محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

راهنمایی جامع برای خرید آیفون در خارج از کشور

منتشر شده در ۲۶ خرداد , ۱۴۰۱
راهنمای خرید آیفون در خارج از کشور

یکی از برندهای تلفن همراه هوشمند که در جهان محبوبیت بالایی دارد، اپل است که سری تلفن‌های همراه خود را با نام آیفون به بازار عرضه می‌کند. این گوشی‌های هوشمند به دلیل داشتن کیفیت بالا و ارائه قابلیت‌های متعدد در میان کاربران ایرانی نیز محبوب هستند. یک سوالی که همواره ذهن این کاربران را مشغول کرده است، این است که اگر آیفون را در کشورهای خارجی خریداری کنیم، بهتر است یا در داخل ایران؟ یا آیا اصلا خرید آیفون در خارج از کشور مزایایی دارد؟ به هر حال این تلفن همراه با توجه به این که جزو بهترین گوشی‌های هوشمند است، کاربران حاضر هستند برای خرید به کشورهای دیگر سفر کنند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با راهنمایی برای خرید آیفون در خارج از کشور آشنا شوید.

نکاتی جهت راهنمایی برای خرید آیفون در خارج از کشور

اپل محصولات خود را با کیفیت بالا به صورت سالانه عرضه می‌کند. از جمله این محصولات می‌توان به آیفون 13 پرو، آیفون 13 پرو مکس، اپل واچ سری 7 و آیپد پرو 2021 اشاره کرد. افرادی که نسبت به خرید این محصولات و خرید دیگر محصولات اپل مانند خرید ایرپاد پرو و خرید آیپد اقدام می‌کنند، به بهترین شکل سرمایه خود را خرج کرده‌اند.
زیرا محصولات شرکت اپل در گذر زمان افت قیمت پایینی دارند. با توجه به همین مساله بهتر است با نکات راهنمایی برای خرید آیفون در خارج از کشور آشنا شوید. در ادامه مباحثی مانند آیا خرید این تلفن همراه در خارج از کشور صرفه اقتصادی دارد بررسی می‌شوند.

خرید آیفون از نمایندگی‌های معتبر؛ راهنمایی برای خرید آیفون در خارج از کشور

در این بخش با یکی از قسمت‌های راهنمایی برای خرید آیفون در خارج از کشور آشنا می‌شوید. یکی از نکاتی که برای تمامی کاربران اهمیت دارد این است که آیفون اصل خریداری کنند. متاسفانه خرید این تلفن همراه در خارج از کشور، به دلیل امکان خرید آیفون تقلبی کمی خطرناک است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا همراه خود یک فرد آشنا به تلفن‌های همراه شرکت اپل ببرید. زیرا آیفون‌های تقلبی معمولا ظاهری با جزئیات متفاوت دارند که تنها متخصصان و کارشناسان متوجه می‌شوند.
اگر قصد دارید تنها به کشورهای خارجی سفر، برای این که مطمئن شوید محصول اصل را خریداری می‌کنید، حتما از نمایندگی‌های اپل خرید کنید. خرید از نمایندگی‌های رسمی این شرکت، مزایای دیگری نیز دارد. به عنوان مثال شما هزینه اضافی پرداخت نمی‌کنید. به عنوان مثال خرید آیفون از یک فروشگاه نا معتبر می‌تواند با پرداخت هزینه اضافی همراه شود.
به طور کلی پیش از خرید آیفون یا هر گوشی هوشمند دیگری، باید تحقیقات لازم را انجام دهید. به عنوان مثال باید در نظر داشته باشید که محتویات جعبه تلفن همراه چیست. کاربران زیادی بوده‌اند که با خرید گوشی هوشمند خود، هزینه اضافی به دلیل محتویات رایگان آن تلفن پرداخت کرده‌اند. برای این که بتوانید در کشور مورد نظر خود، نمایندگی‌های معتبر اپل را پیدا کنید، می‌توانید به سایت رسمی شرکت اپل مراجعه کنید و یک لیست کامل از نمایندگی‌های اپل را به همراه آدرس‌های‌شان مشاهده کنید.

آیا با خرید آیفون از کشورهای خارجی، گوشی نیاز به رجیستری دارد؟

پیش از این که به سراغ نکته دوم از نکات راهنمایی برای خرید آیفون در خارج از کشور برویم، باید با مفهوم رجیستری کردن تلفن‌های همراه اپل بیشتر آشنا شویم. این طرح به دلیل جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور راه‌اندازی شده است. با توجه به این که اپل محصولات محدودی را به کشورمان وارد می‌کند و در عین حال درخواست‌‌های زیادی برای این تلفن‌های همراه وجود دارد، امکان قاچاق آیفون زیاد می‌شود. با توجه به همین مساله با دومین نکته راهنمایی برای خرید آیفون در خارج از کشور آشنا می‌شوید.
پس از این که آیفون مورد نظر خود را در کشورهای خارجی خریداری کردید، به محض ورود به ایران باید نسبت به رجیستری کردن آن اقدام کنید. در صورتی که تلفن همراه خود را رجیستری نکنید، نمی‌توانید از امکانات ساده‌ای نظیر تماس تلفنی یا اینترنت داده استفاده کنید. البته شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی در کشورهای خارجی از آیفون رجیستر نشده استفاده کنید، اما در ایران باید این طرح را رعایت کنید.
یکی از نکات جالبی که باید بدانید این است که ایرانیان می‌توانند سالانه با ارائه پاسپورت و مهر مجاز خروج از کشور، یک تلفن همراه به داخل کشور وارد کنند. این تلفن همراه با نام گوشی مسافرتی شناخته می‌شود. در صورتی که به همراه خانواده خود سفر کنید، می‌توانید برای تمامی اعضای یک گوشی خریداری کنید تا در ایران به صورت قانونی رجیستر کنید.

برای اطلاع از هزینه رجیستری آیفون روی عنوان آن کلیک کنید.

گمرک تلفن همراه خود را بپردازید؛ از نکات اصلی راهنمایی برای خرید آیفون در خارج از کشور

یکی از نکات مهمی که باید پیش از خرید آیفون در خارج از کشور بدانید این است که باید هزینه گمرک را پرداخت کنید. شما باید تحت هر شرایطی این هزینه را پرداخت کنید. به عنوان مثال شما تنها یک تلفن همراه برای خود خریده‌اید، باید هزینه گمرک آن را برای ورود به کشور پرداخت کنید.
مالیاتی که برای آیفون‌ها باید پرداخت کنید، 16 درصد است. این میزان شامل موارد مختلفی نظیر حق گمرک، مالیات بر ارزش افزوده و موارد دیگر می‌شود. حال شاید برای شما سوال شود که این 16 درصد چگونه محاسبه می‌شود. برای این که بتوانید این میزان را به دست آورید، باید قیمت روز آیفون مورد نظر را در ایران بدانید. سپس 16 درصد از آن مبلغ را به عنوان گمرکی باید در نظر بگیرید.

خرید آیفون با بهترین قیمت از اپل‌فا

در این مطلب با نکات راهنمایی برای خرید آیفون در خارج از کشور آشنا شدید. به عنوان مثال همواره در نظر داشته باشید که از نمایندگی‌های معتبر اپل، تلفن همراه مورد نظر خود را خریداری کنید. در صورتی که شرایط سفر به خارج برای خرید آیفون را ندارید، اپل‌فا محصولات شرکت اپل را با بهترین قیمت و در کم‌ترین زمان به شما ارائه می‌کند.

مقالات پیشنهادی اپل فا: