محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

بهترین برنامه های پخش ویدیو برای مک

منتشر شده در ۱۸ دی , ۱۴۰۰
بهترین برنامه های پخش ویدیو برای مک

برنامه های پخش ویدیو برای مک

برنامه های بی شماری برای پخش ویدیو در مک وجود دارد، اما تعداد کمی از آنها ارزش وقت شما را دارند. مک ها، آیفون ها و آیپدها در پخش ویدیو خوب هستند و قطعا می توانند فرمت .mp4 و .mov را پخش کنند، اما متأسفانه، بسیاری از فرمت های ویدیویی دیگر وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی در کیفیت تصویر و صدا یا اندازه فایل دارند و برخی از آن ها بیشتر از مک مناسب ویندوز هستند. برای مثال: ممکن است تمام آن فیلم‌های خانگی را که در طول سال‌ها جمع‌آوری کرده‌اید، تمام DVDهایی که دارید و شاید همه آن نوارهای VHS که تبدیل کرده‌اید را از دست بدهید. خوشبختانه، برنامه هایی وجود دارند که می توانند تقریباً هر فرمت ویدیویی را پخش کنند. در این مقاله از سایت اپل‌فا شما را با بهترین برنامه های پخش ویدیو برای مک آشنا می کنیم. لطفا با ما  همراه  باشید. آنچه در ادامه خواهید خواند:

  • برنامه های پخش ویدیو در مک
  • Plex
  • VLC
  • IINA
  • DivX
  • Elmedia Player

برنامه های پخش ویدیو در مک

Mac در حال حاضر با پنج راه مختلف برای پخش ویدیو عرضه می شود، اگرچه هر پنج روش واقعاً از یک موتور پخش استفاده می‌کنند. بنابراین هر پنج مورد محدود به دو نوع فرمت ویدیویی هستند. با این وجود، این پنج برنامه رایگان هستند، بسیاری از ویدیوهای موجود را پخش می‌کنند و همچنین دارای مزایایی هستند. این پنج راه عبارتند از:

  1. Quick Look
  2. QuickTime Player
  3. Apple Music
  4. Apple TV app
  5. Safari

Plex

Plex برنامه ای برای سازماندهی و پخش ویدیوهای شما است. اگر سرور رایگان Plex Media را بر روی هر دستگاهی نصب و اجرا می کنید، می توانید از برنامه Plex به همان اندازه رایگان برای تماشای هر چیزی استفاده کنید. نکته کلیدی این است که می توانید آن را از طریق برنامه Plex در مک، دستگاه iOS یا Apple TV خود تماشا کنید. دلیل آن این است که Plex یک سرور رسانه ای است. مانند این است که سرویس استریم خود را داشته باشید که می‌توانید ویدیو را از مک خود به هر یک از دستگاه‌های اطراف خانه ارسال کنید.

بهترین برنامه های پخش ویدیو برای مک

Plex در اصل رایگان است. یک گزینه Plex Pass وجود دارد که برای آن پولی پرداخت می شود و ویژگی هایی مانند همگام سازی را اضافه می کند. بنابراین اگر یک فیلم را در Apple TV خود متوقف کنید، Plex می‌داند که وقتی شروع به تماشای iPad خود می‌کنید به همان نقطه می‌پرد. Plex Pass همچنین تلویزیون زنده و ضبط را ارائه می دهد که ممکن است بیشتر از همگام سازی استفاده شود. می توانید ماهانه 4.99 دلار برای Plex Pass یا هزینه مادام العمر یک بار 120 دلار بپردازید.

VLC

VLC را به داک خود اضافه کنید، فیلم هایتان را در آن تماشا کنید و لذت ببرید.  نقطه قوت VLC در سادگی پخش و نحوه پشت صحنه آن است، این یک ابزار Swiss Army Knife است. این برنامه می تواند ویدئوها را در قالب های مختلف تبدیل و ذخیره کند و می تواند دیسک های DVD را باز کند.

بهترین برنامه های پخش ویدیو برای مک

البته برنامه های دیگری وجود دارند که برای تبدیل و ریپ کردن دی وی دی ها ساده تر هستند، اما هر کاربر مکی که هر ویدیویی را پخش می کند باید VLC دریافت کند. این یک برنامه متن باز و چند پلتفرمی است که به طور مداوم به روز می شود و نسخه مک از سایت رسمی رایگان است. همچنین برای iPhone و iPad در App Store و Apple TV در دسترس است.

IINA

IINA جدیدترین و مدرن ترین برنامه پخش ویدیو است. مانند VLC، رایگان و منبع باز است، اما بر خلاف آن برنامه، فقط برای مک است و به طور خاص برای پیروی از زبان طراحی فعلی اپل ساخته شده است، هنگامی که یک ویدیو پخش می شود، کنترل های روی صفحه شبیه به QuickTime Player هستند. اما گزینه هایی برای چرخاندن ویدیو، قابلیت پخش چند ویدئو همزمان بصورت Picture in Picture و افزایش سرعت پخش وجود دارد. IINA را برای مک به صورت رایگان از سایت رسمی دریافت کنید.

بهترین برنامه های پخش ویدیو برای مک

Infuse

Infuse 7 فعلی یک پخش‌کننده ویدیوی جذاب با طراحی مدرن است و تا زمانی که شما بخواهید، ویژگی‌ها پنهان هستند. نسخه رایگان اکثر فرمت های ویدیویی را پخش می کند، اما نسخه پولی آن وجود دارد که حتی بیشتر پخش می شود. Firecore توسعه‌دهنده Infuse مشخص نمی‌کند که این فرمت‌های اضافی چیست، اما می‌گوید که نسخه پولی پشتیبانی صوتی Dolby و DTS-HD را اضافه می‌کند.

بهترین برنامه های پخش ویدیو برای مک

با این حال، حتی نسخه رایگان آن می‌تواند به سرویس‌های دیگر از جمله Plex یا اشتراک‌های شبکه متصل شود. بنابراین جدای از رسانه های محافظت شده iTunes، Infuse می تواند یک فروشگاه ویدیویی یک مرحله ای باشد. این برنامه همچنین دارای یک برنامه Apple TV است، هر چند که کمی مشکل‌تر از Mac است. Infuse 7 برای مک به صورت رایگان در اپ استور مک و اپ استور iOS در دسترس است. نسخه پولی که از طریق خرید درون برنامه ای در دسترس است، از 1 دلار در ماه شروع می شود. یک گزینه خرید مادام العمر 85 دلاری نیز وجود دارد.

DivX

این برنامه 20 سال است که وجود دارد. نصب کننده آن قدیمی به نظر می رسد و به نوعی دو بار باعث می شود که اپل بپرسد که آیا می خواهید آن را باز کنید یا نه. با این حال پخش ویدیوی آن خوب است. DivX یک برنامه رایگان است، اما یک DivX Pro وجود دارد که بسیاری از ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌دهد، البته به گونه‌ای که بسیار قابل تنظیم است، اما پیچیده به نظر می‌رسد.

بهترین برنامه های پخش ویدیو برای مک

شش مورد اضافی اختیاری وجود دارد، از حذف تبلیغات تا بهبود صدا. پنج مورد از آنها به طور جداگانه در دسترس هستند و قیمت آنها از 5.99 دلار به 11.99 دلار می رسد. این مبلغ به حدود 50 دلار می رسد، اما می توانید هر شش مورد را با 19.99 دلار دریافت کنید. به‌روزرسانی‌های پولی و پخش‌کننده پایه رایگان برای مک در سایت توسعه‌دهنده موجود است.

Elmedia Player

استفاده از Elmedia Player بسیار آسان است و کنترل های دقیقی را روی ویژگی هایی مانند زمان بندی زیرنویس ارائه می‌دهد. اگر ویدیو و زیرنویس‌ها از مرحله خارج شدند، می‌توانید برای مثال، دومی را طوری تنظیم کنید که بهتر جا بیفتد. این برنامه ای است که هم در نسخه رایگان و هم نسخه پولی عرضه می شود. می‌توانید Elmedia Pro را با قیمت 19.95 دلار یا در بسته‌های خانوادگی با قیمت 39.99 دلار، مستقیماً از توسعه‌دهنده و در Mac App Store خریداری کنید. نسخه Pro به شما امکان می دهد ویدیو را از مک به Apple TV ،Chromecast و غیره پخش کنید. همچنین تنظیمات سفارشی پخش صدا بهبود یافته است.

بهترین برنامه های پخش ویدیو برای مک

سخن پایانی

برنامه‌های پخش‌کننده ویدیو به نحوی محدود هستند یا استفاده از آنها سخت است. استثنائاتی وجود دارد، اما شش موردی که در این مقاله از سایت اپل فا در اختیارتان قرار دادیم، به علاوه خود اپل، بهترین برنامه های پخش ویدیو برای مک هستند. هر یک از آنها را دریافت کنید و تقریباً هر ویدیویی را که پیدا کنید می توانید پخش کنید. به خصوص که هر یک از آنها یک نسخه رایگان دارند، می توانید به راحتی همه آنها را امتحان کنید. امیدواریم این مقاله هم برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع: appleinsider.com

مقالات پیشنهادی اپل فا :

macbook2022-2-BANNER-01APPLEFA