محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل

منتشر شده در ۲۲ خرداد , ۱۴۰۰

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل

امسال شاهد سی و دومین کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل (WWDS) هستیم. این کنفرانس همانند سال های گذشته به صورت آنلاین و با تمرکز بر روی تکنولوژی های امروزی برگزار می شود. در سال های قبل از کرونا این رویداد در “سان خوزه کالیفرنیا” برپا می شد و قیمت بلیط شرکت در آن تقریبا به میزان 1600 دلار بود. اما امسال این امکان برای علاقه مندان فراهم شده است تا به صورت رایگان بتوانند کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل را از راه های مختلف به صورت آنلاین مشاهده کنند. در این کنفرانس جهانی به موضوعاتی مانند ویژگی ها و فناوری های جدید در صنعت و نحوه استفاده از آن ها برای سیستم عامل های iOS , iPadOS , macOS , tvOS و watchOS پرداخته می شود. در ادامه تمامی ویژگی های iOS 15 را برای شما بررسی می کنیم. لطفا با اپل فا همراه باشید.

ویژگی های iOS 15 ( کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل )

پیام ها، عکس ها و فیس  تایم

در این به روز رسانی فیس تایم به ویژگی های جدیدی مجهز شده است، که امکان تجربه ای بی نظیر برای کاربران را فراهم می آورد. فیس تایم با استفاده از ویژگی special audi صدای محیط اطراف را کاهش می دهد و باعث ارتباط بهتر بین کاربران می شود. همچنین یکی دیگر از ویژگی های افزوده شده به فیس تایم، اضافه شدن حالت پرتره است. حالت پرتره در پس زمینه فیس تایم جذابیت آن را دو چندان می کند. در ادامه تغیراتی که در فیس تایم رخ داده این است که می توانید به راحتی تماس ها را share play کنید، با دوستان خود به موسیقی گوش داده یا فیلم تماشا کنید.

بیشتر بخوانید : حل مشکل قطع و وصل شدن ایرپاد از آیفون

عکس ها و پیام ها نیز در سیستم عامل جدید سهم خود را از بروز رسانی دریافت کرده اند. با تغییراتی که در پیام ها و عکس ها رخ داده است می توانید کلاژهایی را با تصاویر مستقیم ارسال کنید. یکی دیگر از تغییراتی که در این بروز رسانی جدید ایجاد شده است، مربوط به ابزار جستجو در آیفون یعنی spotlight است. این ابزار به شما امکان می دهد تا بتوانید به راحتی در سراسر وب به صورت بهینه جستجو کنید. شما با استفاده از این فناوری می توانید عکس ها را برای متن جستجو کرده و بلافاصله از آن استفاده کنید.

مک او اس ( کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل )

کنترل اعلان ها

در به روز رسانی جدید امکان کنترل اعلان ها برای کاربران فراهم شده است. شما با این فناوری جدید می توانید اعلان های خود را دسته بندی کنید و در ساعات مختلفی که تعیین می کنید، اعلان های مربوطه را دریافت کنید. برای مثال زمانی که شما سرکار هستید فقط پیام های همکاران خود را دریافت می کنید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که پیام های از دست رفته در این تایم را چگونه مشاهده کنید؟ اما ios 15 خلاصه ای از اعلان های از دست رفته را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از مزایای کنترل اعلان ها این است که حتی در زمان محدود کردن اعلان ها، مخاطبین شما می توانند به شما دسترسی داشته باشند و پیام های مخاطبین شما با عکس نمایه ای که انتخاب شده اند برای شما نمایش داده می شوند.

تبدیل گوشی به کارت

اگر شما هم دچار حواس پرتی هستید و همواره کارت های خود را فراموش می کنید، ios 15 به کمک شما می آید. ios 15 در این بروزرسانی از استاندارد بی سیم کوتاه برد پشتیبانی می کند و در آینده ای نه چندان دور تلفن های هوشمند شما جایگرین کارت های هتل، گواهینامه رانندگی، کلید اتومبیل و … می شوند. به عبارتی دیگر با در دست داشتن تلفن هوشمند خود می توانید آسوده تر و بدون دغدغه از خانه خارج شوید.

ipados 15 : یارانه بصری

ipados 15 : یارانه بصری ( کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل )

یکی از مهم ترین به روز رسانی ها مربوط به ipados 15 است که امکان توسعهٔ مستقیم برنامه ها را فراهم می کند. در ادامه به برخی از این ویژگی ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید : با کلید های میانبر در آی مک آشنا شوید

ابزارک ها و حالت چند وظیفه ای

با اضافه شدن ابزارک ها و حالت چند وظیفه ای این امکان برای کاربران فراهم شده است که صفحهٔ اصلی خود را بهتر سازماندهی کنند. برای مثال شما با استفاده از حالت چند وظیفه ای می توانید زمانی که از دو برنامه به صورت همزمان استفاده می کنید، این دو برنامه را باهم ترکیب کرده و در یک قفسه مجازی قرار دهید. به طور کلی ابزارک ها و حالت چند وظیفه ای به بهبود عملکرد شما کمک می کنند.

یادداشت ها

برنامهٔ نوت یا همان یادداشت نیز یک به روز رسانی جدید دریافت کرده است. در این بروز رسانی زمانی که در مرورگر وب چیزی را جستجو می کنید، اگر اطلاعات مرتبطی با یادداشت های شما وجود داشته باشد آن را برای شما نماش می دهد. همچنین شما می توانید برای سهولت در یافتن یادداشت های خود، آن‌ها را با کلمات کلیدی برچسب گذاری کنید و در صورت نیاز به آسانی به هر کدام از یادداشت های خود دسترسی داشته باشید.

Watchos 8 : سلامت و ذهن آگاهی

Watchos 8 : سلامت و ذهن آگاهی ( کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل )

اپل واچ ها مثل همیشه تمرکز زیادی بر روی سلامتی دارند. برنامه های جدید ذهن آگاهی، تمرینات مختلفی را دربارهٔ ذهن آگاهی و تکنیک های تنفس ارائه می دهند. یکی دیگر از ویژگی هایی که در آینده نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود این است که اپل واچ ها میزان تنفس شما را هنگام خواب اندازه گیری خواهند کرد و هر گونه تغییری در فرآیند اندازه گیری را به شما گزارش خواهند داد. به طور کلی اپل واچ ها در سری جدید بروزرسانی های خود نیز تمرکز زیادی بر روی سلامتی و پیگیری وضعیت بدنی دارند و از یک سبک زندگی سالم حمایت می کنند.

بیشتر بخوانید : آموزش قفل کردن آیفون یا آیپد بدون استفاده از کلید پاور

حریم خصوصی و امنیت

حریم خصوصی و حفاظت از داده ها یکی از موضوعات اصلی برای کمپانی اپل می باشد. در بروز رسانی های قبلی نیز این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار بود. در این به روز رسانی، اپل از ردیابی ایمیل از طریق پیکسل های پنهان جلو گیری می کند. در ادامه نیز برخی از ویژگی های جدید به شرح زیر می باشد:

• سیری همچنین در آینده در خانه های هوشمند نیز به کار خواهد گرفته شد.

• سیری به صورت محلی به صورت آفلاین و سریع تر کار می کند.

• ویژگی special audio در tvos ها نیز در دسترس است و جلوه های فضایی بهتری را برای کاربران ارائه می کند.

• با استفاده از ویژگی object capture تمامی اشیا به سرعت به مدل های سه بعدی تبدیل می شوند.

• اپ استور نیز در آینده از رویدادهای درون برنامه ای پشتیبانی خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مقاله تمامی مواردی که درکنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل مطرح شد را طور مختصر برای شما آوردیم. همانطور که گفته شد در این کنفرانس بیشتر بر روی ios 15 , ipados 15 و watchos 8 بحث شد و مثل همیشه اپل بر روی حریم خصوصی و محافظت از داده ها و پیگیری سلامت بیشتر از هر چیزی تاکید کرد. ممنون که تا اینجا مارو همراهی کردین. اگر این مقاله براتون مفید بود خوشحال میشیم که برای دوستاتونم بفرستید و نظراتتون رو در بخش دیدگاه ها برامون بنویسید.

همراهان عیزیز اپل فا اگر قصد خرید ایرپاد پرو و یا خرید آیپد را دارید روی لینک کلیک کنید همچنین جهت اطلاع از قیمت ایرپاد اپل، قیمت اپل واچ و قیمت آیفون ۱۳ به وبسایت اپل فا مراجعه نمایید

منبع : 9to5mac.com