محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

چگونه آیفون خود را سریع شارژ کنیم؟

منتشر شده در ۲ آذر , ۱۴۰۰
دسته‌بندی : آموزش , آموزش آیفون

در سپتامبر 2021، اپل، آیفون 13 و نسخه‌ی پرو آن را؛ آیفون 13 پرو به همراه مدل های مینی و مکس مربوطه معرفی کرد. از زمان عرضه‌ی آیفون 11، عمر باتری آیفون، هر سال به میزان قابل توجهی افزایش یافته است به طوری که در مدل های جدید ظرفیت باتری داخلی تا 19 درصد افزایش پیدا کرده. آیفون 13 پرو مکس، دارای باتری بزرگی است و می ‌تواند تا 25 ساعت پخش ویدیوی استریم شده (طبق آزمایش‌های اپل) را تامین کند. در حالی که با همین شرایط عمر باتری آیفون 12 پرومکس فقط 12 ساعت بود. مهم نیست عمر باتری شما چقدر است، دیر یا زود باید آن را شارژ کنید. در این مقاله از سایت اپل فا به نحوه‌ی شارژ سریع آیفون خواهیم پرداخت، اگر شما هم نیاز به شارژ سریع آیفون خود دارید، همراه ما باشید. آنچه در این مقاله خواهیم خواند:

  • شارژ با کابل
  • آیفون خود را با MagSafe شارژ کنید
  • شارژ با شارژر Qi
  • سایر راه های شارژ سریع گوشی های آیفون

شارژ با کابل

سریع ترین راه برای شارژ آیفون 13 از طریق پورت لایتنینگ است. اما برای بهره مندی از حداکثر سرعت شارژ، به آداپتور مناسب نیاز دارید. همه‌ی آیفون های نسل 8 به بعد از شارژر 20 واتی پشتیبانی می کنند. اگر می‌ خواهید آیفون خود را با کابل لایتنینگ به USB-C همراه خود شارژ کنید، آداپتور برق باید درگاه USB-C داشته باشد. اگر از آداپتور برق با پورت USB-A قدیمی استفاده کنید، آیفون شما به این سرعت شارژ نمی شود.

آیفون خود را با MagSafe شارژ کنید

اپل با آیفون 12، محصول جدیدی برای شارژ آیفون معرفی کرد. شارژر MagSafe به پشت آیفون متصل شده و دستگاه را از طریق القایی شارژ می کند. عملکرد این شارژر نسبت به سایر شارژرها بیشتر است. از طریق MagSafe، تمام مدل های آیفون 12 و 13 می توانند حداکثر با 15 وات شارژ شوند، که دو برابر سرعت ارائه شده توسط شارژ بی سیم، از طریق استاندارد Qi می باشد.

شارژ با شارژر Qi

آیفون های جدید نیز مانند سایر گوشی های هوشمند، از شارژ بی سیم از طریق استاندارد Qi پشتیبانی می کنند. در مقایسه با MagSafe، فرآیند شارژ به طور قابل توجهی بیشتر طول می کشد و حداکثر توان شارژ آن، 7.5 وات است. شارژرهای Qi تقریبا با تمام دستگاه هایی که از شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند، سازگار هستند. بنابراین می تواند یک منبع شارژ برای همه‌ی دستگاه ها از جمله گوشی های اندرویدی و آیفون شما باشد.

سایر راه های شارژ سریع گوشی های آیفون

گوشی خود را خاموش کنید

اگرچه ممکن است به گوشی خود بسیار وابسته باشید و خاموش کردن آیفون برای شما سخت باشد، ولی مطمئناً آیفون شما در صورت خاموش شدن سریع تر شارژ شده و مصرف باتری آن کمتر می شود.

آیفون خود را در حالت هواپیما قرار دهید

هنگامی که از Wi-Fi استفاده نمی کنیم، تلفن های همراه ما دائماً در جستجوی نزدیک ترین مودم وای فای هستند. دستگاه شما امواج رادیویی را برای مکان یابی آن ها ساطع می کند و به طور مداوم در حال تجزیه و تحلیل قدرت سیگنال است. این کار انرژی صرف می کند و باعث کاهش عمر باتری گوشی شما می شود. حالت هواپیما جلوی این جستجوی مداوم را می گیرد زیرا همه‌ی اتصالات بی سیم دستگاه شما را غیرفعال می کند. آزمایشات نشان داده است که این ویژگی می تواند زمان شارژ کامل را چند دقیقه کاهش دهد.

چگونه آیفون خود را سریع شارژ کنیم؟

حالت مصرف کم (Low Power Mode) را روشن کنید

مانند حالت هواپیما، حالت مصرف کم (Low Power Mode) آیفون شما می تواند با کاهش بار کاری تلفن، شارژ را تسریع کند. وقتی حالت کم مصرف روشن است، اکثر کارهای غیر ضروری آیفون شما موقتاً کاهش پیدا کرده یا متوقف می ‌شوند.

چگونه آیفون خود را سریع شارژ کنیم؟

آیفون خود را خنک نگه دارید

بهتر است هنگام شارژ آیفون خود را خنک نگهدارید. باید از ایجاد گرمای خود دستگاه و گرمای بیش از حد بیرون اجتناب شود. برای جلوگیری از گرمای بیرون، دستگاه خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید و از قرار دادن آن بر روی سطوح داغ، مانند بالای لوازم خانگی یا سایر وسایل الکترونیکی خودداری کنید. هنگام شارژ، می بایست استفاده از برنامه‌ هایی را که ممکن است باعث افزایش دمای آیفون شوند متوقف کرد. اگر آیفون شما در هنگام شارژ شدن بسیار داغ می شود، بد نیست که قاب خود را دربیاورید تا گرمای ایجاد شده کاهش یابد.

سخن پایانی

هر چقدر هم که عمر باتری ما زیاد باشد دیر یا زود باید شارژ شود. گاهی برایمان پیش می آید که باید آیفون خود را سریع تر از معمول شارژ کنیم و برای آن نیاز به اقداماتی است. در این مقاله از سایت اپل فا به نکات شارژ سریع آیفون پرداختیم، امیدواریم که برای شما مفید واقع شده باشد. لازم به ذکر است که هنگامی که به شارژ سریع نیاز دارید، بهتر است از شارژر های سریع بی سیم اجتناب کنید زیرا ممکن است به باتری آیفون شما آسیب برساند. همراهان خوب اپل فا می توانند جهت اطلاع از قیمت روز آیفون و خرید آیفون به سایت مجموعه اپل فا مراجعه نمایند.

منبع: macworld.co.uk

مقالات پیشنهادی اپل فا: