محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

آموزش فعال سازی Screen Distance ابزار مراقبت از چشم اپل

منتشر شده در ۱۸ بهمن , ۱۴۰۲

اپل به دلیل اضافه کردن آپشن‌های خاص و جدید به محصولات خود، همواره در صدر لیست بهترین‌ها در تکنولوژی دنیا قرار گرفته است.‌ طی سال های اخیر، اپل با ارائه چندین گزینه مثل Dark Mode ، Night Shift و True Tone از اذیت شدن چشم کاربران هنگام استفاده جلوگیری کرده و از سلامت چشم آن‌ها محافظت می کرد اما اخیرا یک گام دیگر به سوی بهبود سلامت کاربران برداشته است.

ویژگی Screen Distance اپل چیست و چه کاربردی دارد؟

قابلیت Screen Distance یک اقدام جدید از سوی اپل است که به کاربران امکان می‌دهد فاصله مناسبی را بین موبایل آیفون یا تبلت آیپد اپل با چشمانشان حفظ کنند. اپل همواره به ما توصیه می‌کند که دستگاه‌های خود را حداقل ۱۲ اینچ از چشمانمان دور نگه داریم، اما ما در واقعیت بیشتر اوقات به دلایل مختلف، گوشی‌هایمان را بیشتر از این فاصله اصولی به چشممان نزدیک می‌کنیم. این گزینه با اندازه‌گیری فاصله بین صفحه نمایش دستگاه و چشم کاربر، به افراد کمک می‌کند تا دستگاه خود را در فاصله مناسبی نگه دارند و از فشار بر چشم‌ها جلوگیری کنند.

قابلیت Screen Distance بدون اینکه توسط دوربین عکس یا فیلمی بگیرد، این اطلاعات را اندازه‌گیری می‌کند و به کاربر اخطار رعایت فاصله می‌دهد. درضمن طبق گفته شرکت اپل اطلاعات آنها را روی دستگاه کاربر نگه داشته و با اپل به اشتراک نمی‌گذارد. اپل با ارائه این ویژگی، نشان می‌دهد که توجه به سلامت کاربران و احترام به حریم شخصی آنها برای این برند، جزو اولویت‌های اول است.

قابلیت Screen distance

بیشتر بخوانید: 8 ویژگی ایفون 15 که قبلا در موبایل های اندرویدی دیده بودیم

چگونه Screen Distance را فعال کنیم؟

استفاده از قابلیت Screen Distance در iOS 17 بسیار آسان است. برای فعالسازی در آیفون یا آیپد خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا واردSettings (تنظیمات) دستگاه خود شوید
  • به بخش Screen Time بروید
  • در لیست گزینه‌ها، “Screen Distance” را انتخاب کنید
  • سپس بر روی گزینه “Continue” بزنید
  • در مرحله بعد، روی “Turn On Screen Distance” ضربه بزنید تا این ویژگی فعال شود
ابزار مراقبت از چشم اپل

بیشتر بخوانید: آموزش فعال سازی Name drop

عملکرد ابزار محافظت از چشم اپل چگونه است؟

با نزدیک کردن آیفون یا آیپد به چشمان خود، عملکرد این قابلیت شروع می‌شود:

  • پیامی نمایش داده می‌شود که به شما هشدار می‌دهد دستگاه خیلی نزدیک به چشمان شما قرار گرفته است.
  • بر روی “Continue” ضربه بزنید تا از پنجره Screen Distance خارج شوید.
  • هرچند اپل توضیحی در مورد زمانی که این عمل فعال می‌شود ارائه نکرده است، اما طبق توضیحات، این ویژگی پس از حدود ۵ دقیقه نزدیک بودن دستگاه به چشم فعال می‌شود.
  • پس از اینکه دستگاه خود را از صورت دور کردید و از فاصله مناسب نگه داشتید، گزینه “ادامه” را انتخاب کنید تا از حالت “Screen Distance” خارج شوید و به فعالیت‌ خود با دستگاه ادامه دهید.

این پیام به کاربران یادآوری می‌کند که نگه‌داشتن دستگاه در فاصله مناسب از چشمان، یک عامل مهم برای حفظ سلامت بینایی است. این ویژگی جدید اپل، نشان از توجه به اهمیت سلامت چشم و استفاده بهینه از دستگاه‌های هوشمند دارد. با این ویژگی، شما می‌توانید بهتر بر روی سلامت چشمان خود یا فرزندانتان نظارت داشته باشید و از آسیب‌های ناشی از استفاده نادرست از دستگاه‌های هوشمند جلوگیری کنید.