محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ سری ۸

منتشر شده در ۸ آبان , ۱۴۰۲

محصولات جذاب اپل هر سال مخاطبین و مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهند و بسیاری بعد از دیدن تولیدات جدید این برند به فکر خرید آن می‌افتند. اخیرا سری جدید اپل واچ‌ها یعنی اپل واچ سری 9 به بازار معرفی شده است. اگر پیش‌تر سری قبلی این ساعت‌های هوشمند را در اختیار داشته‌اید و می‌خواهید بدانید آیا تغییر بزرگ و خاصی در این مدل جدید اتفاق افتاده که شما را وادار به خرید کند یا بین خرید نسل جدید و نسل قبلی مردد هستید، اپل فا در این زمینه به شما کمک می‌کند.

در زیر مقایسه کاملی بین این دو مدل از محصولات اپل انجام شده است و هر شخص با توجه به نیاز و سلیقه‌اش در پایان این فرصت را دارد که بهترین تصمیم ممکن را بگیرد. پس با مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ سری ۸ با ما همراه باشید.

مقایسه اپل واچ 8 و 9

بیشتر بخوانید: 4 راه برای باز کردن قفل آیفون 

طراحی و رنگ؛ تنها یک تغییر!

اگر پیگیر محصولات و دستگاه‌های ارائه‌شده توسط اپل در سال‌های اخیر بوده باشید، به خوبی می‌دانید که تغییر طرحی و ظاهر جایی در برنامه‌های اپل ندارد. چرا که آن‌ها معتقد هستند فعلا به طراحی و ظاهر بهینه‌ای برای کاربران خود رسیده‌اند. در مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ سری ۸ از نظر ظاهر باید بگوییم که تغییر خاصی به چشم نمی‌خورد و اپل وقت خود را در این بخش صرف نکرده است. البته از نظر وزن، تمامی مدل‌های جدید، حدود 0.1 گرم نسبت به سری 8 سبک‌تر شده‌اند که البته چندان قابل‌حس نیست.

تغییر بزرگی که در سری 9 به چشم می‌خورد، اضافه شدن رنگ صورتی به رنگ‌هایی است پیش از این وجود داشتند. سایر بخش‌ها همچون جنس بدنه، استانداردها، اندازه صفحه و… کاملا مشابه با سری پیشین است. پس تا اینجا اگر به دنبال طراحی و مدل جدیدی بودید، باید بگوییم که حداقل لازم است یک سال دیگر صبر کنید!

نمایشگری ‌روشن‌تر در اختیار داشته باشید!

در ادامه مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ سری ۸ به بخش نمایشگر آن می‌رسیم. از نظر ابعاد و اندازه که همچنان مدل‌های 41 و 45 میلی‌متری برای خرید در دسترس قرار دارند. هر چند اپل اعتقادی به بهبود و ایجاد تغییر در ظاهر محصولات جدید خود ندارد، اما بخش‌های داخلی را همواره با پیشرفت‌های قابل‌توجهی روبرو می‌کند.

نمایشگر اپل واچ سری 9 نسبت به نسل قبلی، یعنی سری 8 کاملا روشن‌تر شده است؛ حال حداکثر روشنایی 2000 نیتسی به چشم می‌خورد که پیشرفتی دو برابری نسبت به سری قبلی را نشان می‌دهد. البته روشنایی نمایشگر بسته به محیط قابلیت کاهش تا 1 نیت را هم دارد.

همچنین به مانند سری قبلی، اپل واچ 9 به نمایشگری از نوع OLED با قابلیت نمایشگر همیشه روشن مجهز شده است.

بهبود در سخت افزار به همراه قابلیت‌های جدید

شاید بتوان گفت در مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ سری ۸ مهم‌ترین تغییر، بهبود در سخت افزار و تراشه ساعت است. امسال اپل در سری 9 اپل واچ‌ها از تراشه S9 استفاده کرده است. در نسل های قبلی، یعنی اپل واچ سری 7 و 6 اپل از تراشه‌های مختلف S6، S7 و S8 استفاده می‌کرد؛ اما همه این تراشه بر اساس طراحی مشترک و یکسانی عمل می‌کردند. تنها ادعایی که در پیشرفت این سری از تراشه‌ها وجود داشت، بهبود سرعت آن‌ها در هر مرتبه بود.

اما اپل واچ سری 9 با تراشه S9 که بر اساس تراشه A15 Bionic طراحی شده به بازار معرفی شد. این تراشه نه تنها روی بهبود سرعت نقش دارد، بلکه باعث بهبود عملکرد باتری، عملکرد مطلوب‌تر و ایجاد قابلیت‌های جدید شده است. تراشه S9 از موتور عصبی 4 هسته‌ای نیز پشتیبانی می‌کند که فرآیند پردازش در ساعت را دو برابر سریع‌تر از پیش کرده است.

از قابلیت‌های جدیدی که به لطف وجود تراشه S9 در اپل واچ 9 به چشم می‌خورد، می‌توان به ژست حرکتی Double Tap اشاره کرد. حال تنها با بر هم زدن انگشت اشاره و شست خود، این امکان را دارید که دستورات مد نظرات را در سریع‌ترین حالت ممکن اجرا کنید.

تفاوت های اپل واچ سری 8 و 9

بیشتر بخوانید: چگونه در حالت آفلاین از سیری استفاده کنیم؟

برای اولین بار ساعت 64 گیگابایتی داشته باشید!

اپل برای اولین بار ظرفیت 64 گیگابایتی از ساعت‌های هوشمندش را به بازار ارائه کرده است. بنابراین اگر فضای ذخیره‌سازی بالا برایتان اولویت دارد، خرید سری جدید این گجت جذاب اپل قطعا شما را راضی خواهد کرد.

مقایسه باتری دو محصول

از نظر ظرفیت باتری، تفاوتی بین سری 9 و سری 8 وجود ندارد. مانند قبل، نسخه 41 میلی‌متری از باتری با ظرفیت 282 میلی‌آمپر و نسخه 45 میلی‌متری از باتری 308 میلی‌آمپری بهره می‌برد. البته به لطف وجود تراشه جدید در سری 9، طول عمر بیشتری برای باتری وجود دارد؛ اما در مجموع در صورت استفاده مداوم، مجبور هستید که هر روز اپل واچتان را به شارژ بزنید.

مقایسه قیمت

در انتهای مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ سری ۸، به بررسی قیمت این دو محصول محبوب و جذاب apple می‌پردازیم. در مدل آلومینیومی با اندازه 41 میلی‌متر، تغییر قیمتی اتفاق نیفتاده و همچنان ارزش 399 دلار برای این مدل وجود دارد. اما نسخه فولاد ضدزنگ از قیمت 699 دلار آغاز شده و افزایش 100 دلاری را نسبت به قبل تجربه کرده است.

ویژگی‌های اپل واچ 9 و 8

بیشتر بخوانید: هزینه رجیستری گوشی اپل در ایران

اپل واچ سری 9 یا 8؟! کدام را انتخاب کنیم؟

اگر به طور کلی به این دو مدل نگه بیندازید، شاید تغییر خاصی در آن‌ها نبینید. اما اپل سری 9 را به تراشه جدید‌تر که 30 درصد سرعت بیشتر و قابلیت‌هایی همچون ژست Double Tap را ارائه می‌کند، مجهز کرده است. همچنین سنسورهای سری جدید نیز عملکرد دقیق‌تری را دارند و از این رو برای ثبت اطلاعات دقیق بسیار کاربردی هستند.

اما این که آیا باید اپل واچ نسل قبلی‌تان را تغییر دهید یا از بین سری 8 و 9 یکی را برگزینید، کاملا به نیازها و شرایطتان بستگی دارد. یک بار دیگر بخش‌های مهم و کلیدی هر مدل را بررسی کنید و اولویت‌هایتان را نیز مشخص کنید؛ حال می‌توانید با مقایسه اپل واچ سری ۹ با اپل واچ سری ۸، انتخابی ایده‌آل را داشته باشید!

شما میتوانید برای خرید اپل واچ منتظر خود، از اپلفا مشاوره بگیرید و خرید کنید. اپلفا با ارائه گارانتی محصولات اپل، از بزرگترین فروشگاه های برند اپل میباشد.