محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

با کلید های میانبر در آی مک آشنا شوید

منتشر شده در ۱۰ خرداد , ۱۴۰۰
دسته‌بندی : آموزش , آموزش مک

کلید های میانبر در آی مک

آی مک، نام کامپوترهای چند کاره یا همان All in One های اپل می باشد. این محصول (iMac)، در واقع به عنوان نسل جدید و بهبود یافته از کامپیوترهای All in One محسوب می شود. جالب است بدانید که برخی از ویژگی های این محصول، در سایر All in One ها وجود نداشته و منحصر به کمپانی اپل می باشد. استفاده از پورت تاندربولت، وجود صفحه نمایش شفاف، پشتیبانی از نسل چهارم پردازشگر اینتل Haswell، بهره مندی از آخرین پردازشگر گرافیکی تولید شده توسط شرکت NVIDIA و استفاده از تکنولوژی Fusion Drive در هارد، از جمله مزایایی هستند که کاربران آی مک از آن بهره مند می شوند.

به طور کلی باید آیمک اپل را یک محصول قدرتمند و فوق العاده کاربردی به شمار آورده و آن را برای کاربران نیمه حرفه ای و حرفه ای، گزینه ای ایده آل دانست. تیم طراحی این شرکت، با انتخاب صفحه نمایش هایی با رزولوشن بالا، ضخامت کم و کیفیت فوق العاده، نمایش تصویر در این محصول را به حد اعلایی رسانده اند. جالب است بدانید که مدل ۲۱٫۵ اینچی آی مک، دارای رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ بوده و برای مدل‌ ۲۷ اینچی نیز رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید : تفاوت مک بوک با دیگر لپ تاپ ها در چیست؟

بهره مندی از فرآیند جدید با (Plasma Deposition) در All in One های جدید اپل، از جمله ویژگی های قابل توجه صفحه نمایش این محصول به شمار می رود. در نتیجه ی حذف فاصله ۲ میلی‌ متری بین قاب پشت و LCD آی مک به کمک تکنیک Friction Stir Welding، شاهد انعکاس نور کمتر (تا ۷۵%) نسبت به صفحه نمایش مدل‌های قبلی و ایجاد رنگ‌های دقیق، واقعی و پرطراوت در این دستگاه هستیم. وجود این ویژگی ها باعث شده آی مک اپل، قدرت نمایش فوق العاده ای داشته و در رقابت با سایر مدل های All in One، پیشتاز باشد.

چرا کلید های میانبر؟

کلیدهای میانبر یک راه عالی برای حفظ زمان و تسریع در زمان انجام کارهای شما هستند. ضربه روی دو یا سه دکمه کلید بسیار راحت تر از جستجو در پوشه های پیچیده است. اما استفاده از میانبرها به دانش و حافظه شما بستگی دارد. باید زمان خود را برای یادگیری آن ها صرف کنید تا در مواقع نیاز بتوانید از آن ها استفاده کنید. در این مقاله از اپل فا به کلید های میانبر در آی مک که دانستن آن ها برای کاربران ضروری است می پردازیم. ترکیبات مفید کلید های میانبر مک را پوشش می‌دهیم که موجب صرفه جویی در وقت و استرس می شوند.

کلیدهای میانبر پرکاربرد در آی مک

کلیدهای میانبر پرکاربرد در آی مک ( کلیدهای میانبر پرکاربرد در آی مک )

ترکیب کلیدهای Cmd + Option + Shift + V یک ترکیب کاربردی است که به شما اجازه می دهد فایلی را که کپی کرده اید با همان فرمت پست کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به تغییر فرمت فایل های مورد نظرتان نخواهید داشت.

برای فعال کردن منوی اضافی یادداشت های متنی در macbook یا imac خود، کافی است کلید های Option + Right-Click را به صورت هم زمان نگه دارید.

اگر Option + hitting را نگه داشته و هر یک از کلید هایی که بالای آن اعداد است را نگه دارید، تنظیمات مربوط به صدا و روشنایی برای شما فعال می شود.

گزینه های Cmd + Space، به عنوان یکی از کاربردی ترین ترفندهای مکینتاش، امکان دسترسی سریع به نورافکن های صفحه نمایش را برای شما فراهم می سازند.

بیشتر بخوانید : طریقه شیر کردن اینترنت مک

OS X به شما این امکان را می دهد که کلمات را به دیکشنری منتقل کنید، به سادگی کلمات را برجسته کنید و راست کلیک کنید. این ترفند به ویژه برای کاربران نوت بوک های لمسی بسیار مفید بوده و به آنها این امکان را می دهد که با سه انگشت روی یک کلمه ضربه بزنند و فرایندهای ذکر شده را انجام دهند.

به واسطه یکی دیگر از ترفندهای مکینتاش، می توانید چند مورد را برجسته سازی کرده و با ضربات متعدد روی کلید فاصله، آن را در میانبرها یا Quick Look قرار دهید. به این ترتیب، دسترسی به این موارد با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

اما می رسیم به یکی از ترفندهای جذاب سیستم عامل مک یعنی مخفی کردن پنجره ها؛ شما می توانید به راحتی پنجره های مورد نظرتان را مخفی کنید. برای این کار کافی است Cmd + H با هم زمان با هم نگه دارید.

کلیدهای Alt + backspace باعث می شوند که در هنگام تایپ، یک کلمه به طور کامل حذف شده و به صورت حرف به حرف پاک نشود.

با نگه داشتن هم زمان کلیدهای فاصله و Ctrl + Cmd می توانید صفحه کلید نگارش emoji را فعال کنید.

نگه داشتن هم زمان کلیدهای Cmd + ~ به شما اجازه می دهد بتوانید در برنامه مربوط به پنجره ای که در آن هستید، تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید.

بیشتر بخوانید : سیستم عامل مک بوک | ویژگی ها، مزایا و معایب

ترکیب دو کلید Shift + Option این امکان را برای شما فراهم می کند که تنظیمات جزئی تر و تخصصی تری را در بخش صدای مک بوک فعال نمایید.

یکی از جالب ترین ترفندهای مکینتاش این است که وقتی صدا را تغییر می دهید، با نگه داشتن دکمه Shift می توانید مک بوک یا All in One اپل خود را مات کنید.

برای فعال کردن نوار مربوط به URL در مرورگر سیستم مک خود، باید کلیدهای Cmd و L را به صورت هم زمان نگه دارید.

Cmd + Shift + 3 برای گرفتن اسکرین شات از صفحه کاربرد دارد.

اگر قصد دارید از بخش کوچکی از صفحه لپ تاپ یا کامپیوتر apple خود اسکرین شات بگیرید، نگه داشتن هم زمان کلیدهای Cmd + Shift + 4 کار شما را راحت تر می کند.

جهت اسکرین شات گرفتن از یک پنجره خاص در مک، ترکیب کلیدهای Cmd + Shift + 4 + Space به شما کمک خواهد کرد.

یکی دیگر از ترفندهای مکینتاش، مربوط به امضای دیجیتالی داکیومنت است که برای فعال کردن آن باید از Preview استفاده کنید.

پایین نگه داشتن کلید شیفت باعث می شود وقتی یک پنجره در حالت minimize است، آیکون آن مخفی شود.

اگر کلید های میانبر در آی مک دیگری را می‌شناسید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، در بخش دیدگاه معرفی کنید تا به لیست این مقاله اضافه کنیم. درصورتی که از مقالات سایت اپل فا خوشتون اومده و بنظرتون مفید هستن، حتما مقاله های دیگه مارو در قسمت وبلاگ می توانید بخوانید همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت macbook pro  از فروشگاه اپل فا و خرید آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس از فروشگاه ما روی لینک کلیک کنید.

macbook2022-2-BANNER-01APPLEFA