محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

بررسی مک مینی 2020 با تراشهM1: بهترین مک همیشه مک‌بوک نیست!

منتشر شده در ۲۲ آذر , ۱۳۹۹
دسته‌بندی : بررسی مک , نقد و بررسی
بررسی مک مینی 2020

مک‌ مینی در واقع مینی کیس بسیار قدرتمندی است که برای اولین بار در 22 ژانویه 2005 توسط کمپانی اپل به بازار عرضه شد. این مینی کیس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما به سادگی می‌توانید با وصل کردن آن به مانیتور تصویر را مشاهده کنید. در این مطلب از اپل فا قصد داریم به بررسی مک مینی 2020 با تراشه اختصاصی M1 پرداخته و با مزایا و معایب این مینی کیس جدید آشنا شویم. در ابتدا باید گفت که این محصول دقیقا مشابه یک کیس عمل می‌کند. علاوه‌بر طراحی بسیار زیبا و جذابی که روی این محصول صورت گرفته، سیستم سخت‌افزاری بسیار قوی و جدیدی نیز در آن جای گرفته‌است.

بررسی کلی مک مینی 2020 با تراشه M1

یکی از جذاب‌ترین بخش رویداد اخیر اپل، معرفی تراشه M1 بود. این تراشه با قابلیت‌های ویژه و کاملا منحصر بفرد، توانسته توانایی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محصولات جدید اپل را به شکل قابل‌توجهی بهبود بخشد. شرکت اپل در این رویداد ادعا کرد که مک‌مینی 2020 از نظر گرافیکی و عملکرد پردازنده نسبت به نسخه‌های قبلی بسیار قدرتمندتر است. طبق این ادعا، عملکرد پردازنده این محصول 3 برابر و عملکرد گرافیکی آن 6 برابر نسبت به نسخه‌های قبلی، ارتقا یافته‌است.

همان‌طور که گفته شد؛ کمپانی اپل علت این افزایش کیفیت را، استفاده از چیپست جدید M1 بیان کرده‌است. مک مینی در واقع اولین کامپیوتر دسکتاپی است که از تراشه M1 استفاده می‌کند. در آخرین مک‌مینی رونمایی شده در سال 2018، پردازنده استفاده شده در آن، پردازنده اینتل بود. بعد از 2 سال انتظار، مک بوک مینی جدید با تراشه M1 و سیستم‌عامل macOS 11 Big Sur توانست توجه بیشتری را جلب کند.

بررسی مک مینی 2020

بررسی مک مینی 2020 نشان می‌دهد که قیمت تعیین شده برای این محصول با رم 8 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی، حدود 699 دلار می‌باشد. درواقع این هزینه، مقداری کم‌تر از مدل پایه 2018 است؛ بنابراین شما می‌توانید با صرف هزینه کمتر، مینی کیسی جدیدتر، پرقدرت‌تر و با عملکردی بهتر داشته باشید.

می‌دانیم که تمام محصولات هوشمند، در کنار مزایای فراوان دارای معایبی نیز هستند. یکی از معایب آشکاری که در این سیستم مشاهده می‌شود، عدم استفاده از کارت گرافیکی است. همچنین به دلیل بهره‌گیری از تراشه M1، حداکثر ظرفیت رمی که می‌توان در این محصول استفاده کرد، 16 گیگابایت است. متاسفانه این امر مانع از ارتقا سیستم در آینده خواهد شد.

بررسی قیمت مک مینی جدید اپل

مدل پایه این محصول با رم 8 گیگابایت و حافظه 256 گیگابایت با قیمتی حدود 699 دلار به بازار عرضه شده‌است. این درحالی است که قیمت مک‌مینی 2020، با رم 8 گیگابایت و حافظه 512 گیگابایتی 899 دلار است. البته باید درنظر داشته‌باشید که هر دو محصول از تراشه M1 بهره برده و پردازنده مرکزی آن‌ها 8 هسته‌ای است؛ علاوه بر آن، پردازنده گرافیکی هر دو این محصولات نیز 8 هسته‌ است. استفاده از تراشه M1 را می‌توان انقلابی در محصولات اپل شناخت.

نکته مهمی که درباره مک مینی 2020 وجود دارد این است که، این مینی‌کیس جدید قادر به پشتیبانی از رم بالاتر از 16 گیگابایت و حافظه SSD بالاتر از 2 ترابایت نیست. در موقع انتخاب مک مینی جدیدتان باید توجه داشته باشید که امکان ارتقا رم در این سری وجود ندارد.

>> برای اطلاع از قیمت macbook pro از فروشگاه اپل فا روی لینک کلیک کنید<<

بررسی مک مینی 2020 با تراشه M1

طراحی و دیزاین

مک مینی نیز همانند برادران خود یعنی مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو، از نظر طراحی تغییرات گسترده‌ای نداشته و تقریبا با همان شکل قبلی روانه بازار شده است. این محصول در ابعاد 1.4 * 7.7 *7.7 اینچی( 3.6 * 19.7 * 19.7 سانتی‌متری) طراحی و ساخته شده؛ که دقیقا مشابه مدل 2018 است. البته از نظر وزنی مدل 2020 در حدود 1.3 کیلوگرم است که حدودا 100 گرم سبک‌تر از مک مینی ارائه شده در سال 2018 می‌باشد.

البته طراحی‌های ساده و خاص اپل، باعث شده‌است که محصولات آن مانند مک مینی 2020، در بین رقبای خود طرحی جذاب از نظر مخاطب داشته و اندازه کوچک آن بسیار مخاطب‌پسند باشد. تنها تفاوت ظاهری که در سری جدید مک‌مینی ایجاد شده‌است، ارائه رنگ نقره‌ای است. مک‌مینی که در سری قبل تنها به رنگ خاکستری به بازار عرضه شده بود، این‌بار با دو رنگ خاکستری و نقره‌ای در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

بررسی مک مینی 2020 با تراشهM1

درگاه ورودی

در مک مینی 2020 با تراشه اختصاصی M1 دارای یک پورت شبکه اترنت می‌باشد که برای اتصال به اینترنت از طریق کابل در نظر گرفته شده‌است. در این مینی کیس جذاب،  2 پورت USB -Type C با پشتیبانی Thunderbolt، یک پورت HDMI، دو پورت USB-A و یک جک ۳.۵ میلیمتری جای گرفته است.

مک مینی 2020 جدید می‌تواند به صورت همزمان از دو نمایشگر پشتیبانی کند. یک تصویر خروجی از طریق پورت تاندربولت با رزولوشن 6K و فرکانس 60 هرتز و تصویر دیگر با رزولوشن 4K در 60 هرتز از طریق HDMI 2.0 متصل می‌شود. بهتر است هنگام خرید مک مینی ۲۰۲۰ با تراشه M1 ماوس و کیبرد را هم تهیه کنید.

کارایی مک مینی 2020

در ابتدا طرفداران زیادی نگران افت کارایی مک مینی به دلیل تغییر پردازنده بودند. بررسی مک مینی 2020 را با چگونگی عملکرد آن ادامه می‌دهیم. مینی کیس جدید خانواده اپل با سیستم عامل macOS Big Sur عرضه می‌شود که دارای عملکرد بسیار خوبی است و می‌توانید به راحتی برنامه‌های قدیمی‌تان را روی آن اجرا کنید. علاوه‌برآن، شما با وجود تراشه M1 می‌توانید برنامه‌های iOS را نیز روی آن نصب کنید.

در کنار تمام ویژگی‌های جذابی که مک مینی 2020 دارد، مهم‌ترین قابلیت آن تراشه M1 که دارای CPU (پردازنده مرکزی) ۸ هسته و پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای گرافیکی (GPU) است. در سایه تراشه اختصاصی اپل، سرعت پردازش این محصول 3 برابر بیشتر از نسخه قبلی شده‌است. در تست چند هسته Cinebench R23 تراشه M1 امتیاز 7555 را کسب کرد؛ این امتیاز بسیار بالاتر از پردازنده‌های اینتل است که باعث پیشرفت چشم‌گیر در عملکرد مک مینی می‌شود.

بررسی مک مینی 2020

مک مینی با تراشه M1 یا اینتل؟

همان‌طور که در طول مقاله اشاره کردیم، تراشه M1 مک مینی را به یک دستگاه کاملا کاربردی برای استفاده‌های روزمره تبدیل کرده‌است. البته با نگاهی به نظر کاربران می‌توان نتیجه گرفت که مک مینی با پردازنده اینتل، در برخی جهات موفق‌تر بوده و رضایت کاربران را به خود جلب کرده‌است. یکی عمده‌ترین دلایل محبوبیت مک‌مینی با تراشه اینتل این است، که مک مینی M1 قادر به پشتیبانی رم بالای 16 گیگابایت نیست؛ در حالی که سیستم‌های بر پایه اینتل تا 64 گیگابایت رم را نیز پشتیبانی می‌کند.

نکته دیگری که باعث شده‌است برخی مک‌مینی‌های مبتنی بر اینتل را ترجیح دهند، استفاده از کارت گرافیکی اکسترنال است؛ این مزیت در مک مینی با تراشه M1 فعلا دیده نمی‌شود اما کوپرتینویی‌ها وعده دادنده به زودی مک‌های جدید از کارت گرافیکی اکسترنال پیشتیبانی خواهد کرد. بنابراین اگر نیاز به رم بالای 16 گیگابایت دارید یا دوست دارید از از کارت گرافیک اکسترنال استفاده کنید، مک مینی با تراشه M1 نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

بایدها و نباید‌هایی درباره این محصول

در این مقاله به بررسی مک مینی 2020 با تراشه M1، جدیدترین و کوچک‌ترین مک کمپانی اپل، پرداختیم. همان‌طور که مشاهده کردید، این دستگاه کوچک و جذاب دارای نقاط شگفت‌انگیز و البته نقاط ضعف کوچکی نیز می‌باشد. در حالت کلی اگر درمورد خرید یا عدم خرید این محصول شک دارید، جمع‌بندی زیر می‌تواند به تصمیم‌گیری‌تان کمک کند.

این محصول برای شما مناسب است اگر…

نیاز به مک کوچک و قدرتمندی دارید؛ صدای کم و اندازه کوچک و سیستم قدرتمند آن می‌تواند شما را در انجام کارهای روزمره‌تان به بهترین شکل یاری دهد. می‌خواهید در قبال خرید جدیدترین سری مک‌های اپل، هزینه کمتری صرف نمایید؛ مک مینی جدید ارزان‌ترین راه دستیابی به مک‌های پرقدرت اپل است. این محصول به راحتی قابل مقایسه با مدل‌های آی‌مک است؛ درحالی که هزینه بسیار کمتری نسبت به آی‌مک دارد. اگر نیاز به برنامه‌های iOS دارید؛ شما می‌توانید به لطف تراشه M1 تمامی برنامه‌های کاربردی iOS را در مک مینی خود اجرا کنید.  

این محصول برای شما مناسب نیست اگر…

می‌خواهید در آینده آن را ارتقا دهید.؛ این مک جدید، به دلیل وجود تراشهM1 قابل ارتقا نخواهد بود. نظر شما درباره مک مینی‌های جدید اپل با تراشه M1 چیست؟ ترجیح می‌دهید مک‌مینی‌های با پردازنده Intel را خریداری کنید یا به سراغ سخت‌افزار اختصاصی اپل می‌روید؟ نظرات خودتان را برای ما بنویسید.

در صورتی که قصد خرید محصولات اپل از جمله خرید آیپد، خرید ایفون و خرید اپل آیدی را دارید می توانید به وب سایت فروشگاه اپل فا مراجعه نمایید.

macbook2022-2-BANNER-01APPLEFA