محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

چطوری از اینترنت 5G آیفون 12 در ایران استفاده کنیم؟

منتشر شده در ۶ اسفند , ۱۳۹۹
دسته‌بندی : آموزش , آموزش آیفون

اینترنت 5G آیفون 12 در ایران

میان تمام گوشی‌های هوشمند 5G که تاکنون معرفی شده‌اند، آیفون ۱۲ دستگاهی است که می‌تواند از طیف‌های مختلف فرکانس پشتیبانی کند، یعنی هر چهار مدل آیفون ۱۲ ( آیفون ۱۲ ، آیفون ۱۲ پرو ، آیفون ۱۲ پرومکس ، آیفون ۱۲ مینی ) برای استفاده از طیف وسیعی از باندهای فرکانسی طراحی شده‌اند. این باندها بیشتر فرکانس‌های پایین و متوسط و بالا را در سراسر جهان شامل می‌شود.

این بدان‌معنا است که خانواده‌ی جدید اپل می‌توانند با چندین اپراتور مختلف در سراسر جهان سازگار باشند و تجربه‌ی خوبی به افرادی ارائه دهند که می‌خواهند از اینترنت 5G استفاده کنند. 

بیشتر بخوانید : بیمه آیفون چیست و چه تفاوتی با گارانتی دارد؟

اینترنت 5G به ما سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت ‌بر ‌ثانیه را نوید می‌دهد؛ یعنی حدودا ۱۰۰ برابر سریع‌تر از سرعت 4G. همچنین گفته می‌شود که تأخیر آن تنها ۱ میلی‌ثانیه است که درمقایسه ‌با ۵۰ میلی‌ثانیه نسل پیشین، واقعا پیشرفت شگرفی محسوب می‎‌شود.

بر‌اساس اطلاعات منتشر‌شده، فناوری مذکور اجازه می‌دهد دستگاه‌های بیشتری هم‌زمان به شبکه متصل شوند و با توجه به دلایل مذکور، این فناوری جدید طرفداران زیادی پیدا کرده و اکثر کشورها به ایجاد زیرساخت ها و فرایند آماده سازی برای عرضه این فناوری اقدام کرده اند.

"اینترنت

همزمان با طی این فرایند در کشورهای دیگر، اپراتورهای تلفن همراه در ایران نیز به صورت تدریجی روند آماده سازی و عرضه اینترنت 5G به کاربران را آغاز کرده‌اند و حالا بسیاری از کاربران مشتاق هستند تا این فناوری جدید را تجربه کنند.

از طرف دیگر بسیاری می‌خواهند اینترنت 5G آیفون 12 را در ایران استفاده کنند و همین موضوع نیز سؤالات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده است. خبرهای منتشر شده اخیر نشان داده که ایرانسل و همراه اول در برخی از نقاط ایران پشتیبانی از اینترنت 5G را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید : نحوه غیر فعال کردن شبکه ۵G در آیفون

ایرانسل در شهر تهران و مشخصاً پارک آب و آتش این امکان را برای کاربران فراهم آورده و از طرف دیگر نیز تصمیم دارد تا این فناوری را به شهر شیراز نیز گسترش دهد. از طرف دیگر گام نخست عرضه اینترنت 5G توسط همراه اول در شهر مشهد آغاز شده است و کاربران می‌توانند از این اینترنت استفاده کنند.

حال سؤال اصلی این است که چگونه می‌توان از اینترنت 5G آیفون 12 در ایران استفاده کرد. استفاده از اینترنت 5G مستلزم چند فاکتور مهم است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

پوشش منطقه مورد نظر توسط اپراتور

پوشش منطقه مورد نظر توسط اپراتور ( اینترنت 5G آیفون 12 در ایران )

منطقه‌ای که در آن حضور دارید باید از اینترنت نسل پنجم پشتیبانی کند، به فرض مثال در زمان تنظیم این نوشته فقط در پارک آب و آتش امکان استفاده از اینترنت 5G در تهران را دارید.

پشتیبانی آیفون شما از اینترنت 5G

پشتیبانی آیفون شما از اینترنت 5G ( اینترنت 5G آیفون 12 در ایران )

شما باید از تلفن هوشمندی استفاده کنید که حتماً پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه را در اختیار دارد. بر این اساس تمامی کاربران آیفون 12 در تمامی پارت نامبرها می‌توانند از این فناوری بهره‌مند باشند.

پشتیبانی سیم کارت شما از نسل جدید سیستم‌های ارتباطی

پشتیبانی سیم کارت شما از نسل جدید سیستم‌های ارتباطی ( اینترنت 5G آیفون 12 در ایران )

پشتیبانی از نسل پنجم سیستم‌های ارتباطی باید حتماً از طریق سیم کارت شما انجام شود. اگر سیم کارت شما از اینترنت نسل جدید پشتیبانی نمی‌کند، بهتر است به نمایندگی ارائه دهنده خدمات سیم کارت خود مراجعه کرده و سیم کارت جدید را دریافت کنید.

انجام تنظیمات APN آیفون توسط شما

انجام تنظیمات APN آیفون توسط شما ( اینترنت 5G آیفون 12 در ایران )

تنظیمات دستگاه شما باید امکان پشتیبانی از اینترنت 5G را داشته باشد. با توجه به این موضوع، باید به یاد داشته باشید که حتی اگر با آیفون 12 در مناطقی نظیر پارک آب و آتش حضور داشتید، حتماً باید فاکتورهای دیگر نظیر سیم کارت و تنظیمات APN را نیز بررسی کنید تا امکان تجربه 5G را داشته باشید.

 همراهان گرامی اگر قصد  خرید ایفون ، خرید آیپد و خرید ایرپاد پرو را دارید روی لینک کلیک کنید همچنین جهت اطلاع از قیمت روز آیفون، قیمت ایرپاد اپل، قیمت اپل واچ به وبسایت مجموعه اپل فا مراجعه نمایید.