محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

مقایسه ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو؛ بررسی تخصصی دو ایرپاد پر طرفدار اپل

منتشر شده در ۱۳ آبان , ۱۴۰۰

آیا قصد دارید بین ایرپاد 3 و Airpods pro 2 یکی را برای خرید انتخاب کنید؟ بین این دو مدل تفاوت‌های زیادی وجود دارد و با اطلاع از این موارد می‌توانید به گزینه مناسب‌تان برسید. آیا سری‌های سیلیکونی را ترجیح می‌دهید یا چنین سری‌هایی برایتان آزاردهنده است؟ بودجه مد نظرتان چقدر است؟ تا چه اندازه به قابلیت نویز کنسلینگ اهمیت می‌دهید؟ ما با بررسی کامل تفاوت ایرپاد 3 و پرو 2 به شما کمک می‌کنیم که تصمیم بهتری را گرفته و خریدی راضی‌کننده را تجربه کنید. برای اطلاع کامل از تفاوت‌های این دو مدل پرفروش، با اپل فا همراه باشید.

طراحی و ساخت؛ اولین تفاوت

اولین مورد در بررسی ایرپاد 3 و پرو نسل دوم که به آن می‌پردازیم، تفاوت در طراحی و ساخت آن‌ها است. با نگاه کردن به این دو مدل پرطرفدار خیلی زود متوجه می‌شوید که مدل پرو بر خلاف ایرپاد نسل سوم داری سری‌های سیلیکونی است. همچنین ایرپاد 3 با 5.3 گرم وزن، سبک‌تر از ایرپاد پرو با 4.3 گرم وزن است.

در مجموع این دو ایرپاد از اپل از نظر طراحی شباهت‌هایی را هم با هم دارند؛ گرچه تشخیص آن‌ها از هم کار سختی نیست. ساقه ایرپاد پرو 2 به طور قابل‌توجهی کوتاه‌تر از ایرپاد 3 است. اما هر دوی آن‌ها در برابر تعریق و آب مقاومت کاملی دارند. البته ایرپاد پرو علاوه بر تعریق و آب در برابر گرد و غبار نیز مقاوم است.

در خصوص کیس شارژ آن‌ها نیز باید اشاره شود که کیس ایرپاد 3 چیزی بین کیس ایرپاد استاندارد و پرو است. این قاب بسیار کوتاه‌تر و عریض‌تر از نسخه اولیه ایرپادها است؛ اما عرض آن نسبت به ایرپاد پرو کمتر است. در ایرپاد 3 به مانند ایرپاد پرو درگاه لایتنینگ برای شارژ مجدد کیس وجود دارد؛ اما ایرپاد پرو نسل دوم 2023 به جای درگاه لایتنینگ به پورت USB تایپ سی مجهز شده است.

مقایسه ایرپاد 3 و ایرپاد پرو به همراه مشاوره برای خرید

بیشتر بخوانید: ویژگی ها، مزایا و معایب سیستم عامل مک بوک 

مشخصات کلی

مشخصات

AirPods (سری3)

AirPods Pro 2

قیمت

$179

$249

ابعاد (اینچ)

0.76 × 0.75 × 1.21

0.94 × 0.86 × 1.22

وزن (اونس)

0.15

0.19

ابعاد کیس (اینچ)

0.84 × 2.14 × 1.83

0.85 × 2.39 × 1.78

وزن کیس (اونس)

1.34

1.61

عمر باتری (earbuds) 6 ساعت 4.5 ساعت با ANC
عمر باتری (با کیس) تا 30 ساعت تا 24 ساعت
قابلیت اتصال Bluetooth 5.0 Bluetooth 5.3
میکروفون ها Dual beamforming microphones
Inward-facing microphone
Dual beamforming microphones
Inward-facing microphone
سنسورها سنسور تشخیص پوست،شتاب سنج تشخیص حرکت،

شتاب سنج تشخیص گفتار،

سنسور نیرو

تراشه Apple H2، شارژ بی‌سیم Qi، صدای فراگیر Spatial، دو سنسور نوری شتاب سنج تشخیص حرکت، شتاب سنج تشخیص گفتار، سنسور نیرو، حالت Transparency تطبیقی، اکولایزر تطبیقی Adaptive EQ، TrueDepth
مقاوم در برابر تعریق و نفوذ آب IPX4 IPX4
لغو خودکار نویز (Active Noise Cancellation) ندارد دارد
صدای سه بعدی دارد دارد

بررسی کیفیت و ویژگی‌های صدا

اگر می‌خواهید بهینه‌ترین حالت نویز کنسلینگ را در اختیار داشته باشید، باید به سراغ مدل‌های بالارده اپل بروید. اپل ادعا دارد از آنجایی که نسل دوم ایرپاد پرو از تراشه H2 بهره می‌برد، این قابلیت را دارد که تا دو برابر نسب قبلی نویزها را حذف کند. همچنین حالت شفافیت نیز در نسل دوم ایرپادهای پرو بهبود پیدا کرده است. تراشه جدید موجود روی ایرپاد پرو 2 این قابلیت را دارد که صداهای بلند موجود در محیط را در حالت شفافیت کاهش می‌دهد؛ این ویژگی باعث می‌شود که حتی در زمان فعال کردن حالت شفافیت، صداهای مزاحمی همچون رد شدن ماشین‌ها کاملا کنترل شوند.

تراشه H2 علاوه بر این موارد، صدای کاملا بهبودیافته‌ای را نیز تولید می‌کند و این مورد نیز دیگر تفاوت ایرپاد 3 و پرو 2 است. همچنین در ایرپاد پرو 2 قابلیت‌های بیشتری برای کنترل صدا با استفاده از پد لمسی روی هندزفری‌ها وجود دارد. این در حالی است که در ایرپاد 3 تنها می‌توان با ضربه زدن روی آن‌ها موسیقی یا محتوای در حال پخش را کنترل کرد و به تماس‌ها پاسخ داد.

اما در مجموع هر دو مدل AirPods Pro 2 و AirPods 3 صدایی پویا و کاملا باکیفیتی را ارائه می‌کنند که تنها در جزئیات با هم تفاوت‌هایی را دارند.

تفاوت ایرپاد 3 و پرو

بیشتر بخوانید: قابلیت Reachability در آیفون چیست

بررسی میزان شارژدهی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در خرید محصولاتی همچون ایرپاد مد نظر قرار داد، ظرفیت باتری آن‌ها است. بسیاری تمایل ندارند که هر روز ایرپاد خود رابه شارژ شده و دوست دارند برای مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنند. به همین دلیل در بخش آخر بررسی تفاوت ایرپاد 3 و پرو 2، این دو مدل را از نظر شارژدهی با هم مقایسه می‌کنیم. جالب است که بدانید عمر باتری هر دو مدل یکسان است؛ اما تفاوت‌های جزئی نیز در این بین به چشم می‌آید.

اپل ادعا می‌کند که هر دو مدل توانایی شارژدهی و پخش موسیقی به صورت مداوم تا 6 ساعت را دارند. البته لازم به ذکر است که در صورت فعال کردن حالت حذف نویز فعال این زمان کاهش پیدا خواهد کرد. مورد تاثیرگذار دیگر، میزان بلندی صدا است. بدون شک اگر به صورت مداوم صدا را در بلندترین مقدار خود قرار دهید، شارژ گوشی‌ها در مدت زمان کمتری به پایان خواهد رسید. همچنین اپل می‌گوید که ایرپاد پرو نسل دو 4.5 ساعت و ایرپاد 3 حداکثر 4 ساعت مکالمه را ممکن می‌سازند.

اما علاوه بر خود گوشی‌ها، کیس آن‌ها نیز دارای باتری بوده و آن نیز باید در زمان خرید مورد توجه قرار بگیرد. طبق ادعای اپل، هر دو مدل با محاسبه کیس شارژ قابلیت پخش موسیقی تا 30 ساعت را ارائه می‌کنند. اما در بحث زمان مکالمه همه چیز فرق دارد؛ برای مکالمه کیس ایرپاد پرو 2 حداکثر 24 ساعت و ایرپاد 3 خداکثر 20 ساعت شارژدهی خواهند داشت.