانید خروجی دوربین آیفون خود را در مک با استفاده از EpocCam Webcam Viewer نیز مشاهده کنید، اما EpocCam می‌تواند با بسیاری از نرم‌افزارهای چت ویدیویی ادغام شود.

در صورتی که Mac Webcam Viewer فقط به شما اجازه مشاهده خروجی فیلم را می‌دهد. به عبارت دیگر، هیچ‌گونه ادغامی با سایر خدمات ارائه نمی‌دهد. درایوهای EpocCam مک و همچنین درایوهای ویندوز به صورت رایگان در وب‌سایت توسعه‌دهنده kinoni.com در دسترس هستند. قبل از هر اقدامی، آن‌ها را دانلود و نصب کنید.

نکته: بهتر است پس از نصب درایوهای جدید، دستگاه خود را دوباره راه‌اندازی کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه آیفون را آپدیت کنیم؟ مراحل به‌روزرسانی آیفون به زبان ساده


EpocCam را در آیفون یا آی‌پد خود تنظیم کنید

پس از دانلود و نصب نسخه موبایل EpocCam بر روی دستگاه iOS خود، اتصال آن به Mac آسان است. فقط مطمئن شوید که دستگاه‌های iOS و MacOS شما به یک شبکه Wi-Fi مشترک وصل شده باشند. سپس برنامه EpocCam را در تلفن همراه خود باز کنید. در این مرحله یک صفحه سیاه به همراه نماد تلفن مشاهده خواهید کرد.

حالا در Mac خود برنامه چت ویدیویی پشتیبانی شده توسط EpocCam را اجرا کنید. اگر فقط قصد آزمایش برقراری اتصال را دارید، فقط برنامه EpocCam Webcam Viewer را باز کنید. به محض این‌که EpocCam Webcam Viewer یک برنامه پشتیبانی شده را در Mac شما تشخیص دهد، اتصال فوری ایجاد شده و تصویر پخش‌کننده به نمایش در می‌آید.

برنامه‌های جایگزین EpocCam کدام‌اند؟

اگر به هر دلیلی از برنامه EpocCam راضی نیستید، چند برنامه دیگر نیز وجود دارد که به شما امکان تبدیل گوشی آیفون به وبکم را فراهم می‌کند. در زیر آ‌ن‌ها را معرفی می‌کنیم:

ICam

ICam یک برنامه پولی است که می‌تواند آیفون شما را به وبکم تبدیل کند. نسخه موبایلی آن را بر روی موبایل خود نصب کنید. سپس برای استفاده از این نرم‌افزار نیازمند مولفه iCamSource در رایانه خود هستید. پس از نصب هر دو برنامه، با استفاده از گوشی آیفون شما تصاویرتان را در هر دستگاه با سیستم عامل iOS دیگری نمایش می‌دهد.

ICam همچنین به‌عنوان یک دوربین امنیتی کار می‌کند. در صورت تشخیص حرکت یا صدا هشدارهای فوری را برای شما ارسال می‌کند. تمام رویدادهای حرکتی به طور خودکار در cloud پشتیبانی می‌شوند. علاوه بر ICam اصلی، این شرکت همچنین ICam Pro را با برخی از ویژگی‌های اضافی ارائه می‌دهد.

IVCam

IVCam به طور خاص برای دارندگان آیفون که دارای رایانه شخصی ویندوز هستند، طراحی شده است. به عبارت دیگر، شما نمی‌توانید از IVCam برای نمایش ویدیو آیفون خود در Mac استفاده کنید. این برنامه از طریق WLAN یا USB کار کرده و به شما امکان اتصال چندین تلفن را به یک کامپیوتر می‌دهد. می‌توانید جریان ویدیویی را با وضوح 1080p، 720p، 480p و یا 360p مشاهده کنید.

AtHome Camera

AtHome Camera یک نرم‌افزار بی‌نظیر در نوع خود است. این ابزار علاوه بر این‌که به کامپیوتر شما اجازه می‌دهد تا به دوربین آیفون‌تان از راه دور دسترسی پیدا کند، اپلیکیشن آن نیز در آیفون اجازه مشاهده وبکم رایانه از راه دور را فراهم می‌کند. AtHome Camera توسط سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک پشتیبانی می‌شود.

نرم افزار تبدیل گوشی آیفون به وبکم

بیشتر بخوانید: آموزش فعال سازی facetime: برقراری یک تماس تصویری پایدار و دلچسب با گوشی آیفون

یک آیفون همه کاره!

در این مطلب سعی کردیم تا تمامی نرم‌افزارهای تبدیل گوشی آیفون به وبکم را به شما معرفی کنیم. امیدواریم با استفاده از این نرم‌افزارها در کنار صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید یک وبکم، به راحتی بتوانید در هر شرایطی امکان چت ویدیویی برایتان فراهم باشد. آیا تجربه استفاده از نرم‌افزارهای معرفی شده در این مطلب را دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

جهت اطلاع از قیمت روز آیفون، قیمت آیفون ۱۳ و  آیفون 13 پرومکس از فروشگاه اپل فا با قیمت های مناسب روی لینک کلیک کنید.