محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

تفاوت سری 3 و 5 اپل واچ ها

منتشر شده در ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۰

تفاوت سری 3 و 5 اپل واچ ها

اپل واچ یکی از بی نظیرترین و در واقع منحصر بفردترین محصولات شرکت اپل می باشد. اپل واچ یک گجت پوشیدنی هوشمند و خارق العاده ای است که می تواند بصورت مستقیم به گوشی اپل متصل شود و هر اتفاقی که در گوشی رخ می دهد را در صفحه نمایش کوچک خود نمایش دهد. برای مثال این گجت هوشمند تا حدی پیشرفته است که می تواند تصاویر، گوگل مپ، کنترل مستقیم آهنگ در حال پخش در گوشی و… از آن استفاده  کند. در ادامه این مطلب از اپل فا، میخواهیم به بررسی تفاوت سری 3 و 5 اپل واچ ها که طرفداران بسیاری دارند بپردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

اپل واچ نسل 3 و اپل واچ نسل 5 چه تفاوت ها و چه برتری هایی نسبت به هم دارند؟

کمپانی اپل جدید ترین ساعت های هوشمند خود را در شهریور ماه ۱۳۹۸ تحت عنوان Apple Watch 5  معرفی و روانه بازار کرد. صفحه نمایش در سری ۵ بسیار شیک و زیباست: یک صفحه نمایش OLED با رنگ‌ های واضح بسیار روشن می باشد، بنابراین دیدن آن با جزئیات در فضای بیرون و زیر نور خورشید بسیار آسان است. اپل واچ 3، سومین ساعت هوشمند اپل می باشد که تغییرات ظاهری زیادی نداشته است و تغییرات آن به بخش های عملکردی و سخت افزاری اختصاص داده شده است. پردازنده جدید دو هسته ای S3 بکار رفته در این محصول، در مقایسه با نسل گذشته 70 درصد بهبود یافته و تراشه بی سیم W2 نیز قابلیت های مربوط به بلوتوث و وای فای را بهبود بخشیده است. اپل واچ 3 اولین اسمارت واچ اپلی است که به ارتفاع سنج مجهز شده است.

مقایسه نمایشگر اپل واچ 3 با اپل واچ 5

نمایشگر اپل واچ سری 3 از دیگر مواردی است که نسبت نسل گذشته بدون تغییر مانده است. هر دو نسخه 38 و 42 میلی متری به نمایشگر اولد مجهز شده اند که رزولوشن آن ها به ترتیب 272×340 و 312×390 می باشد. نکته مهمی که در مورد نمایشگر وجود دارد، حداکثر روشنایی 1000 نیتی آن می باشد. صفحه نمایش اپل واچ نسل ۵ با دو نمایشگر 40 میلیمتر و 44 میلیمتر ظاهر شده است و دارای تکنولوژی Always-On Retina display یعنی صفحه نمایش همیشه روشن است یعنی به شما اجازه می دهد وقتی مچ دستتان بالا و ثابت است دیگر صفحه نمایش خاموش نشود و نیازی به تکان دادن مچ دست برای نمایش مجدد صفحه نمایش نداشته باشید. زیبایی های اپل واچ سری 5 نیز به دلیل طراحی خطوط و زوایا و رنگ ملیح تر و جذاب تر، اپل واچ 5 را پر طرفدار کرده است.

تفاوت حسگر های نوار قلب در اپل واچ 5 و اپل واچ 3

اپل واچ 5 دارای برنامه کنترل کننده ضربان قلب به نام ECG است. اپل واچ 3 حسگر جدید ECG را ندارد و فقط  دارای یک سنسور نوری در زیر قاب است که وقتی ریتم قلب نامنظم می شود اخطار می دهد و ضربان قلب روزمره را از روی مچ دست ثبت می کند.

تفاوت جنس بدنه و رنگ اپل واچ 5 و اپل واچ 3

اپل واچ های نسل 3 دارای بدنه آلومینیوم هستند و در رنگ های سیلور و مشکی عرضه شده اند. اپل واچ های نسل 5 هم دارای چهار مدل بدنه هستند. آلومینیوم کیس در رنگ های سیلور، مشکی و گلد – استیل کیس ضد زنگ در رنگ های سیلور، مشکی و گلد – سرامیک کیس سفید –  تیتانیوم کیس بژ و مشکی از جمله بدنه های اپل واچ سری 5 هستند.

مقایسه سی پی یو و چیپ ست های اپل واچ 3 و اپل واچ 5

واچ سری 3 اپل دارای چیپ S3 با پردازنده Dual-core می باشد ولی واچ سری 5 اپل دارای چیپ S5 با پردازنده 64 بیت Dual-core می باشد که این یعنی حداقل دو برابر سریعتر از S3 می باشد.

مقایسه عمر باتری اپل واچ سری 5 و اپل واچ سری 3

شاید اپل در هر سال نسل بعدی ساعت خود را ارتقا داده باشد، اما این دو ساعت عمر باتری مشابه 18 ساعتی دارند. هرچند، این مقدار به میزان استفاده و ویژگی‌ هایی که از آن استفاده می شود بستگی دارد. در خرید اپل واچ سری 5، به لطف چیزهایی مانند نمایشگر همیشه روشن، مانیتور ECG و قطب نما، پتانسیل بیشتری برای مصرف باتری وجود دارد. در هر صورت، این دو ساعت هوشمند اپل تقریبا قدرت باتری مشابهی دارد و کاربران مجبور هستند هر دو آن ‌ها را هر روز شارژ کنند.

مقایسه قیمت های سری 5 و سری 3 اپل

  • ساعت نسل 3 دارای قیمت پایه ی 199 دلار در مدل های معمولی و 299 دلار در مدل های سیمکارت خور می باشد.
  • ساعت نسل 5 دارای قیمت پایه ی 399 دلار در مدل های معمولی و 499 دلار در مدل های سیمکارت خور می باشد.

فرق پیچ دیجیتالی ساعت اپل سری 3 و سری 5

دکمه کناری اپل واچ سری 5 هم حالت چرخش دارد و هم حالت لمسی است. ولی دکمه کناری اپل واچ سری 3 فقط حالت چرخش دارد و لمسی نیست؛ این حالت چرخشی در بزرگ و کوچک شدن منو اپلیکیشن ها و اسکرول اپ ها و انتخاب اپلیکیشن مورد نظر، عقب و جلو بردن منو موزیک ها و منوی داخلی انواع اپلیکیشن ها، کاربرد دارد.

نتیجه گیری

اپل واچ سری ۵ ساعت بهتری در اکثر فاکتور ها است. اما کاربرانی که قیمت برای ‌آن ها همواره فاکتور مهمی است، اپل واچ سری ۳ می‌ تواند با قیمتی بسیار پایین همراه با ارزش بالا بهترین گزینه باشد. اگر قیمت برای خرید اپل واچ برای شما مهم نیست، اپل واچ سری ۵ باتری و عملکرد بهتری برای ‌تان خواهد داشت و ویژگی ‌های جذابی همچون صفحه نمایش همیشه روشن، پیچ دیجیتالی لمسی و… هم دارد. این ساعت ماندگاری بیشتری در طول سال‌ های آینده نیز خواهد داشت، چرا که اپل واچ سری ۳ به احتمال زیاد به آخرین سال‌های عمرش نزدیک شده است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت اپل واچ و خرید اپل واچ se ، اپل واچ سری ۷ با ارزان ترین قیمت از فروشگاه اپل فا روی لینک کلیک کنید