محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

بررسی apple watch 6: نگاهی دقیق‌تر به ششمین نسل ساعت‌های هوشمند اپل

منتشر شده در ۱۴ آبان , ۱۳۹۹
نقد apple watch 6

اپل‌واچ سری 6 (apple watch 6)، احتمالا بهترین ساعت هوشمندی است که می‌توانید خریداری کنید. این ساعت با باتری قوی، نرم‌افزارهای کاربردی و تنظیمات فوق‌العاده، کاربران ساعت‌های دیجیتال را شیفته‌ی خود کرده‌است. باوجود رقابت‌های شدید بین کمپانی‌های ساعت‌های هوشمند، برای اولین‌بار در جهان apple watch 6، می‌تواند سطح اکسیژن خون (SpO2) را اندازه بگیرد. به‌علاوه اپل‌واچ در ششمین سری خود، با نمایشگر روشن‌تر، تراشه‌ی سریع‌تر و مجموعه‌ای از فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید و جذاب، بازار ساعت‌های هوشمند را دستخوش تغییر کرده و بیش‌از نیمی از بازار را تصاحب کرده‌است. اگر شما هم از طرفداران پر و پاقرص ساعت‌ اپل واچ هستید، با بررسی تخصصی‌تر اپل‌واچ سری 6 از اپل فا با ما همراه باشید.

قیمت apple watch 6

قیمت اپل‌واچ سری 6، با قیمت 399 دلار برای مدل GPS آغاز می‌شود و مدل سلولار (cellular) آن نیز 499 دلار ارزش دارد. البته این قیمت‌ها مختص مدل 40 میلیمتری آن است و مدل‌های بزرگ‌تر این ساعت قیمت‌های بالاتری دارند. حائز ذکر است که در راستای ملاحظات زیست‌محیطی و طی یک اقدام جدید، شرکت اپل آداپتور برق را برای این سری از ساعت‌های خود عرضه نمی‌کند.

بررسی apple watch 6

طراحی و نمایشگر اپل واچ 6

با اینکه انتظار می‌رفت طراحی اپل‌واچ 6 بسیار متفاوت‌تر از سری قبل و با صفحه نمایش دایره‌ای باشد، اما بنظر می‌رسد اپل ترجیح داده طراحی مربعی سری‌های قبل خود را حفظ کند و ازنظر طراحی تغییر چندانی نداشته‌است. همچنین رویای تغییر نمایشگرهای OLED به MicroLED نیز تحقق نیافت. شاید برای‌تان سوال پیش آید که این دو نمایشگر چه تفاوتی باهم دارند؟

خب درواقع می‌توان گفت نمایشگرهای MicroLED، نسل پیشرفته‌تر نمایشگرهای OLED هستند که روشنایی، وضوح رنگ و عمر بالاتری دارند. در ساخت نمایشگرهای MicroLED از موادی استفاده شده‌است که از افت نور صفحه‌ی نمایش در محیط‌های کم نور جلوگیری کرده و درنتیجه باعث افزایش ماندگاری آن در طول زمان می‌شود. بااینکه سری ششم اپل‌واچ از این نمایشگر برخوردار نیست، اما اپل ادعا دارد که نمایشگرهای خود را نسبت به سری قبل ارتقا داده و صفحه‌ی نمایش apple watch 6 از نور بیشتری پشتیبانی می‌کند.

اپل‌واچ سری 6، با طیف جدیدی از رنگ‌های خیره‌کننده شامل قرمز، طلایی، نقره‌ای، گرافیتی، خاکستری فضایی و آبی و در مدل‌های 40 و 44 میلیمتری برای مچ دست‌های کوچک و بزرگ به بازار عرضه می‌شود. همچنین شما می‌توانید بندهای جذاب و متفاوت با طراحی‌های سیلیکونی و ساده‌ی این کمپانی را درصورت تمایل خریداری کنید و به استایل خود تنوع ببخشید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی iPhone 12: جدیدترین گوشی اپل چه شگفتی‌هایی برای کاربرانش دارد؟

قیمت apple watch 6

نظارت بر سطح اکسیژن خون

سنجش سطح اکسیژن خون از نوآوری‌های جدید اپل و در راستای ارتقا برنامه‌های سلامتی تدارک دیده‌شده‌است. در سری جدید ساعت‌های هوشمند اپل، امکان کنترل سطح اکسیژن خون برای کاربران این ساعت‌ها فراهم‌شده و حسگرهای اکسیژن خون می‌توانند میزان اشباع اکسیژن خون را اندازه‌گیری کنند. سنسورهای جدید تعبیه شده در این سری با اتکا به نور سرخ و مادون قرمز امکان سنجش اکسیژن خون را در عرض 15 ثانیه امکان‌پذیر می‌سازند.

نقد و بررسی apple watch 6

سنسور ردیابی خواب در apple watch 6

از دیگر مزیت‌های درخشان این ساعت برنامه‌ی کنترل خواب است که به لطف سیستم‌عامل جدید اپل، watchOS 7، در این ورژن اجرا می‌شود. اگرچه این برنامه به خوبی برنامه‌ی Fitbits نیست اما با غیرفعال‌سازی نوتیفیکشن‌ها و دیگر مزاحمت‌هایی که ممکن‌است تایم خواب شما را بهم‌بریزد، فضایی آرام را برای یک خواب دل‌انگیز فراهم می‌کند و یک برنامه‌ی روتین و منظم را برای تایم خواب شما طرح‌ریزی می‌کند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست‌دارید کارهای‌تان را با برنامه‌ریزی و کنترل‌شده پیش‌ببرید، برنامه‌ی ردیابی خواب به شما در زمان‌بندی و کنترل میزان خواب‌تان کمک می‌کند.

طراحی apple watch 6

ویژگی‌های سیستم‌عامل watchOS 7 و برنامه‌های سلامتی apple watch 6

احتمالا تا اینجای کار متوجه شده‌اید، که بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت این ساعت، بهبود برنامه‌های سلامتی است. با درگیری مردم سراسر دنیا با ویروس همه‌گیر کرونا، بسیاری از برنامه‌های روزانه‌ی افراد مختل گشته و دراین راستا فعالیت‌های ورزشی و سلامتی آن‌ها نیز درمعرض خطر قرار گرفته‌است. ازاین‌رو کمپانی اپل در طراحی سری جدید ساعت‌های خود برنامه‌های سلامتی را درالویت قرار داده‌ و حقیقتا هم پیشرفت قابل‌توجهی در این زمینه داشته‌است.

قبل از پایان سال جاری، اپل فیتنس پلاس( apple fitness plus ) دردسترس مشتریان اپل‌واچ قرار می‌گیرد. یک سرویس اشتراکی؛ مخصوص تمرینات ورزشی که به‌ازای پرداخت مبالغ ماهانه، امکان بهره‌برداری از کلاس‌های ورزشی را که توسط مربیان حرفه‌ای تعلیم‌داده‌می‌شود، دراختیار کاربران قرار می‌دهد. دراین میان، استفاده از fitness plus، در سه ماهه‌ی اول خرید اپل‌واچ 6 رایگان می‌باشد. این سرویس به کاربران امکان می‌دهد تا تناسب اندام و سلامتی خود را با برنامه‌های استاندارد و روزانه‌ی ورزشی حفظ کنند.

همچنین تایمر شستن دست، معیارهای تحرک و امکان به اشتراک‌گذاری صفحه‌ی تماشای اپل‌واچ از دیگر به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل جدید watchOS 7 می‌باشد. درواقع اپل در بروزرسانی جدید خود، نیازهای تمامی سنین را درنظر گرفته‌است. معیارهای تحرک، نوآوری خوبی برای افراد سالمند جهت حفظ و کنترل سرعت راه‌رافتن، تنظیم طول گام‌ها و گزینه‌هایی از این دست است.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب watchOS 7 (نسخه بتای عمومی): یک قدم جلوتر از بقیه!

عمر باتری apple watch 6

برخلاف آن چیزی که تصور می‌شد، اپل در زمینه‌ی باتری پیشرفت چندانی نداشته‌است و عمر باتری اپل‌واچ 6 همانند سری‌های قدیمی 4،3 و 5 تنها 18 ساعت می‌باشد. اما شاید بهتر باشد که نیمه‌ی پر لیوان را نیز ببینیم؛ apple watch 6 درعرض 90 دقیقه به‌طورکامل شارژ می‌شود، این درحالی است که برای فول شارژ شدن سری قبل این ساعت‌ها یعنی apple watch 5، باید چیزی حدود 2 ساعت منتظر می‌ماندیم.

ویزگی های apple watch 6

آیا apple watch 6 ارزش خرید دارد؟

واقعیت این است که تلاش برای تجزیه و تحلیل مدل‌های مختلف اپل‌واچ، به‌اندازه‌ی کشف تفاوت‌های ناچیز انواع مختلف گوشی‌های سامسونگ دشوار است! شکی در این نیست که اپل‌واچ سری 6، ساعت هوشمند فوق‌العاده‌ای است، اما این مدل با apple watch SE که آن هم به تازگی و با قیمت پایین‌تری به بازار عرضه‌شده و همچنین با اپل‌واچ سری 5، تفاوت چندانی ندارد.

درواقع تفاوت‌های این ساعت با سری‌های اخیر، شامل به‌روزرسانی‌های بسیار جزئی است. درنتیجه اگر صاحب یکی از مدل‌های اپل‌واچ سری 3، 4 یا 5 هستید، برای تعویض ساعت خود عجله نکنید. اما اگر تجربه‌ی استفاده از نسخه‌های جدید ساعت‌های هوشمند اپل را نداشته‌اید، apple watch 6 به لطف طراحی باریک و زیبا، نرم‌افزارهای به‌روز و کاربردی و آپدیت و ارتقا برنامه‌های سلامتی و ورزشی، یک انتخاب فوق‌العاده و شیک برای شماست.

همچنین جهت مشاهده قیمت اپل واچ و خرید اپل واچ se ، اپل واچ سری ۷ از وب سایت اپل فا روی لینک کلیک کنید.

اندازه apple watch 6