محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

بررسی مشخصات احتمالی نسل سوم آیفون SE

منتشر شده در ۳ تیر , ۱۴۰۰

نسل سوم آیفون SE

تاکنون شایعات مختلفی درباره آیفون SE 2021، مدل بعدی گوشی‌ مقرون‌به‌صرفه اپل منتشر شده است که در ادامه، آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اپل معمولا مدل‌های جدید آیفون SE را بهار به نمایش می‌گذارد؛ اما امسال خبری از مدل بعدی این تلفن هوشمند در رویداد Spring Loaded نبود. به جای آن، در این مراسم از یک مدل آیفون ۱۲ بنفش رونمایی شد که اینترنت را به شور و هیجان انداخت. به گزارش اپل فا، اگر جزو آن دسته‌ای باشید که در حال پول جمع کردن برای خرید جدیدترین مدل گوشی مقرون‌به‌صرفه و پرفروش اپل هستند، باید اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشید.

تاکنون شایعات مختلفی درباره مشخصات مختلف نسل سوم SE منتشر شده است. هنوز چند ماه تا زمان احتمالی رونمایی این محصول در رویداد پاییزه اپل باقی مانده است؛ البته عده‌ای می‌گویند آیفون SE تا سال ۲۰۲۲ معرفی نخواهد شد و باید بیشتر از همیشه برای آن صبر کرد. تفاوتی ندارد این محصول پرطرفدار در چه ماه یا سالی رونمایی می‌شود و طرفداران آن همیشه منتظر نسل بعدی هستند؛ بنابراین اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از این دستگاه داشته باشید، این مقاله اپل فا را تا انتها بخوانید، زیرا در آن تمام مطالب منتشرشده درباره iPhone SE جمع آوری شده است.

اندازه iPhone SE 3 تغییر نخواهد کرد

در دنیای گوشی‌های هوشمندی که روزبه‌روز در حال بزرگ‌تر شدن هستند، آیفون SE به دلیل اندازه کوچک، قابلیت‌های مناسب و قیمت به‌صرفه طرفداران زیادی دارد و افراد بسیاری آن را خریداری می‌کنند. آیفون SE نسل اول در یک قاب کوچک ۴ اینچی ارائه شد و به دلیل داشتن اندازه کوچک، توسط افراد زیادی مورد ستایش قرار گرفت. نسل دوم آیفون SE که سال گذشته به بازار عرضه شد، خیلی کوچک نبود؛ اما اپل با اضافه کردن ویژگی‌های دیگری به دستگاه مذکور این مسئله را جبران کرد. شرکت سازنده نسل دوم آیفون SE را به تراشه بیونیک A13 پرچم‌دار مجهز کرد؛ همان قطعه‌ای که در هر یک از چهار عضو خانواده آیفون ۱۲ قرار دارد.

طبق گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، به نظر می‌رسد که اندازه آیفون SE 3 آینده تغییر نخواهد کرد. گفته می‌شود، همانند آیفون SE 2020، نسل بعدی آن نیز دارای صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی خواهد بود. البته ممکن است برای کسانی که بودجه بیشتری دارند، در کنار مدل اصلی، نسخه دیگری نیز معرفی شود که دارای اندازه بزرگ‌تری است. به یاد داشته باشید، آیفون SE دو مخاطب اصلی دارد: خریدارانی که علاقه‌ای به پرداخت ۷۹۹ دلار برای آیفون ۱۲ (۹۹۹ دلار برای نسخه پرو یا ۱۰۹۹ دلار برای پرومکس) ندارند و کسانی که تلفن‌های جمع‌وجور را ترجیح می‌دهند.

نسل جدید آیفون SE با طراحی رترو عرضه خواهد شد

تاکنون شایعات زیادی در فضای مجازی منتشر شده است که از تغییر اساسی در طراحی آیفون SE 3 خبر می‌دهند؛ اما گزارش اخیر مینگ چی کو همه آن‌ها را تکذیب می‌کند. این فرد می‌گوید نسل سوم آیفون SE شبیه مدل‌های موجود خواهد بود. اگر حرف او درست باشد، جدیدترین مدل آیفون SE دارای همان طراحی رترو خواهد بود. این بدان معنا است که در این دستگاه نیز حاشیه‌های قطور معروف آیفون SE در بالا و پایین وجود خواهد داشت. همچنین شاهد استفاده از دکمه فیزیکی صفحه اصلی خواهیم بود که احتمالا برای افزایش تجربه لمسی کاربر، از تاچ‌ آی‌دی پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود مانند نسخه ۲۰۱۶، آیفون SE آینده تنها از یک دوربین در پشت گوشی برخوردار است.

صفحه‌نمایش LCD و پشتیبانی از اینترنت همراه نسل پنجم

شایعات حاکی از آن است که برای نسل سوم آیفون SE نیز خبری از پنل OLED نیست و این دستگاه از نمایشگر LCD استفاده می‌کند. عموماً صفحه‌نمایش‌های OLED دارای سرزندگی بیشتر، کنتراست غنی‌تر و رنگ مشکی بهتری هستند. بسیاری دوست دارند اپل در نسل بعدی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه خود از نمایشگر OLED استفاده کند؛ زیرا در حال حاضر وان‌پلاس و ردمی در OnePlus Nord و Redmi Note 10 Pro از این پنل استفاده می‌کنند. در گزارش مینگ چی کو ذکر شده است که در این بخش تغییری رخ نخواهد داد و اپل هنوز پنل LCD را ترجیح می‌دهد؛ اما مواردی مانند پشتیبانی از ۵G به مدل بعدی آیفون SE اضافه خواهد شد.

آیا نسخه پلاس آیفون SE عرضه خواهد شد

پاسخ این سؤال مثبت است. اکنون مدتی است تحلیلگر مذکور درباره نسخه‌ بزرگ‌تر آیفون SE صحبت می‌کند. وی ابتدا پیش‌بینی کرده بود این گوشی هوشمند در اواخر سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. آوریل ۲۰۲۰، یکی از یوتیوبرهای معروف دنیای فناوری به نام جان پراسر نیز درباره وجود آیفون SE با اندازه بزرگ توییتی منتشر کرده بود.

آیفون SE 3 احتمالاً تا سال آینده وارد بازار نخواهد شد

اگر در خرید آیفون SE 3 ثابت‌قدم هستید، باید صبور باشید. طبق گفته‌های مینگ چی کو، نسخه سوم آیفون SE امسال در رویداد پاییزه اپل ظاهر نمی‌شود؛ اما می‌توان آن را در نیمه اول ۲۰۲۲ مشاهده کرد. 

برای اطلاع ازقیمت روز آیفون، قیمت آیفون ۱۳،خرید آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس از فروشگاه اپل فا روی لینک کلیک کنید.