محصولات انتخابی :

جمع مبلغ : تومان
مشاهده سبد خرید ادامه فرایند خرید

نحوه استفاده از Touch ID در مک

منتشر شده در ۲۳ تیر , ۱۴۰۰
دسته‌بندی : آموزش , آموزش مک

استفاده از Touch ID در مک

در اين مقاله از اپل فا نحوه استفاده از Touch ID در مک را براى شما توضيح ميدهيم. از اين قابليت ميتوان در هنگام استفاده از Apple Pay به كار برد و وارد سیستم شد. همچنین شما در اين مقاله با مشكلات و نحوه عیب یابی مشکلات در اين ويژگی آشنا خواهيد شد. لطفا همراه ما باشيد. اگر Mac با قابلیت Touch ID دارید، خواه MacBook Pro قدیمی تر با Touch Bar باشد یا یکی از مدل های جدید MacBook Air M1، پس شما امكان اين را داريد كه از این ویژگی استفاده کنید. اين قابليت برای كاربران بسیار مفید است و باعث می شود كه در وقت شان صرفه جویی كنند. ما در اين مقاله به شما نحوه تنظیم Touch ID در Mac و نحوه استفاده از آن برای Apple Pay و سایر کارها را به شما نشان می دهیم.

با Touch ID در Mac چه کارهايى می توانید انجام دهید؟

اين ويژگى می تواند جايگزين برخی از عملكرد هاى دستى در دستگاه شما شود. معمول ترین مثال برای اين مورد باز کردن قفل دستگاه شما است. همچنین با تاچ آى دی خود امکان معاملات Apple Pay را بدون نیاز به رمز عبور، ورود به برنامه های مختلف و همچنین خرید در فروشگاه های iTunes ،App و Books فراهم می شود.

سنسور Touch ID در Mac کجاست؟

این سنسور در گوشه سمت راست و بالای صفحه کلید قرار گرفته است. می توانيد خودتان بررسی کنید که آیا سنسور مربع تاچ آى دى در آنجا وجود دارد یا خیر. توجه کنید کاربران iMac ،Mac mini و Mac Pro نمی توانند از Touch ID استفاده کنند. زیرا این ویژگی نیاز به امنيت پردازنده دارد که اثر انگشت را ذخیره می کند. اما اگر می خواهید از ویژگی های Touch ID بهره مند شويد؛ می توانید این کار را با یک اپل واچ انجام دهید.

نحوه تنظیم و راه اندازى Touch ID در Mac  و همچنين طريقه ى استفاده از Touch ID در Mac کاملاً ساده است.  برای شروع، روی آرم Apple در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید، سپس System Preferences را انتخاب کرده و روی Touch ID کلیک کنید. در صفحه بعدی گزینه ى افزودن اثر انگشت را مشاهده خواهید کرد. روی این گزينه کلیک کنید و گذرواژه خود را وارد کنید. سپس دستورالعمل های روی صفحه را برای ثبت اثر انگشت خود در سیستم دنبال کنید.

چه تعداد اثر انگشت می توان وارد کرد؟

تعداد اثر انگشت هايى كه می توانيد وارد كنيد به یک اثر مورد محدود نمی شود. شما می توانید سه مورد اثر انگشت در حساب خود داشته باشید. بنابراین بسته به شرايطى كه از Mac خود استفاده می کنید و عاداتى كه داريد؛ اگر تمایل به استفاده از انگشتان مختلف خود دارید، ميتوانيد هر سه مورد را به كار ببريد. پس از ثبت اثر انگشت خود روی گزينه‌ى تمام کلیک کنید كه در اين صورت به صفحه Touch ID بازگردانده می شوید.

در زير قسمت اثر انگشت (fingerprints) چندین جعبه تیک دار مشاهده خواهید کرد که به شما اين امکان را می دهد که مشخص کنید کدام ویژگی ها می توانند از Touch ID استفاده کنند. این موارد شامل باز کردن قفل Mac ،Apple Pay ،iTunes & App Store و Safari Autofill است. اطمینان حاصل کنید که آنهایی که می خواهید کنار آن ها تیک داشته باشد. با انجام این کارها، شما آماده‌ی استفاده از Touch ID در Mac خود هستید.

نحوه ورود به سیستم با Touch ID در Mac

هنگامی که Mac خود از حالت خواب در می آورید، می توانید انگشت خود را بر روی سنسور Touch ID قرار دهید تا قفل دستگاه بدون نیاز به گذرواژه باز شود. اگر Mac شما خاموش است، برای فعال کردن ویژگی Touch ID هنوز باید رمز ورود خود را وارد کنید.

نحوه پرداخت با Apple Pay در Mac

یکی از بهترین ویژگی های Touch ID در Mac این است که می توان از آن به عنوان یک مرحله ی عبور به تراکنش های Apple Pay استفاده کرد. ابتدا باید با رفتن به System Preferences > Wallet & Apple Pay و درج مشخصات کارت خود، این قابلیت را تنظیم کنید. پس از اتمام این کار، برای خرید بصورت آنلاین در فروشگاه iTunes اپل همچنین هنگام استفاده از مرورگر برای بازدید از وب سایت های دیگر، فقط باید از اثر انگشت خود استفاده کنید. اگر Touch ID روی MacBook کار نکرد چه باید کرد؟ چند پیشنهاد برای رفع مشکلات Touch ID وجود دارد:

• انگشت خود را پاک کرده و بشویید و از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید.

• سنسور Touch ID را روی Mac خود پاک کنید.

• انگشت یا انگشتان خود را دوباره اسکن کنید. این سری دقت بیشتری در هنگام گذاشتن انگشت روی سنسور بکنید و هنگام تلاش برای تأیید اعتبار، انگشت خود را ثابت نگه دارید.

سخن پایانی

از آنجایی که مک بوک ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند؛ بهتر است برای استفاده ی تمام و کمال از آن شروع به یادگیری کنید. ویژگی Touch ID یکی از این ویژگی هاست. در این مقاله طریقه‌ی فعال کردن این قابلیت را بیان کردیم. با استفاده از اثر انگشت میزان امنیت مک شما بالا رفته و می توان به جای بعضی از عملکرد ها از آن استفاده کرد.همراهان عزیز اپل فا برای اطلاع از قیمت macbook pro، خرید ipad و خرید اپل آیدی  از فروشگاه اپل فا روی لینک کلیک کنید .

منبع : macworld.co.uk

مقالات پیشنهادی :

کدام نسخه macOS با مک شما سازگار است؟

نحوه نصب ویندوز روی مک

چگونه می توان macOS Monterey beta را نصب کرد؟

بهترین لوازم جانبی مک بوک اپل

تفاوت مک بوک با دیگر لپ تاپ ها در چیست؟

سیستم عامل مک بوک | ویژگی ها، مزایا و معایب

نحوه ی تنظیم حالت تاریک در macOS

macbook2022-2-BANNER-01APPLEFA