محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

در رویداد Spring Loaded اپل چه گذشت؟

منتشر شده در ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۰

رویداد Spring Loaded اپل

در رویداد Spring Loaded اپل که دیشب در 21 آوریل سال 2021 (31 فروردین 1400) برگذار شد؛ شرکت اپل از محصولات و خدمات جدید خود رونمایی کرد و مهم‌ترین بخش‌های رویداد دیشب، معرفی آیمک و آی پد پرو جدید با تراشه‌ی قدرتمند M1 بود. آی‌مک ۲۴ اینچی از نسخه‌ی پیشین ۲۱ اینچی، ۵۰ درصد ابعاد کوچک‌تری دارد. اپل می‌گوید تراشه‌ی M1 تا ۸۵ درصد قدرت پردازشی بیشتر و ۲ برابر گرافیک سریع‌تر برای کاربران آی‌مک جدید فراهم می‌کند. در سوی دیگر میدان، آیپد پرو ۲۰۲۱ قرار دارد که هر دو نسخه‌ی ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی آن اکنون از تراشه‌ی M1 قدرت می‌گیرند و بسیار به دنیای مک بوک نزدیک شده‌اند.

بیشتر بخوانید : ۲۲ ویژگی برتر گوشی های آیفون

آیپد پرو جدید به لطف این تراشه، ۵۰ درصد CPU قدرتمندتر و ۴۰ درصد گرافیک سریع‌تر در مقایسه با نسل گذشته دارد و از اتصال 5G‌ پشتیبانی می‌کنند. همچنین به پورت USB 4 با تاندربولت ۳ مجهز شده‌اند که پهنای باند ۴۰ گیگابیت بر ثانیه دارد و به نسخه‌ی بزرگ‌تر به نمایشگر Liquid Retina XDR با فناوری mini-LED مجهز شده اند. ایرتگ، ردیاب هوشمند مبتنی بر شبکه‌ی Find My، محصول مهم دیگری بود که به همراه محصولات دیگری نظیر آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی به رنگ بنفش، قاب‌های متنوع آیفون در رنگ‌‌‌های جذاب و بندهای چرمی برای ایرتگ پرده برداشت.

در ادامه با اپل فا همراه باشید تا جزئیات کامل اخبار مربوط به Spring Loaded را باهم بررسی کنیم.

آی‌مک نسل جدید

آی‌مک نسل جدید ( رویداد Spring Loaded اپل )

آی‌مک همواره یکی از نماد‌های اصلی محصولات ساخت اپل بوده است و همواره قادر به جلب توجه عموم بودند و اپل دیشب در کنفرانس Spring Loaded از نسل جدید آی‌مک با طراحی متفاوت و انقلابی رونمایی کرد. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تفاوت آی‌مک ۲۴ جدید با نسل پیشین خود، باز طراحی کامل دستگاه و تجهیز به رنگ‌های شاد متنوع است. دیگر شاهد قوس پشت بدنه نیستیم و طراحی دستگاه شبیه به نسخه‌ی غول‌پیکری از آیپد پرو شباهت دارد. این موضوع به معنای پنلی تخت و بزرگ است که در دل خود نمایشگری ۲۴ با رزولوشن 4.5K را جا داده است. نسل پیشین آی‌مک در نسخه‌ی پایه از نمایشگری ۲۱/۵ اینچی با رزولوشن 4K بهره می‌برد. بزرگ‌تر شدن نمایشگر تنها بهبود آی‌مک جدید در این زمینه نیست، بلکه به لطف استفاده از پنل‌های بسیار باکیفیت اپل و پشتیبانی از فناوری‌های HDR و True Tone، کیفیت به‌مراتب بهتری را به ارمغان خواهد آورد.

آیپد پرو نسل جدید

آیپد پرو نسل جدید ( رویداد Spring Loaded اپل )

نسل جدید آیپد پرو 2021 اپل که در دو مدل ۱۱ اینچ و ۱۲٫۹ اینچ رونمایی شده از تراشه‌ی M1 استفاده می‌کند؛ تراشه‌ای که پیش‌تر به مک بوک ایر، مک بوک پرو و مک مینی قدرت می‌بخشید. تراشه‌ی M1 آیپد پرو 2021 واحد CPU هشت هسته‌ای و واحد GPU هشت هسته‌ای دارد. اپل ادعا می‌کند آیپد پرو 2021 به‌لطف M1 به جهش بزرگی در زمینه‌ی عملکرد پردازشی درمقایسه‌ با نسل قبل دست می‌یابد؛ آن‌ها آیپد پرو 2021 را ۱۵۰۰ برابر سریع‌تر از آیپد پرو ۲۰۱۰ می‌دانند و می‌گویند تبلت حرفه‌ای جدیدشان درمقایسه‌ با مدل ۲۰۲۰ تا ۵۰ درصد قوی‌تر ظاهر می‌شود. و خرید آیپد پرو می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید : طریقه شیر کردن اینترنت مک

آیپد پرو 2021 اپل دارای موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای است و به‌گفته‌ی اپل این تبلت یعنی آیپد پرو 2021 مودم 5G دارد و درگاه USB-C این تبلت از استاندارد تاندربولت و USB 4 پشتیبانی می‌کند. این سیستم میزبان یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض جدید است. اپل تبلت آیپد پرو را با حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و دو ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه می‌کند و به‌ همراه سیستم‌عامل iPadOS 14.5 عرضه می‌شوند. مدل‌های جدید آیپد پرو در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری و در کانفیگ‌های ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی، یک ترابایتی و دو ترابایتی در دسترس قرار می‌گیرند.

آیفون 12 بنفش

آیفون 12 بنفش ( رویداد Spring Loaded اپل )

تیم کوک، مدیرعامل اپل در ابتدای مراسم Spring Loaded کوپرتینونشین‌ها، از رنگ بنفش آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی به‌عنوان نسخه‌ی ویژه‌ی فصل بهار رونمایی کرد. پیش‌فروش خرید آیفون‌ های ۱۲  و ۱۲ مینی با رنگ جدید از همین جمعه شروع و در تاریخ ۳۰ آوریل روانه‌ی بازار می‌شود. صرف‌نظر از اضافه‌شدن گزینه‌ی رنگی بنفش، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی تغییر دیگری تجربه نمی‌کنند و همانند گذشته از تراشه‌ی A14 Bionic، اتصال 5G، نمایشگر ۶٫۱ اینچی OLED موسوم به Super Retina XDR، دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی با لنزهای واید و اولتراواید به‌همراه ماژول شارژ بی‌سیم MagSafe بهره می‌برد.

 برای اطلاع از قیمت روز آیفون از فروشگاه اپل فا روی لینک کلیک کنید.

اپل ایرتگ

اپل ایرتگ ( رویداد Spring Loaded اپل )

ایرتگ را می‌توان به هر وسیله‌ای که دوست داشتید متصل کنید و آن را در اپلیکیشن Find My ردگیری کنید؛ البته اپل به این موضوع هم اشاره کرد که ایرتگ با اپلیکیشن‌ها و محصولات جانبی مختلف سازگار خواهد بود. یکی از ویژگی‌های ایرتگ قابلیتی به نام Precision Finding است. این ویژگی باعث می‌شود کاربران بتوانند محل دقیق وسیله‌ای را که به‌دنبال آن هستند، پیدا کنند. شکل استفاده از ایرتگ هم به‌لطف تراشه‌ی U1 کاملا شبیه به ایرپادز است؛ صرفا باید ایرتگ را به گوشی خود نزدیک کنید تا فعال شود. 

بیشتر بخوانید : سرویس حذف آیکلود در اپل

اپل ایرتگ به ویژگی‌های امنیتی مختلف هم مجهز شده است. به‌طور مثال آیفون یا آیپدی که به همراه دارید، می‌تواند ایرتگی که با دستگاه شما همگام‌سازی نشده را شناسایی کند و به کاربر هشدار دهد و ایرتگ به‌لطف گواهی IP67 در برابر نفوذ آب و گردوخاک مقاوم خواهد بود. حتی بدنه ایرتگ هم از استیل ضدزنگ ساخته شده است. داخل ایرتگ یک بلندگو هم قرار گرفته تا با ایجاد صدا مکان خود را برای کاربران مشخص کند.

اپل تی وی 4K

اپل تی وی 4K ( رویداد Spring Loaded اپل )

اپل‌تی‌وی جدید ششمین نسل از این محصول به‌حساب می‌آید و از تراشه‌ی A12 Bionic قدرت می‌گیرد. به‌لطف تراشه‌ی A12، اپل تی‌وی 4K قادر است تا تمامی بازی‌های موجود در اپ‌استور و همینطور اپل آرکید را اجرا کند. اپل‌ تی‌وی 4K از فناوری HDR‌ در کنار دالبی ویژن بهره می‌برد و قادر است تا ویدیوهای 4K HDR با فرمت‌های Dolby Vision و HDR10 را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را به‌راحتی پخش کند. ریموت جدید اپل تی‌وی که ریموت سیری نام دارد کاملا متحول شده است و براساس اطلاعات ارائه شده، اپل تی‌وی جدید در دو نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه خواد شد.

اپل کارت

اپل کارت ( رویداد Spring Loaded اپل )

اپل کارت، سرویس مالی اپل با هدف ایجاد تحول در سیستم‌های پرداخت اعتباری در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. کاربران اپل به‌لطف اپل کارت می‌توانستند در کنار سرویس اختصاصی Apple Pay، تجربه‌ای متفاوت از پرداخت‌های اعتباری داشته باشند. حال با گذشت حدود دو سال از زمان معرفی اپل کارت، تیم کوک در مراسم Spring Loaded اپل از قابلیت ویژه‌ای برای اشتراک‌گذاری اپل کارت با اعضای خانواده رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید : نحوه غیر فعال کردن شبکه ۵G در آیفون

حال به‌لطف Apple Card Family، مالک اپل کارت می‌تواند دسترسی به اپلیکیشن Wallet را به سایر اعضای خانواده دهد که در حساب iCloud قرار دارند. اپل کارت امکان اشتراک‌گذاری با افراد ۱۳ سال و ۱۳ سال به بالا را به مالک کارت می‌دهد که البته امکان تنظیم دسترسی به داده‌ها یا اعمال محدودیت‌هایی برای خرج کردن هر کاربر و محدودیت‌های ویژه‌ی والدین نیز وجود دارد؛ به‌عنوان مثال امکان محدود کردن دسترسی کاربران میهمان به داده تراکنش‌های اخیر خانواده یکی از دسترسی‌های مالک کارت حین دعوت محسوب می‌شود.

اپل پادکست

اپل پادکست ( رویداد Spring Loaded اپل )

سرویس پادکست اپل یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های انتشار پادکست در میان کاربران به‌ویژه کاربران اپل محسوب می‌شود. اپل در رویداد Spring Loaded اعلام کرد که اپلیکیشن Apple Podcast نیز از نو طراحی خواهد شد. نسخه‌ی جدید سرویس پادکست اپل، با هدف بهبود تجربه‌ی کاربری در بخش کانال‌ها نیز تعییراتی به خود خواهد دید. سرویس پادکست پلاس برجسته‌ترین تغییر سرویس پادکست اپل محسوب می‌شود و در کنار گزینه‌های اضافی برای گزینش، دسته‌بندی و پیشنهاد محتوا، امکان لذت‌بردن از محتوای بدون تبلیغ و دسترسی پیش‌از موعد به برخی برنامه‌های خاص را نیز خواهند داشت و با این کار، میدان را برای اسپاتیفای خالی نخواهد گذاشت.

منبع : apple.com