محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

نقد و بررسی iPhone 12: جدیدترین گوشی اپل چه شگفتی‌هایی برای کاربرانش دارد؟

منتشر شده در ۲۳ مهر , ۱۳۹۹
نقد و بررسی iPhone 12

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، از آیفون 12 (iPhone 12) در کنار نسخه‌های جدید مینی (mini)، پرو (pro) و پرو مکس (pro max) آن در رویداد مجازی ماه اکتبر رونمایی شد. آیفون 12 که جدیدترین محصول اپل به شمار می رود، در 23 اکتبر سال جاری عرضه خواهد شد. اما پیش از عرضه و در اختیار گرفتن عمومی، اطلاعات مختلفی راجع به این محصول جدید نظیر قیمت، تاریخ عرضه، مشخصات و ویژگی‌های جدید  آن منتشر شده است. در این مطلب اپل فا قصد داریم به بررسی iPhone 12 و اطلاعات تایید شده از سوی اپل درباره این محصول بپردازیم.

نقد و بررسی iPhone 12

اگر شما نیز از طرفداران پر و پا قرص سری گوشی‌های آیفون هستید، بدون شک از معرفی جدیدترین نسخه آن هیجان‌زده شده‌اید. در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از این گوشی هوشمند اپل می‌پردازیم. لازم به ذکر است که این گوشی هنوز به مرحله عرضه عمومی نرسیده و اطلاعات فعلی ممکن است پس از گذشت مدتی از عرضه آن، با تغییرات جزئی مواجه شود.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی مک بوک پرو ۲۰۲۰ نسخه ۱۳ اینچی: اتفاقی شگفت‌انگیز برای طرفداران اپل!

تاریخ عرضه و قیمت iPhone 12

عرضه iPhone 12 به تاریخ ۲۳ اکتبر سال جاری موکول شده و شما می‌توانید از 16 اکتبر (جمعه پیش‌رو) این نسخه جدید گوشی آیفون را پیش‌خرید کنید. اپل تایید کرده است که قیمت iPhone 12 از 799 دلار در ایالات متحده آغاز می‌شود. این مقدار حدود 100 دلار بیشتر از آیفون 11 است. این موضوع به احتمال زیاد به دلیل به‌کارگیری فناوری 5G در گوشی آیفون 12 باشد. ناگفته نماند که قیمت این نسخه جدید آیفون در انگلستان 799 پوند و در استرالیا 1349 است.

 اکنون که آیفون 12 رونمایی شده است، می‌توانید این دستگاه را از طریق AT&T، Sprint، T-Mobile و Verizon در ایالات متحده تهیه کنید. ساکنان انگلستان نیز می‌توانند از EE، Vodafone، O2، Three و سایر شبکه‌ها اقدام به خریداری این محصول کنند. در حال حاضر اطلاعاتی راجع به شرکت‌های مخابراتی که از این گوشی در استرالیا پشتیبانی می‌کنند، در دسترس نیست.

طراحی و صفحه نمایش iPhone 12

آیفون 12 جدید دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی با یک بریدگی در بالای آن است. به نظر می‌رسد این بریدگی به همان اندازه‌ای است که در محصولات اخیر آیفون وجود داشته است. اگر تصور می‌کنید که صفحه نمایش این گوشی بزرگ بوده و به دنبال تلفنی با صفحه نمایش کوچکتر هستید، آیفون 12 مینی مناسب شماست. آیفون 12 در پنج رنگ مشکی، سفید، قرمز، سبز و آبی ارائه می‌شود. در تصویر زیر، تمامی رنگ‌ها را مشاهده می‌کنید.

نقد و بررسی iPhone 12

یک قاب آلمینیومی اطراف آیفون 12 را احاطه کرده و به نظر می‌رسد لبه‌های آن نسبت به نسخه‌های پیشین آیفون کمتر گرد شده است. به‌طوری که شکل و ظاهر آن بیش از این‌که به آیفون 11 نزدیک باشد، شباهت زیادی با آیفون 5S دارد. قسمت پشتی این گوشی از شیشه ساخته شده؛ اما اپل مشتاقانه اعلام کرده است که آیفون 12 سخت‌تر و محکم‌تر از آیفون‌های قبلی است. در بخش جلو این گوشی فناوری جدیدی به نام Ceramic Shield به کار برده شده که به عبارتی دوام و استحکام بیشتری را برای صفحه نمایش این گوشی به ارمغان می‌آورد.

این مقاومت بالا به معنای آسیب‌ناپدیر بودن این گوشی در مقابل ضربات شدید نیست؛ همانند هر گوشی دیگری، آیفون 12 نیز می‌تواند در برابر سقوط از ارتفاع یا ضربات شدید آسیب‌پذیر باشد. تا بدین لحظه اطلاعات دقیقی در رابطه با ابعاد ایفون 12 منتشر نشده است، اما با توجه به گفته‌های شرکت اپل به نظر می‌رسد که این گوشی 11 درصد از آیفون 11 نازک‌تر، 15 درصد کوچک‌تر و 16 درصد سبک‌تر است.

بررسی ابعاد iPhone 12

صفحه نمایش 6.1 اینچی آن از فناوری Super Retina XDR استفاده کرده و پیکسل‌های بیشتری نسبت به آیفون 11 دارد. همچنین دارای حداکثر روشنایی 1200-nits است که خبر از روشنایی بیشتر در این گوشی آیفون را می‌دهد. همانند نسخه‌های پیشین آیفون، iPhone 12 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. در سمت چپ تلفن دکمه‌های تنظیم صدا و سوئیچ سکوت قرار دارند؛ در حالی‌که دکمه پاور در سمت راست این گوشی تعبیه شده است. زیر دکمه پاور دندانه‌های کوپکی به چشم می‌خورد که حاکی از آنتن 5G در گوشی است. بنابراین، این تلفن می‌تواند از طریق قاب آلومینیومی خود با بیشترین سرعت به شبکه‌های مختلف متصل شود.

مشخصات و فناوری 5G آیفون 12

آیفون 12 از میان تمامی آیفون‌های موجود در حال حاضر، تنها محصول اپلی است که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. به این معنی که شما برای اولین بار قادر خواهید بود از طریف آیفون خود به شبکه‌های نسل بعدی اینترنت متصل شوید. اگرچه اکنون این ویژگی در بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی وجود دارد، اما این اولین بار است که این فناوری حیرت‌انگیز را در محصولات اپل مشاهده می‌کنیم.

سرعت iPhone 12 5G از لحاظ نظری می‌تواند به 4 گیگابایت بر ثانیه برسد، اما کارشناسان با بررسی‌های مکرر به این نتیجه رسیدند که سرعت این گوشی به هنگام استفاده از فناوری mmWave با فرکانس بالا در Verizon در ایالات متحده 1.4 گیگابایت و به هنگام استفاده از سایر شرکت‌های مخابراتی که از فناوری sub-6 بهره می‌برند، حدود 300 مگابایت بر ثانیه است.

از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد که در بررسی iPhone 12 مورد توجه قرار می‌گیرد، حالت داده هوشمند است. حالت داده هوشمند آیفون و شرایط شما را ارزیابی می‌کند. این گوشی در صورت عدم نیاز به سرعت اینترنت 5G، به صورت خودکار شما را به فناوری 4G متصل می‌کند. با استفاده از این ویژگی به طور قابل توجهی در مصرف باتری گوشی صرفه‌جویی خواهد شد. این یک ایده هوشمندانه بوده و کارشناسان از مشاهده چنین فناوری و مشخصه‌ای در آیفون 12 هیجان‌زده شده‌اند.

آیفون 12 به چیپست A14 Bionic مجهز شده که پیش‌تر این چیپست در iPad Air 4 مورد استفاده قرار گرفته است. A14 Bionic اولین چیپست 5 نانومتری در جهان است. اپل اظهار دارد که این چیپست تقریباً 40 درصد قدرتمندتر از چیپست A13 در آیفون 11 است. این شرکت لقب “سریع‌ترین تراشه در تلفن‌های هوشمند” را به A14 Bionic داده است. این ادعای بزرگی است که توسط شرکت اپل مطرح شده است. بدون شک، صحت این موضوع پس از عرضه و بررسی iphone 12 مشخص خواهد شد.

3 نسخه از آیفون 12 با فضاهای ذخیره‌سازی 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را برگزینید. لازم به ذکر است که این گوشی از microSD پشتیبانی نکرده و امکان گسترش آن نیز وجود ندارد. بنابراین، توصیه می‌کنیم آیفون 12 با فضای ذخیره‌سازی بیشتری را انتخاب کنید.

این گوشی هشمند همچنین دارای سیستم‌عامل iOS 14 است. بنابراین، شما می‌توانید از تمام ویژگی‌های جدیدی که در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار‌های مشهور و معروف ارائه شده، بهره‌مند بوده و لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: ویژگی های iOS 14: یک پیشرفت واقعی برای سری گوشی‌های آیفون

دوربین iPhone 12

بررسی دوربین iPhone 12

آیفون 12 در بخش پشتی خود دارای دو دوربین است؛ یک دوربین عریض 12 مگاپیکسی با دیافراگم f/1.6  و یک دوبین فوق‌العاده عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و میدان دید 120 درجه‌ای وجود دارد. در این گوشی از فناوری جدیدی با نام Smart HDR 3 به کار گرفته شده که عکس‌هایی با رنگ و کنتراست بهبود یافته و همچنین بهبود حالت شب را به ارمغان می‌آورد. اپل ادعا می‌کند که عملکرد دوربین آیفون 12 در تنظیم نور و عکاسی در نور کم را بهبود داده است. این موضوع می‌تواند برای علاقه‌مندان به عکاسی قابل توجه باشد.

در جلوی گوشی یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 قرار دارد. هنوز نمی‌توان به طور قطعی گفت، اما به نظر می‌رسد که ویژگی‌های دوربین سلفی همانند دوربین سلفی آیفون 11 است. اما با این حال عکس‌های خوبی ثبت کرده و کیفیت تصویر خوبی را برای تماس‌های ویدیویی فراهم می‌کند. فناوری Face ID نیز در این گوشی ارائه شده است تا به شما در راستای بازسازی سریع قفل گوشی کمک کند. ناگفته نماند که اسکنر اثر انگشت در این تلفن هوشمند وجود ندارد.

باتری iPhone 12

هنوز اطلاعاتی در رابطه با اندازه باتری آیفون 12 در دسترس نیست. تنها زمانی می‌توان در مورد باتری و عمر و دوام آن سخن گفت که آن را در دست گرفته و آزمایش کرد. اما شرکت اپل ادعا می‌کند که باتری این گوشی برای تماشای 16 ساعت فیلم بر روی آن پاسخ‌گو است. قابلیت Fast-charging در این گوشی وجود داشته که می‌تواند شارژ باتری را در مدت زمان نیم‌ساعت از صفر به 50 درصد برساند؛ اما برای بهره‌گیری از این قابلیت نیاز به خرید یک شارژر جداگانه 20 وات خواهید داشت.

اپل در این گوشی امکان شارژ بی‌سیم خود را نیز بهبود بخشیده است. این پیشرفت بزرگ MagSafe نام دارد که در واقع یک آهن‌ربا در داخل تلفن است. این آهنربا امکان اتصال شارژ بی‌سیم به دستگاه را فراهم می‌کند. ظاهراً شارژ MagSafe بسیار سریع‌تر از شارژ بی‌سیم Qi است. طبق وب‌سایت اپل، MagSafe از شارژ 15 وات استفاده خواهد کرد؛ در حالی که شارژ بی‌سیم Qi در آیفون 12 به 7.5 وات محدود می‌شود. این فناوری همچنین به تولیدکنندگان لوازم جانبی امکان تولید محصولات داخل اتومبیل و موارد دیگر را فراهم می‌کند.

لوازم جانبی iPhone 12

لوازم جانبی آیفون 12

در جعبه مخصوص گوشی آیفون 12، آداپتور و هدفون وجود ندارد. بنابراین برای شارژ گوشی از طریق پریز برق لازم است که آداپتور جداگانه‌ای را خریداری کنید. در عوض، این شرکت فقط شامل کابل USB-C-to-Lightning است که با استفاده از آن می‌توان گوشی آیفون را شارژ کرد. تا تاریخ عرضه این گوشی تنها می‌توانیم به این اطلاعات موجود درباره گوشی iPhone 12 بسنده کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و آزمایش عملکردهای آن باید تا روز عرضه آن صبر کنیم.

همچنین می توانید علاوه بر آیفون 12 به خرید آیفون در مدل های بالاتر از قبیل آیفون ۱۳ پرو و  آیفون ۱۳ پرومکس و برای اطلاع از قیمت روز آیفون و قیمت آیفون ۱۳  از فروشگاه اپل فا روی لینک کلیک کنید. 

مقاله با اقتباس از وب‌سایت techradar