محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

مشکل فعال نشدن آیمسیج و فیس تایم

اپل به منظور برقراری ارتباط ساده و سریع بین کاربران ios، برنامه‌های ویژه‌ای همچون آیمسیج و فیس تایم را ارائه کرده است. این دو اپلیکیشن برای کاربران اپل طراحی شده‌اند و به کمک آن‌ها امکان ارسال پیام و همچنین تماس صوتی و ویدیویی وجود دارد. این نرم افزار بر روی تمامی دستگاه های اپل از جمله موبایل ایفون، انواع ایپد و لپ تاپ مک نصب شده است.

اما بسیاری از کاربران برای استفاده از این برنامه‌ها با مشکلات و خطاهایی روبرو می‌شوند که در نهایت اجازه وارد شدن آن‌ها به برنامه را نمی‌دهند. ما در این مطلب قصد داریم در خصوص فعال نشدن آیمسیج و فیس تایم و روش حل مشکل آن اطلاعات کاربردی در اختیار افرادی قرار که تجربه چنین مواردی را داشته‌اند.

آیمسیج و فیس تایم چه کاربردی دارند؟

اپل برخی برنامه‌های انحصاری و مخصوصی را آماده کرده و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که تنها آن‌ها امکان استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی را داشته باشند. آیمسیج و فیس تایم دو نمونه از این اپلیکیشن‌ها هستند که برای برقراری ارتباط بین کسانی که از سیستم عامل ios و مک بهره‌مند هستند کاربرد دارد. افزایش کیفیت و سرعت در برقراری ارتباط دلیل اصلی کمپانی اپل برای طراحی چنین برنامه‌هایی است.

آیمسیج به مانند اپلیکیشن‌های پیام‌رسان عمل می‌کند و شما می‌توانید در بستر وب، با مخاطبین دیگر خود که از محصولات اپل بهره می‌برند، در تماس باشید. فیس تایم نیز برنامه‌ای برای برقراری تماس ویدیویی و صوتی دقیقا با همان مخاطبین است.

مشکل فعال نبودن ای مسیج

بیشتر بخوانید: خطرات استفاده از اپل ایدی کارتی

بررسی مشکل فعال نشدن آیمسیج و فیس تایم

با وجود آن که چنین برنامه‌هایی در شرایطی بسیار کاربردی و مهم هستند، اما افراد زیادی تجربه عدم امکان استفاده از آن‌ها را نیز داشته‌اند. در اینجا می‌خواهیم به دلایل فعال نشدن این دو برنامه بپردازیم.

اگر در زمان ورود به این دو اپلیکیشن اختصاصی اپل با پیام‌های خطا روبرو شدید، به آن معناست که فعال شدن و اجرای برنامه در گوشی‌تان با مشکل روبرو شده است. این پیام‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • Waiting for activation
  • Activation unsuccessful
  • An error occurred during activation
  • Could not sign in, please check your network connection
  • Unable to contact the iMessage server. Try again

از مهم‌ترین دلایل فعال نشدن آیمسیج و فیس تایم باید به مشکل در سرور اصلی، صحیح نبودن تاریخ و تنظیمات سیستم، اتصال نامناسب به اینترنت، تغییر شماره، آپدیت نبودن سیستم عامل، عدم پشتیبانی برنامه در کشور مبدا و… اشاره کنیم.

نحوه فعال کردن آیمسیج و فیس تایم در ios

بعد از بررسی دلایل احتمالی برای فعال نشدن آیمسیج و فیس تایم، حال می‌خواهیم راهکارهای موجود را بررسی کنیم. ممکن است دلیل کار نکردن این برنامه‌ها روی گوشی یا تبلتتان بسیار جزئی بوده و با تغییری کوچک امکان فعال کردن آن‌ها را داشته باشید. در برخی مواقع نیز مشکل به صورت کلی و از سمت سرور‌های پشتیبانی است و در چنین مواقعی باید منتظر حل ایراد بمانید.

اما به طور کلی چند راهکار کاربردی وجود دارد که به کار گرفتن آن‌ها در زمان نمایش پیام‌های خطا در این زمینه ممکن است اثربخش باشد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌شود. اضافه می‌کنیم که شما برای ورود به این برنامه‌ها باید پیامک تاییدی را از طرف سرور دریافت کنید که اجازه ورود به اپلیکیشن را داشته باشید. پس حتما پیش از هر چیزی از فعال بودن سیمکارت و دریافت پیامک مطمئن شوید.

اتصال به اینترنت خود را بررسی کنید

گاهی اوقات افراد تصور می‌کنند مشکل و ایراد بزرگی در این بین به وجود آمده است؛ غافل از آن که اتصال به اینترنت آن‌ها دلیل اصلی فعال نشدن آیمسیج و فیس تایم است. اشتباهی هم که بسیاری از کاربران در این بخش دارند، تصور آن‌ها از عدم نیاز به اینترنت به خصوص برای استفاده از آیمسیج است. با این که ساختار آیمسیج چیزی شبیه به برنامه پیامک معمول گوشی‌ها است، اما برای برقراری ارتباط با دیگر کاربران از این طریق نیاز به اینترنت دارید.

اگر قصد استفاده از این برنامه‌ها بدون وای فای و از طریق دیتای سیمکارت را دارید، حتما در بخش تنظیمات قسمت Cellular، فعال بودن گزینه دیتا برای برنامه مد نظرتان را بررسی کنید.

دلیل کار نکردن فیس تایم

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون 14 پرومکس با شیائومی 12S Ultra

راه‌اندازی دوباره برنامه و دستگاه

یکی از راهکارهایی که توسط کارشناسان اپل در زمان بروز مشکل در اجرای برنامه‌های موردبحث پیشنهاد داده شده، راه‌اندازی مجدد برنامه‌ها و گوشی است. ابتدا به تنظیمات گوشی رفته و تیک فعال بودن iMessage و face time را بردارید. سپس گوشی، تبلت یا لپ تاپتان را ری استارت کنید و پس از روشن شدن آن، مجدد برنامه‌ها را از همان مسیر فعال کنید.

بررسی تنظیمات منطقه زمانی

برخی کاربران در سراسر دنیا ادعا کرده‌اند که در صورت اشتباه بودن تنظیمات منطقه زمانی، در اجرای این دو برنامه مشکل و خطا به وجود خواهد آمد. برای جلوگیری از بروز خطا از این طریق، به تنظیمات دستگاه خود رفته و در بخش General گزینه Data and Time را انتخاب کنید. سپس باید در قسمت time zone منطقه زمانی خودتان را به‌روزرسانی کنید. در نهایت از درست بودن زمان و منطقه خود نیز اطمینان حاصل کنید.

سیستم عامل و برنامه‌ها را به‌روزرسانی کنید

در برخی مواقع دلیل اصلی فعال نشدن آیمسیج و فیس تایم، آپدیت نبودن آن‌ها یا آپیدت نبودن سیستم عامل دستگاه است. بهتر است ابتدا سیستم عامل ios را از طریق تنظیمات، بخش General و Sofware update به‌روززسانی کنید. در ادامه نیز پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه، دو برنامه موجود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

جزئیات تماس را بررسی کنید

احتمال دارد دلیل کار نکردن برنامه‌های فیس تایم و آیمسیج، مشکل در تنظیمات جزئیات تماس باشد. برای اطمینان از این موضوع به تنظیمات رفته و از طریق بخش فیس تایم گزینه You can be reached by Face Time at را مشاهده کنید. بهتر است از کسی که قصد برقراری تماس با او را دارید هم بخواهید که این تنظیمات را بررسی کند.

آیا به قابلیت فیس تایم گروهی را دارید؟

باید بدانید که اگر دستگاه شما کمی قدیمی بوده و قابلیت تماس گروهی فیس تایم را نداشته باشد، ممکن است در تماس‌های تک‌نفره هم اشکالاتی دیده شود. لازم به ذکر است که دستگاه‌های آیفون 6s به بالا، آیپد نسل 5، آیپد مینی 4، آیپد ایر 2 و آیپد پرو یا بالاتر و سیستم عامل مک 10.14.3 به بالا از این ویژگی بهره‌مند هستند.

فعال نشدن آیمسیج و فیس تایم

بیشتر بخوانید: ترفندهای افزایش سرعت مک بوک

جمع‌بندی

فیس تایم و آیمسیج، اپلیکیشن‌های بسیاری کاربردی برای دارندگان محصولات اپل به حساب می‌آیند. اما ممکن است برخی موانع اجازه ورود آن‌ها به این برنامه‌ها را ندهند. در این مطلب به برخی از راهکارهای مفید برای مشکل فعال نشدن آیمسیج و فیس تایم اشاره شد. اگر تمامی موارد و نکات را به درستی رعایت کرده‌اید، اما همچنان ورودتان به برنامه میسر نیست، احتمال دارد که مشکل از طرف سرورها بوده و باید برای مدتی منتظر بمانید. در غیر این صورت از طریق بخش پشتیبانی، مشکلتان را با کارشناسان مربوطه در میان بگذارید.