محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

مقایسه اپل واچ اولترا ۲ با اپل واچ اولترا ۱

منتشر شده در ۲۲ آبان , ۱۴۰۲

اپل یکی از پیشتازان تولید ساعت‌های هوشمند در جهان است و بسیاری تولیدات این کمپانی در این زمینه را بی‌رقیب می‌دانند. اپل واچ اولترا اولین بار سال گذشته معرفی شد و اپل آن را بهترین و قدرت‌مندترین ساعت هوشمند جهان نامید. نسخه دوم این سری از ساعت‌های اپل امسال تحت عنوان اپل واچ اولترا سری 2 به بازار ارائه شد و در آن بهبودهای قابل‌توجهی نیز به چشم می‌خورد.

در زیر مقایسه اپل واچ اولترا 2 با اپل واچ اولترا 1 را به شکلی کوتاه انجام می‌دهیم که بتوانید انتخاب بهتری را تجربه کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

مقایسه اپل واچ اولترا 2 با اپل واچ اولترا 1 را با بخش طراحی و کیفیت ساخت آن‌ها شروع می‌کنیم. مطابق با سیسات‌های شرکت اپل در سالیان اخیر، هیچ تغییر چشم‌گیری در سری جدید اپل واچ اولترا به چشم نمی‌خورد. هر دو در نسخه 49 میلی‌متری با جنس فریم تیتانیومی موجود هستند و در کناره‌های ساعت نیز تاج دیجیتال و اکشن باتن دیده می‌شوند. در حقیقت حتی با کنار هم قرار دادن آن‌ها نیز متوجه تغییری و تفاوتی نخواهید شد!

نمایشگر روشن‌تر

یکی از تفاوت‌هایی که در مقایسه اپل واچ اولترا 2 با اپل واچ اولترا 1 دیده می‌شود، مربوط به بخش نمایشگر آن‌ها است. هر دو مدل نمایشگر 1.92 اینچی از نوع Retina LTPO OLED برخوردار هستند و تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن در آن‌ها نمایش داده می‌شوند. اما نسخه جدیدتر، یعنی اپل واچ اولترا 2 دارای روشنایی 3000 نیتی در این بخش است که نسبت به سال قبل که روشنایی 2000 نیت وجود داشت، پیشرفت بسیار خوبی به شمار می‌رود.

گفتنی است این روشنایی به قدری بالا است که اپل پیشنهاد کرده است که می‌توان از نمایشگر پرنور در شرایط خاص به عنوان چراغ‌قوه نیز استفاده کرد!

سخت افزار با پیشرفتی قابل‌توجه

اصلی‌ترین تفاوت دو ساعت اپل واچ مورد بحث در تراشه آن‌ها خلاصه می‌شود. جایی که در اپل واچ اولترا 1 از تراشه S8 مبتنی بر تراشه A13 اپل استفاده شده بود؛ اما در اپل واچ اولترا 2 تراشه S9 مبتنی بر تراشه A15 قرار داده شده و این چیپست 30 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است. همچنین حافظه داخلی در مدل جدید از 32 به 64 گیگابایت افزایش یافته است.

به لطف حضور تراشه جدید، ژست حرکتی جدیدی هم به اولترا 2 اضافه شده است؛ اکنون با کمک قابلیت Double Tap تنها با زدن انگشت اشاره و شست خود به هم، می‌توانید دستورات مختلفی را که شخصی‌سازی کرده‌اید، در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا کنید.

سنسورهایی دقیق‌تر در نسل جدید

از نظر تعداد سنسور و قابلیت‌های ورزش و سلامت، هیچ تفاوتی میان این دو ساعت وجود ندارد و هر دو کامل‌ترین محصولات در این زمینه هستند. اما تراشه جدید اپل روی ساعت جدیدش باعث شده که سنسورهای آن حدود 25 درصد دقیق‌تر عمل کنند.

مقایسه باتری‌ها

در بخش باتری نیز تغییر خاصی رخ نداده و هر دو ساعت از باتری با ظرفیت 542 میلی آمپر استفاده می‌کنند که طبق ادعای اپل امکان شارژدهی تا 36 ساعت در صورت استفاده معمولی را دارند.

جمع‌بندی؛ اپل واچ اولترا 1 یا 2؟!

بعد از مقایسه اپل واچ اولترا 2 با اپل واچ اولترا 1 حال باید به این سوال پاسخ دهید که کدام مورد بیشتر به درد شما می‌خورد و نیازتان را برطرف می‌کند. به طور کلی هر دو ساعت محصولات بسیار حرفه‌ای و قدرتمندی هستند که مورد تحسین منتقدین نیز قرار گرفته‌اند. اما در سری جدید پیشرفت‌هایی همچون بهبود روشنایی نمایشگر، تراشه قدرتمند، ژست حرکتی جدید و دقت بالاتر سنسورها وجود دارد که ممکن است روی تصمیم مشتریان تاثیرگذار باشد.

شما می‌توانید جهت مشاهده قیمت روز محصولات اپل و بهترین گارانتی محصولات اپل، به صفحات مربوطه مراجعه نمایند.