محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

8 ویژگی ایفون 15 که قبلا در موبایل های اندرویدی دیده بودیم

منتشر شده در ۱۷ دی , ۱۴۰۲

آیفون 15 امسال بعد از شایعات و حرف و حدیث‌های فراوان بالاخره وارد بازار شد. آیفون 15 با سیستم عامل جدید اپل، یعنی ios17 در 4 سری در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت و به واسطه همین سیستم عامل جدید از قابلیت‌های جذاب و جدیدی هم بهره می‌برد که پیش‌تر در گوشی‌های اپل اثری از آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

در این مطلب قصد داریم شما را با 8 ویژگی سری جدید آیفون‌ها که قبلا در گوشی‌های اندرویدی وجود داشته‌اند آشنا کنیم. بنابراین اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی‌های جدیدی که قبلا تنها در گوشی‌های اندرویدی دیده بودیم!

آیفون‌ها با وجود آن که از نظر ظاهری تغییرات خاصی را در سالیان اخیر پیدا نکرده‌اند، اما امکانات و قابلیت‌های جدیدی در آن‌ها دیده می‌شود که برخی از آن‌ها پیش‌تر در گوشی‌های کمپانی اپل وجود نداشتند. در ادامه می‌خواهیم 8 ویژگی سری آیفون 15 که پیش‌تر تنها در گوشی‌های اندرویدی وجود داشتند را معرفی کنیم.

قابلیت‌های جدید آیفون 15 که قبلا در اندروید دیده بودیم

بیشتر بخوانید: قابلیت های مخفی IOS 17

تغییر سایز فونت ساعت در صفحه قفل

در نسخه قبلی سیستم عامل اختصاصی اپل، یعنی ios16، صفحه قفل گوشی با تغییرات ظاهری و کاربردی زیادی روبرو شد. اما حالا تغییر بصری جذاب دیگری نیز در نسخه جدید‌تر آن به وجود آمده است. پیش‌تر امکان تغییر اندازه فونت ساعت در صفحه قفل وجود نداشت. اما حالا می‌توانید به راحتی مطابق با سلیقه و شرایط‌تان این اندازه را تغییر دهید.

ویجت‌های جدید و کاربردی

ویجت‌ها قابلیت بسیار کاربردی و جذابی هستند که باعث می‌شوند در کمترین زمان ممکن بدون باز کردن کامل برنامه به مدیریت و کنترل آن‌ها پرداخت. در آیفون 15 ویجت‌های ساعت و تقویم طراحی کاملا جدیدی را به خود می‌بینند. همچنین اپل ویجت تازه‌ای را هم برای سافاری طراحی کرده که با کمک آن می‌توان به سرعت به لیست خواندن دسترسی داشت.

صفحات وب را گوش کنید!

این ویژگی یکی از ویژگی‌هایی بود که بسیاری از کاربران آی او اس به شدت منتظر آن بودند. مرورگر اختصاصی اپل، یعنی سافاری اکنون این قابلیت را دارد که صفحات مختلف در وبسایت‌ها را برایتان بخواند و شما کافی است به آن‌ها گوش دهید! البته لازم به ذکر است که اغلب مقالات و وبلاگ‌ها از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

هشدار برای برخی محتواهای خاص

آیفون 15 به برخی از ویژگی‌های امنیتی جدید هم مجهز شده است. یکی از این ویژگی‌ها هشداری مخصوص برای برخی محتواها است. در حقیقت سیستم عامل جدید اپل در صورت برخورد با محتواهایی که ممکن است برای همه افراد مناسب نباشند، آن‌ها را شناسایی کرده و پیام هشداری را پیش از نمایش آن‌ها به کاربر نمایش می‌دهد. در این پیام راهنمایی‌های لازم در خصوص نوع محتوا نیز آورده شده است که با مطالعه آن‌ها می‌توانید اقدام مناسب بعدی را انجام دهید.

کدهای تایید ایمیلی خودکار!

برای همه ما پیش آمده که وقتی در وبسایت یا پلتفرم خاصی قصد ثبت‌نام داشته‌ایم، به دلایل امنیتی به ایمیل ما کد تاییدی ارسال می‌شود که باید از آن کد برای ورود و ثبت‌نام استفاده کنیم. رفتن به ایمیل و گشتن بین چندین پیام برای همه کار خسته‌کننده‌ای است. اما دیگر لازم نیست که به ایمیل خود رفته و کد را کپی کرده و مجدد به صفحه مد نظر برگردید؛ اکنون بعد از دریافت کد امنیتی، به صورت خودکار همه چیز تایید خواهد شد! این باعث آن می‌شود که سرعت کار با گوشی نیز کاملا بالاتر برود.3

ویژگی های تکراری ایفون 15

بیشتر بخوانید: مقایسه ایفون 15 پرومکس و سامسونگ S23 ultra

حذف کدهای تایید به صورت خودکار

کدهای تایید علاوه بر مشکل پیدا کردن و وارد کردن آن‌ها، مشکل جدی دیگری را هم دارند. بدون شک بخش ایمیل و پیام‌رسان همه ما پر از کدهای تایید انباشته‌شده از وبسایت‌ها و پلتفرم‌های مختلف است. این باعث شلوغی و برهم‌ریختگی پیام‌ها می‌شود و اگر دنبال پیام خاص و مهمی باشید، به همین راحتی نمی‌توانید آن را پیدا کنید! اما خوشبختانه در آیفون 15 قابلیتی وجود دارد که با فعال کردن آن کدهای تایید بعد از استفاده بلافاصله حذف خواهند شد. این فرآیند نیاز به هیچ اقدامی از طرف کاربر نیز نخواهد داشت و تنها کافیست این ویژگی را فعال کنید.

اشتراک‌گذاری رمزها

اگر شما هم از آن دست از افراد هستید که همواره نگرانی فراموش کردن رمزهای مختلف‌تان را دارید و حتی در بسیاری از شرایط آن‌ها را فراموش می‌کنید، با قابلیت جدید آیفون 15 دیگر نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت. حال شما می‌توانید رمزهای مهم و رمزهایی که احتمال فراموشی آن‌ها بیشتر است را با مخاطبین مورداعتماد خود به اشتراک بگذارید که در مواقع ضروری از آن‌ها کمک بگیرید.

قابلیت Look Up تصاویر

آخرین ویژگی از 8 ویژگی سری آیفون 15 که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم، قابلیت Look Up تصاویر است. در حقیقت با کمک این ویژگی می‌توانید تصاویر مختلف را اسکن کرده و سپس گوشی‌تان اطلاعات بیشتری را در خصوص آن عکس در اختیارتان قرار می‌دهد. به طور مثال با اسکن کردن عکس منظره یا غذا، اطلاعات کامل و جالبی در خصوص آن‌ها ارائه خواهد شد.

جمع‌بندی

آیفون 15 به مانند نسل‌های قبلی خود سر و صدای زیادی را در دنیای تکنولوژی به راه انداخت و تمجیدها و انتقادات مختلفی را نیز به خود دید. اپل برای سری 15 آیفون‌ها قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را به واسطه سیستم عامل جدید این گوشی‌ها در نظر گرفته است که برخی از آن‌ها برای کاربران اندرویدی تکراری بوده و کاربران آی او اس برای اولین بار آن را تجربه می‌کنند. در این مطلب سعی شد برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید iphone 15 معرفی شده و مورد بررسی قرار بگیرد که کاربران بتوانند از تمام قابلیت‌های این گوشی‌های قدرتمند و کاربردی بهره ببرند.

شما می‌توانید جدیدترین تولیدات اپل را با بهترین قیمت ممکن از طریق فروشگاه اپل فا تهیه کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.