محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

راهنمای خرید مک بوک دست دوم (سری اول) | نکاتی برای یک انتخاب مطمئن و مقرون‌به‌صرفه

منتشر شده در ۲۱ آبان , ۱۳۹۹
راهنمای خرید مک بوک دست دوم

شرکت اپل در سال 2006 اقدام به معرفی سری جدیدی از لپتاپ خود نمود که قرار بود جایگزین لپتاپ‌های سری قبلی یعنی iBookG4 و لپتاپ‌های 12 اینچی شرکت اپل شوند. این محصول در سال 2008 وارد بازار شد و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داد. مک بوک با هدف تجاری و آموزشی طراحی و ساخته شد و جزو پرفروش‌ترین لپتاپ‌های آمریکایی لقب گرفت. این محصول در دو جنس تولید میشد که  لپتاپ‌های سری اول از جنس پلی کربنات بوده و لپتاپ‌های سری دوم که فروش بالاتری داشتند، از جنس آلومینیوم تولید شدند. در سال 2012 تولید این لپتاپ متوقف شد و این محصول جای خود را به مک بوک ایر و مک بوک پرو داد. اگر به دنبال راهنمای خرید مک بوک دست دوم هستید، مطالعه این مطلب اپل فا را از دست ندهید.

برای اطلاعات از راهنمای خرید مک بوک دست دوم (سری دوم) حتما این مقاله را بخوایند.

راهنمای خرید مک بوک دست دوم

در این مطلب می‌خواهیم به بررسی راهنمای خرید مک بوک دست دوم بپردازیم تا خرید مطمن‌تری داشته باشید. در این مقاله همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: نکات خرید آیفون دست دوم: ۵ نکته که ممکن است فروشندگان به شما نگویند

اطلاع از سیستم عامل

بارزترین تفاوت لپتاپ‌های معمولی با مک بوک در سیستم عامل آن است. قبل از آن که اقدامی به خرید داشته باشید باید با سیستم عامل آن شوید. این لپتاپ دارای یک سری نقاط قوت و کارایی بالا در برخی زمینه‌ها دارد و برعکس در مواردی از کارایی لازم برخوردار نیست بنابراین حتما قبل از خرید باید از تناسب کار خود با ویژگی این لپتاپ‌ها اطمینان حاصل کنید. لپتاپ‌های معمولی از سیستم عامل ویندوز بهره می‌برند درحالی که مک بوک از سیستم عامل مکینتاش اسفاده می‌کند. در این قسمت می‌خواهعیم به بررسی تفاوت این دو سیستم عامل بپردازیم و شما را با نقاط ضعف و قدرت آن آشنا کنیم.

ویژگی سیستم مکینتاش و ویندوز

سیستم مکینتاش از امنیت بالایی برخوردار است و احتمال حمله بدافزار و ویروس در آن کمتر از ویندوز است. سایر محصولات شرکت اپل به آسانی به مک بوک متصل می‌شوند. در کنار این موارد شاید بارزترین ویژگی این سیستم عامل این است که مبتنی بر یونیکس است که برای کاربران اهمیت زیادی دارد. اما در طرف مقابل سیستم عامل ویندوز قرار دارد. سیستم عاملی که از انعطاف پذیری سخت افزاری و نرم افزاری بالایی برخوردار است و نرم افزارهای زیادی در زمینه‌های گوناگون، در مقایسه با مکینتاش برای ویندوز عرضه می‌شود. این سیستم عامل پرطرفدارترین سیستم عامل موجود در جهان بوده و در زمینه بازی‌های کامپیوتری نیز عملکرد ویندوز بسیار بهتر از رقیب خود یعنی مکینتاش است.

راهنمای خرید مک بوک دست دوم

بررسی ظاهری

اکنون اگر مک بوک و سیستم عامل مکینتاش را برای خود مناسب می‌بینید ما را همراهی بفرمایید تا به بررسی راهنمای خرید مک بوک دست دوم بپردازیم. یکی از مواردی که حتما باید به آن توجه کنید این است که مطمن شوید مک بوکی که می‌خواهید خرید کنید تا به حال تعمیر نشده است زیرا در غیر این صورت و در صورت به وجود آمدن مشکل سخت افزاری تعمیر آن سخت‌تر و پرهزینه‌تر می‌شود. در کنار این موارد سن مک بوک انتخابی شما نیز دارای اهمیت می‌باشد. اگر از بودجه کافی برخوردار هستید و قیمت مک بوک درتصمیم شما تاثیرگذار نیست به شما توصیه می‌کنیم که در خریدتان سعی نمایید تا جای ممکن از آخرین سری‌های مک بوک بهره بگیرید.

راهنمای خرید مک بوک دست دوم ارزان

حال که این دو مورد مهم را نیز بررسی نمودیم باید به بررسی سلامت فیزیکی دستگاه و جنبه ظاهری آن بپردازیم. مطمن شوید که کلیه سخت افزارهای سیستم از صفحه کلید گرفته تا پورت‌ها و بلندگوها، سالم هستند و اخلالی در عملکرد آن‌ها وجود نداشته باشد. درصورتی که این مورد نیز مورد تایید شما است به بررسی سایر ویژگی‌ها می‌پردازیم. پورت از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا واسط ارتباط با دستگاه‌های دیگر مانند فلس، هارد اکترنال، هدفون و … هستند درنتیجه حتما از سلامت پورت‌ها اطمینان حاصل کنید.

>> برای مشاهده ی قیمت macbook pro  روی لینک کلیک کنید<<

اطمینان از سالم بودن نرم افزار

بعد از آنکه از سلامت جنبه‌های ظاهری و سخت افزاری مک بوک اطمینان حاصل کردید باید به بررسی جنبه نرم افزاری آن بپردازید. هنگامی که سیستم را روشن می‌کنید باید صدای مخصوص اپل را بشنوید. از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اطمینان حاصل کنید که فروشنده رمز ورود به سیستم را بداند. اگرچه با ریست کردن و یا بازیابی امکان دست یابی به پسورد وجود دارد ولی پیشنهاد می‌کنم اگر از تخصص کافی برخوردار نیستید، هرگز اقدام به خرید مک بوکی که رمز ورود به آن را نمی‌دانید، اقدام نکنید.

از دیگر نکات مهم دانستن پسورد اپل آیدی در iCloud است که اگر فروشنده رمز آن را ندارد به هیچ وجه اقدام به خرید مک بوک ننمایید. شما به کمک نرم افزارهایی می‌توانید از سلامت سخت افزاری مک بوک اطمینان حاصل کنید. یکی از این نرم افزارها که در مک بوک‌های که از سال 2011 به بعد تولید شده، Apple Hardware Test است. برای اجرای اجرا این نرم افزار کافی است تا هنگام روشن شدن سیستم، دکمه D را بفشارید تا برنامه به بررسی وضیعت سخت افزاری مک بوک بپردازد و در صورت وجود مشکل آن را به اطلاع شما برساند.

خرید مک بوک ارزان

باتری

تمامی باتری‌های تولیدی دارای عمر مفیدی هستند و به مرور زمان و بعد از مدت مشخصی کارایی اولیه خود را از دست می‌دهند.  هر چقدر استفاده از باتری بیشتر باشد، عمر مفید باتری نیز به پایان خود نزدیک‌ می‌شود. کمپانی‌های مختلفی تلاش زیادی در راستای ارتقا کیفیت محصولات خود کردند تا این عمر مفید باتری‌های تولیدی را افزایش دهند. شرکت اپل هم مستثنی از این قضیه نبوده و همواره در تلاش بوده تا بتواند باتری با کیفیتی را برای مک بوک‌های تولیدی خود، تعبیه کند. یکی از راه‌هایی که می‌توان از میزان سلامت باتری اطمینان حاصل کرد، نرم افزار Coconut Battery است که از طریق این نرم افزار می‌توانید تعداد دفعاتی که باتری شارژ شده است به ما نشان دهد.  در کنار این موارد، این نرم افزار ظرفیت اولیه باتری و ظرفیت کنونی باتری را به ما نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ۸ روش ساده برای تشخیص آیفون اصلی از محصولات تقلبی

صفحه نمایش

از دیگر موارد مهمی که بررسی آن و اطمینان از کارکرد صحیح آن ضروری به نظر می‌رسد، صفحه نمایش مک بوک است. شما برای اطمینان از سلامت صفحه نمایش مک بوک می‌توانید از نرم افزار Pixel Check و Stage Light استفاده نمایید. این نرم افزار با نمایش رنگ‌های آبی، سبز، سبز، قرمز، سفید و مشکی به شما کمک می‌کند تا پیکسل‌های سوخته و معیوب را شناسایی کنید. این نرم‌افزارها می‌تواند راهنمای خوبی برای شما جهت تشخیص سالم بودن نمایشگر باشند.

آموزش خرید مک بوک دست دوم

ما در این مطلب به بررسی راهنمای خرید مک بوک دست دوم پرداختیم و تلاش نمودیم تا شما را با نکاتی آشنا کنا که قبل از خرید آن‌ها را مدنظر قرار دهید تا بتوانید خرید مطمنی داشته باشید. علاوه بر جوانب ظاهری و بصری به شما توصیه می‌کنیم که حتما از طریق نرم افزارهای معرفی شده، اقدام به تست سخت افزار مک بوک نمایید تا با خیالی آسوده و اطمینان از سلامت قطعات سخت افزاری اقدام به خرید کنید.

 در کنار مک بوک می توانید از دیگر محصولات و امکانات اپل فا مانندقیمت روز آیفون و قیمت ایرپاد ۳، قیمت اپل واچ و همچنین خرید اپل واچ se ، خرید آیفون، خرید اپل آیدی و  خرید ایرپاد پرو بهره مند شوید.

macbook2022-2-BANNER-01APPLEFA