محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

فونت نستعلیق آیفون | چگونه از فونت نستعلیق در آیفون استفاده کنیم؟

منتشر شده در ۲۴ اسفند , ۱۴۰۰
دسته‌بندی : آموزش
فونت نستعلیق برای آیفون

اگر شما هم از آن دست از افراد هستید که می‌خواهید از فونت‌های مختلفی برای نوشتن در گوشی همراه خود استفاده کنید، حتما به فونت محبوب و جذاب نستعلیق هم فکر کرده‌اید. این فونت برای ما ایرانی‌ها نمایانگر حس شاعرانه‌ای است که زیبایی‌ها و ظرافت‌های بسیاری را در خود دارد.

بسیاری تصور می‌کنند که امکان استفاده از فونت و خط نستعلیق برای گوشی‌های آیفون وجود ندارد؛ اما باید گفت خوشبختانه با استفاده از روش‌هایی می‌توان این خط زیبای ایرانی را در سیستم عامل ios فعال کرد و از نوشتن با آن لذت کامل را برد. برای اطلاع از چگونگی فعال‌سازی و استفاده از فونت نستعلیق آیفون، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

فونت نستعلیق آیفون؛ یکی از فونت‌های محبوب میان ایرانیان

انتخاب فونت برای نوشتن یکی از معیارهای اصلی پیش از شروع کردن به نوشتن نزد تمامی کاربران است. در تلفن‌های همراه شرکت اپل نیز فونت‌های مختلفی وجود دارند، اما کاربران بسیاری هستند که قصد دارند با استفاده از فونت نستعلیق در تلفن همراه خود متن بنویسند. استفاده از این فونت در اپل ایفون کمی دشوارتر از استفاده کردن از فونت‌های پیش‌فرض است.

چگونه فونت آیفون را به نستعلیق تغییر دهیم

برای این که بتوانید از فونت نستعلیق آیفون استفاده کنید باید چند مرحله را پشت سر بگذارید. در صورت طی کردن تمامی مراحل گفته شده در این بخش به صورت کامل باید بتوانید که در تمامی نرم‌افزارهای دلخواه مانند اینستاگرام، از فونت نستعلیق آیفون استفاده کنید. شما می‌توانید با پرداخت قیمت آیفون 13 نرمال به ویژه آیفون 13 پرومکس یکی از جدیدترین محصولات اپل که در کنار محصولات دیگری مانند اپل واچ سری 9، آیپد پرو 2021 رونمایی شدند را خریداری کنید.

مرحله اول برای استفاده از فونت نستعلیق

در ابتدا باید مرورگر اختصاصی آیفون، یعنی سافاری را باز کرده و پس از ورود به موتور جستجو گوگل، ترکیب اعداد و حروف زیر را تایپ و وارد کنید. لازم به ذکر است که انگلیسی یا فارسی بودن اعداد تفاوتی در نتایج جستجو نخواهد داشت: ﮼

بعد از وارد کردن این عبارت، در نوار جستجوی بالای صفحه، عبارت دیگری به نمایش در خواهد آمد که لازم است این عبارت را به صورت کامل کپی کنید؛ چرا که در مراحل بعدی به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

مرحله دوم برای استفاده از فونت نستعلیق

در مرحله بعدی، وارد قسمت تنظیمات گوشی شده و به بخش General مراجعه کنید. این بخش نیز به دنبال قسمت Keyboard گشته و آن را انتخاب کنید. حال باید Text Replacement را در قسمت کیبورد پیدا کنید. بعد از باز کردن این صفحه، از قسمت بالا سمت راست، علامت مثبت موجود را انتخاب کنید. بعد از زدن علامت مثبت، صفحه جدیدی برای‌تان باز می‌شود؛ در این صفحه در بخش Phrase همان عبارتی که در نتایج جستجو مشاهده و کپی کردید را وارد کنید. در انتها نیز می‌توانید در بخش Shortcut عبارتی را برای دسترسی راحت‌تر به این فونت در نظر بگیرید. به طور مثال از عبارت فونت نستعلیق آیفون استفاده کنید. لازم به ذکر است که بعد از طی کردن این مراحل، باید حتما گزینه ذخیره را انتخاب کنید که بتوانید از فونت نستعلیق در آیفون استفاده کنید.

اکنون می‌توانید با ورود به نرم‌افزارهای دلخواه خود مانند اینستاگرام، متنی را که در قسمت شورت‌کات وارد کرده بودید را وارد کنید. بعد از نوشتن عبارت فونت نستعلیق آیفون، کاراکتری که پیش از این کپی کرده بودیم را در قسمت پایینی متن مشاهده می‌کنید.

حال می‌توانید با زدن دکمه فاصله، کاراکتر مورد نظر را در تلفن همراه خود مشاهده کنید. پس از این که آن کاراکتر را در صفحه نمایش آیفون خود مشاهده کردید، می‌توانید با فونت نستعلیق آیفون شروع به نوشتن کنید. یکی از نکاتی که هنگام استفاده از فونت نستعلیق آیفون باید در نظر داشته باشید این است که برای نوشتن باید حتما از دکمه نیم فاصله استفاده کنید. دکمه نیم فاصله در سمت راست کلید فاصله در کیبورد قرار دارد.

شما می‌توانید از مراحل گفته شده در ورژن‌های بالاتر از آی او اس 11 استفاده کنید و در تمامی نرم‌افزارهای مورد نظر مانند iMessage از آن استفاده کنید تا به خط زیبای نستعلیق بنویسید.

فونت‌های دیگر برای استفاده در گوشی‌های شرکت اپل

پس از این که با نحوه استفاده از فونت نستعلیق آیفون آَشنا شدید، بهتر است با نحوه استفاده از فونت‌های کاستوم در آیفون نیز آشنا شوید. با وجود آن که فونت نستعلیق یکی از زیبایی‌های زبان فارسی بوده و در میان مردم تیز محبوبیت خاصی را دارد، اما استفاده از برخی فونت‌های انگلیسی نیز در بسیاری از شرایط کاربردی است.

در نسخه‌های جدید سیستم عامل آی او اس، شرکت اپل بخشی را به صورت پیش‌فرض برای مدیریت فونت‎های موجود در آیفون ایجاد کرده است. برای مدیریت فونت‌های خود می‌توانید به دنبال آیکون Aa در بالای صفحه وقتی که در حال تایپ کردن هستید، باشید. البته برای این که بتوانید از این بخش استفاده کنید باید از ورژن 13 سیستم عامل آی او اس یا بالاتر استفاده کنید.

در صورتی که از ورژن‌های قدیمی سیستم عامل آی او اس استفاده می‌کنید، بهتر است همین حالا از منو تنظیمات، نسبت به آپدیت کردن سیستم عامل خود استفاده کنید. با آپدیت کردن سیستم عامل در کنار توانایی استفاده از فونت نستعلیق آیفون، می‌توانید از ده‌ها قابلیت جذاب دیگر مانند امنیت بیشتر هم بهره‌مند شوید.

دانلود فونت‌های انگلیسی چگونه است؟

پس از این که با نحوه استفاده از فونت نستعلیق آیفون آَشنا شدید، بهتر است با نحوه استفاده از فونت‌های کاستوم در آیفون نیز آشنا شوید. البته که فونت نستعلیق با وجود این که یکی از خوش‌نویسی‌های زبان فارسی است در میان تمامی ایرانیان محبوب می‌باشد، استفاده از فونت‌ها انگلیسی در مواقع زیادی می‌تواند مفید باشد.

در نسخه‌های جدید سیستم عامل آی او اس، شرکت اپل یک بخش به صورت پیش‌فرض برای مدیریت فونت‎های موجود در آیفون ایجاد کرده است. برای مدیریت فونت‌های خود می‌توانید به دنبال آیکون Aa در بالای صفحه باشید هنگامی که در حال تایپ کردن هستید. البته برای این که بتوایند از این بخش استفاده کنید باید از ورژن 13 سیستم عامل آی او اس یا بالاتر استفاده کنید.

در صورتی که از ورژن‌های قدیمی سیستم عامل آی او اس استفاده می‌کنید، بهتر است همین حالا از منو تنظیمات، نسبت به آپدیت کردن سیستم عامل خود استفاده کنید. با آپدیت کردن سیستم عامل در کنار توانایی استفاده از فونت نستعلیق آیفون، می‌توانید از ده‌ها قابلیت جذاب دیگر مانند امنیت بیشتری بهره‌مند شوید.

با فونت نستعلیق آیفون، زیباتر بنویسید

برای این که بتوانید در آیفون، یکی از بهترین تلفن‌های همراه هوشمند بازار، متونی ادبی و فارسی زیبا بنویسید، باید از یکی از خط‌های خوش‌نویسی زبان فارسی به نام نستعلیق استفاده کنید. برای نوشتن به فونت نستعلیق باید مراحل چندگانه‌ای را طی کنید که شاید کمی پیچیده به نظر برسند؛ اما با انجام یک‌باره آن بدون هیچ دردسر و مشکلی این امکان را خواهید داشت که با فونت زیبا و قدیمی نستعلیق در هر جایی بنویسید. برای استفاده از روش گفته‌شده در قسمت‌هایی بالایی باید حتما از آیفون 11 با ورژن بالاتر استفاده کنید تا بتوانید متون ادبی و زیبا بنویسید.

در رویداد سال 2023 اپل از محصولات جدید خود رونمایی کرده است که از این رو نسل 15 گوشی های آیفون از مهمترین بخش این رویداد بوده است. برای کسب اطلاع از قیمت آیفون 15 نرمال و ، آیفون 15 پرومکس و برای خرید اپل واچ اولترا 2 و اپل واچ سری 9 می توانید از طریق فروشگاه اپل فا اقدام کنید.

مقالات پیشنهادی اپل فا:

محل ذخیره آهنگ دانلود شده در آیفون | چگونه آهنگ‌هایی که دانلود می‌کنیم را پیدا کنیم؟

برنامه های کاربردی برای نصب بر روی ایفون

مشخصات و نحوه عملکرد اپل ایرتگ

بهترین برنامه های پخش ویدیو برای مک