توجه : ارسال کلیه سفارشات ثبت شده از مورخ 1403/01/05 پردازش و ارسال خواهد شد و سفارشات شهر تبریز همان روز در تبریز تحویل داده خواهد شد.

محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

تفاوت مک بوک با دیگر لپ تاپ ها در چیست؟

منتشر شده در ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۰
دسته‌بندی : بررسی مک , نقد و بررسی

تفاوت مک بوک با دیگر لپ تاپ ها

لپ تاپ ها رایانه هایی هستند که قابلیت حمل شدن دارند و شما در هر زمان و مکانی می توانید به رایانه خود دسترسی داشته باشید. لپ تاپ ها امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرند، با این حال خرید یک رایانه قابل حمل با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله می خواهیم به تفاوت بین مک بوک با دیگر لپ تاپ ها بپردازیم.

بنابراین اگر شما هم قصد خریدن مک بوک را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین تصمیم را در هنگام خرید اتخاذ کنید. در واقع مک بوک ها نیز جزء رایانه ها دسته بندی می شوند که تنها تفاوت آن در نگاه اول با دیگر لپ تاپ ها این است که مک بوک ها محصول شرکت اپل می باشند. تفاوت ها تنها در نام شرکت تجاری خلاصه نمی شود و برای بررسی دقیق تر تفاوت مک بوک با دیگر لپ تاپ ها باید زمان بیشتری صرف کنیم.

تفاوت در سیستم عامل

تفاوت در سیستم عامل ( تفاوت مک بوک با دیگر لپ تاپ ها )

یکی از مهم ترین تفاوت در مک بوک ها همانند گوشی های اپل تفاوت در سیتم عامل می باشد. مک بوک ها از سیستم عامل مکینتاش بهره می برند اما سایر برند های لپ تاپ از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید : سیستم عامل مک بوک | ویژگی ها، مزایا و معایب

آیا خرید مک بوک ها با توجه به هزینه بالا ارزش خرید دارند یا خیر؟ با توجه به انتظارات شما که از یک لپ تاپ دارید تغییر می کند. اما در ادامه به تفاوت هایی که به شما کمک می کند تا بهتر تصمیم بگیرید خواهیم پرداخت.

قابلیت های سخت افزاری

بی شک یکی از مهم ترین ویژگی هایی که مک بوک ها را منحصر به فرد می کند، قابلیت های سخت افزاری مک بوک ها است. مک بوک ها مجهز به تراشه پردازنده قدرتمند، حافظه داخلی بالا، صفحه نمایش 15 اینچی، صفحه نمایش رتینا و… می باشند. همچنین هماهنگی سخت افزاری سیستم های مک بوک همواره مورد توجه کاربران قرار می گیرد.

امنیت بالا در برابر ویروس ها

یکی دیگر از ویژگی هایی که مک بوک ها را از سایر لپ تاپ ها متمایز می کند، بالا بودن امنیت مک بوک ها در برابر ویروس ها و بد افراز ها است. لپ تاپ های دیگر از امنیت نسبتاً پایینی برخوردار هستند و بنابراین شما باید برای محافظت از سیستم خود بیشتر دقت کنید.

توسعه نرم افزار و سخت افزار

توسعه نرم افزار و سخت افزار ( تفاوت مک بوک با دیگر لپ تاپ ها )

مک بوک ها محصولات شرکت اپل هستند که از صفر تا صد مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری توسط خود شرکت اپل بررسی می شود. در نتیجه توسعه نرم افزار و سخت افزار های مک بوک ها بر عهده شرکت اپل می باشد. پس مک بوک ها در مقایسه با دیگر لپ تاپ ها از کیفیت توسعه نرم افزار و سخت افزار بالاتری برخوردار هستند.

اپلیکیشن های کاربردی

زمانی که شما یکی از محصولات شرکت اپل را خریداری می کنید، هزینه بالایی پرداخت می کنید. در نتیجه شرکت اپل برای کاربران خود امکان نصب و استفاده از برخی اپلیکیشن های کاربردی را کرده است. شما با خرید یک مک بوک می توانید از این اپلیکیشن های منحصر به فرد که برای مک بوک ها طراحی شده اند، استفاده کنید.

عمر بالای باتری

یکی دیگر از تفاوت های مک بوک نسبت به سایر لپ تاپ ها بالا بودن عمر باتری و میزان شارژدهی بالا در آن است. همچنین با استفاده از مک بوک ها به آسانی می توانید به سایر محصولات اپل خود متصل شوید و به داده های خود در هر زمان و مکان دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید : طریقه شیر کردن اینترنت مک

با توجه به مزیت های مک بوک ها نسبت به دیگر لپ تاپ ها شاید بهترین گزینه انتخابی پیش رو انتخاب مک بوک ها باشد، اما باید توجه داشت که مک بوک ها در کنار مزایای خود معایبی نیز دارند و برای یک انتخاب صحیح باید نقاط ضعف مک بوک ها را نیز بررسی کنیم.

محدودیت نصب برخی از برنامه ها

محدودیت نصب برخی از برنامه ها ( تفاوت مک بوک با دیگر لپ تاپ ها )

همانطور که گفته شد شرکت اپل برنامه های منحصر به فردی برای کاربران خود ارائه می کند، اما متفاوت بودن سیستم عامل محدودیت هایی را برای مک بوک ها ایجاد می کند. برخی از برنامه هایی که در سیستم عامل ویندور نصب می شوند را نمی توان در مک بوک ها نصب کرد.

عدم امکان ارتقای حافظه داخلی

یکی از بزرگترین معایب مک بوک ها از نظر کاربران عدم ارتقای حافظه داخلی است. نبود این قابلیت مک بوک ها باعث تمایل افراد زیادی به سایر لپ تاپ ها شده است. 

قیمت بالای مک بوک ها

قیمت بالای مک بوک ها ( تفاوت مک بوک با دیگر لپ تاپ ها )

یکی از عواملی که نقش مهمی در محدودیت مک بوک ها بازی می کند بالا بودن قیمت مک بوک است. شرکت اپل همواره در ساخت و تولید محصولات خود دقت زیادی به خرج می دهد و برای ارائه یک محصول با کیفیت و منحصر به فرد از تمامی امکانات در دسترس استفاده می کند.

بیشتر بخوانید : بازگرداندن مک بوک پرو به حالت کارخانه

به همین دلیل بسیاری از محصولات اپل در کنار ویژگی های ارزشمند قیمت بالایی دارند. بالا بودن قیمت در مک بوک ها باعث شده تا افراد سایر لپ تاپ ها را نیز مورد بررسی قرار دهند. در ادامه به طور خلاصه ویژگی های مک بوک ها و ویندوز رابرای شما ارائه می کنیم:

سیستم عامل مک بوک

  • مک بوک ها به مراقبت کمتری نیاز دارند.
  • مک ها نسبت به حملات ویروسی و بد افزار ها مقاوم تر هستند.
  • مک بوک ها تجربه ای مبتنی بر یونیکس ارائه می کنند.
  • بیشتر نرم افزار های مک بوک بر رابط کاربری تاکید دارند.
  • مک بوک ها به آسانی به سایر محصولات اپل متصل می شوند.

سیستم عامل ویندوز

  • سیستم عامل ویندوز از لحاظ نرم افزار و سخت افزار انعطاف پذیری بیشتری دارد.
  • نرم افزار های کاربردی برای سیستم عامل ویندوز بیشتر است.
  • اجرای بازی های رایانه ای در ویندوزها حرفه ای تر است.
  • ویندوز ها نسبت به مک بوک ها طرفداران زیادی دارد.
  • ویندوز از موزیک پروداکشن بهتر پشتیبانی می کند.

نتیجه گیری

مک بوک ها نیز رایانه های شرکت اپل هستند که با نام مک بوک شناخته شده اند و ویژگی های منحصر به فردی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری با سایر لپ تاپ ها دارند. همچنین مهم ترین تفاوت در مک ها تفاوت در سیستم عامل می باشد که از سیستم عامل مکنیتاش بهره می برند. اینکه کدام سیستم عامل بهتر است بستگی به انتظارات شما از رایانه خود دارد. در نتیجه با توجه به مزایا و معایب مک بوک ها نسبت به سایر لپ تاپ ها، انتظارات و میزان هزینه می توانید دستگاه مورد نظر خود را تهیه کنید.همچنین برای اطلاع از قیمت macbook pro از فروشگاه اپل فا روی لینک کلیک کنید.

منبع : اپل فا

macbook2022-2-BANNER-01APPLEFA