محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

مقایسه مک بوک ایر M2 و مک بوک پرو M2

منتشر شده در ۲۰ مهر , ۱۴۰۲

اپل بالاخره از نسل جدید تراشه‌های اختصاصی خود رونمایی کرد؛ تراشه M2 اپل نسبت به نسل قبلی تغییرات مثبت زیادی را داشته و خبر از قدرت بالای محصولاتی می‌دهد که از این سری پردازنده‌های اپل استفاده می‌کنند. در حقیقت تراشه M2 برای مک بوک‌های اپل طراحی و تولید شده‌اند و اکنون دستگاه‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو جدید به آن‌ها مجهز شده‌اند. این دلیلی است که به بررسی تفاوت و مقایسه مک بوک ایر M2 و مک بوک پرو M2 بپردازیم.

با توجه به آن که هر دوی این لپ تاپ‌ها به پردازنده جدید اپل مجهز هستند، خرید کدام مدل هوشمندانه‌تر بوده و خریدی بهتر به شمار می‌رود؟ چالش خرید مک بوک پرو یا مک ایر، موردی است که بسیاری از عزیزان با ما مطرح میکنند و ما قصد داریم با مقایسه ای بین این دو محصول، تا حدودی به عزیزان در خرید مک مد نظرشان کمک کنیم.

با ما همراه باشید که تولیدات جدید اپل را با هم بررسی و مقایسه کرده و دید بهتری را برای انتخاب یکی از آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم..

مقایسه مک بوک ایر M2 و مک بوک پرو M2؛ کدام را بخریم؟!

محصولات اپل همگی از کیفیت ساخت و قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ حال اگر ویژگی مشترکی بین آن‌ها وجود داشته باشد، کار مشتریان برای خرید بسیار سخت‌تر هم خواهد شد. دو لپ تاپ مک بوک ایر و مک بوک پرو که به پردازنده جدید و قدرتمند M2 اپل مجهز هستند، گزینه‌های اصلی بسیاری برای تهیه لپ تاپ به حساب می‌آیند.
اما خرید کدام مدل منطقی‌تر است و هر کدام از آن‌ها چه مشخصات ویژه‌ای دارند؟ با ما باشید که مقایسه مک بوک ایر M2 و مک بوک پرو M2 را از جهات مختلفی انجام دهیم.

در نهایت شما خواهید بود که بسته به نیاز و توقعتان از لپ تاپ و البته بودجه موجود، باید انتخابی کارساز را انجام دهید.

مقایسه مک بوک ایر m2 و مک بوک پرو m2

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار پخش فیلم در iOS

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت مک بوک ایر M2 و مک بوک پرو M2

مقایسه مک بوک ایر M2 و مک بوک پرو M2 را با بخش طراحی آن‌ها شروع می‌کنیم. از نظر سبک طراحی هر دوی مدل‌ها شباهت‌های بسیاری با هم داشته و به شکل تخت همراه با گوشه‌های گرد ساخته شده‌اند. البته تفاوت‌های جزئی نیز در بخش موردبحث دیده می‌شود.

مدل ایر دارای وزن 1.24 کیلوگرم بوده که در مقایسه با پرو با وزن 1.4 گزینه بهتری برای حمل و نقل است. همچنین مک بوک ایر M2 از نظر ضخامت کاملا نازک‌تر به نظر می‌رسد. مدل ایر علاوه بر رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای، در رنگ‌های آبی تیره و طلایی هم ارائه شده است.

نکته جالب دیگر آن که در بخش بالای کیبورد مدل پرو، نوار لمسی دیده می‌شود که اپل آن را از تمام محصولات جدید خود حذف کرده و تنها این مدل از آن بهره می‌برد. این بخش که به جامانده از نسل قبلی لپ تاپ‌های اپل است ممکن است در شرایطی کارآمد باشد و در برخی نرم افزارها نیز هیچ کارایی نداشته باشد.

پردازنده، هر دو قدرتمند و حریف طلب!

همانطور که از نام این مدل‌ها پیداست، در هر دو مدل ایر و پرو مک بوک، از پردازنده جدید M2 استفاده شده است. به طور کلی عملکرد پردازنده در هر دو دستگاه یکسان است؛ اما تفاوت‌هایی نیز به چشم می‌خورد. در مدل پرو پردازنده گرافیکی از 10 هسته بهره می‌برد و در مدل ایر این تعداد برابر 8 است. البته اگر پردازش گرافیکی اولویت شما نیست و کارکردی نیز برایتان ندارد، تفاوت چندانی بین آن‌ها حس نخواهید کرد و بهتر است هزینه اضافی برای خودتان درست نکنید.

لازم به ذکر است که به لطف وجود فن در مدل پرو، عملکرد لپ تاپ در طولانی‌مدت کمی بهتر برآورد می‌شود؛ چرا که مک بوک ایر فاقد فن داخلی است.

مقایسه نمایشگرها، مقایسه ای بین خوب و خوبتر

در ادامه مقایسه مک بوک ایر M2 و مک بوک پرو M2 به بخش صفحه نمایش آن‌ها می‌رسیم. مک بوک ایر M2 نمایشگر کمی بزرگ‌تر را روی خود دارد. این نمایشگر 13.6 اینچ اندازه داشته و نسبت به نمایشگر 13.3 اینچی نسخه پرو بزرگ‌تر است. در مدل پرو، روشنایی 474.6 نیتی در حالت استاندارد و 490 نیتی در حالت HDR قابل‌دسترسی است. این میزان روشنایی برای مک بوک ایر در حالت استاندارد 489 و در حالت HDR 495 نیت است.

فناوری ساخت هر دو نمایشگر نیز یکسان بوده و در مدل ایر، در بالای نمایشگر بریدگی برای جایگاه وبکم وجود دارد که در مدل پرو دیده نمی‌شود. همچنین در مک بوک ایر M2 از وبکم با کیفیت 1080p استفاده شده است؛ این در حالی است که مدل پرو از وبکمی با کیفیت 720p بهره می‌برد.

مقایسه مک بوک ایر m2 و مک بوک پرو m2

بیشتر بخوانید: چگونه از فونت نستعلیق در آیفون استفاده کنیم؟

مقایسه طول عمر باتری

لپ تاپ macbook pro M2 اپل دارای باتری 58.2 واتی است که حدود 2 ساعت بیشتر از باتری 52.6 واتی مک بوک ایر دوام می‌آورد. طبق گفته اپل امکان 20 ساعت مشاهده فیلم و 17 ساعت جستجو در اینترنت با مدل پرو وجود دارد.
همچنین به همراه مدل پرو شارژر 67 واتی ارائه شده است که در مقایسه با شارژر 30 واتی macbook air M2 در مدت زمان کمتری باتری را شارژ خواهد کرد. البته مک بوک ایر در این زمینه مزیتی را نسب به پرو دارد و آن وجود آداپتور مگ سیف 3 است که باعث آزاد شدن یکی از درگاه‌های USB-C لپ تاپ در زمان شارژ می‌شود.

بلندگو و میکروفن‌ها

در مک بوک ایر، 4 بلندگوی باکیفیت قرار دارد؛ اما تعداد بلندگوها در مدل پرو تنها 2 عدد است. البته از نظر فناوری‌های پخش صدا هر دو مدل از فناوری‌های یکسانی استفاده می‌کنند. همچنین در لپ تاپ مک بوک پرو M2 از 3 میکروفن داخلی استفاده شده که عملکرد بهتری را در ضبط صدا در مقایسه با رقیب خود نشان می‌دهد.

مقایسه مک بوک ایر m2 و مک بوک پرو m2

بیشتر بخوانید: هزینه رجیستری انواع ایفون

در نهایت مک بوک ایر M2 بخریم یا مک بوک پرو M2 ؟

بعد از مقایسه مک بوک ایر M2 و مک بوک پرو M2 در تمامی بخش‌ها، وقت آن رسیده که برنده نهایی را اعلام کنیم. البته که هر شخص بسته به نیاز و شرایط ممکن است تصمیم متفاوتی را بگیرد و اصول خرید مناسب و رضایت‌بخش نیز دقیقا همین توجه به نیاز است.

از نظر قیمت مدل پرو برتری 100 دلاری نسبت به مک بوک ایر دارد. اما مک بوک ایر از نمایشگر بزرگ‌تر با حاشیه‌های کمتر، ضخامت کمتر، وزن پایین‌تر، بلندگوهای قوی‌تر، وب کم باکیفیت‌تر، تنوع رنگ بیشتر و پورت شارژ اضافی بهره می‌برد.

این در حالی است که عملکرد نسخه پرو به صورت ناچیزی در طولانی‌مدت و آن هم به دلیل وجود فن در ساختار بهتر است. همچنین این مدل از شاسی 2016 اپل با نوار لمسی بالای کیبورد بهره می‌برد که شاید برای برخی کاربردی و برای برخی دیگر قدیمی و غیرضروری باشد. به همین دلیل اگر نمی‌خواهید هزینه بالاتری برای خرید بپردازید ، ما مدل ایر را پیشنهاد می‌کنیم که با وجود قیمت کمتر، از ویژگی‌های بهتری بهره می‌برد.

حال باید از خودتان بپرسید که از بین مدل‌های بررسی‌شده، کدام یک بیشتر به کارتان می‌آید و باید برای آن هزینه کنید؟

شما عزیزان میتوانید برای خرید مک بوک ایر 2023 و یا مک بوک پرو، با استفاده از سایت اپلفا، سفارش خودرا ثبت نمایید. وبسایت و فروشگاه اپلفا به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین محصولات اپل بوده و به عنوان یکی از مراجع قیمت روز محصولات اپل در اینترنت به حساب می آید.

macbook2022-2-BANNER-01APPLEFA