محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

مقایسه ایرپادهای اپل؛ بررسی تخصصی ایرپاد های اپل

منتشر شده در ۲۱ دی , ۱۴۰۰

در دنیای امروز و با پیشرفت تکنولوژی، هدفون‌های بی‌ سیم اپل برای کاربران آیفون، آیپد و مک بوک تبدیل به نیاز روزمره شده‌ است. با تولید مدل‌های مختلف ایرپاد، اپل به کاربران خود امکان انتخاب گزینه‌های متناسب با نیازها و سلیقه‌هایشان را می‌دهد. این مقاله به بررسی و تفصیل مشخصات فنی، ویژگی‌ها و کاربردهای مختلف هر نسل ایرپاد پرداخته و نکات کلیدی را برای انتخاب بهترین ایرپاد اپل بررسی خواهیم کرد تا کاربران، مناسب با نیازها و سلیقه‌ی خود، اقدام به خرید ایرپاد کنند. هر یک از این ایرپادها دارای ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی هستند که در این مقاله، آن‌ها را به دقت بررسی می‌کنیم.

ایرپاد چیست؟

هدفون‌های بلوتوثی ایرپاد، یکی از محصولات محبوب شرکت اپل، در سال 2016 به همراه ایفون 7 به بازار عرضه شدند. این هدفون بی‌سیم با طراحی زیبا و امکانات فراوان، در طی دو سال پس از عرضه، توانستند عنوان پرفروش‌ترین لوازم جانبی اپل را به خود اختصاص دهند.

کاربرد ایرپاد چیست؟

استفاده از ایرپادها با امکانات منحصر به فرد خود تجربه‌ای جدید را ارائه می‌دهند. از جمله کاربردهای اصلی ایرپادها می‌توان به گوش دادن به موسیقی با کیفیت بالا اشاره کرد. این هندزفری‌های بی‌ سیم از طریق بلوتوث، به دستگاه شما متصل می‌شوند و امکان پخش موسیقی با کیفیت بالا را فراهم می‌کنند. همچنین، با امکانات کنترل لمسی روی ایرپادها می‌توانید موسیقی را متوقف کنید یا به گزینه بعدی بروید. علاوه بر آن، ایرپادها قابلیت تماس و مکالمات با وضوح صدای بالا را نیز دارند.

ایرپادها شامل حسگرها و میکروفون‌های هستند که این فناوری باعث شده تا با قرار گرفتن در گوش‌ها به طور خودکار فعال شوند و با خارج شدن از گوش‌ها، مکالمه یا پخش موسیقی را به طور خودکار متوقف شود. همچنین، ایرپادها از طریق پورت‌های مختلفی مانند لایتنینگ و مگ‌ سیفت (در نسل سوم) قابل شارژ می‌باشند.

عملکرد ایرپاد چگونه است؟

نحوه عملکرد این ایرپادها به این شکل است که از طریق بلوتوث، به ایفون، ایپد یا مک بوک شما متصل می‌شوند. زمانی که بلوتوث دستگاه شما فعال است و شما درب ایرپاد را باز کنید، یک پنجره در دستگاه شما نمایش داده می‌شود. با انتخاب گزینه‌ی “Connect”، به راحتی می‌توانید آن را به دستگاه خود متصل کنید. پس از اتصال، با پخش هر نوع محتوای صوتی از گوشی، لپ ‌تاپ یا تبلت خود، صدا از طریق ایرپادها پخش می‌شود.

معرفی و بررسی ویژگی‌های ایرپاد نسل 1

در ابتدا ایرپاد نسل 1، با ویژگی‌ و طراحی منحصر به فرد خود، به عنوان محصولی جدید در تاریخچه ایرپادها، وارد بازار شد. با توجه به تأخیر قابل توجه از زمان معرفی تا عرضه، همواره بازخورد مثبتی از جانب مصرف‌کنندگان را به دنبال داشت. این محصول در سال 2017 عرضه شد و در سال 2019 بعد از معرفی ایرپاد نسل دوم، تولید آن پایان یافت.

استفاده از چیپ W1، نقطه قوت دیگر ایرپاد 1 بود. این چیپ، با هماهنگی بالا با سیستم‌ عامل‌های محصولات اپل، جفت کردن ایرپاد با دستگاه‌های مختلف را، به یک کلیک ساده تبدیل کرد. همچنین، قابلیت دریافت دستورات با فشردن بدنه و فعال ‌سازی سیری، از دیگر ویژگی‌های جذاب و کاربردی ایرپاد 1 بود. این امکانات در کنار ویژگی‌های مثبت باتری، این نسل ایرپاد را به گزینه‌ای محبوب و کارامد در بازار تبدیل کرد.

با 5 ساعت پخش مداوم موسیقی و 2 ساعت مکالمه، همراه با 24 ساعت عمر مفید باتری در صورت استفاده از کیس شارژ، ایرپاد 1 توانست سابقه مثبتی را در ارائه اولین محصول ایرپاد به ‌دست آورد. ورژن بلوتوث این نسل از ایرپاد نیز، 4.2 است. همچنین سازگاری با iOS 10 به بالا را دارد. از دیگر ویژگی‌های ایرپاد 1 این است که از اپل TV نیز پشتیبانی می‌کند. اما با معرفی نسل دوم ایرپاد، این نسل از خط تولید خارج شده و به یادگار مانده است.

بررسی ایرپاد سری اول

بیشتر بخوانید: آموزش اتصال ایرپاد به موبایل اندروید

معرفی و بررسی ویژگی‌های ایرپاد نسل 2

ایرپاد 2، با مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و نوآوری‌ها، در نهایت در سال 2019 وارد بازار شد. این نسل از ایرپادها، با حفظ طراحی ساده ایرپادهای قبلی، تغییراتی جزئی را در ظاهر خود معرفی کرد. یکی از تغییرات مهم این نسل در طراحی، جابه‌جایی چراغ شارژ دستگاه از داخل محفظه، به بخش خارجی کیس شارژ بود.

در زمینه سخت ‌افزار، ایرپاد سری 2 با استفاده از پردازنده H1 به جای W1، به قابلیت‌های پیشرفته‌تری دست یافت. این پردازنده جدید، امکاناتی همچون فعال سازی سیری با صدا و خواندن اعلانات توسط سیری را برای کاربران ارائه داد. طبق گفته شرکت اپل، این نسل از ایرپاد با افزایش 50 درصدی عملکرد در زمان مکالمه و افزایش سرعت جفت شدن با دستگاه‌های اپل، وارد بازار شد و توجه زیادی از کاربران را به خود جلب کرد. همچنین، قابلیت 5 ساعت پخش موسیقی مداوم و 3 ساعت مکالمه داشت و در صورت شارژ توسط کیس، عمر باتری آن به بیش از 24 ساعت نیز افزایش می‌یافت.همچنین این محصول از اپل TV نیز پشتیبانی می‌کند. ایرپاد 2 هنوز به عنوان یک گزینه محبوب و پرطرفدار در بازار حاضر می‌باشد و از سوی اپل تولید و عرضه می‌شود.

ویژگی های Air pod 2 ایرپاد 2

بیشتر بخوانید: فعال سازی قابلیت shareaudio ایرپادها

ویژگی‌های اصلی Air Pods نسل دوم

  1. میکروفون‌های تشکیل دهنده پرتو دوگانه: حضور میکروفون‌های تشکیل دهنده پرتو دوگانه در Air Pods نسل دوم، به وضوح صدای بیشتری در مکالمات و کاهش نویزهای اضافی منجر می‌شود.
  2. فناوری بلوتوث پیشرفته: این ایرپادها از فناوری بلوتوث نسخه 5.0 بهره می‌برند که باعث افزایش محدوده اتصال تا دو برابر و کاهش تاخیر در انتقال داده‌ها تا 50 درصد شده است.
  3. حالت خودکار: این ایرپادها پس از قرار گرفتن در کیس یا در حالت عدم استفاده، به طور خودکار خاموش می‌شوند. این ویژگی باعث آمادگی همیشگی Air Pods برای استفاده می‌شود.
  4. سنسورهای اپتیکال دوگانه: استفاده از سنسورهای اپتیکال دوگانه پیشرفته در این Air Pods، امکان تشخیص وضعیت گوش کاربر را فراهم می‌کند و به تنظیم سطح صدا کمک می‌کند.
  5. سازگاری با دستگاه‌های اپل: این ایرپادها به طور سریع و آسان با تمام دستگاه‌های اپل مانند مک، آیفون IOS 12.2 به بالا و آ‌یپد متصل می‌شود.

معرفی و بررسی ویژگی‌های ایرپاد نسل 3

ایرپاد نسل 3، در سال 2021 عرضه شد و به ‌قدری طراحی آن به ایرپاد پرو شباهت دارد که در نگاه اول ممکن است این دو محصول را اشتباه بگیرید در نتیجه کاربران شاهد تغییر ظاهری چندانی در ایرپاد 3 نبودند. ایرپاد 3 تمام قابلیت‌های نسل پرو را به جز ویژگی‌های نویز کنسلینگ و Transparency شامل می‌شود. این هدفون با استفاده از پردازنده‌ای مشابه ایرپاد پرو، اتصال سریع و پایداری را فراهم می‌کند و همچنین سازگاری با فعال سازی سیری را دارد. باتری این نسل از ایرپاد، با 6 ساعت پخش صدا، ارتقای خود را نسبت به نسل‌های قبلی، آشکار می‌کند. وزن این نسل از ایرپاد نیز، 4.5 گرم است که بسیار سبک بوده و مدل پشت باز هستند.

Air pod 3 ایرپاد 3

بیشتر بخوانید: ساده ترین روش های تشخیص ایرپاد اصلی

ویژگی‌های Air Pods نسل سوم

  1. تراشه‌یApple H1 : استفاده از تراشه‌ی جدید Apple H1 در Air Pods نسل سوم، سرعت اتصالات سریع‌تر، تعویض خودکار بین دستگاه‌ها و بهبود کیفیت صدا را به کاربران ارائه می‌دهد.
  2. سازگاری با کیس MagSafe وQi : کیس شارژ این هدفون از کیس شارژ MagSafe اپل و همچنین از کیس شارژ بی‌سیم Qi با پورت لایتنینگ پشتیبانی می‌کند، این ویژگی امکان شارژ با انواع دستگاه‌ها را فراهم می‌کند.
  3. فناوری بلوتوث پیشرفته: نسخه بلوتوث آن 5.0 است و قابلیت اتصال خودکار دارد و برای هر بار استفاده نیازی نیست به تنظیمات بلوتوث بروید و فقط با باز کردن کیس شارژ، با دستگاه مورد نظر جفت سازی و آماده استفاده خواهد شد.
  4. مقاومت در برابر آب و تعرق: استفاده از فناوری IPX4 به این ایرپاد اجازه می‌دهد که در شرایط مرتبط با تعرق یا قطرات آب مقاومت داشته باشد.
  5. عمر باتری بلند: کیس شارژ Air Pods نسل سوم تا 30 ساعت عمر باتری و 6 ساعت پخش صدا را تنها با یک بار شارژ، به کاربران ارائه می‌دهد.
  6. EQ تطبیقی : ویژگی EQ تطبیقی باعث ایجاد صدای دقیق و شخصی ‌سازی شده می‌شود
  7. میکروفون‌های یکپارچه: هر ایرپاد دارای میکروفون‌های یکپارچه با توری صوتی ویژه است که به طور موثر از ورود باد یا نویزهای مزاحم جلوگیری می‌کند.

معرفی و بررسی ویژگی‌های ایرپاد پرو سری اول

در 26 اکتبر 2021، ایرپاد پرو به عنوان یک نسل پیشرفته از خانواده ایرپادها، با ویژگی‌ها و امکانات برتر خود به بازار عرضه شد. این محصول از نوع In-Ear بوده و با بالشتک‌های سری خود، تنوعی در این زمینه محسوب شده و همچنین برای ارائه‌ی نویز کنسلینگ به‌ کار می‌رود. یکی از افتخارات اصلی ایرپاد پرو نسل اول، افزودن فناوری اکتیو نویز کنسلینگ است که با کمک چیپ H1 عملکرد بهتری دارد که این ویژگی این امکان را به کاربر می‌دهد تا صداهای محیط را به‌ طور کامل خاموش کرده و تمرکز بیشتری بر روی کیفیت صدای موسیقی یا مکالمه داشته باشد. همچنین حالت شفاف (Transparency) به کاربر این امکان را می‌دهد که صداهای محیط اطراف را شنود کند.

Air pod pro ایرپاد پرو سری 1

بیشتر بخوانید: مقایسه و تفاوت های ایرپاد پرو 2 با ایرپاد پرو

سایر ویژگی‌ های ایرپاد پرو سری اول

  1. درایورهای بهبودیافته: درایورهای بهبود یافته در Air Pods Pro 2، صدای بلند و بیس قدرتمندتری را تولید می‌کنند.
  2. عمر باتری بلند: با یک بار شارژ، Air Pods Pro 2 تا 6 ساعت پخش صدا و با استفاده از جعبه شارژ، تا 30 ساعت عمر مفید باتری را فراهم می‌کنند.
  3. استاندارد IPX4 مقاوم در برابر تعرق و آب: این هدفون‌ها دارای استاندارد IPX4 مقاوم در برابر تعرق و آب هستند که به کاربران امکان استفاده در محیط‌های ورزشی و حتی در باران را می‌دهد.
  4. تراشه Apple U1 و MagSafe: تراشه Apple U1 در کیس شارژ MagSafe این امکان را فراهم می‌کند که هنگام گم شدن Air Pods Pro، به سرعت آن‌ها را با استفاده از Find My پیدا کنید.
  5. تراشه پیشرفته Apple H2: تراشه Apple H2 امکان اتصال سریع به تمام دستگاه‌های اپل را فراهم می‌کند.
  6. تکنولوژی Adaptive EQ: تکنولوژی Adaptive EQ به ‌طور خودکار صدا را بر اساس گوش کاربر تنظیم می‌کند که باعث بهبود کیفیت صدا می‌شود.
  7. حالت شفافیت: پس از فعال‌ سازی حالت شفافیت، کاربران می‌توانند حتی در حین پخش صدا، صداهای اطراف خود را بشنوند.

معرفی و بررسی ویژگی‌های ایرپاد مکس

ایرپاد مکس در تاریخ 15 دسامبر 2020 در بازار عرضه شد و به عنوان یک نمونه برجسته از هدفون‌ اپل، با ویژگی‌ها و طراحی منحصر به فرد خود، نشان داد که اپل به دنبال ارائه تجربه بهتر و متنوع در تولید محصولات خود در زمینه هدفون‌های بی ‌سیم است. طراحی ساده، مینیمال و بدون لوگوی اپل بر روی ایرپاد مکس، نشان‌ دهنده توجه به جزئیات و سادگی در تولید ایرپاد مکس است.

درایوهای بزرگ این هدفون با تنظیم دقیق، صداهای با کیفیت و بیس قدرتمندی را تولید می‌کنند. همچنین، قابلیت Noise Canceling و Transparency برای کنترل بهتر محیط اطراف و واضح بودن محتواهای صوتی را ارائه می‌دهند. ایرپاد مکس با ظرفیت شارژ تا 20 ساعت، توانایی پخش موسیقی و مکالمه با کیفیت را به کاربران ارائه می‌دهد. شارژ این هدفون تنها از طریق درگاه لایتنینگ و مگ سیف امکان ‌پذیر است. نسخه بلوتوث آن 5.0 بوده و دارای پورت شارژ لایتینگ است. این محصول اپل دارای 3 میکروفون است و شارژ وایرلس ندارد. در انتها، با توجه به قیمت ایرپاد مکس که نسبتا بالا نیز میباشد، وجود محدودیت‌هایی برای کاربران اندروید و همچنین عدم وجود پورت 3.5 میلی متری در آن، خرید ایرپاد مکس فقط به کاربران iOS توصیه می‌شود.

Air pod Max  ایرپاد مکس

بیشتر بخوانید: بهترین روش تمیز کردن ایرپاد اپل

برخی از دیگر ویژگی‌های Air Pods Max

  1. اکولایزر تطبیقی: اکولایزر تطبیقی در Air Pods Max، صداها را بدون توجه به سطح صدا به طور خودکار تنظیم می‌کند.
  2. حالت شفافیت: با استفاده از حالت شفافیت کاربر می‌تواند بدون نیاز به برداشتن هدفون، صداهای بیرونی را بشنود و با محیط اطراف ارتباط برقرار کند.
  3. حذف نویز فعال: (ANC) حذف نویز فعال در Air Pods Max، نویز پس ‌زمینه را به‌ طور موثری کاهش داده و امکان شنیدن موسیقی یا صداهای دیگر را فراهم می‌کند.
  4. تراشه پیشرفته H1: استفاده از تراشه پیشرفته H1 در ساختار Air Pods Max، باعث افزایش دوام باتری و بهبود سرعت اتصال شده است. این هدفون با درگاه لایتینگ شارژ می‌شود و با یک بار شارژ، می‌توانید تا 20 ساعت از آن استفاده کنید.
  5. کیس هوشمند با پوشش محکم: کیس هوشمند Air Pods Max با پوشش دهی محکم، از هدفون در برابر آسیب‌ها و خط‌ و خش‌ها محافظت می‌کند.
  6. هدبند با بافت شبکه‌ای: هدبند Air Pods Max با بافت شبکه‌ای طراحی شده است که سبب کاهش وزن و فشار روی سر می‌شود.
  7. وزن : وزن هدفون آن حدود 384.8 گرم و وزن کیس آن تقریبا 134.5 گرم است.
  8. قابلیت شارژ اضطراری : با 5 دقیقه شارژ کردن آن می‌توانید به مدت یک ساعت و نیم از آن استفاده کنید.
  9. رنگ بندی : تنوع رنگی این محصول، برخلاف دیگر ایرپادهای اپل، بالا است که شامل رنگ‌های سفید، مشکی، آبی، سبز و صورتی می‌شود.

کدام نسل از ایرپاد ارزش خرید بیشتری دارد؟

با توجه به توضیحات و بررسی انواع ایرپادها و ویژگی‌های آن‌ها، انتخاب و خرید ایرپاد مناسب بستگی به نیازها و سلیقه افراد دارد. در ادامه توضیحاتی برای کمک به شما در انتخاب بهترین گزینه‌ آوردیم:

  1. Air Pods Max
    • مناسب برای افرادی که به کیفیت صدا و تکنولوژی پیشرفته‌تر علاقه دارند.
    • ویژگی‌ها: صدای بسیار با کیفیت، نویز کنسلینگ برتر و عمر باتری طولانی.
  2. Air Pods نسل سوم:
    • مناسب برای افرادی که به دنبال کیفیت در مکالمه، عمر باتری بلند، و طراحی ساده و مینیمال هستند.
    • ویژگی‌ها: به‌روزرسانی در طراحی، کیفیت صدای بهبود یافته، عمر باتری بالا.
    • این محصول گزینه خوبی برای استفاده روزمره و مکالمات تلفنی است.
  3. Air Pods Pro:
    • مناسب برای افرادی که به کاهش نویز و کیفیت صوت حرفه‌ای نیاز دارند.
    • ویژگی‌ها: کاهش نویز فعال، حالت شفافیت، طراحی ساده.
    • مناسب برای فعالیت‌های روزمره نظیر مکالمه، ورزش و غیره.
خانواده‌ی ایرپادهای برند اپل

بیشتر بخوانید: آموزش فعال سازی Name drop

در این مقاله به بررسی جزئیات فنی و ویژگی‌های مختلف مدل‌های گوناگون ایرپادهای اپل پرداختیم تا به کاربران کمک کنیم انتخاب صحیحی برای نیازهای روزمره خود داشته باشند. از ایرپادهای نسل اول با تکنولوژی W1 گرفته تا مدل‌های پیشرفته‌تر و حرفه‌ای مانند Air Pods Pro و Air Pods Max، هر یک از این ایرپادها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند.

اگر تمرکز شما بر روی کیفیت صدا و کاهش نویز باشد، Air pods pro و Air pods Max انتخابی مناسب هستند. اما اگر به دنبال گزینه‌های با عمر باتری بلند و مکالمات با کیفیت هستید، مدل‌های Air Pods نسل سوم و Air pods Max انتخاب‌های مناسبی برای شما هستند. هر کدام از این مدل‌ها از فناوری‌های قوی پیشرفته و طراحی‌های مینیمال بهره‌مند. از دیگر نکاتی که ممکن است برای شما مهم باشد، کنترل‌های لمسی است برای مواقعی که شرایط استفاده از گوشی ندارید. به طور کلی انتخاب بهترین ایرپاد بستگی به نیازها، سلیقه و اولویت‌های شما دارد. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا ایرپاد ایده‌آل خود را با دانستن ویژگی‌ها و مزایای ذکرشده با دقت انتخاب کنید.