محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

چگونه در حالت آفلاین از سیری استفاده کنیم؟

منتشر شده در ۴ شهریور , ۱۴۰۰
دسته‌بندی : آموزش , آموزش iOS

استفاده از سیری در حالت آفلاین

در iOS 15، شرکت اپل تمامی پردازش های Siri و شخصی سازی گفتار را به خود دستگاه (آیفون، آیپد) منتقل کرده است. این امر باعث می شود تا سیری در پردازش درخواست ها سریع تر عمل کند و طیف وسیعی از درخواست های شما را به صورت آفلاین انجام دهد. در این مقاله از سایت اپل فا با ما همراه باشید تا با نحوه استفاده از سیری در حالت آفلاین آشنا شوید. آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • انواع درخواست هایی که می توانید بصورت آفلاین انجام دهید.
  • چگونه Siri می تواند Notifications ها را اعلام کند؟
  • نحوه تنظیم Siri برای دریافت اعلان ها در iOS 15

انواع درخواست هایی که می توانید بصورت آفلاین انجام دهید؛ شامل موارد زیر است:

  • تایمر ها و زنگ هشدار ها را ایجاد و یا غیرفعال کنید.
  • انواع برنامه ها را اجرا کنید.
  • پخش موسیقی Apple Music و پادکست را کنترل کنید.
  • تنظیمات سیستم شامل accessibility features، میزان صدا، حالت Low Power mode ،Airplane mode و غیره را کنترل کنید.

توجه: اگر داده تلفن همراه یا اتصال Wi-Fi ندارید و از Siri می خواهید کاری برای شما انجام دهد که نیاز به دسترسی به اینترنت دارد، مانند ارسال پیام از طریق آی مسیج، نشان دادن آب و هوا یا اجرای یک برنامه آنلاین، شما پاسخی مانند “برای انجام این کار، باید آنلاین باشید” یا “وقتی به اینترنت متصل هستید می توانم در این مورد کمک کنم” دریافت می کنید.

چگونه Siri می تواند Notifications ها را اعلام کند؟

در iOS 15، سیری دارای ویژگی Announce Notifications است که به شما امکان می دهد هنگام استفاده از هدفون متصل به دستگاه یا AirPods برای شما اعلان ها توسط سیری خوانده شود. سیری در آپدیت های جدید iOS می تواند پیام ها را اعلام کند، اما در iOS 15 این ویژگی به همه اعلان ها گسترش یافته است. مواقعی که این قابلیت فعال است، Siri به طور خودکار اعلان های Time Sensitive را از برنامه ها هنگام اتصال AirPods/Beats اعلام می کند. اگر می خواهید اعلان ها را از برنامه های خاصی بشنوید، می توانید اعلان های Siri را به صورت تنظیم برای هر برنامه تنظیم کنید.

نحوه تنظیم Siri برای دریافت اعلان ها در iOS 15

  • برنامه تنظیمات یا همان Settings را اجرا کنید.
  • روی اعلان ها یا Notifications ضربه بزنید.
  • در بخش «سیری»، Announce Notifications را انتخاب کنید.

نحوه تنظیم Siri برای دریافت اعلان ها در iOS 15 ( استفاده از سیری در حالت آفلاین )

  • سوئیچ کنار اعلام اعلان ها به موقعیت روشن سبز تغییر دهید.

نکته: برای اینکه سیری Notifications های یک برنامه خاص را اعلام کند، کافی است برنامه مورد نظر را از لیست “Announce Notifications From” انتخاب کرده و سوئیچ Announce Notifications آن را تغییر دهید. توجه داشته باشید که اگر اعلانی از اقدامات Siri پشتیبانی می کند، سیری پس از خواندن اعلان به پاسخ شما گوش می دهد. بنابراین نیازی نیست که برای پاسخ و پیگیری آن “Hey Siri” بگویید.

نحوه تغییر صدای Siri

در iOS 14.5، اپل دو صدای جدید برای Siri به زبان انگلیسی معرفی کرد و همچنین یک گزینه انتخاب را اضافه کرد که به وسیله‌ی آن کاربران می توانند به جای صدای خانم پیش فرض، صدای سیری مورد نظر خود را انتخاب کنند. صداهای جدیدی که اپل برای سیری افزوده است، به گفته اپل دارای تنوع بیشتر و الگوهای گفتار است. این گفتار سیری از طریق موتور عصبی اپل انجام می شود تا طبیعی تر به نظر برسد. اگر آیفون یا آیپد خود را به iOS 14.5 / iPadOS 14.5 به روز کرده اید، می توانید پس از راه اندازی، صدای Siri را تغییر دهید. مراحل زیر نحوه انجام آن را به شما نشان می دهد:

  • برنامه تنظیمات را در iPhone یا iPad خود راه اندازی کنید.
  • روی Siri & Search ضربه بزنید.
  • بر روی Siri Voice کلیک کنید.
  • Siri‌ Variety (که قبلاً «Accent» نامیده می شد) را انتخاب کنید.

نحوه تغییر صدای Siri ( استفاده از سیری در حالت آفلاین )

  • سپس از بین گزینه های موجود یک Voice را انتخاب کنید. هنگامی که صدا از سرورهای اپل بارگیری شد، علامت تیک در کنار انتخاب شما ظاهر می شود.

توجه داشته باشید که تعداد گزینه های موجود در تنوع صدا بستگی به انتخاب شما دارد. به عنوان مثال، سیری به لهجه آمریکایی با چهار صدا بیشترین تنوع را ارائه می دهد. در حالی که گزینه های استرالیایی و انگلیسی و غیره دو نوع صدا را ارائه می دهند. همچنین اگر مک دارید که به macOS 11.3 به روز شده است، می توانید تمامی این مراحل را در System Preferences در قسمت Siri preference pane پیدا کنید.

نحوه تغییر صدای Siri ( استفاده از سیری در حالت آفلاین )

سخن پایانی

با آپدیت های جدید سیستم عامل iOS، شما می توانید با کمک سیری بسیاری از کارهای خود را انجام دهید. به طوریکه شما قادر خواهید بود دستورات خود را به صورت آفلاین نیز از سیری بخواهید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که هنگام استفاده از ایرپاد اگر اعلانی داشته باشید، سیری آن را به اطلاع شما برساند. در این مقاله از سایت اپل فا سعی کردیم نحوه استفاده از سیری در حالت آفلاین را به شما آموزش دهیم و تمامی مراحل مربوط به تنظیمات سیری آفلاین، دریافت اعلان ها هنگام استفاده از ایرپاد و تغییر صدای سیری را به اطلاعاتان برسانیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شود.

مقالات پشنهادی اپل فا :