محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

هر چیزی که باید در مورد قلم اپل پنسل بدانید

منتشر شده در ۱۸ مرداد , ۱۴۰۲

خرید لوازم جانبی تجهیزات الکترونیکی به اندازه‌ی خرید خود تجهیزات جذاب و متنوع است. اگر از دنیای دیجیتال، آیپد را انتخاب کردید، حتما نام قلم اپل یا (Apple Pencil) به گوشتان خورده است. لوازم جانبی برای کامل‌تر کردن لذت استفاده از تجهیزات ساخته و طراحی می‌شوند. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی این قلم جادویی بپردازیم.

قلم اپل پنسل چیست؟

این قلم در سال 2015 توسط شرکت اپل وارد بازار شد و از آن سال تا کنون ده‌ها مدل از این قلم تولید و روز به روز به کیفیت و کارایی آنها اضافه شد. از اپل پنسل می‌توان برای طراحی‌های ریز و درشت، نوشتن و حتی بازی کردن استفاده کرد.

قلم اپل پنسل برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که عاشق نوشتن با قلم روی کاغذ هستند

اگر از آن دسته افرادی هستید که هیچ کیبوردی نتوانسته جای قلم را برای شما پر کند و هنوز هم مفهوم نوشتن برای شما با خودکار و قلم معنا پیدا می‌کند؛ اپل پنسل حس نوشتن با خودکار را برایتان تداعی می‌کند. اپل پنسل کاملا ارگونومیک بوده و بسیار سبک است، پس نوشتن با آن حس خوبی دارد.

  • افراد فعال در حوزه‌ی طراحی لوگو و گرافیست‌ها

یکی از گروه‌هایی که از آیپد استفاده می‌کنند طراحان هستند یعنی افرادی که طراحی داخلی انجام می‌دهند یا گرافیست هستند. از ویژگی‌های اپل پنسل تنظیم ضخامت نوک قلم متناسب با فشار وارد شده بر آن می‌باشد، یعنی با فشار دست می‌توانید ضخامت خطوط را تعیین کنید. اگر خطوط ضخیم‌تری می‌خواهید کافیست فشار وارد بر قلم را بیشتر کنید. همچنین اگر در طراحی نیاز به زاویه سازی دارید، قلم را کج کنید و دکمه کنار قلم را بزنید. دقت بالای این قلم، ویژگی مثبت دیگریست که دلیلی دیگر برای انتخاب آن توسط طراحان است که امکان طراحی خطوط ظریف را به شما می‌دهد.

  • افرادی که در حوزه‌ی نوشتن و تولید محتوا فعالیت می‌کنند

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، ابعاد و طراحی این قلم به اندازه‌ای راحت است که می‌توان برای زمان طولانی و بدون خستگی از آن استفاده کرد. پس این قلم فقط برای طراحان مناسب نیست بلکه به راحتی نویسندگان هم کمک خواهد کرد.

  • افرادی که بازی می‌کنند

اگر حین کار دوست دارید برای سرگرمی و تنوع بازی کنید، باز هم اپل پنسل به کمک شما می‌آید. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که برای انجام بازی‌های شوتینگ و مسابقه‌ای روی این قلم حساب نکنید بلکه بازی‌هایی مثل سودوکو و بازی‌های مبتنی بر سوایپ مثل Fruit Ninja را می‌توانید به راحتی با این قلم انجام دهید..

مقایسه‌ی اپل پنسل نسل یک و دو:

قلم‌های آیپد در دو نسل به بازار ارایه شدند. در سال 2018 نسل دوم این قلم تولید شد که در عین حفظ ویژگی‌های قلم نسل یک، قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شد. اپل پنسل نسل دوم با لبه‌هایی صاف طراحی شد که در حین ظرافت و زیبایی مانع غلت خوردن آن روی میز می‌شود. همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم مغناطیسی و دکمه‌ی لمسی برای جابجایی سریع بین ابزارهای طراحی، از سایر ویژگی‌های قلم نسل دوم است. اما تفاوت اساسی اپل پنسل نسل یک و دو در شارژ شدن آنهاست. نسل اول یک آداپتور به‌عنوان شارژر داشت اما نسل دوم قلم به راحتی و به‌صورت آهنربایی به کنار آیپد وصل شده و شارژ می‌شود. با این خصوصیت دیگر لازم نیست نگران تمام شدن شارژ قلم باشید زیرا هنگام اتصال هم می‌توان از آن استفاده کرد. همین ویژگی امتیاز ویژه‌ای برای انتخاب این محصول است.

یکی دیگر از مزیت‌های قلم نسل دو این است که با tab کردن روی بدنه‌ی قلم به راحتی می‌توانید tools را تغییر داده و به کار خود ادامه دهید.

ویژگی‌های مثبت اپل پنسل:

  • دارای طراحی ارگونومیک و سبک

اپل قلم‌هایش را بسیار شبیه به مداد و خودکار طراحی کرده است یعنی با همان ابعاد و به همان سبکی. وزن این قلم حدود 20 گرم است.

  • راحتی در نحوه‌ی اتصال به دستگاه

برای اینکه بتوانید از اپل پنسل استفاده کنید، کافیست بلوتوث آیپد را روشن کرده و شروع به کار کنید. البته این نکته را هم مدنظر داشته باشید که قلم نسل دو فقط با آیپدهای پرو نسل سوم سازگار است.

  • کاربردی برای تمام برنامه‌ها

در کنار طراحی و نوشتن، اپل پنسل برای باز کردن تب‌ها، اسکرول کردن، یادداشت نوشتن روی اسکرین‌شات‌ها و … قابل استفاده است.

  • قطع حساسیت به لمس دست

هنگامی‌که قلم آیپد را به آن وصل می‌کنید، حساسیت آیپد به تماس دست قطع شده و شما به راحتی می‌توانید آیپد را جابجا کنید یا آن را در دست بگیرید.

  • اجرای برنامه‌ها با کمترین میزان تاخیر

هر اقدامی که در هر لحظه انجام می‌دهید اعم از کشیدن یا نوشتن، بدون تاخیر و در همان لحظه اجرا می‌شود و نیازی به توقف نیست. جالب است بدانید در آیپد با نمایشگر 120 هرتزی که مدل‌های پرو از سال 2017 به بعد را شامل می‌شود، میزان تاخیر اپل پنسل به 9 میلی ثانیه می‌رسد.

  • با اپل پنسل بنویس و بارگذاری کن

با این قلم شما می‌توانید دست‌نویس‌های خود را درهر برنامه‌های به متن تبدیل کنید. برای مثال در لحظه می‌خواهید مطلبی را توییت کنید با اپل پنسل آن را نوشته و با عملکرد  Scribble آیپد، دست نوشته نامرتب خود را به متنی مناسب برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی تبدیل کنید.

معایب اپل پنسل:

قلم‌های آیپد هم مانند هر وسیله‌ای بخش‌های منفی هم دارند و این امری طبیعیست. اگر قصد خرید قلم اپل را دارید باید انتظاری که از این ابزار را دارید، شناسایی کنید و بعد انتخاب کنید تا بیشترین رضایت را داشته باشید. برخی از معایب اپل پنسل عبارتند از:

  • قیمت بالای این گجت

البته همه‌ی ما می‌دانیم که اپل برندی لوکس است و نباید از آن انتظار محصولاتی با قیمت پایین داشت. اپل پنسل یکی از گجت‌های قیمت بالاست که خرید آن نیاز به تحقیق دارد و پس از خرید هم مانند هر ابزار دیگری، نیاز به مراقبت دارد تا بتوانید سالیان سال از آن استفاده کنید.

  • ضعیف بودن باتری آیپد

از آنجایی‌که اپل پنسل نسل دو در تماس با آیپد شارژ می‌شود که در ابتدا ویژگی مثبتی به نظر می‌آید اما از آنجایی‌که آیپدها باتری پرقدرتی ندارند، ممکن است این امر در بلند مدت ایجاد مشکل‌ساز باشد. وجود آداپتور می‌تواند این مشکل را حل کند.

  • قابل استفاده برای آیپدهای خاص

هنگام خرید اپل پنسل باید به مدل آیپد خود توجه کنید زیرا این قلم قابل استفاده برای تمام آیپدها نیست. بنابراین با تحقیق قبل از هرگونه خریدی، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

سخن آخر

اپل پنسل‌ها یکی از انواع گجت‌ها هستند که کار با آیپد را راحت‌تر و جذاب‌تر می‌کنند. اگر طراح هستید یا نویسنده یا یک کاربر معمولی آیپد، این قلم به کمک شما می‌آید. فقط قبل از خرید با متخصصان این امر مشورت کنید تا بهترین و کارآمدترین ابزار را انتخاب کنید.